אלגוריתם פולינומיאלי לClique?

gil levi

New member
אלגוריתם פולינומיאלי לClique?

היי, במהלך פתרון תרגיל בסיבוכיות, אני חושב שמצאתי אלגוריתם פולינומיאלי לבעיית Clique, או יותר נכון- לוואריאציה שלה: קלט: גרף G ומספר טבעי K. שאלה: האם קיים בG קליק בגודל בדיוק K? האלגוריתם שלי הוא הבא: נמצא את כל הקודקודים בגרף שדרגתם בדיוק K-1 (בזמן לכל היותר n^2 כאשר n הוא מספר הקודקודים), נניח שיש t כאלו. עבור כל אחד מהם, נבדוק האם K-1 שכניו גם הם מדרגה K-1. אם כן, אז קיים קליק בגודל בדיוק K. אחרת, לא קיים כזה. איפה הטעות בפתרון שלי? תודה, גיל.
 

W12X

New member
סתירה

קח ארבעה קוקודים ותחבר אותם כמעגל , כל אחד מהם דרגתו 2 , אם תחפש 3-קליק לפי האלגורתים שהצעת אז הוא יחזיר שיש 3-קליק בעוד זה לא נכון לילה טוב
 

gil levi

New member
ועוד משהו לא ברור:

נניח שנתונה בעיית SUBSET-SUM כאשר המספרים הניתנים כקלט הם בייצוג אונרי, כלומר הבעיה הבאה: קלט: רשימה של מספרים טבעיים A1,..,An ומספר T. כל המספרים ניתנים בייצוג אונרי, כלומר המספר K מיוצג כ 1 בחזקת K. שאלה: האם קיימת תת קבוצה של A1,...,An שסכומה T? יש לבעיה פתרון בזמן O(n*T)zzz. מדוע באופן כללי זה אינו פתרון פולינומיאלי בגודל הקלט, אבל במקרה הזה הוא כן פולינומיאלי באורך הקלט? תודה רבה, גיל.
 

W12X

New member
אתה מתכוון למקרה ספציפי ?

אם כן , אז די ברור - כי מהגדרת סיבוכיות זמן ריצה לוקחים את הריצה הארוכה ביותר של מכונה אידטרמינסטית. ויכול להיות שהיתצה הארוכה ביותר היא לא פוליניואלית.
 

gil levi

New member
לא כל כך הבנתי..

מדוע פתרון בזמן של O(n*T) zzz אינו פולינומיאלי באורך הקלט במקרה הכללי, אבל במקרה הפרטי שבו המספרים נתונים בייצוג אונרי הוא כן פולינומיאלי? תודה, גיל.
 

W12X

New member
אה , מאוד פשוט

אם המספר i נתון בייצוג אונרי , אזי o(n) זה בעצם גם o(i) tאבל אם הוא נתון בייצוג אחר ( למשל - עשרוני) אזי זה לוקח 10 בחזקת n ולכן זה לא פוליניאלי.....
 

W12X

New member
ובמלים פשוטות

בייצוג אונרי גודל הקלט הוא המספר ביצוג בבסיס אחר גודל הקלט הוא לוג של המספר לכן אתה מעלה את סיבוכיות הזמן באקספוננט
 

carlos22

New member
אתה מבלבל בין שני מושגים

אורך וגודל זמן הריצה נמדד בסדרי גודל של אורך הקלט ואם מספר מיוצג בבסיס אונארי אז האורך שלו הוא הגודל שלו ואם מספר מיוצג בבסיס אחר אז האורך שלו הוא לוגוריתמי ביחס לגודל.
 
למעלה