yossibockchil
New member
אם כבר הצעה לשיפור מערכת החינוך
אז לפחות הצעתי היא הצעה רצינית ולא הומוריסטית על בסיס סדיסטי כמו שדימה כתב. דבר ראשון, הנני גם כן מועמד לעתודה כך שסיימתי יב, אם זה משנה אז למדמ"ח+מתמטיקה או לפיזיקה(למרות שאין נתון זה רלבנטי להודעתי אלא רק להצגתי בפורום). 1) יש להעיף מורים שמפלים בין תלמידים ולצערנו המערכת מ-ל-א-ה בכאלו ולמשרד החינוך לא הכי אכפת(מנסיון) המורים הללו לרוב הם סדיסטים שמתנגדים לכל חשיבה, אפילו הייתי אומר "מערבית", למרות שאין קשר בין מוצאם לבין החשיבה הקבועה של "אני המורה הגאון, אתה התלמיד המטומטם" שרק מראה בורות אדירה...כי מורים לא מבינים שהיום תלמיד מחר אולי המעביד או או קולגה או כל מקצוע אחר. 2) להעיף מורים שלא יודעים את החומר ולא יעזור גם אם תגידו שהרמה היא בקרשים(מה שלא בהכרח נכון מכמה סיבות רציונאליות), שגם הם כמו עמיתיהם ב(1) ממלאים את המערכת, יוצרים לקונה(כן המונח המשפטי, כי זה ממש פשע) בקרב התלמידים ולמעשה מקבלים כסף על הוראה בעיניים (או "עבודה בעיניים, אם תרצו) 3) לאפשר חופש בחירה מגוון בכל מקצועות הבחירה ובכל נושא הבגרויות, משמע אין הכרח לבחור כמה מקצועות אם התלמיד רוצה מקצוע אחד , ובנוסף אם תלמיד מעוניין להבחן ברמת X יח"ל בשנה הנוכחית לדוגמה אבל הכיתה נבחנת רק על X-n כאשר X>n וn>=1 לאפשר לו. 4) לעשות משוב בקרב התלמידים לגבי המורים בביה"ס (ברמה הבית ספרית וברמה הארצית), המשוב רק יתרום. 5) לרענן את המפמ"ר שהם לרוב בעלי ראיה פקידותית, ואין צורך להכירם בכדי להסיק מסקנה זאת.לרענן=להחליפם אחת לX שנים ובנוסף להחמיר את הפיקוח והנזיפות במורים. 6) להקצות יותר זמן לטיפול בבעיות קריטיות כמו אלימות, תאונות בדרכים, סמים , שתייה, לימודים וכו´. לנצל את שיעורי חברה ולגרום לתלמידים "לפתוח את הראש" , לא לא תרתי משמע כמו שאולי כמה מורים היו רוצים. 7) לעשות פעילויות בשיתוף עם המוסדות להשכלה גבוהה, כמו שיעורי העשרה. רק יחזק את הקשר בין התלמידים לבין הרצון ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה. 8) לבדוק אחת לכמה זמן (אפילו 1 לשלוש שנים במקרה שאין שינוי ואחת לשנתיים) את רמת המורים.מה לעשות אבל גם אם הם ירצו וגם אם לא, הם לא יודעים הכל ולא טובים בהכל. 9) לשים דגש מינימלי (במקצועות המדעיים והמדעים המדוייקים) על החלק הטכני ודגש מקסימלי על העיקר, החלק התיאורטי, דרך הפתרון. 10) ללמד את המורים ללמד בכלים מתקדמים יותר, כגון לא השיטה של "תעשו ככה ככה ככה ותצליחו" אלא יחס אנושי יותר, של גרימה לרצות ללמוד, וה-ח-ו-ב-ה לקבל כל פתרון\חיבור וכו´ גם אם לא נכתב לפי הכללים אבל עומד בקריטרניונים מסויימים של המקצוע, הגישה הזאת רק תעזור והיא מפתחת את החשיבה העצמאית ולא המכנית. 10) להמשיך עם מועדי הב´, הפקידים שמתנגדים לשיטה לא מבינים שהתלמידים הניגשים בין אם הם עברו את מועד א´ או בין אם הם סתאם משפרים ציון, ילמדו, ישפרו את עצמם ויקנו לעצמם יותר ביטחון.חוויה פסיכולוגית וחינוכית מאין כמוהה!.בנוסף לאפשר לקיים 2 מגנים(מבחני מתכונת) גם היא שיטה טובה של שיפור עצמי, השאיפה לשלמות הרי זה בדיוק מה שהתלמידים צריכים. הם לא צריכים מערכת סתומה הם צריכים מערכת ליברלית וסוציאלית כדי להתפתח. 11) הקניית שיעורי אל-לחץ, שתעזור לתלמידים נגד לחצים בבחינות,בחיים וכו´ הבעיה מאוד נפוצה ולא כולם מודעים לה, ודופקים מבחנים חשובים בגללה. רק יעזור לתלמידים להתמודד עם העולם החיצון. ויש עוד כהנא וכהנא, נושאים וענינים שיש חובה לשפר במערכת הכל כך בירוקרטית ומסורבלת שיאמר לזכותה שקצת התקדמה בחשיבה המפגרת שהיא הייתה מצוייה בה... ואם היא תמשיך כך אולי אבל אולי היא תגיע למצב טוב.רק הכי חשוב שהיא לא תכנע לדעות הפקידותיות הנשמעות והנראות בכלי התקשורת למניהן...ראו דוגמת כבוד הח"כ יהודית נאות שהתבטאה ביתר טפשות ובגישה פקידותית ימי-הביניימית ובעלת בורות בנושא שרק מראה על ריחוק בין הרצוי למצוי. כמו ה"הצעה לשיפור" של דימה. שיהיה לכם לילה טוב. נ.ב. לסדר הסעיפים אין כל חשיבות מלבד העובדה שיש למלאם
. שלכם יוסי.
אז לפחות הצעתי היא הצעה רצינית ולא הומוריסטית על בסיס סדיסטי כמו שדימה כתב. דבר ראשון, הנני גם כן מועמד לעתודה כך שסיימתי יב, אם זה משנה אז למדמ"ח+מתמטיקה או לפיזיקה(למרות שאין נתון זה רלבנטי להודעתי אלא רק להצגתי בפורום). 1) יש להעיף מורים שמפלים בין תלמידים ולצערנו המערכת מ-ל-א-ה בכאלו ולמשרד החינוך לא הכי אכפת(מנסיון) המורים הללו לרוב הם סדיסטים שמתנגדים לכל חשיבה, אפילו הייתי אומר "מערבית", למרות שאין קשר בין מוצאם לבין החשיבה הקבועה של "אני המורה הגאון, אתה התלמיד המטומטם" שרק מראה בורות אדירה...כי מורים לא מבינים שהיום תלמיד מחר אולי המעביד או או קולגה או כל מקצוע אחר. 2) להעיף מורים שלא יודעים את החומר ולא יעזור גם אם תגידו שהרמה היא בקרשים(מה שלא בהכרח נכון מכמה סיבות רציונאליות), שגם הם כמו עמיתיהם ב(1) ממלאים את המערכת, יוצרים לקונה(כן המונח המשפטי, כי זה ממש פשע) בקרב התלמידים ולמעשה מקבלים כסף על הוראה בעיניים (או "עבודה בעיניים, אם תרצו) 3) לאפשר חופש בחירה מגוון בכל מקצועות הבחירה ובכל נושא הבגרויות, משמע אין הכרח לבחור כמה מקצועות אם התלמיד רוצה מקצוע אחד , ובנוסף אם תלמיד מעוניין להבחן ברמת X יח"ל בשנה הנוכחית לדוגמה אבל הכיתה נבחנת רק על X-n כאשר X>n וn>=1 לאפשר לו. 4) לעשות משוב בקרב התלמידים לגבי המורים בביה"ס (ברמה הבית ספרית וברמה הארצית), המשוב רק יתרום. 5) לרענן את המפמ"ר שהם לרוב בעלי ראיה פקידותית, ואין צורך להכירם בכדי להסיק מסקנה זאת.לרענן=להחליפם אחת לX שנים ובנוסף להחמיר את הפיקוח והנזיפות במורים. 6) להקצות יותר זמן לטיפול בבעיות קריטיות כמו אלימות, תאונות בדרכים, סמים , שתייה, לימודים וכו´. לנצל את שיעורי חברה ולגרום לתלמידים "לפתוח את הראש" , לא לא תרתי משמע כמו שאולי כמה מורים היו רוצים. 7) לעשות פעילויות בשיתוף עם המוסדות להשכלה גבוהה, כמו שיעורי העשרה. רק יחזק את הקשר בין התלמידים לבין הרצון ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה. 8) לבדוק אחת לכמה זמן (אפילו 1 לשלוש שנים במקרה שאין שינוי ואחת לשנתיים) את רמת המורים.מה לעשות אבל גם אם הם ירצו וגם אם לא, הם לא יודעים הכל ולא טובים בהכל. 9) לשים דגש מינימלי (במקצועות המדעיים והמדעים המדוייקים) על החלק הטכני ודגש מקסימלי על העיקר, החלק התיאורטי, דרך הפתרון. 10) ללמד את המורים ללמד בכלים מתקדמים יותר, כגון לא השיטה של "תעשו ככה ככה ככה ותצליחו" אלא יחס אנושי יותר, של גרימה לרצות ללמוד, וה-ח-ו-ב-ה לקבל כל פתרון\חיבור וכו´ גם אם לא נכתב לפי הכללים אבל עומד בקריטרניונים מסויימים של המקצוע, הגישה הזאת רק תעזור והיא מפתחת את החשיבה העצמאית ולא המכנית. 10) להמשיך עם מועדי הב´, הפקידים שמתנגדים לשיטה לא מבינים שהתלמידים הניגשים בין אם הם עברו את מועד א´ או בין אם הם סתאם משפרים ציון, ילמדו, ישפרו את עצמם ויקנו לעצמם יותר ביטחון.חוויה פסיכולוגית וחינוכית מאין כמוהה!.בנוסף לאפשר לקיים 2 מגנים(מבחני מתכונת) גם היא שיטה טובה של שיפור עצמי, השאיפה לשלמות הרי זה בדיוק מה שהתלמידים צריכים. הם לא צריכים מערכת סתומה הם צריכים מערכת ליברלית וסוציאלית כדי להתפתח. 11) הקניית שיעורי אל-לחץ, שתעזור לתלמידים נגד לחצים בבחינות,בחיים וכו´ הבעיה מאוד נפוצה ולא כולם מודעים לה, ודופקים מבחנים חשובים בגללה. רק יעזור לתלמידים להתמודד עם העולם החיצון. ויש עוד כהנא וכהנא, נושאים וענינים שיש חובה לשפר במערכת הכל כך בירוקרטית ומסורבלת שיאמר לזכותה שקצת התקדמה בחשיבה המפגרת שהיא הייתה מצוייה בה... ואם היא תמשיך כך אולי אבל אולי היא תגיע למצב טוב.רק הכי חשוב שהיא לא תכנע לדעות הפקידותיות הנשמעות והנראות בכלי התקשורת למניהן...ראו דוגמת כבוד הח"כ יהודית נאות שהתבטאה ביתר טפשות ובגישה פקידותית ימי-הביניימית ובעלת בורות בנושא שרק מראה על ריחוק בין הרצוי למצוי. כמו ה"הצעה לשיפור" של דימה. שיהיה לכם לילה טוב. נ.ב. לסדר הסעיפים אין כל חשיבות מלבד העובדה שיש למלאם