אירוח: מצב הקשישים בישראל 2007

תשובה

התיאור נשמע נורא !! אנו מצפים מבית אבות לתת לקשיש את האפשרות לסיים את חייו בצורה האופטימלית באיכות חיים גבוהה ככל שניתן . קשה לי על פי התיאור שלך לשפוט את הדברים ,איני מכירה את פרטי המקרה ואת תגובת הצד השני , אך אני בטוחה כי אם תיזמי פגישה עם מנהל המקום ותעלי בפניו את טענותייך - תקבלי הסברים . אנו רגישים מאוד כלפי יקירינו ורוצים עבורם את הטוב ביותר . אין סיבה לוותר ולהסתפק בפחות ובטח שלא להיקלע למצב מזעזע כפי שאת מתארת . בית אבות טוב צריך לתת טיפול נכון לקשיש ולא פחות חשוב מכך - לתת הרגשה טובה ושקט נפשי לבני המשפחה . לפעמים אי הבנות קלות יכולות לגרום למצב מורכב ובלתי אפשרי , כדאי לעצור כאן ולבדוק היטב מה עומד מאחורי הדברים . אם לאחר הבדיקה נותרת לא מסופקת ולא מרוצה - קיימת האפשרות להעביר את אימך לבית אחר שם אולי תוכלי להנות משקט נפשי הנובע מבטחון בטיפול שאימך מקבלת .
 

שרונהה

New member
נשים אתיופיות מבקשות תפילה

נגד אלימות. בוואלה התפרסמה כתבה והנה חלק מתוכנה: "...חברות "קואליציית נשים אתיופיות" נפגשו היום עם רבני העדה (קייסים) וביקשו מהם שיחברו נוסח תפילה מיוחד נגד אלימות במשפחה. הנשים גם דורשות כי הקייסים יצאו בדרשותיהם נגד האלימות ובעד בניית התא המשפחתי. הקייסים הסכימו לבדוק את חיבור התפילה נגד אלימות וכן לשתף פעולה בפעולות נגד האלימות במשפחה. הקייסים יסייעו בהשבת סכסוכים בין הזוגות לפי המסורת ואם הזוגות לא יגיעו להבנות, הם ימסרו את החומר למשטרה ולבית הדין הרבני, זאת בהתאם לחומרת הבעיה...." בעיני זה יפה, אבל תמים מאוד... עד כמה המדינה מודעת לבעיית האלימות בחברה האתיופית והאם נעשות פעולות מניעה?
 
תשובה

אמנם אנו עוסקים באלימות המכוונת נגד קשישים - שזהו תחום עיסוקינו , אך לשאלתך אשיב כי אכן , ברשויות מקומיות רבות למדו בדיעבד להכיר את התופעה ולטפל בה .יתכן שמאוחר מידי . בני העדה האתיופית הובאו לארץ ויושבו במספר מרכזים . נראה כי הרשויות שקלטו אותם לא נתנו את הדעת למורכבות סביב ההתאקלמות , לפער הגדול בין הדורות ובעיקר לתיסכול הרב שמלווה את המבוכרים ביניהם ובעיקר הגברים . כולי תקווה כי היום לאחר תקופה ארוכה של נסיון ולמידה ,יוכלו ליישם את התובנות הללו ולשקם את מעמדם של אזרחים אלו ואת התמודדויותיהם .
 

s h o o s h a

New member
תודות

תודה לזהרה ומירי על זמנן והתשובות שניתנו בפורום לשאלות שהועלו בנושא. לשתי השאלות האחרונות, אני תקווה כי בשעה מאוחרת יותר תינתן גם להן תשובה. מאחלת לכן ולבני ביתכן חג שמח ושבת שלום, שוש
 
תודה

שמחנו להתארח ולענות על שאלות בתחום החשוב כל כך . נשמח לתת מענה לכל פניה , שאלה או תגובה דרך אתר האינטרנט שלנו או דרך פניה לאחד מסניפי רשת עמל סיעודית . בתקווה שלא ניתקל במקרים של אלימות ,קושי וסבל ונדע רק רגעים של תקוה ואושר . חג פורים שמח וסופשבוע נעים לכולם . מירי קניאל וזוהרה כהן - עמל סיעודית .
 
../images/Emo108.gifהאירוח כבר נגמר...

אבל אם יש כאן מישהו שיכול לענות לי אני אשמח
תלמיד סיפר לי שהוא ראה מחלון של בית אבות "רופא" (אני מניחה שזה מטפל) נותן 2 סטירות לזקנה שצעקה "אני רוצה אוכל". לדווח למשטרה אני לא יכולה כי אני לא עדה למקרה, וגם אם כן- מה המשטרה כבר עושה. בעצם השאלה שלי היא מה ניתן לעשות כששומעים על מקרים כאלו- שלא חסרים לצערנו. יום טוב|4u| דנה
 
למעלה