אלכס קושניר מתנגח בחרדים בסרטון תעמולה

זכור לי איך קשיש אחד סיפר ברצינות תהומית, ש...

"התורה המקורית נכתבה ביידיש, ככה סיפרו לי מביני עניין בעיר מינסק".
 

TaL53

New member
פ'סדר, ע"ע האינטלגנטים שצועקים

שחומץ זה חמץ כי יש בו את האותיות "ח-מ-ץ".
 

TaL53

New member
זאת לא רוח הדברים מהמאמר שכתבת

>אלא שהדרך לפתרון סכסוכים רעיוניים נמצאת הרחק ממטווחים ושדות קרב. יש לנסות ולהבין את היריב (או יותר נכון, את האח שחזר מהכפור), את הלך המחשבה שלו ואת מצוקותיו.
>עכשיו קחו את אביגדור ליברמן, את אלכסנדר קושניר, את לזר (כלומר, אליעזר) קפלון ואת שאר הבוחרים הלהוטים והמגיבים הזועמים של "ישראל ביתנו". גם עם עלייתם ארצה, הם לא זכו להשלים את פערי הידע היהודי ואף לא הרגישו בחיסרון כלשהו. תריסר מילים ביידיש, שירות מילואים, בר מצווה לילד, מנגל ביום העצמאות – מי צריך יותר מזה, לשיטת התינוק השבוי הנצחי? "מה זה ההמצאות האלה של הדתיים והחרדים שרוצים להשבית מדינה שלמה בשבת ולאסור נישואים מעורבים? אני יהודי לא פחות מהם", ועוד כהנה וכהנה.
>במצב הזה לא יעזרו התנצחויות בין צייצנים ופובליציסטים. דווקא הדתי הרגיל, שרחוק מאור הזרקורים, צריך ליזום מעשה. יש לכם שכנים דוברי רוסית בבניין? תזמינו אותם להדלקת נרות חנוכה. לקולגות שלכם קוראים נטליה או רומן? תתעניינו בשלומם, תציעו עזרה, תתיידדו. חלה לשבת, עזרה באמירת קדיש, שיחת נפש – כל האמצעים כשרים למהדרין. הפיכתו של עם הארץ המבקש "מי ייתן לי תלמיד חכם, ואנשכנו כחמור" לרבי עקיבא לא תתרחש בצעקות. תינוק שבוי, חרף היותו מגודל, צריך קודם כל חיבוק.
&nbsp
_____________
&nbsp
הטענה שלך היא לא "ליברמן צריך להכיר את ההלכה כדי לדון בה" ( בוא, זה לא שהחרדים יודעים על מה הם דנים) אלא שעצם קבלת האחר ( במקרה הזה היהודי ה"רוסי") לא צריכה להיות מעצם רצון לשכנות טובה אלא כדי להחזירו בתשובה. עכשיו, ברור לי איפה אתה כותב ומה הקהל אליו אתה מכוון אבל התגובה האמיתית של דובר רוסית צריכה להיות пошли на Х.
 
המאמר שלי מופנה אל הקוראים הדתיים

שצריכים, לעניות דעתי, לקרב את עצמם אל אלה שמפחדים מהם. אם לאלכס קושניר היו שכנים דתיים אמיתיים ולא "מליון הפרזיטים" המדומיינים, ייתכן והוא היה מהסס לפני שהסכים להפיק את הסרטון המדובר.
 

TaL53

New member
אתה מספיק אינטלגנט כדי להבין

מאיפה זה בא. הרי פעולות שני הצדדים לא נועדו כדי "לעצבן" או "לפגוע" בצד השני אלא כדי להוציא את הקהל שלהם לקלפי. בדיוק כמו ש"ליברמן שומר על החילונים" עובד על חלק מהקהל כך גם "הרוסים הגויים הורסים את המדינה עם דד מורוז" עובד על חלק מקהל הבוחרים של ש"ס. אולי תכתוב על זה?
&nbsp
ההבנה של הצורך ב"אחווה" ו"קרבה" צריכה להיות לא מטעמי "כי הם תינוקות שבויים" אלא "כי הם בני אדם כמונו ואנחנו יותר חכמים מהמניפולציות של המנהיגים שלנו". אבל הרי, חלילה, אי אפשר לכתוב את זה באתר דתי, נכון?
 
פרסמתי את הטור באתר של הכיפות הסרוגות

הם, לרוב, לא מוציאים את אף אחד לקלפי וגם לא יוצאים בעצמם, ע"ע הירידה בהצבעה למפלגות הדתיות. אז כן, כשהם יבינו שהיהודי הפוסט-סובייטי המצוי רוצה לחגוג את נובי גוד לא כי סורוס ואנטיוכוס שילמו לא, אלא כי הוא לא יודע על מועדי ישראל שום דבר, אולי הם יפעלו בכיוון הנדון בטור.
 

TaL53

New member
שוב, למה הפטרונליזם?

למה קבלה של האחר, מבחינת הדתיים, צריכה להיות רק בהינתן שהאחר יחזור בתשובה? איפה אהבת רעך כמוך? איפה פלורליזם? ומה אם השכן יחגוג נובי גוד וגם יסע בשבת? זה הולך אותו לאדם פחות טוב? לתינוק שנשבה? אתה מבין הרי שזה בדיוק שורש הבעיה והגרום למיאוס של החילונים בדת ובדתיים.
 
איפה התניתי זאת בחזרה בתשובה?

כתבתי: תפסיקו לייצר טוקבקים וקמפיינים בעד ונגד, תנסו להיכנס לראשו של יהודי סובייטי מצוי, תבינו שחלק נכבד מההתנגדות שלו נובעת מחוסר ידע, ואז תנסו לעשות לו היכרות עם ההוויי הדתי. האם זה יוביל לחזרה בתשובה? אי אפשר לדעת.

באשר לפלורליזם, אז לא, אין פלורליזם בדת, אין "חיה ותן לחיות". חוטא הוא חוטא, אי קיום מצוות משול לקידוח חור בתוך התא הפרטי של נוסע בספינת ענק.
 

TaL53

New member
לא צריך לזלזל באינטלגנציה שלנו

הרי ברור למה נועדה "היכרות עם ההוי הדתי" ולא, לא לצורך קבלת מתכון לшуба.
&nbsp
לגבי המשפט השני- אני חוזר ואומר- זאת בדיוק הסיבה למיאוס ולאנטי של חילונים ( ביניהם העולים) מדתיים ומדת. זאת גם בדיוק הסיבה למה החילונים רואים ב"ניסיונות התקרבות" מצד הדתיים לא יותר ממסווה של ניסיון להחזירם בתשובה ולפגוע באורח חייהם.
 
טעות בידך

היכרות עם עולם מנהגים וערכים כלשהו ממש, אבל ממש לא מוביל לאימוץ של אותם המנהגים והערכים. לבקיאות ולהכלה (להכלה, לא להלכה
) - כן.
 

TaL53

New member
לא אמרתי למה זה מוביל או לא

אלא מתוך איזה כוונה זה נעשה.
 
ניסוי מחשבתי

תאר לעצמך שיש לך שכנים צוענים. יש לך (טוב, לא לך ספציפית) בראש כל מיני סטיגמות לגבי הצוענים (גנבי סוסים, כייסי ארנקים), אבל השכנים שלך הם דווקא זמרים מוערכים בתיאטרון הצועני https://teatr-romen.ru/. כדי להפיג מתח, הם מזמינים אותך לארוחה משפחתית. האם טעימה ממאכלים צועניים תהפוך אותך לברון צועני?
 

TaL53

New member
אתה מתעלם או רוצה להתעלם ממה שכתבתי כבר 3 פעמים

לא אמרתי למה זה מוביל או לא (או לאיזה תוצאה זה מוביל) , אלא מתוך איזה כוונה זה נעשה.
 

TaL53

New member
זה עובד לשני הצדדים, לידיעתך

> אין פלורליזם בדת, אין "חיה ותן לחיות". חוטא הוא חוטא, אי קיום מצוות משול לקידוח חור בתוך התא הפרטי של נוסע בספינת ענק.
 
הדתי לא יכול להסכים עם סגנון חיים חילוני

אבל הוא יכול לחבב את החילוני ברמה האישית.
 

Astroo

New member
עבור דתי החילוני הוא אחד משני דברים

או "תינוק שנשבה" (זה שנולד במשפחה חילונית) או "אפיקורס" (זה שנולד במשפחה דתית וחזר בשאלה).
אגב עבור חרדים "כבדים" הדתיים-לאומיים הם כופרים ולכן יותר גרועים מהחילונים. את זה שמעתי כשהתארחתי במשפחת רב במאה שערים.
 

TaL53

New member
אם כך התובנה הזאת חסרה במאמר שכתבת

בהחלט אפשר להוסיף שהדתי הממוצע יכול לראות בשכנו ה"רוסי" סתם שכן שאפשר לחבב ברמה האישית ולא רק כ"תינוק שנשבה" שצריך לדחוף לו בכוח הדתה.
 

Astroo

New member
יודעים לא פחות מישראלי חילוני ממוצע

אתה שוב מתעלם מהעובדה שרוב דוברי הרוסית בארץ עלו לכאן בגיל הילדות ולמדו במערכת החינוך הישראלית.
 

beatman

Member
ומה בדיוק מלמדת מערכת החינוך הממלכתית ?

בקושי מעט תנ"ך וגם את זה בצורה שטחית ולא קשורה לעומת לפני מספר עשורים, עכשיו יש מעט מורשת ישראל, אולי זה ישפר את המצב.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה