אמונה באל כפונקציה של מחויבות

צורי80

New member
אמונה באל כפונקציה של מחויבות

יש לי שאלה אל משתתפי הפורום שבאמת לא באה לקנטר אלא להבין מדוע במקומות כמו ארה"ב שבה האמונה בדרך כלל לא מחייבת לדוגמת הנוצרים וגם הרפורמים והקונסרבטיבים שגם אותם האמונה לא מחייבת יש הרבה יותר אנשים מאמינים? ומדובר שם באנשים מאוד אינטיליגנטים האם זה לא נובע מכך שאנשים לא רוצים להיות מחוייבים ולכן במקום שהאמונה מחייבת אנשים לא מאמינים?
 

rigoletto111

New member
יש מקומות שהאמונה היא

מחוייבת (מצרים) ואנשים כן מאמינים. ומקומות שהאמונה לא מחוייבת (אירופה, סין) ואנשים לא מאמינים. בקיצור, כל מקום וסיבותיו, כל דת וסיבותיה.
 
וחוץ מזה, האמונה הנוצרית מאד מחייבת

יש להם עקרונות מוסריים נוקשים, איסור על הפלות ועל מין מחוץ לנישואין, טקסים וחגים לא פחות משלנו. לעומת זאת, למרות שהזרם הרפורמי ביהדות מחייב הרבה פחות מן האורתודוקסי, אין בארץ נהירה גדולה לשם. אגב, גם האמונה הראלית (שאנו צאצאים של חייזרים) אינה מושכת את ההמונים למרות שאינה מחיייבת. מה לעשות, במאה העשרים ואחת מספר ה"קוקואים" שמאמינים במפלצות, בחייזרים, בפיות ובנביאים אינו כה רב בדרך הטבע".
 

חי אדר

New member
אין קשר

אינני חושב שיש קשר בין אמונה למחויבות. אדם יכול להאמין באלהים ודווקא אמונתו זו שוללת ממנו את המחויבות. כך למשל הוא עשוי להאמין כי אלהים צווה לעשות ככל אשר ירצה. ואדרבא דווקא הוא זה שהולך ברצון האלהים שבראו כרצונו על מנת שיעשה את רצונו החופשי.
 
למעלה