אלוהים?!

תומר-ש.

New member
אלוהים?!

למדתי בישיבה תיכונית וחיפשתי את המקור את מי המציא את אלוהים ואת היהדות בכלל.שאלתי הרבה רבנים ולא מצאתי תשובה. התשובה שהכי אהבתי(כל השאר לא שוים התיחסות) היא של הרב קוק ומי שלמד יודע על מה אני מדבר :``האמונה הטהורה אינה לא שכל ולא רגש אלא הגילוי היותר עליון של הנשמה ... ובעת החלש אורה אז בא השכל והרגש לפנות לה את הדרך`` לא אטרח להסביר את המשפט הזה כי מי שלא מבין אותו אין לי טעם להתחיל לדבר איתו.הבעיות שלי עם המשפט הזה הם כאלה: 1.יצרת מציאות כיביכול אוביקטיבית ואמרת שאמונה זה מציאות וא``א להתוכח איתה אלא לגלות אותה ובצם אני לא יכול להתוכח עם משפט כזה כמו שיגידו לי שיש לך פילים בילתי נראים מעל הראש אז אני לא יכול להכחיש ולא יכול לאמת ככה שהמידע הזה מבחינתי לא רלונתי כך גם האמונה לא נתת לי שום אפשרות לבדוק אם היא אמיתית או לא. 2.הקביעה הזאת היא בעצם מונחת על כך שאתה כבר מאמין ולכן תקבל את המשפט הזה. כמו שהכוזרי מתחיל בהנחת יסוד שיש אלוהים ויש דרך השאלה מה (ומי שלמד כוזרי לעומק יודע למה אני מתכוון). השאלות הם רבות אבל זה בתור התחלה
 
הרחבה ופירוט

בס``ד תומר חביב, קצת קשה לנהל דיון בצורה כזו. אולי לא הבנת את המשפט נכון? מאיפה לי כאדם רגיל בתכלית הרגילות, בלי יכולת לקרוא מחשבות, לדעת מה ההבנה שלך של המציאות? מה פירוש המושגים ``מציאות`` ``הוויה`` ``אמונה`` וכו` לפי עולם מושגיך? אתה נכנס פה לבור עם תחתי עמוקה (במידה ויש תחתית) בלי הבנה מדוקדקת של כל שלב, ובירור של כל טענה וטענה, תעלה רק חרס ושיבוש בידך. אז, בבקשה ממך, או שתחליט כי אינך החכם מכל אדם וגם אנו מסוגלים להבין את כוונותיך. או שתקח מראש בחשבון שהדיון במתכונתו הנוכחית הוא עקר וריק. קליידו`
 

הינשול

New member
חוצפן בזוי! B-p

בס``ד עצם השאלה ``מי המציא...``(אני לא מסוגל אפילו לגמור את הציטוט)הוא חצוף, והוא עצמו נובע מקונספציה הפוכה לזו של הרב קוק זצ``ל!! אתה מראש מניח שיש כאן המצאה ח``ו ואח``כ מברר מהיכן. לפני דברי, אני אסביר את דברי הרב בצורה שאני הבנתי(אומנם לא הכרתי את הקטע קודם לכן וגם עכשיו אין בידי כי אם את הציטוט הזה.אם לא הבנתי נכון אתם מוזמנים לתקן אותי) ובכן, כידוע ישנם חמישה חושים לאדם שבעזרתם אנו מקבלים מושג על הסובב אותנו.ישנו חוש נוסף, שגם דרכו אנו מקבלים מידע על האופף אותנו.זה האחרון נובע מתוך קיום הנשמה. אולם, קשה יותר לחוש את החוש הרוחני הזה בגוף הגשמי שלנו.ברגעים של עילוי ניתן לחוש בחוש זה, וברגעים של העדר עילוי אנו משתמשים ברגש ובשכל ע``מ למלא את החסרון והריקנות שנוצרים. אדם מטבעו ``יודע`` שקיים ה` וחש ריקני בהעדר מילוי צרכיו הרוחניים. --עכת``ד-- ולגבי הטענה שלך, שאין כל דרך לבדוק אם זה נכון: אז דע לך שיש דרך.צא והתבודד למשך זמן מה-רק אתה וה`, ואז תחוש מן הסתם בצורך לה`.כמו``כ בעתות צרה אנו חשים בצורך זה. לגבי סעיף 2 אענה לך בע``ה, אך לא בהודעה זו-היא כבר ארוכה מדי.
 

הינשול

New member
המשך למה שכתבתי --->>

בס``ד קודם כל אני לא כ``כ בטוח שלמדת כוזרי לעומק....(אם כי מטרת הכוזרי לענ``ד היא להוכיח אילו מבין הדתות היא הנכונה ולא אם יש דת נכונה) דבר שני, היום אין אפשרות להוכיח שום דבר, וכבר דנו בזה גדולי הפילוסופים לפנינו.(דוגמא:תוכיח שאתה רואה שולחן לפניך ומה שאתה רואה זה שולחן! תוכיח שאני קיים!..תוכיח שאתה קיים!!-דיון גדול בפילוסופיה.). גם הפיזיקה מלאה בהנחות יסוד וסתירות ובכלל לפי הפיזיקה המודרנית כל פוטון(ואטום וכו`) הוא גם חלקיק וגם גל.הגיוני??? אלא האמת היא שיש הנחות יסוד לפיהם אנו חיים וע``ס ההנחות הללו אנו מתווכחים. המשך יבוא אי``ה.
 

הינשול

New member
ועוד המשך----->>

בס``ד אם הבנתי נכון, הרמב``ם טוען שההוכחה להמצאות ה` היא מעמד הר סיני.וזה לשונו הזהב בפ``ח מהל` יסודי-התורה ה``א: משה רבינו,לא האמינו בו ישראל מפני האותות שעשה.שהמאמין על פי האותות יש בליבו דופי...אלא כל האותות שעשה משה במדבר, לפי הצורך עשאם, לא להביא ראיה על הנבואה.היה צריך להשקיע את המצריים, קרע את הים והצלילם בתוכו... ובמה האמינו בו? במעמד הר סיני.שעינינו ראו ולא זר, ואזנינו שמעו ולא אחר, האש והקולות והלפידים.והוא ניגש אל הערפל והקול מדבר אליו, ואנו שומעים, משה משה, לך אמור להם כך וכך...... ה``ב: נמצאו אלו ששולח להם, הם העדים על נבואתו שהיא אמת ואינו צריך לעשות להם אות אחר.שהם והוא עדים בדבר,כשני עדים שראו דבר אחד ביחד, שכל אחד מהם עד לחברו שהוא אומר אמת, ואין אחד מהם צריך להביא ראיה לחבירו.כך משה רבנו, כל ישראל עדים לו אחר מעמד הר סיני, ואינו צריך לעשות להם אות. ----עכת``ד--- כדאי שתעיין בעצמך ותבדוק טוב. בברכת וגלשת בחגך והיית אך שמח
 
תגובה

מעמד הר סיני הוא הוכחה לאמיתות נבואתו של משה!!!!!!!! ולא לאמיתות הקב``ה - שהרי זה אינו צריך הוכחה (אם כי לפי הרמב``ם יש מצווה וחובה על כל אחד לברר את האמונה בבורא עולם) בכל אופן למיטב ההבנה שלי <ובהחלט יתכן ואני טועה > הקטע מדבר על המהפך באמונת העם למשה - לפני כן - במצרים האמינו על פי האותות אמונה שיש בה דופי- שכן יתכן והאות הוא בכישוף- יעני אחיזת עיניים אך לאחר מתן תורה - העם בעצמו ראה את ההתגלות של ה` אל משה ולכן אין לו ברירה אלא להאמין במשה ולקבל את התורה (כי הם עדים לאמיתותה)- מצטערת יצא לי מסורבל מידיי...... אבל אין ספק שזה משמש גם עדות להימצאות בורא עולם ולאמיתות התורה, בכל אופן מי שרוצה אמונה פשוטה בבורא עולם - פשוט שינסה לדבר איתו שיתחיל בעשר דקות לבד ביום וישטח בפניו את רצונותיו מעשיו וכו`- בהתחלה זה יראה מגוחך אבל זה מוביל לאמונה גדולה..... (אני מתחילה להישמע כמו מטיפה????) מהמצפה לישועות וונדר
 

הינשול

New member
תגובה לתגובה.

בס``ד אני מסכים בנוגע לקטע הראשון.אני גם חושב שהרמב``ם התכוון לזה.<מודה באשמה>. אבל לפי דעתי (ולא לפי דעת הרמב``ם)אפשר להחיל את זה גם לענייננו.כי מי ששמע (וראה) את קול ה` וזכה למראה נבואי בוודאי יודע ומאמין במציאות ה`. עכשיו, בהעדר אפשרות הגיונית להחדיר את מאמד הר סיני להיסטוריה* ובצירוף הוכחות שהייתה יציאת מצרים(יש איזה פפירוס שמצאו, שכחתי את שמו) ניתן בוודאות לומר שמעמד הר סיני הוא סיבה מספקת. (קראו הערה למטה) לגבי העצה-אמרי נא לי-גם את קראת את החוברת של ארז משה דורון(כמדומני ``התבודדות-מדריך מעשי``.על החוברת יש תמונה של נבל.)? א פריילכען פייסח! --------------------------------------------------------------------- *הערה:החדרת הר סיני להיסטוריה אינה הגיונית מפני שאין אינטרס לעשות דבר כזה אחרי כ``כ הרבה שנים ולהתחייב ``סתם`` במצוות וגם משום שמעמד הר סיני היה בפני עם רב, כך שאם יקום אדם ויטען שהוא יודע שהיה מעמד כלשהו שלא היה באמת, מייד ישאל-ובצדק-אם זה באמת היה-מדוע הורי לא סיפרו לי על כך?
 
פאפירוס איפובר

ינשולי הפאפירוס בו מסופר על כל המכות ויציאת מצרים הוא פאפירוס איפובר ומה שכתוב בו פשוט מדהים!!!-ברמת הדמיון לתורתנו הקדושה אני מסכימה שהמעמד הר סיני יכול וחייב לשמש כהוכחה להימצאות בורא עולם!!!! ולאמונה בתורה הקדושה שהיא (אגב תומר) אמת מוחלטת!!!!!!! בקשר לחוברות של ארז אם תפנה אותי אליהן אשמח לקרוא בהם (בסוף בהשפעת הפורום אני עוד אתמכר לקריאה (-: ) אני מתבודדת פשוט עפ``י שיטתו של ר` נחמן !!!!
 

הינשול

New member
על התבודדות

בס``ד 1)תודה על שם הפפירוס 2)לגבי החוברות, הם מבית היוצר של ר` נחמן!!! ניתן להשיג ב: להב``ה(להכרת היהדות באור החסידות) ת.ד. 61095 ירושלים טלפון:5710513-02 (תוכלי, מן הסתם, לקבל שם קטלוג שלם).
 
לינשול ולכולם

תודה על המידע לגבי ההתבודדות בינתיים עד שאקבל את החוברת אני ממשיכה בשיטה שלי וממליצה לכולם: להקדיש 10 דקות ביום לשיחה עם בורא עולם לספר לו כל מה שמעיק עליכם לבקש ממנו כל מה שאתם רוצים וזה יתרום לכם הרבה גם כי תרגישו תחושת שחרור וגם כי זה יחזק לכם תאמונה בו אני ממליצה גם על תפילה בחוץ- יוצא לי מדי פעם להתפלל ערבית בחצר אצל סבתא שלי - היא מושבניקית וזו תחושה מופלאה כמובן שלכם הברים זה קצת בעיה כי צריך מניין בתקווה שנוכל להתפלל עוד היום במקדש ואז גם לא יהיה צורך בעוד הוכחות להימצאות הבורא וונדר
 
תגובה נוספת

בס``ד תומר חביב, פשוט לא נוח לי עם הסיטואציה בה אני רואה אותך אפילו לא מגיב. יכול להיות שאתה נמצא במצוקה רוחנית קשה, מראה על כוחות נפש עצומים הטמונים בך, מאידך, זה גם מראה גם על חובתך להתמודד עם אותם קשיים. את דברי הרב קוק אי אפשר לנסות להבין כפשטם, לשם היכרות לרוחב עם אישיותו של הרב, אני ממליץ לך לפנות לספרו של בנימין איש שלום ``הרב קוק - בין רציונליזם למיסטיקה`` בהוצאת ``עם עובד`` סדרת אופקים. הרב קוק יצר תיזה חדשה ביהדות המשלבת נגלה ונסתר, הוא למד יחדיו עם ר` שלום אלישעוו (היום אליישיב כן זה הסבא של...) את תורת הנסתר וזה מראה על ייחוד סגולתו, כפי שנראתה בנגלה כך גם הוא בנסתר. דבריו של הרב קוק על פניהם, כוונתם מאוד פשוטה ``...הגילוי היותר עליון של הנשמה...`` כשאתה שואל את עצמך, מהי המציאות? מהי הנשמה? איפה היא? וכו` אתה צריך להבין עניין מאוד בסיסי. ההבנה המיסטית אינה הבנה רציונלית יכול להיות 10 שהם אחד ואחד שהוא עשרה, אתה צריך לחשוב באופן מסטי, לא לפי חוקי הלוגיקה הרציונלית. (ברי לך כמובן כי גם הלוגיקה הרציונלית נשענת על הנחות) אמר לך כבר הינשול היקר כי החושים מטעים אותנו (הנחה רציונלית) אם תרצה לעיין ולהרחיב אתה מוזמן לקרוא את הספר ``הגיונות`` של רנה דיקארט. (הערה לא לעניין - יצא ספר ``טיל לוגי מדעי לאלוקים ובחזרה`` מאת יובל שטייניץ הטוען כי דקרט מחייב מציאות אלוקים, הרחבת קריאה) הנשמה שלי והנשמה שלך הן אותו אחד, ועם זאת גופים נפרדים, הנשמה ממקור חוצבה, ברגע שהנשמה מסירה את קליפותיה הרי היא אחד עם גילוי שכינה, אני ואתה תומר, אנו יחדיו חלק מאותה הוויה, שכינה. ואם זאת בגלגולנו הגשמי הנשמה מעומעמת, זהרה מושפל. היא אינה יכולה להשפיע עלינו בכל עצמתה ואז אנו צריכים את השכל והרגש, על מנת להגיע לאותם גילויים, להזריח ולהעלות את אור הנשמה על מציאותינו. מדבריך ניתן להסיק כי ניתחת את דברי הרב רק לפי משמעותם הרציונלית, אני ניסיתי לבדוק אם קיים כתוב אחד אשר נסה לפרש כמותך והעליתי חרס בידי, אם הנך יודע מקור אשר מצאת בו תימוכין, אנא הודעני לעיין בו. זה לא כאילו יש לך פילים על הראש, פה עליך לעבוד על מנת לאמת או להכחיש... זו חלק מעבודתך בעוה``ז! אתה יכול לאמת או להכחיש. לגבי דברייך על שאר חכמי שראל אשר לא מצאת את דבריהם צריכים עיון, בודאי שאין הם צריכים את הסנגוריה שלי, אולם האם העלת במחשבתך שאתה אולי לא החכמת מספיק ולא למדת מספיק על מנת לרדת לעמק דעתם? תזכור - קל מאוד לפסול אנשים, דעות וכו`, הדרך היפה היא לנסות להצדיק, לבחון ולחקור מתוך הנחה שהצד השני לא אמר דברים בעלמא. בהצלחה בדרך הבירור ובהצלחה בכלל קליידו`
 
למעלה