אלוהים! מה עשיתי לך???

אלוהים! מה עשיתי לך??? ../images/Emo5.gif

אני משתמש ביוליד 8. ניסיתי לצרוב סרט אך הוא נצרב עם דיליי עצבני (בדיבור). ניסיתי הרבה פעמים אבל כלום לא עזר. אחר כך התקנתי את יוליד 7, שוב ניסיתי לצרוב, הפעם הסרט נצרב כמו שצריך, ללא דיליי. ניסיתי פעם נוספת לצרוב אותו אך אבוי - שוב הדיליי המעצבן הזה. אנשים, אני מתחנן!!! כבר שבוע שאני מנסה לפתור את הבעייה הזאת, חקרתי בכל מקום אפשרי באינטרנט, שלחתי ליוליד מסר (ולא הבנתי מהם מה אני אמור לעשות)... אני באמת מבקש, מכל אחד מכם - כל דבר קטן יכול לעזור לי, כל ידע בנושא או הפנייה למקור מוסמך אחר שיודע יעזור.
 

ronenb75

New member
כבר ענינו לך בשבוע שעבר....

אל תתן ליוליד לעשות את הקידוד והצריבה - תוציא את החומר הערוך בפורמט DV החוצה לדיסק, ואז תעביר דרך מקודד MPEG2 חיצוני (TmpegEnc, CCE, ProCoder מה שבא לך) ואז תצרוב עם תוכנה חיצונית ואחרי זה ספר לי לנו אם זה לא עבד. אם זה עובד, סימן שיש בעיה ביוליד ופתרת אותה.
 

pakes

New member
אני מופתע...

כל פעם מחדש אני מופתע מהתוכנות האלו. אין לי אישית את התוכנה הנ"ל. אך ידוע לי שהיתרון העיקרי שלה הוא בעיקר שניתן לדגום ישר לתוך המחשב סרט דחוס כמו MPEG2. עכיוש מדובר כאן במקצוענים שמפתחים את התוכנה ומוחרים אותה בהמווון כסף. אז למה לעזאזל זה לא עובד? נראה לי ממש דבילי לדגום את זה למחשב לא דחוס (סרט של שעה ישעול בסביבות ה11GB). ואז להפוך את זה MPEG2 דרך תוכנה אחרת. הרי זה מבטל את כל המטרה של תוכנת יוליד. פייקס
 

ronenb75

New member
תראה....

את האמת, אני לא מכיר את Ulead, אבל אם עיקר מטרתה הוא עריכה, אז הנה לך מה שהיא עושה הכי טוב. אני מסוג האנשים שלא אוהבים פתרונות "קסם" או "all-in-one", למען האמת אני מתעב פתרונות כאלה. אני אוהב לתת לכל תוכנה לעשות את העבודה שהיא עושה על הצד הטוב ביותר. לא רק בוידאו אלא באופן כללי, בכל תחומי המחשבים. בתחום העריכה, אני אישית נותן ל-Premiere לעשות את עבודות העריכה (בפורמט DV שהינו הפורמט המקורי של המצלמה), מייצא את בסרט הערוך בפורמט DV ואז מקודד עם ProCoder ואחר-כך נותן ל-Encore לסגור את העניין. אומנם זה דורש ממך המון מקום על הדיסק, וידע בהרבה יותר תוכנות, אבל אמונה שלי אומרת שאם אתה עושה לבד את העבודה, אתה גם מבין מה עשית ואתה יכול למצוא ולעלות על בעיות. יותר מזה, קל להחליף מרכיב אחד בתהליך כדי לשפר, אם יש צורך בשיפור. אבל זה אני..... וזה באמת דורש הרבה זמן והשקעה.
 

pakes

New member
תלוי לאיזה צורך כמובן

אני מסכים איתך במאה אחוז. אני גם עובד בצורה דומה (רק באויד!!). אבל זה מתאים רק לסוג מסויים של עבדה. אני אתן לך דוגמה. יש לי חבר שקיבל הצעת עבודה ליצור ערכיון על הרדיסקים של קלטות וידאו שצולמו על MINI DV . עכשיו הוא רוצה להמיר אותם לMPEG2. זה לא ריאלי לעשות את כל ההמרות האלה. הוא חייב תוכנה שתבצע את זה ישירות. ULEAD אמורה לספק את זה. תשמע בתאוריה זה באמת לא נשמע הגיוני שתוכנת SOWFTWER תהיה מסוגלת לעשות את זב בזמן אמת (REALTIME). אבל ULEAD טוענת שהיא מסוגלת. אז היא צריכה לבצע. לא ככה? אגב ידוע לי שחברי היקר רוצה להשתמש בתוכנה הנ"ל של ULEAD אבל הוא עוד לא בחן אותה. נראה לי שהוא יופתע לרעה...
 

ronenb75

New member
למטרה כזו

אפשר להשתמש רק בכרטיס Real-Time שאומנם עולים כסף, אבל עושים עבודה מקצועית. צריך לזכור, שאם מקודד תוכנה טוב, מקודד בבערך 0.45 מ-RealTime כדי להשיג איכות טובה, אם תוכנה מתיימרת לעשות קידוד ב-Real-Time, היות ואין ארוחות חינם - משהו הולך לאיבוד.... במקרה זה - האיכות. אם החבר שלך הולך לעשות ארכיון גדול, וחשוב יהיה גם לשמור על איכות טובה, ותאימות, כרטיס עריכה רציני - זה הפתרון...
 

נעה קדם

New member
מה זאת אומרת לקודד?

מישהו יכול לתת פירוט על מקודדים? מה זה בכלל? מקודד זו תוכנה או שזה מכשיר פיסי?
 

ronenb75

New member
מקודד.... ככה:

מקודד הוא למעשה הרכיב שעושה המתמטיקה שבונה את הקובץ בפורמט הרצוי. למעשה כל בנייה של סרט, מוזיקה או תמונה עובר "קידוד" - יענו בנייה ע"י אלוגרתמים מתמטיים. עכשיו, בתוך ההסבר המאוד קצר הזה - אפשר להבין שכשאנחנו מדברים על "מקודד", בהקשר של סרטים, זה יכול להיות תוכנה (ברוב הפעמים) או חומרה המכילה מעבד יעודי עם תוכנה מתאימה. כאשר מדברים על מקודד תוכנה, נכון להיום, עם מהירות העיבוד הנוכחית (עם כל כמה שהיא גבוהה), בהנחה שמדובר במחשב PC נורמלי (לא 8 מעבדים ומערכת הפעלה של Windows או לינוקס או MAC), אינו מסוגל לעבוד ב-Real-Time ולהשיג תוצאות איכותיות. נכון, יש מקודדים שעובדים ב-Real-Time אבל ההתפשרות היא בד"כ על התוצאות - האיכות טובה פחות. רוב המקודדים שתשמע עליהם כאן כתוכנות חיצוניות הם: TmpegEnc, CCE -CINEMA CRAFT Encoder, Canopus ProCoder. אני אישית עובד עם ProCoder. גיליתי שהוא הכי מהיר ובעל תוצאות האיכותיות והתואמות ביותר DVD-ים. וגם אז - מהיר כלומר בערך 60% מ-Real-Time (על מחשב חזק למדי). האפשרות השנייה היא כרטיסי עריכה שככל שהם יותר יקרים, יש עליהם מעבד יותר חזק או מספר מעבדים שיכולים לבצע קידוד Real-Time אמיתי ואיכותי. אבל שוב - אלא כרטיסים יקרים מאוד, שבד"כ באים עם חומרה נילוות חזקה במיוחד וכמובן - יקרה במיוחד! זהו.... מקווה שהסקירה הזו עזרה לך. וכרגיל, אני מסייג את דברי - הדברים הכתובים הם הידיעה האישית שלי ואין לראות בה אורים ותומים. בקושי אורים.... אם למישהו יש משהו לתקן אותי - אשמח לשמוע.
 

pakes

New member
תעריכו את זה

גבירותי ורבותי תאמינו או לא מדובר כאן בפיסיקה. פשוט מאוד קידוד זה חישוב מתמטי שמתבסס על הנחות פיסיקלאיות. שחושבים על זה זה לא כל כך פשוט. זה אפילו מאוד מסובך!! אנחנו לא מעריכים את מה שנותנים לנו. כל המערכות קידוד למינהם או בעצם בעיקר הקודקים עצמם הם פרי פיתוח של מומחים בתחום החשמל/ פיסיקה/ מתמטיקה, בקיצור תותחים שצריך באמת להעריך. לא מזמן מהנדס ומפתח תוכנה ניסה להסביר לי למשל איך המציאו את הMPEG למיניהם. האמת הוא התחיל בהסבר על JPG. אחרי בערך 3 שעות הסבר. הבנתי שבעצם לא הבנתי כלום... זה פשוט מדהים במורכבות. אז אנחנו צריכים להעריך את זה!!
 
למעלה