אירועים שאולי אפשר להסבירם בכוחות נסתרים?

אירועים שאולי אפשר להסבירם בכוחות נסתרים?

אינני יודע. אפרט בפניכם כדי שתשפטו: לפני מספר שנים הלכה אימי לעולמה. אחי, שעד לאותה עת היחסים בינינו היו טובים, הוציא במרמה ובדרכים שונות את מירב הכספים מחשבון הבנק, ולי נותרה שארית זעומה בלבד. התנהגותו זו היוותה הפתעה מרה מאד עבורי שכן עד אז כאמור לא היו סיכסוכים או מריבות בינינו. למרות שידעתי כי גם אישתו "בחשה בצלחת" ושניהם גם יחד עשו יד אחת נגדי - ואולי היא הייתה זו שהסיתה אותו לכך - עדיין האכזבה הייתה מרה. טוב, הפרשה הסתיימה ומאז לא היה בינינו שום קשר. אציין שניתוק הקשר בא מיוזמתו ולא מיוזמתי: לבר המצווה של בנו שחל שנתיים לאחר מכן לא הואיל להזמין אותי. טוב, מה שקרה בשנים שלאחר מכן אינו יכול להיות יד המקרה,( או אולי כן? שיפטו בעצמכם.) שלוש שנים לאחר ניתוק הקשר בינינו נפטרה אישתו בפתאומיות בגיל צעיר יחסית - עדיין לא מלאו לה 50. שנתיים לאחר מכן נתפסה בתו בנמל התעופה באמסטרדם בשובה מן המזרח הרחוק כשברשותה 5 ק"ג של הרואין וכדורי אקסטזי, ונשפטה לתקופת מאסר של שנתיים. עשר שנים לאחר מכן נפרד בנו מאישתו במשפט גירושין מכוער ומתיש שהסב סבל רב למשפחה. זה מה שקרה, ועלי לציין שמעולם לא הפעלתי כישוף או קללה או השבעה או דברים מן הסוג הזה משום שאינני מאמין בכך, וגם משום שלא הייתה לי סיבה לעשות זאת. האם כל השתלשלות הדברים האלה מקרית? תודה למשיבים.
 

Fozzie

New member
../images/Emo80.gifילדים לומדים מהורים

זאת עובדה מוכחת. ילדים רואים איך ההורים מתנהגים בניהם ואיך הם מתנהגים עם ההורים שלהם. ילד שרואה את ההורה שלו גונב או עושה משהו לא חוקי הוא חושב שגם הוא יכול לעשות. ואם את אומרת שאישתו של אחיך בחשה בצלחת כנראה שהניתוק עצמו קצת הפריע לאחיך וזה השפיע על היחסים בניהם. מה שהילדים שלהם ראו. או שסתם בגלל שאחיך ואישתו התנהגו בצורה טיפשית זאת גם הצורה שבה הם גידלו את ילדהם. אבל זאת רק תחושתי. ייתכן שהיה פה סוג של "עונש". השאלה במקרה כזה היא "ממי?"
 
לגבי חינוך הילדים הדבר נכון:

המסרים שהועברו לילדים היו חומרניים, לעולם לא הודגשו ערכים כמו השכלה או רוחניות או מוסר. יתכן שהסחר בסמים של בת אחי הוא תוצאה של אותו חינוך, שהרי אם עשיית כסף היא ערך עליון הרי שאין חשיבות לדרך עשייתו כל עוד הוא משרת את המטרה העליונה ושיקולי מוסר אינם חלק מן המשוואה. לגבי סוג של עונש? אינני יודע. היה כאן סוג של לימוד באופיים של בני אדם - עד שזה קרה חייתי באשליות שכן הייתי סבור כי יחסי משפחה קודמים לכל דבר אחר. הסתבר ליל לאכזבתי שאצל סוג מסויים של אנשים הכסף חשוב יותר מיחסי משפחה. זהו לקח קשה, אבל חיוני. אז אולי אפשר לומר שכל זה היה שיעור מאלף שהיה עלי להשתתף בו בעל כורחי...
 

Fozzie

New member
../images/Emo80.gifבנינו,

עדיף ללמוד אותו בצורה כזאת כשאנחנו עוד יכולים לקום בחזרה ולא בשלב מאוחר יותר....
 
במקרה המתואר הלקח העשיר והחכים דווקא...

אמת, האירוע - כשהתרחש - היה טראומטי וכואב, אבל במבט לאחור הוא העניק לי המון. כך שלפעמים אני תוהה האם לא הייתה כאן יד נעלמה.
 

spinareo

New member
או שאימך התעצבנה או שיש לכעסך כוחות על טבעיים

יש לי דרכים לגלות את העתיד אבל אני לא יודע לפרש גילויים אלה גם זה נחשב לכוח על טבעי לא ניתן לשליטה כמו אצלך(אם זה לא אמך כמובן)!!!...
 
למעלה