אמונה ומדע

פולספגן

New member
בכדי להראות לך שכמו שאתה דורש ממנה להביא לך

לפה את המאמר ועוד אח"כ גם לא טורח לקרוא אותו ע"י הבטחה שתעשה זאת בעתיד
כך גם אתה צריך להביא את המקורות שלפי דעתך הספר לקח משם. מעניין, שאתה מפחד לעשות זאת
 

deathcaster

New member
וכמו שטענתי קודם

הוויכוח ביניכם הוא ילדותי ומיותר, אולי כדאי שתתקדמו הלאה? או שתעשו זאת במסרים פרטיים? הרי כל הצדדים מסכימים שזה לא קשור לפורום הזה בפרט ולא קשור לאף פורום בכלל, לא?
 
מכירה את הקישורים

הלא רלוונטים הללו אם הייתה משקיע ורואה את מה שהבאתי מהתחלה ועד הסוף לא היית מביא את הקישורים הללו
 

deathcaster

New member
למה לא רלוונטיים?

אגב, כותבים "היית" ולא "הייתה"... הקישורים שלך: אני כרגע רואה את השיעור הראשון עם הרב שרקי שכבר שעה מנסה להרצות כי אין סתירות בין אמונה (יהודית כמובן) למדע... הקישורים אני הבאתי מראים כי יש סתירה בין התורה (והאמונה באל) למדע.
 
לא נראה לי

שיש לך בעיה בהבנת הנשמע אז כדי לא לעשות צחוק מעצמך תקשיב מהתחלה ועד הסוף ואז תגיב כמו אדם רציני או שאל תקשיב אבל לפחות אל תגיב כאילו הקשבת הרב שרקי מביא 6 גישות לסוגגית תורה ומדע ודוחה 5 מהם אחד לאחד כולל את הגישה "החרדית" של הרב זמיר ואלו הקישורים " הלא רלוונטים" שהבאת. לגבי העברית היא לא שפת אימי ובכל זאת נראה לי שאני מתנסחת לא רע... אל תרד לקטנות מהיכן אני מכירה אותך? משוטטותי במרחבי פורומי תפוז ומקומונת בין ניו אייג' לבין עצמם
 

deathcaster

New member
תגובה

סיימתי את ההרצאה הראשונה, הוא היה יכול להגיד את מה שהיה לו להגיד ב-5 דקות, אבל זה קשה לנוכח הקהל שהוא מרצה לו... נחמד שהוא דחה את הגישות של מחב"תים כמו זמיר כהן, אבל גם גישת הראי"ה קוק לא הפילה אותי מכסאי... מכבסת מילים נחמדה ולא יותר. כשרוצים, אז דתיים טוענים שהתורה אמיתית והיא ספר היסטוריה שמתעד במדויק את תולדות העם היהודי. כשהם לא רוצים, אז הם טוענים שמדע עונה על שאלות מסוימות ותורה עונה על שאלות מסוימות. הרב שרקי יכול לדחות את מהות הגישות האחרות אבל הוא לא יכול להתחמק מהעובדה שבתורה ונגזרותיה ישנן לא מעט שטויות. במהלך השבוע אני אשתדל להקשיב לאחרות ואחווה דיעה, (אם יהיה לי זמן.. לא מבטיח).
 

Klayhamn

New member
משקיע?

זה פורום, לא כיתה בבית ספר. אם יש לך משהו להגיד, תגידי. בנוסף, את מוזמנת להביא קישורים מעניינים אם לדעתך הם מסייעים להבין את עמדותיך או דעותיך. להביא קישורים לאוסף של הרצאות בנות שעה כל אחת - זו לדעתך השתתפות לגיטימית בפורום? את חושבת שאנשים באים לפה כדי לקבל ממך הרצאות (שלא לדבר על שעות של הרצאה)? וכשבן אדם מגיב לכך בכך שהוא מביא לך קישורים לסרטונים אחרים, את "מבטלת" אותם בבוז ומכנה אותם "לא רלוונטיים", ועוד מעיזה לטעון שהוא לא "השקיע" כי לא ישב ובזבז שעות מחייו על סרטונים שאת החלטת שהוא צריך לראות ושהם "רלוונטיים"? אולי את לא רלוונטית לפורום הזה, נניח? במקום לשלוח אנשים לצפות בהרצאות, אולי תנסי להגיד משהו, לטעון משהו, לומר דבר כלשהו בעצמך - ולהשתתף באיזשהו דיון --- אחרי הכל, בשביל זה יש פה פורום, ולא בשביל להוות במה למיסיונרים כמוך שמנסים להפיץ את הדת.
 
הבעיה היא

שעל מנת ליצור דיון צריך איזשהו בסיס משותף אין מטרתי "להחזיר בתשובה" ומי אמר שאני דתייה? אבל אי אפשר להיות כ"כ בור וצר אופקים בנושאים תיאולוגים, מחשבת, ישראל יהדות... ובד בבד להיות אתאיסט מושבע שריר השנאה נוטף מפיו ההרצאות הללו פותחים צוהר נוסף להבנת היהדות עוד רובד אינטלקטואלי שיכול לגרום לסיעור מוחין וויכוחים שהם מעבר לרמת כיתה א' , מה שראיתי אצלכם (שוב הכללה) עד כה...
 

deathcaster

New member
מצוין...

אז בואי נתחיל מזה שכאשר מנסים לעשות דיאלוג משותף לא מתחילים בטיעוני אד הומינםן כגון: "למרות שלא תצליחו (רובכם) להתגבר על דעותיכם הקדומות" ולא עושים הכללות גסות (פעמיים בזמן כה קצר) על אנשים שאת רוצה לפתוח דיון איתם... כי אולי בכך את גודעת את הענף שאת יושבת עליו. את אוטומטית יוצרת אנטגוניזם כנגדך. "ההרצאות הללו פותחים צוהר נוסף להבנת היהדות עוד רובד אינטלקטואלי שיכול לגרום לסיעור מוחין"- משפט כזה, עם הפנייה לאתר כזה... לעניות דעתי לא יכול לבוא מאישה שמתיימרת להיות לא דתייה.. אז אולי את לא דתיה, אבל את חייבת להודות שאת יהודיה ומאמינה. ורק בשביל להבהיר, פורום זה עוסק בחדשות המדע ולא באמונה ומדע.
לשיפוטך.
 

אמנון כ

New member
עוד פעם מחזירים בתשובה בפורום?

זה פורום של חדשות מדע. הרצאות ארוכות, מתישות ומשמימות של רבנים שקרנים שמנסים להחזיר בתשובה לא אמורות להיות חלק מהפורום. זה לא מעניין, זה לא רלוונטי, זה לא חדשדות ובטח שזה לא מדע. למה שלא תפני את ההרצאות שלך לפורום של דתיים, חרדים, חוזרים בתשובה או כל פורום רלוונטי אחר?
 
מדע ואמונה

האנטגוניזם היה מגיע בכל מקרה לכן הרשיתי לעצמי - כפי שמוכח בשרשורים מתחתי אני אכן יהודייה, מאמינה (תלוי במה?), מגזע לבן (אם זה משנה לדיון...) - מודה בהכל לא הייתי מצרפת את הלינקים לולא ראיתי שאתם עסקתם בזה בעבר כאן בפורום רציתי להאמין שאנשים שוחרי מדע הם אנשים אינטלקטואלים ששוחרים ידע בכללותו ולא מצרים צעדיהם לתחומים מאוד נקודתיים וספציפיים אבל זה מאוד מתאים למדע בין זמננו במיוחד מה שמתקרא "רפואה" בו ההתמוחיות הספציפיים יוצרים אבסורדיים כ"כ גדולים למה שרפואה היא באמת לו ענקי המדע של פעם אריסטו אפלטון היפוקרטס גלנוס הרמב"ם לאונרדו דוינצ'י היו רואים משפט כזה "פורום זה עוסק במדע ולא באמונה ומדע" - היו מתפחלצים בקרבם
 

deathcaster

New member
אז לא הבנתי....

את גם נביאה בנוסף לכל? הרי הגעת לכאן עם אג'נדה מסוימת, האם הייתי חייבת להתחיל בזלזול וציפית שלא תקבלי זלזול בחזרה? אולי אם היית מתנסחת בדרך ארץ היית מקבל בחזרה אותו יחס ולמרות הכל אני מתכוון לצפות בהרצאות הללו. "רציתי להאמין שאנשים שוחרי מדע הם אנשים אינטלקטואלים ששוחרים ידע בכללותו ולא מצרים צעדיהם לתחומים מאוד נקודתיים וספציפיים אבל זה מאוד מתאים למדע בין זמננו במיוחד מה שמתקרא "רפואה" בו ההתמוחיות הספציפיים יוצרים אבסורדיים כ"כ גדולים למה שרפואה היא באמת"- מהי הרפואה באמת? "לו ענקי המדע של פעם אריסטו אפלטון היפוקרטס גלנוס הרמב"ם לאונרדו דוינצ'י היו רואים משפט כזה "פורום זה עוסק במדע ולא באמונה ומדע" - היו מתפחלצים בקרבם"- הם כבר בקושי עצמות בלבד, קצת קשה להתפחלץ, אבל את לוקחת אנשי מדע שנסמכו על אמונה כי הם נולדו לתוכה ולא הכירו שום דבר אחר, הם גם חיו בתקופה בה לצייץ גישה אחרת מאמונה פירושה גזר דין מוות. "אריסטו אפלטון היפוקרטס גלנוס"- עובדי אלילים, האמונה שלהם בסדר כשזה משרת את המטרות? הרמב"ם למד בספרד אצל חכמי ערב את כל לימודי החול שלו, הוא גם מציין זאת בפירוש ב"ספר הקצרת". ליאונרדו דה וינצ'י היה נוצרי אז אולי כדאי לשלב מדע עם אמונה שהיא לא יהודית? סתם חומר למחשבה.
 
אז תבין

לא הגעתי עם שום אג'נדה ואין כאן זלזול, יש אמירה המושתתת על נסיון דוגמה לזלזול תוכל למצא אצל חברך אמנון כ. רפואה באמת - היא רפואה הומנית הוליסטית גם אתה סותר את עצמך " הם גם חיו בתקופה בה לצייץ גישה אחרת מאמונה פירושה גזר דין מוות." ומצד שני :"אריסטו אפלטון היפוקרטס גלנוס"- עובדי אלילים" בכל מקרה בגלל שאמרתי שמטרתי היא הרחבת אופקי הידע והמידע ואין לי אג'נדה - לא מעניין אותי במה האמינו מעניין אותי איך הם ניגשו והתייחסו לידע סביבם האם הם ששו לדעת כל ידע שסובב אותם או ביטלו אותו וצמצמו את עצמם... כדאי לשלב מדע עם הכל כל עוד זה מקדם את החתירה לידע, לאמת מרחיב את עולמך מקדם את האנושות והופך אותך לאדם טוב יותר אם הייתי חושבת שהנצרות עומדת בקריטריונים, למה לא?
 

אמנון כ

New member
יש לך אג'נדה ברורה - להחזיר אנשים בתשובה

אל תיתממי ואל תשחקי אותה מפגרת. מה את חושבת? שנולדנו אתמול? את מגיעה לכאן עם סמינר לחזרה בתשובה ודורשת בלי בושה שנצפה בכל ההרצאות הארוכות והמשמימות האלה שמלאות בשקרים ושטוית ועוד מעזה להגיד שאין לך אג'נדה? נו באמת... נראה לי שכדאי לך לפנות לפורום "עשו אותנו באצבע" כדי למצוא לך קהל אוהד יותר. הנה דרישה בשבילך - תמצאי את ההרצאות האוניברסיטאיות של אוניברסיטת קיימברידג', ייל או MIT. תצפי בבקשה בכל הקורסים הקשורים לפיסיקה, כימיה, רפואה, ביולוגיה, גאולוגיה, אקלים ושאר תחומי מדע ואז תחזרי לכאן להמשך הדיון. ואגב - "רפואה באמת זה רפואה הומנית הוליסטית"? באמת? תיכף תגידי לי שזה כולל גם הומאופתיה למשל. לא יודע, לי יש דרישות מוזרות מהרופאה. למשל שהיא אשכרה תרפא...
 

deathcaster

New member
טענת שרפואה הוליסטית היא (לדעתך)

הרפואה האמיתית הומיאופתיה היא חלק מה"דיסציפלינות" של רפואה הוליסטית, אם אינך עוסקת בהומיאופתיה, האם את עוסקת כלל בתחום הרפואה ההוליסטית? ואם כן, באיזה תת-תחום ממנה?
 
הרפואה האמיתית

אינני עוסקת ברפואה הוליסטית ולא בהומאופתיה אפשר לומר שאני חוקרת לומדת משתמשת בהומאופתיה כמו עוד תחומים רבים אחרים
 
למעלה