אינסוף והסתברות

spake

New member
אתה הייתה צודק אם זו הייתה שגיאה של

כמה סדרי גודל בודדים, אבל שגיאה כזו זה כמעט כמו לרשום סתירה, זו הסיבה למה לדעתי זה צחוק מעבודה! יש כאן משהו מאוד עקרוני בכוחות הטבע שאנחנו לא מצליחים להסדיר ולטעמי לא בגלל שמשוואת איינשטיין מאפשרת הוספת קבוע צריך כהרף עין להוסיף אותו, אני ממש לא טוען שיש לי איזה פתרון לשלוף כי אין לי. בכלל אני לא אחד ששולף דברים מהמותן אלא חושב שעבודה רצינית מתחילה מהשקעה רצינית (חוץ מזה.......זה לא ממש התחום שלי בפיזיקה ככה שהידע שלי בנושא נובע מכך שאחד המרצים שלי הוא קוסמולוג ובמקום ללמד אותנו את הקורס הוא לימד אותנו קוסמולוגיה :)).
 

נברא

New member
אז אם לא תצליח לשים בצנצנת

שורש של מינוס אחד, לא תאמין בקיומו?... ועוד שאלה: למה אתה "לא חושב" שאנרגיה אפלה קיימת?
 

spake

New member
אתה בכל זאת מדבר פיזיקה!

אתה מנסה לחזות משהו אם בגבול שהוא שואף לאין סוף הוא יכול להיווצר...........ועניתי לך בסוף שהשאלה הזו אינה פיZיקאלית. בכל אופן גם זה הוזכר קודם בדר"כ יש תלות בפיסיקה בהתקדמות המערכת, כלומר ישנה הסתברות מותנת דבר המונע מדברים ביזארים בעלי הסתברות נמוכה לקרות כמו שסתם ככה מתוך הריק יוולד דרקון.
 

שזלונג

New member
מה? מה זה

"אתה מנסה לחזות משהו אם בגבול שהוא שואף לאין סוף הוא יכול להיווצר"? אני לא מצליח להבין את כוונתך. בכל מקרה, השאלה היא מתמטית, כי השאלה היא על הסתברות, אני לא דיברתי על הסתברות מותנית, אלא רק על מצב היפוטתי. הכוונה שלי היא לנסות ולהבין את משמעותה של הסתברות. כל עניין פיזיקלי אינו רלוונטי. כנראה שהייתי צריך לנסח את השאלה בצורה אחרת...
 

spake

New member
ממתי זמן הוא

יצור מתמטי?....מהו שדה? סקלר? זמן הוא יצור פיזיקאלי לכן כל שאלה עליו ובעיקר בנושא הסתברות חייבת לעבור גם קצת פיזיקה....... בכלל ההגדרה של זמן היא בעייתית והראשון שראה זאת היה איינשטיין עיין ערך תורת היחסות הכללית והפרטית. בעיקרון הסיבך האמיתי מתחיל בתורת היחסות הכללית שם מישום מה המסה שלנו משנה את הזמן תחשוב כמה מוזר זה שלמעשה היצור הזה שאנחנו קוראים לו זמן גורם לך להזדקן והכל יכול להיות שונה ממקום למקום. לדעתי זה מוזר ושם סימן שאלה שלם על ההבנה שלנו על הטבע (בתקופה של איינשטיין זה שינה את כל המדע).
 
../images/Emo45.gif "זמן" הוא גם יצור פילוסופי

ומזה 2500 שנה - גדולי הפילסופים והפיסיקאים - עדיין לא מצאו פיתרון לשאלה - "מהו זמן ?" (כמו גם לשאלה - "מהו חומר ?", וגם - "מהו מרחב ?", וגם "מהו מרחק ?", וגם - "מהי מאסה ?", וגם - "מהו 'אני' בכלל ?", וכו') כפי שכתבתי - אני סבור שיש לי תשובה שנוגעת לכל השאלות האלה, ולא בהכרח תשובה מהסוג שאתם מצפים לשמוע. אבל זו רק הערת אגב, ואינה חלק מהדיון הזה.
 

THC MaN

New member
אני כבר מחכה שתפרסם את התשובה

כל האנשים שבאמת למדו משהו יעמתו אותך עם כל כך הרבה טעויות שלך, אתה תתחיל להתגונן ולרדת עליהם עד שבסופו של דבר תאמר שהפורום הזה לא מתאים לך וכולם פה טפשים - ואז, תעלם בדרמטיות...
 

revision

New member
מתמטית ההסתברות לכך היא אפס

כלומר המאורע יתרחש בהסתברות 1. המונח שהמתמטיקאים משתמשים בו בשביל להגדיר מאורע המתרחש בהסתברות 1 הוא almost surely. למה לא surely? מלבד מקרים טריביאליים 1 הוא ערך אליו ההסתברות של התרחשות המאורע מתכנסת באינסוף, אבל מעשית בכול נקודת זמן שתבדוק אם המאורע התרחש או לא יתכן שהוא לא יתרחש עדיין.
 
ממ

אני חושב על היפי של השאלה הזו מכיוון שלא הוזכר פה: המאורע המשלים. אם בהנתן זמן אינסופי, כל מאורע "חייב להתרחש" (שזה ניסוח אחר לתשובה שלילית ל"האם יתכן שהוא לעולם לא יתרחש")- אזי גם המאורע המשלים- סופו להתרחש! כלומר- קיבלנו סתירה. (ובמידה והמינוח 'מאורע משלים' איננו מדויק כאן: נסמן ב-A את המאורע. נסמן ב-B את המאורע "A לא קרה". אזי גם על B, ע"פ ההנחה, חובה להתרחש, בסתירה). המסקנה: כן. ייתכן.
 

מרחף1

New member
אתה מניח שהמאורעות בלתי תלויים

ולכן אתה מניח שההסתברות היא מכפלת ההסתברויות. זה לא תמיד נכון.
 

מרחף1

New member
הניסוח הנכון

כנראה מכיל הסתברויות מותנות. כלומר: בהנתן שA לא קרה, מה ההסברות שA או B יקרו.
 

revision

New member
אני לא רואה איפה הסתירה

אם אנחנו מדברים על מאורעות בלתי תלויים, לדוגמא הטלת מטבע : אם אתה מטיל מטבע,מה ההסתברות שאחרי אינסוף הטלות תקבל עץ? בהסתברות1. האם גם המאורע המשלים יתרחש? כן,אתה גם תקבל פלי בחלק מההטלות. אם אנחנו מדברים על מאורעות תלויים זה יכול להסתבך, כי ניתן להגדיר מערכת בה שההתסתברות שיקרה A בהינתן שקרה B היא אפס ואז במקרה כזה אם קרה B אז A לא יקרה אבל אין פה סתירה.
 

TheMrM

New member
המאורע המשלים של "תקבל עץ" הוא לא "תקבל פלי"

אלא "לא תקבל עץ", כלומר "אף פעם לא תקבל עץ", וכמובן שאתה לא יכול גם לקבל עץ לפחות פעם אחת וגם אף פעם לא לקבל עץ...
 

revision

New member
אם מרחב המדגם שלך כולל רק עץ או פלי אם לא

תקבל עץ בהכרח תקבל פלי. אתה יכול לשאול את השאלה מה ההסתברות שאחרי x הטלות אני לא אקבל עץ שזה שקול לגמרי לשאלה מה ההסתברות שאחרי x הטלות אני אקבל x פעמים פלי. אתה יכול לשאול את השאלה מה ההסתברות שאחרי אינסוף הטלות אני לא אקבל עץ שזה שקול לגמרי לשאלה מה ההסתברות שאחרי אינסוף הטלות אני אקבל תמיד פלי. אם אני מטיל את המטבע פעם אחת המאורע המשלים לקבלת עץ הוא קבלת פלי. אם אני מטיל אינסוף פעמים המאורע המשלים לקבלת עץ לפחות פעם אחת הוא "אף פעם לא לקבל עץ" שזה בדיוק כמו "תמיד לקבל פלי".
 

TheMrM

New member
השורה האחרונה - בדיוק מה שאמרתי

אני לא מבין למה התנגדת למה שהסבא אמר...
 

TheMrM

New member
מצאת מקרה שבו אין סתירה

זה לא אומר שבכל המקרים אין סתירה...
 
למעלה