אינסוף והסתברות

מרחף1

New member
זה מאוד פשוט

מודל האטום של בוהר הוא פשוט לא נכון, באותו מובן שהקינמטיקה הניוטונית היא לא נכונה. מדובר בקירוב סמי-קלאסי (בכל זאת יש קווינטוט של מסלולים) לתורה הקוונטית המלאה. וזה עובד יופי לכל מה שאנחנו צריכים עד רמה מסויימת ואח"כ מפסיק לעבוד (כמו שעם מכניקה ניוטונית אנחנו שולחים חלליות לירח אבל לא יכולים להפעיל GPS).
 

maverick 42

New member
ההורוסקופ שלי אמר לי שתגיד את זה!

שזה די מוזר, כי בד"כ הוא לא כזה ספציפי
 

שזלונג

New member
לפי מה שאתה אומר, ארווין שרדינגר, לדוגמא,

היה מתקשר עם רוחות... מה לעשות, זו תורת הקוונטים. מוזרה ככל שתהיה. (דרך אגב, כנראה שכך גם נוצר היקום שלנו, כי היקום שלנו הוא נייטרלי מבחינת היחס בין אנרגיה שלילית לחיובית).
 

spake

New member
לא נכון...

כל התיאוריות דואגות להשאיר אותו נייטרלי זאת הנחת יסוד..........:)
 

מרחף1

New member
אבל הוא לא נייטרלי

לפחות באיזור הקרוב מבחינת חומר-אנטי חומר (וזו אחת הבעיות הגדולות שדורשות הסבר)
 

מרחף1

New member
הכוונה כמובן

היא שאין נייטרליות בהיבט חומר אנטי חומר, היקום נייטרלי חשמלית
 

שזלונג

New member
לא דיברתי על אנטי חומר וחומר,

היקום נייטרלי ביחס בין אנרגיה שלילית (הקשורה לכבידה) לחיובית.
 

מרחף1

New member
המונח אנרגיה שלילית

הוא בעייתי, ובטח שלקשור אותו לכבידה זה בעייתי. לא הבנתי במה אתה מתכוון שהיקום נייטראלי.
 

spake

New member
מה בעיה באנרגיה שלילית?

תסביר לי?......ומה הבעיה עם כבידה? לדעתי בדר"כ אם ה-אין סוף הוא אפס אז כדור הארץ נמצא מתחת ל-"0". זה קודם כל. הוא מתכוון לכך שכל התיאוריות של המפץ הגדול מדברות על זה שהיקום נייטרלי מבחינת הכל, ואני תיקנתי אותו שהם תמיד דואגים לכך שהיקום ישאר נייטרלי, אחת הדרכים היא האנרגיה האפלה שטוענים שהיא מאזנת את האנרגיה של היקום (יש כאלה שמשייכים את האנרגיה הזו לכבידה). אני ממש לא מבין מדוע אבל ככה הבנתי.
 

מרחף1

New member
אני לא מבין גדול ביחסות כללית

אבל למיטב הבנתי אנרגיה אפלה הוכנסה כדי להסביר את קצב התפשטות היקום. ד"א ראיתי ברפרוף מאמר של קבוצה אחרת שמנסה להעלים את הצורך באנרגיה אפלה ע"י ההנחה שאנחנו (דהיינו האיזור המקומי שלנו ביקום) נמצא באיזור דליל יחסית. כמו שאמרתי אני לא מבין בזה מספיק ואין לי זמן להתעמק בזה מה שדי ברור לי הוא שאנרגיה אפלה לא הוכנסה כדי לשמור על היקום נייטרלי, למען האמת אין שום דרישה לשמור אותו נייטרלי בהיבטי כבידה, הוא יכול להיות פתוח, סגור או שטוח.
 

שזלונג

New member
האנרגיה האפלה היא מה שנקרא:

"גורם ווירטואלי". הוא שם רק כדי שתמונתו הלא שלמה של המציאות תחזיק מעמד בינתיים, עד שיבוא משהו יותר מוצלח. היא אמורה להסביר את התפשטות היקום המואצת, שבלעדי האנרגיה האפלה, פשוט לא מוסברת. אני לא חושב שהאנרגיה האפלה קיימת. שמישהו ישים קצת בצנצנת ויראה לי, אז אני אאמין...
 

Hard Nut

New member
כמו שפעם המציאו את ה-"אתר" כדי להסביר גל א"מ

פשוט חשבו שכל גל - צריך שיתרחש על פני מדיום, כגון מיתר (חד מימדי), או תוף (דו מימדי) או אוויר (תלת מימדי). ואז בא אינשטיין ואמר - שלא צריך אתר... וחסל ! וצחוק הגורל הוא - שאינשטיין טעה ! "גל" באמת צריך מדיום כדי "להתרחש" עליו. אלא שהמדיום הזה איננו האתר, אלא "המרקם של היקום". הערה: טענה זו איננה הטענה המדעית המקובלת, אלא היא של אגוז (Hard Nut) בלבד. והאנרגיה האפלה, היא לא "גורם וירטואלי", בניגוד לדבריך, אלא קבוצה עצומה של מדענים (מטומטמים) - חושבים שהיא באמת קיימת (!) כנ"ל לגבי "החומר האפל" - ושאר ירקות...
 

spake

New member
סליחה.....

אני מבקש חומר אפל מוגדר להיות חומר שאינו מגיב לשדה האלקטרו מגנטי כלומר לא ניתן ע"י חיישנים "רגילים" לראות אותו. לכן זה לא ירקות אלא פשוט מאוד עיניין של הגדרה. אני מתעלם מההערה שלך לגביי אינשטיין! בכל מקרה אתה אף עושה חסד עם אותם מדענים אולי היא באמת קיימת האנרגיה הזו אך בטוח כי לא כמו שהם חושבים היום לטעות ב-93 סידרי גודל זה ממש צחוק מעבודה!
 

מרחף1

New member
תיקון

חומר אפל הוא חומר שמגיב כבידתית אבל יש לו אינטראקציה חלשה (אם בכלל) דרך הכוחות הא"מ, חזק וחלש (ולא רק א"מ).
 

מרחף1

New member
ההבדל

הוא שאתה דיברת עלאינטראקציה א"מ בעוד שחומר אפל כמעט אינו מבצע אף אחת מהאינטראקציות (גם דרך הכוח החזק והחלש).
 

spake

New member
אה כן שכחתי......

מאיפה אתה יודע שאין לא אינטראקציה עם הכח החלש? מה יש לך גלאי בשביל זה?........לא! יותר נכון עכשיו מנסים לבנות אחד כזה. ובכלל לגביי הכח החזק אין לי מושג איך הם יכולים לבדוק את זה...... אל תקפוץ למסקנות מהר מידי..........חומר אפל לא מבצע אינטראקציה עם קרינה א"מ זו הסיבה שקוראים לו אפל! כי הוא לא קורן איזשהי קרינה!
 

מרחף1

New member
צודק

היא של חומר שאין לו אינטראקציה א"מ. נדמה לי שגם יש דרישה מסויימת לאינטראקציה מאוד חלשה עם חומר בריוני (ונדמה לי שזו הסיבה שחלק מהקנדידטים הם ניוטרינו סטרילי). המודל המוביל (נכון להיום) הוא WIMP, Weakly Interacting Massive Particles כשהכוונה כאן היא גם לאינטראקציות חלשות וחזקות. Mea Culpa
 

נברא

New member
במילה אחת: הסתבכת.

עם ה-NUT כמובן. ותרשה לי להעיר הערה קטנה לגוף העניין. אי ההתאמה בין הצפוי מן ההיבט הקוונטי, לבין הנצפה באופן קוסמולוגי, איננו ביטוי ל"צחוק מהעבודה" אלא לנישה שהיא עדיין לא מובנת (ותמיד תהינה כאלו, לדעתי). אף אחד לא מטאטא את הליכלוך מתחת לשטיח, כולם מבינים את הבעיה. מצד שני, יש סיכוי סביר שמציאת הכבידה הקוונטית תתן מענה הולם למגוון רחב של בעיות ואי-התאמות ובכללן שאלת האנרגיה האפלה. יתכן גם שתיקונים ביחסות הכללית יתנו מענה הולם לשאלת החומר האפל. על כל פנים, אם יש לך הצעות משלך אתה מוזמן להעלות אותם לבחינה כאן...
 
למעלה