אין לי תקווה שהיא בדרך הטבע

  • פותח הנושא b88
  • פורסם בתאריך

b88

New member
אין לי תקווה שהיא בדרך הטבע

אין לי ממש טעם בחיים.. כעיקרון ברור לי שהכל לטובה, אין לי שמץ של ספק שזה אחרת. אני לא מצליח להרגיש הודיה (מעולם לא הצלחתי), כי אין לי תחושת קבלה רגשית מאנשים או מאלוהים, כי חסר לי רגש בסיסי (שלכן גם לא מצליח להנות מהחיים, מרגיש יותר כמו "צופה על העולם מאשר כשותף בו" ראה ערך ה.א.סכיזואידית), לכן אני לא מוצא דרך להפוך את החיים למשהו שבכלל יהיה טעם לחיות. לפי מה שאני מבין האושר יכול להתחיל רק מבפנים, מאופן הפעולה והשאיפה הפנימיים, אבל אין לי את האפשרות להתחבר לזה, ניסיתי - 1) לשחרר ופשוט לקבל את הקיים לתקופות ארוכות (ולקבל את עצמי כמו שאני, אהבה עצמית) זה לא עוזר, מה שקורה זה שאני נשאר רגוע (מבחינה מסוימת רוגע זו לא הבעיה שלי - כי ממילא אין לי מנוע לעשות דברים), ולא ממש עושה כלום, נרדם והשינה עושה לי כאב ראש. לשחרר זה לא פיתרון במצב שלי.. חייב לעשות משהו חוץ מלישון, נכון? -מה לעשות? 2) ניסיתי הודיה, לא מסוגל, לא באמת מרגיש רגש הודיה, יכול לחשוב לכתוב ולהגיד תודה כל היום, זה ממש סתם פעולה יבשה, בלי תחושה... 3) ‏חסר לי קבלה מן הסתם, כמו רובינו "לא אהבו אותי מספיק בילדותי", אבל 'חסר לך רק מה שלא נתת', נכון? איך תקבל? תיתן. מה שאתה נותן זה מה שאתה מקבל, רק אהבה מביאה אהבה.. אז כן, נותן תמיד מה שאני מסוגל, איפה שאני מסוגל, באופן שאני מסוגל. אוקי התקדמתי בעקבות זה, אבל לא משמעותית.. עדיין אין תחושה של סיבה לחיות.. אין ממש יכולות נתינה ובעיקר אין ממש תחושת נתינה, אין תועלת משמעותית במצב שלי שמורכב מהרבה אלמנטיים. 4) ניסיתי תובנות פנימיות על החיים, כן זה עזר, אבל בעיקר מהתלהבויות לא ארוכות שנגמרות מהר, כשנגמרת ההתלהבות בתכלס אין ממש אף תובנה שמשנה לי את הסדר יום המאוד משעמם וחסר טעם. 5) ‏ניסיתי ללכת למפגשים ולכל מיני סוגי אירועים. 6) ‏ניסיתי את רוב התרופות הפסיכיאטריות ורוב התוספים הטבעיים, שמאוד עזרו, אבל שוב עדיין נשארתי במקום של מה שאני מתאר.. 8) ‏ניסיתי פסיכולוג, טיפולים אלטרנטיביים.
 
מזדהה מאוד גם עם נושא ההודיה רק יכולה

להגיד שלכל אחד הכלי והמפתח האישי שלו לצאת מהמצב ומקווה שתמצא את המפתח שלך.
 

b88

New member
איך אפשר לדעת

שבהכרח חייב להיות שיש את המפתח הזה? בפנים אולי יש בכל אחד את כל הכוחות, אבל אולי טכנית אין אפשרות להגיע אליהם? כמו אחד שהוא צמח בקומה, אז הוא לא יכול, אז אולי גם ביני לבין הכוחות הפנימיים שלי יש מש ו שמקביל למצב של צמח?
 
אני התייעצתי עם מתקשר הוא הציע כל מיני סוגי אומנויות

בחרתי בציור .
לכהנא זו כתיבה ולכל אחד מה שפותח אותו
 
אגב

אני לא נהנית לצייר אבל כל ציור עושה איזושהי פתיחה והתרחבות .
אז זה הכלי שלי שדי הזנחתי בשנה האחרונה אין לי יעוץ עבורך כי זה אינדיבידואלי
 
ומזדהה איתך לגבי הטעם גם

בעברי היותר רחוק בגלל האנהדוניה והבעיות האנרגטיות אני בהחלט שקלתי פעמים רבות לשים קץ לחיי. כך שבהחלט מבינה את הקושי אבל יש מוצא
 

b88

New member
האנהדוניא

שלך מעודף דופמין או מחוסר דופמין.. אני לוקח תרופה להעלאת דופמין, בלעדיה אין לי כח פיזי ללכת או לחשוב מרוב שכלום לא מושך אותי, לצייר זה להוציא את מה שיש בפנים, אני לא יודע לצייר אפילו
 
אוקיי מה שעושה לך טוב אני לא מנסה

להוציא מה שבפנים וגם אמרתי לחברות שלי שאינני מהסוג הזה אני פשוט עושה קולאזים של דברים שמצאו חן בעיני או לפי נושא שקבעתי מראש.
כשאתה מצייר הקו שנוצר על הדף הוא ביטוי נשמתך
ולא אמרתי שתצייר אמרתי את הסיפור האישי שלי בכל אופן אין לי עיצות יותר מזה בהצלחה לך.
 
והודעה אחרונה שלי בנושא אומנם אינני נוטלת

תרופות פסיכיאטריות אבל גם לי היה קשה והרבה פעמים קשה לעשות דברים ככה שברובד הסימפטומים אני כן מוצאת את עצמי מזדהה איתך אחד על אחד.
זהו אין לי יותר פניני חוכמה עבורך זו הדרך שאתה צריך לגלות ואני קטונתי.
סןפש נעים
 

אופירA

New member
מנהל
דיכאון צריך רפואה. השתדלות צריכה להיות בדרך הטבע

הפרואה היא שילוב של פסיכיטריה ופסיכולוגיה.
אם ניסית את רוב התרופות, נסה את כולן. נסה את מה שניסית שוב. תן לזה זמן והרבה סבלנות, ונחישות לחפש ולמצוא מה שישפר את ההרגשה וייתן תחושה של טעם בחיים.
טיפול פסיכולוגי צריך ללוות את החיים של הסובל מדיכאון. שינוי הפרשנות הפנימי ויצירת קשר עם העצמי הוא הפיתרון לתחושות הרעות וחוסר הטעם בחיים.

מסקנתי בחיים היא שכן, לסובל מבעיות נפשיות התכלית היא לעסוק ברפואתו גם כל חייו, ולהתפלל להחלמתו. לחקור ולהיות מודע למצבו ולהבין ככל יכולתו את הדרך לשפר.
כן, מטרת החיים שניתנו לנו היא לחיות. ויש לחיות בטוב.

לתת - זה רק מה שאתה יכול. אם חס ושלום נכה משותק מכף רגליו ועד מעל אפו רוצה לתת, הוא יכול לתת רק את תנועות עיניו. הוא לא יכול לתת מה שאין לו יכולת.
גם אנו יכולים לתת מה שאנו יכולים, וצריכים לדעת שזה מתן עצום, מה שאנו יכולים.
אבל בשונה מהמשותק, ב"ה, אנו יכולים לנסות כל חיינו להגביר את יכולת ההנאה ויכולת הנתינה, ולחפש את החיבור שלנו לחיים (אצלך זה לא ציור, אלא משהו אחר שאתה צריך לחפש).

אי אפשר להודות כשלא מרגישים הודיה. אבל אפשר להרגיש הודיה (ואז אפשר וגם מרגישים צורך להודות) גם כששרויים בדיכאון. זה מהניסיון שלי. והטיפולים בדיכאון שדיברתי עליהם מביאים את היכולת הזו.
 

yuval144233

New member
כפרה עליך

להיות חלק מהנוף. לא צופה פסיבי
yuval144233
05/11/2018 | 05:12

בנסיעה על אופנוע רואה אתה דברים בצורה שונה לגמרי משניתן לראותם בכל דרך אחרת. כשאתה במכונית, מצוי אתה כל הזמן בתוך תא, ומאחר שאתה מורגל בכך, אינך תופס שמה שרואה אתה מבעד לשמשה אינו אלא עוד ממראותיה של הטלוויזיה. אתה צופה פסיבי, בעוד הכל נע מולך בחדגוניות, כשהוא נתון במסגרת. בנסיעה על אופנוע נעלמת המסגרת. אתה נמצא במגע הדוק עם הכל. אתה ב-ת-ו-ך המתרחש, ולא עוד צופה בו בלבד; ותחושת הנוכחות היא מהממת.
- רוברט מ. פירסיג
{ מתוך הספר "זן ואמנות אחזקת האופנוע" }
 

yuval144233

New member
אם אתה לא יכול פיזית ללמוד לרכב

אמרת שאתה לא רואה טוב, תמצא משהו מאתגר אחר.
של בנים! (גם בנות אבל שיהיה ברור שאני מתכוון למשחקים עם אגו, תחרותיות)
מה עם שחמט ?

לתכנת ?
לכתוב סיפורים ?
להתחיל עם בננות :) ?
 
למעלה