אילו תגובות אתם מקבלים מאנשים

bshuval

New member
אילו תגובות אתם מקבלים מאנשים

שלום לכולם מעניין אותי לדעת אילו תגובות אתם מקבלים מאנשים על האוריגמי שלכם. התגובות העיקריות שאני מקבל (ואני לא מדבר על תגובות מחברים קרובים או בני משפחה) הן: "אתה אדם מאד משועמם" או "יש לך הרבה זמן" או "מכמה ניירות זה" (התגובה האחרונה היא מאנשים שכבר ראו כמה דברים ותמיד מתפלאים מחדש ממה ניתן לעשות מנייר אחד). התגובה שאני הכי שונא זה "וואו! איזה מגניב! תלמד אותי!" זה מאד נחמד שמישהו מתעניין באוריגמי, אבל צריך להתחיל מהבסיס... אני ממש שונא שאדם שלא קיפל סירה מימיו מבקש שאלמד אותו להכין את הורד של קאוואסאקי. (וזה קרה לי כמה פעמים - אני מאד אוהב להכין את הדגם הזה). איך זה אצלכם?
 

mirigami

New member
תגובות שאני לא אוהבת

1. יש לי ידיים שמאליות (אני לא מאמינה שיש מישהו שלא יכול לקפל וליצור ) 2. צריך הרבה סבלנות (בכלל לא עובדה שאני מלמדת ילדים היפאר אקטיבים אוריגאמי וזה מרגיע אותם) 3. תני לי את הדגם (למה שאני אתן משהו שאני עבדתי עליו שהם יקפלו לעצמם) 4.תלמדי אותי (נו, באמת קחו חוברת ותקפלו לבד...) 5. כמה זמן לוקח לך לעשות את הדגם? ... (לפול יש תשובה נהדרת הוא אומר שיש לו שתי תשובות האחת 20 שנה שזה הזמן שלקח לו להמציא את הדגמים ותשובה השניה כמה שעות ואני שונאת לענות על כך) 5. ומה שאני הכי שונאת שרבים לא מכירים את האמנות לעומק ומתייחסים לאוריגאמי כאומנות ולא כאמנות. יש עוד אבל בנתיים ....
 

bshuval

New member
לתת את הדגם ועוד תגובות

לי אין שום בעיה לתת למישהו דגם שאני קיפלתי. אני את רוב ההנאה מקבל מהקיפול עצמו. המוצר המוגמר גם חשוב אבל הכיף שלי נובע בעיקר מקיפולו. בפרט, חלק מאוריגמי הוא גם אמנות של הצגה. לראות מישהו מקפל זה פשוט מדהים (לדעתי). גם אני שונא ששואלים אותי "כמה זמן לקח לך לעשות את הדגם" ואחרי שאני עונה שזה היה איזה זמן אז עונים לי את התשובה המרגיזה "משעמם לך בחיים?" או "אין לך מה לעשות?"
 

bshuval

New member
נזכרתי בעוד דבר

עוד תגובה (או למעשה, שאלה) שאני פשוט שונא היא "למה אתה לא ממציא לבד דגמים"? אני לא יודע להמציא. אף על פי שאני רוצה ללמוד להמציא דגמים משל עצמי, יותר מדי זמן אין לי. זה דבר שדורש השקעה ועם העבודה והלימודים אין לי יותר מדי זמן פנוי ואני מעדיף להשקיעו בקיפול (אז אני יודע שיצא משהו נחמד ולא פיסת crumplegami). אולי כשאקבל את הספר החדש של רוברט לאנג (נו, שיצא כבר!) אדע יותר... בכל אופן, לאחרונה גיבשתי תשובה לשאלה הזו. למה אתה לא שואלים אדם שמנגן בפסנתר האם הוא ממציא לבד את המנגינות שלו? זה בדרך כלל משתיק את רוב האנשים והם מתחילים להבין שיש גם עומק באוריגמי. (אגב, התשובה הנ"ל היא בהשראת המאמר שבספר האוריגמי (היחיד) של פיטר אנגל)
 

mirigami

New member
אני לא אוהבת כל כך לתת את מה

שקיפלתי מכיון שאני נהנת לראות שאנשים מצליחים לקפל בעצמם (זו גם היתה הסיבה לכתוב 8 חוברות כשהדגש היה על הוראות ברורות) כשאדם מציג דגם שהוא קיפל הוא לרוב מקבל מחמאות וזה כייף. ואין תענוג בלהציג משהו שמישהו אחר קיפל..... אבל זוהי תפיסת עולמי החזון שלי שכולם יקפלו וישתמשו באמנות המיוחדת הזו מכיון שיש לה כך כך הרבה צדדים
 

gilg1

New member
דעתי האישית

לדעתי לא כל אחד מתחשק לו להמציא. זה כמו אחד שיודע לקרוא בעברית מול אחד שחש צורך לכתוב שירה. צריך השראה ורצון. קחי אותי לדוגמא: 11 שנה באוריגאצי ולא הרגשתי צורך להמציא משהו חדש. יש כל כך הרבה מה לקפל בעולם האוריגאמי עד שזה ממש לא מטריד אותי למה אין לי משהו מקורי
 

ycyclop

New member
התגובות

שבד"כ אני מקבל דומות לאילו שלך אבל יש עוד אחת מעצבנת: אני מספר שאת הדגמים אני לא ממציא אלא מבצע הוראות אשר בספר, הרבה פעמים שואלים אם אני זוכר אחר כך לעשות את הדגם שוב ללא הספר והיות ואני לא זוכר (ביחוד בדגמים מורכבים שמקפלים פעם אחת, זה בילתי אפשרי בשבילי לזכור) אז אומרים לי שזה לא שווה. סליחה???? קודם תצליחו לקפל משהו כזה ואז נראה אתכם.
 

a r v i v l

New member
אני זוכר הרבה דגמים...

אני זוכר הרבה דגמים שאני מקפל, בייחוד כאלו שאני אוהב. יש אנשים מעצבנים שהם מבקשים ממך דגם שעכשיו קיפלת, בסדר, אז אני נותן... פתאום הם מתחילים לבקש עוד ועוד ועוד, למזלי אין לי הרבה מה לעשות, אז אני מקפל, ככה יותר אנשים מכירים אותי, בערך.
 
למעלה