אם כבר הצעה לשיפור מערכת החינוך

yossibockchil

New member
אם כבר הצעה לשיפור מערכת החינוך

אז לפחות הצעתי היא הצעה רצינית ולא הומוריסטית על בסיס סדיסטי כמו שדימה כתב. דבר ראשון, הנני גם כן מועמד לעתודה כך שסיימתי יב, אם זה משנה אז למדמ"ח+מתמטיקה או לפיזיקה(למרות שאין נתון זה רלבנטי להודעתי אלא רק להצגתי בפורום). 1) יש להעיף מורים שמפלים בין תלמידים ולצערנו המערכת מ-ל-א-ה בכאלו ולמשרד החינוך לא הכי אכפת(מנסיון) המורים הללו לרוב הם סדיסטים שמתנגדים לכל חשיבה, אפילו הייתי אומר "מערבית", למרות שאין קשר בין מוצאם לבין החשיבה הקבועה של "אני המורה הגאון, אתה התלמיד המטומטם" שרק מראה בורות אדירה...כי מורים לא מבינים שהיום תלמיד מחר אולי המעביד או או קולגה או כל מקצוע אחר. 2) להעיף מורים שלא יודעים את החומר ולא יעזור גם אם תגידו שהרמה היא בקרשים(מה שלא בהכרח נכון מכמה סיבות רציונאליות), שגם הם כמו עמיתיהם ב(1) ממלאים את המערכת, יוצרים לקונה(כן המונח המשפטי, כי זה ממש פשע) בקרב התלמידים ולמעשה מקבלים כסף על הוראה בעיניים (או "עבודה בעיניים, אם תרצו) 3) לאפשר חופש בחירה מגוון בכל מקצועות הבחירה ובכל נושא הבגרויות, משמע אין הכרח לבחור כמה מקצועות אם התלמיד רוצה מקצוע אחד , ובנוסף אם תלמיד מעוניין להבחן ברמת X יח"ל בשנה הנוכחית לדוגמה אבל הכיתה נבחנת רק על X-n כאשר X>n וn>=1 לאפשר לו. 4) לעשות משוב בקרב התלמידים לגבי המורים בביה"ס (ברמה הבית ספרית וברמה הארצית), המשוב רק יתרום. 5) לרענן את המפמ"ר שהם לרוב בעלי ראיה פקידותית, ואין צורך להכירם בכדי להסיק מסקנה זאת.לרענן=להחליפם אחת לX שנים ובנוסף להחמיר את הפיקוח והנזיפות במורים. 6) להקצות יותר זמן לטיפול בבעיות קריטיות כמו אלימות, תאונות בדרכים, סמים , שתייה, לימודים וכו´. לנצל את שיעורי חברה ולגרום לתלמידים "לפתוח את הראש" , לא לא תרתי משמע כמו שאולי כמה מורים היו רוצים. 7) לעשות פעילויות בשיתוף עם המוסדות להשכלה גבוהה, כמו שיעורי העשרה. רק יחזק את הקשר בין התלמידים לבין הרצון ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה. 8) לבדוק אחת לכמה זמן (אפילו 1 לשלוש שנים במקרה שאין שינוי ואחת לשנתיים) את רמת המורים.מה לעשות אבל גם אם הם ירצו וגם אם לא, הם לא יודעים הכל ולא טובים בהכל. 9) לשים דגש מינימלי (במקצועות המדעיים והמדעים המדוייקים) על החלק הטכני ודגש מקסימלי על העיקר, החלק התיאורטי, דרך הפתרון. 10) ללמד את המורים ללמד בכלים מתקדמים יותר, כגון לא השיטה של "תעשו ככה ככה ככה ותצליחו" אלא יחס אנושי יותר, של גרימה לרצות ללמוד, וה-ח-ו-ב-ה לקבל כל פתרון\חיבור וכו´ גם אם לא נכתב לפי הכללים אבל עומד בקריטרניונים מסויימים של המקצוע, הגישה הזאת רק תעזור והיא מפתחת את החשיבה העצמאית ולא המכנית. 10) להמשיך עם מועדי הב´, הפקידים שמתנגדים לשיטה לא מבינים שהתלמידים הניגשים בין אם הם עברו את מועד א´ או בין אם הם סתאם משפרים ציון, ילמדו, ישפרו את עצמם ויקנו לעצמם יותר ביטחון.חוויה פסיכולוגית וחינוכית מאין כמוהה!.בנוסף לאפשר לקיים 2 מגנים(מבחני מתכונת) גם היא שיטה טובה של שיפור עצמי, השאיפה לשלמות הרי זה בדיוק מה שהתלמידים צריכים. הם לא צריכים מערכת סתומה הם צריכים מערכת ליברלית וסוציאלית כדי להתפתח. 11) הקניית שיעורי אל-לחץ, שתעזור לתלמידים נגד לחצים בבחינות,בחיים וכו´ הבעיה מאוד נפוצה ולא כולם מודעים לה, ודופקים מבחנים חשובים בגללה. רק יעזור לתלמידים להתמודד עם העולם החיצון. ויש עוד כהנא וכהנא, נושאים וענינים שיש חובה לשפר במערכת הכל כך בירוקרטית ומסורבלת שיאמר לזכותה שקצת התקדמה בחשיבה המפגרת שהיא הייתה מצוייה בה... ואם היא תמשיך כך אולי אבל אולי היא תגיע למצב טוב.רק הכי חשוב שהיא לא תכנע לדעות הפקידותיות הנשמעות והנראות בכלי התקשורת למניהן...ראו דוגמת כבוד הח"כ יהודית נאות שהתבטאה ביתר טפשות ובגישה פקידותית ימי-הביניימית ובעלת בורות בנושא שרק מראה על ריחוק בין הרצוי למצוי. כמו ה"הצעה לשיפור" של דימה. שיהיה לכם לילה טוב. נ.ב. לסדר הסעיפים אין כל חשיבות מלבד העובדה שיש למלאם
. שלכם יוסי.
 

איליה.

New member
משוב זה רעיון מאד חשוב.

אם בבית הספר שבו למדתי היו עורכים בין התלמידים משוב לגבי המורים, זה היה מנקה מבית הספר הרבה מהזבל ההוראתי שקיבל משכורות בלי שיהיו לו הכישורים המינימליים שצריכים להיות למורה. זאת ההודעה הראשונה שלי בפורום, אז אציג את עצמי: איליה, עתודאי, סטודנט בטכניון, סיימתי לפני שנתיים את בי"ס בסמ"ת בחיפה במגמת טכ"מ-ענ"א.
 

Phlawless

New member
../images/Emo45.gif מילים כדורבנות!

אך עם זאת קשה לי להשלים עם השאיפה לשלמות. אני חושבת שהשאיפה לשלמות היא זאת שמלחיצה את התלמידים והופכת את המערכת ליותר הישגית מאשר חינוכית. אתה אומר שאתה רוצה שני מועדי ב´ ושני מתכונות ואפשרות זאת תשפר את ביטחונם העצמי של התלמידים ותאפשר להם להיבחן ולהצליח. אני מסכימה איתך אך השאיפה לשלמות תוריד את הביטחון העצמי שהשיגו. אני חושבת שיש משהו יפה מאד בהסתפקות ב80 כמובן שצריך לשאוף ליותר אך שלמות מלחיצה והיו לא מעט מקרים של לחץ ורצון להגיע לשלמות שהובילו למעשים נחפזים. אני חושבת שאם שאר הצעותיך יממומשו המערכת תראה אחרת!
 

yossibockchil

New member
אני מסכים איתל אולם

כוונתי ב"השאיפה לשלמות" היא לא רק במישור ההישגי של הציונים.אלא יותר במישור ההישגי האישי.משמע ניצול הפוטנציאל- השאיפה לשלמות היא היא מה שגורמת לנו להשתפר ולנסות להשיג יותר.גם בביצוע בחינות (איך משהו מתמודד עם המבחן מנטלית) וגם בהשגת היעדים(כמה הוא השיג ביחס לכמה הוא השקיע ואיפה הוא השקיע).לנסות לשפר את הפרמטרים הללו היא השאיפה לשלמות. לגבי המערכת ההישגית שתהיה...נכון אבל אי אפשר להתחמק מכך וגם כיום (ובעבר) הערכות היו הישגיות. מי אמר שמערכת הישגית היא דבר רע כאשר לומדים להתמודד עם המצב? זאת המטרה שיפור עצמי... לכל אחד יש כשרון אחר וצריך לנסות לממש אותו כך שהישג במבחן הוא נתון יחסי. בכל אופן, שמח שקראתם... ואני חושב שבנוסף להצעתי הכתובה לעיל למעלה יש להוסיף גם לימודי חובה של פילוסופיה. שלכם, יוסי.
 

yossibockchil

New member
היה כתוב היום בעיתון

שיהיו משובים במערכת החינוך החל מהשנה הבאה...ועוד כל מיני שיפורים במערכת החינוך התורנית(לימוד מתמטיקה,אנגלית,עברית ויהדות). נשאלת השאלה האם למרות שהמחיר שהציבור משלם פר תלמיד ישיבה לדוגמה , שהוא גבוה פי שתיים לפחות מאשר תלמיד במערכת החינוך הציבורית הלא תורנית, לאחר השינוי יהיה אף יותר גבוהה. כך שההשקעה בחינוך הלא תורני פוחתת. אם כל זה נכון, אזי אומנם יפה שמערכת החינוך התורנית תחוייב ללמד את אותם נושאים אבל מה עם המערכת הלא תורנית , הציבורית בה לומדים רוב ילדי ישראל. יוסי.
 
למעלה