אמת או חובה - וירטואלים מדוע בעצם?

skito

New member
אמת או חובה - וירטואלים מדוע בעצם?

שמתי
שבפורומים רבים ובכלל ברשת האינטרנט רבים מעדיפים להישאר אנונימיים כלומר וירטואליים, ואני שואל מדוע בעצם? מהן החששות שמלוות בחשיפה? הרי כבני אדם שרובם אוהבים ורוצים את החשיפה התקשורתית, תארו לעצמכם שכתב TV מבקש לראיין ולצלם אתכם אז מה תתנו לו סתם ניק? תשימו מסיכה על הפנים? (רשת האינטרנט הינה כלי תקשורת מתקדם) כאשר מדובר בכלי תקשורת אחר אין לאותם וירטואלים כלל התנגדות להשאר עלומים ויעדיפו את הפרסום והחשיפה. מהו ההבדל בעצם? בטח יהיו כאלה שיגידו שהם בוחרים להשאר אנונימיים ויש להם סיבות. אז מה יכולות להיות הסיבות ולמה? הנה אחדים: *לאחרים-גורמת לסקרנות קסומה שכזו! *הסתתרות תחת ניק למניעת הטרדות של זרים מזדמנים. *תחושת חופש לכתוב ככל העולה על רוחו, גם שטויות, למרות היות האדם רציני ומכובד בחיים האמיתיים. *לפעמים זה משעשע. סתם הרהור רגעי ואין אני בא לשדל מישהי\ו לשנות עמדתו. וחשבתי האם אין זה סוג של שקר?
 

noa128

New member
סוג של

שקר דווקא? לא יודעת... אני מעדיפה לשמור על האנונימיות בדיוק מהסיבות שציינת, למעט הראשונה - לא מסקרן אותי, כי ברור לי שאדם שמעוניין להיחשף יעשה זאת, והרי ישנם גם בין הגולשים שבחרו בניק שדומה או משקף את שמם במציאות..- וגם כל שיטת ה"סינון" שלי היא שונה, כי אני יודעת שמה שאני קוראת אינו בהכרח האמת, וודאי שדלא כל האמת. ולגבי הסיבות ל'הסתתרות' מאחורי ניק - אני לא חושבת שמדובר בשקר, אלא באמצעי זהירות שנותן בידיי ככותבת שמודעת לכמות הרבה מאד של עיניים שקוראת את דבריי- איזושהי תחושה של שליטה על מידת החשיפה שאני מעוניינת בה. וגם - למדתי שבהיכרות כזו וירטואלית, חדשה, מאחורי ניק, ובכתב - יש לנו יכולת להוציא מעצמנו אמיתות נקיות יותר מאלה שהיו אולי נחשפות בהיכרות אחרת - סדר הדברים הוא אחר, אנחנו "משחררים" בכל פעם פן נוסף - לפי בחירתנו - כשהצד השני לא נחשף קודם כל למראה, לצליל, ל"רושם ראשוני" - אלא למה שאני בוחרת "לתת" לו על עצמי. זו הזוית שלי על העניין. ובאמת שאלה מסקרנת.
 

kisslali

New member
למה שקר????

למה לא פרטיות? וניחא אם רק שלך, אבל מה עם כל האחרים שאתה חושף.... כל הכוון של הפוסט הזה נראה לי הפוך לגמרי, בוא נתחיל מחדש. הרבה אנשים, אפילו הרוב, מגיעים למדיום הזה כדי להתערטל מבחינות שונות, הם צריכים תמיכה עזרה או אוזן קשבת ובשביל להשיג את זה חושפים רגשות ואף פרטים אישיים שלהם ושל הסובבים אותם. מטבע הדברים הם אינם רוצים שפרטים אלה יהיו תלויים על לוח המודעות של המושב אחרת לא היו מגיעים לכאן... ותאמין לי שיש בני אדם רבים שאנים ששים לחשיפה תקשורתית וגם אם כן, הם אינם רוצים שהפרטים שהם דנים בהם כאן יהיו כלולים בה... ללי
 

ניאו30

New member
הבעיה אצלי היא שאני תמיד נבוך מחדש

לראות איזה עולם קטן יש לנו,ואיך תמיד מעגלים נסגרים אצלי. לא תאמינו איזה סיפורים יש לי בעניין הזה שקרו רק בחודשים האחרונים. וזה כל כך מביך אותי,כל פעם מחדש...הצירופי-מקרים האלו...או שאולי הם לא מקריים?.....טוב,זה לא אני יגיד... אני חושב שיהיה קשה לי להשתנות בחברת אנשים שמכירים אותי מאז ומתמיד, ולכן יש משהו מאוד קוסם באנונימיות הזו,שאף אחד לא ממש מכיר אותך ואת העבר שלך,למרות שעם הזמן ברור שזה הופך ללא רלבנטי. בכל מקרה,אני מניח שלאנשים שאני ירגיש איתם בנוח פה,לא תהיה לי שום בעיה לספר עליי קצת יותר,אבל לעת עתה אין לי שום בעיה לפחות לגלות דבר אחד- קוראים לי נמרוד...שם פרטי כמובן...משפחה?...נשאיר להזדמנויות אחרות. אז הנה עוד משהו שלא ידעתם עליי(השרשור הזה ממש השפיע עליי,הא?...).
 

ניאו30

New member
אה,ואני מסכים עם כל מה שללי אמרה

רק ששמתי לב אצלי,שבאיזו שלב של ההכרות עם אנשים מהפורומים כאן,יש אצלי צורך מאוד פנימי לעבור מהוירטואלי למציאותי.אולי זה כי זה כל כך חסר לי הקשר הממשי-אמיתי(בגלל שהאמת אין לי הרבה מאלו,וקשה לי להסתפק בקשר וירטואלי.
 

kisslali

New member
נדמה לי שזה מתחבר טוב

הקשיים בתקשורת עם המעבר מוירטואלי לממשי. זה חוסך שלב מסויים שרק איתו יש לך קושי. מה שעכשיו כתבתי ואתה גילית הוא בעצם פתרון להרבה מהדברים שמציקים לך. אם תוכל לעבוד על העניין של השלב הראשון של ההכרות כל השאר כבר יזרום בקלות רבה. איזה יופי! ללי
 

ניאו30

New member
../images/Emo12.gif מה כוונתך ב"שלב הראשון של

ההכרות"? את יכולה להרחיב,אם את רוצה ,למה הכוונה במה שאמרת,כי זה לא היה כל כך ברור לי...
 

kisslali

New member
תלך בחזרה להודעות שלך ותראה

שכתבת קודם שנוח לך עם הסודיות שמעניק האינטרנט, אח"כ אמרת שאחרי שאתה מכיר אנשים בדרך הזו אתה רוצה לפגוש אותם. לי זה אומר שמה שקשה לך זה רק השלב הראשון שבו אתה "מוכר" את עצמך ו"קונה" מי שמולך. אם את זה אתה עובר בצורה מרוחקת כמו פה, השאר כבר נהיה קל ופשוט. תנסה את זה. ונ.ב. לזה בדיוק התכוונתי כשאמרתי כאן לאקספי שזו דרך נהדרת להכיר בן זוג. את השלב הראשון עושים בצורה מתונה, עם אפשרויות רבות לסגת, אם כלים יותר טובים לשפוט את הצד השני ורק אח"כ נפגשים. אז זה עובד באותה דרך גם על חברים ולא רק על זוגות. ככה אני נהגתי כשהכרתי את זוגי, קשקשנו במיילים, הכרנו, בדקנו מה כל אחד מחפש בחיים, מה דעתנו על דברים שונים ומשונים וכו'. ורק אחרי שזה התאים נפגשנו. ביי להיום ללי
 

ניאו30

New member
טוב,אז כנראה שאת לא מכירה אותי...

אני האחרון שמנסה ל"מכור" את עצמו,והרבה פעמים אני "אוכל אותה" בגלל זה.ואם כבר מדברים על אתרי הכרויות, אז באמת ניסיתי את זה פעם אחת לא מזמן,בפעם הראשונה האמת, ופשוט לא יכולתי לעמוד בכל ה"דרישות" מאנשים לשם-זה כנראה מקובל היום שאנשים צריכים ל"מכור" אחד את השני כדי להתחבר אחד לשני, אז מה לעשות שאני לא יכול לעשות את זה,וכל הזמן העירו לי על זה, איך שאני ישר מספר על כל הדברים הלא טובים אצלי.אני מצטער,פשוט לא יכול להיות כמו כולם בנושא הזה-פה לא מדובר על סודיות או פרטיות,פה מדובר על רצון למצוא מישהו שתוכל להתחבר אליו/אליה. אמרתי כבר שאני בן אדם אנכרוניסטי נכון? אז הנה עוד דוגמא... לזה בדיוק הכוונה שלי כשאני אומר שאני מרגיש אבוד בעולם הזה,לא שייך לשום מקום.כבר מזמן איבדתי את הדרך שלי,לפעמים אני מנסה לגשש באפילה לראות אולי ינצנץ איזה אור למרחוק,אבל בדרך כלל מדובר רק באשליות. כאלה הם החיים שלי-נע מאשלייה אחת לשנייה.נכון שבאמצע יש כמה רגעים טובים,אבל בסוף אני תמיד חוזר לאותה נקודה,והנקודה הזו שאני פשוט לא מתאים לעולם הזה.אילו רק יכולתי לחיות את החיים שלי מחדש,אולי זה היה נראה אחרת,אבל אני בן אדם מציאותי....טוב,האמת היא שלא ממש,אבל זו כבר נקודה אחרת,נראה לי סטיתי מהנושא,אבל זה בדיוק העניין שהדבריפ שאמרתי עכשיו נאמרו מתוך האמת הפנימית שלי,ואת זה קשה לי יותר ויותר להסתיר מאנשים.לא מאמין בהעמדות פנים ולא בנסיון ל"מכור" את עצמך לאחרים. טוב,נראה לי באמת נסחפתי כאן,אז אני אסיים בנקודה זאת ולא ימשיך יותר.
 

skito

New member
כולכם צודקים

בשלב מסויים משהו בתוכי אמר לי "תהיה מציאותי מה כבר יכול להיות?" ות'אמת מאז שהכנסתי את פרטים האישיים שלי לכרטיס האישי ההתנהלות שלי בפורומים יותר מציאותית, כנה ואמיתית, פחות הטרדות של שאלות כאלו ואחרים, יותר נוח לי כך. אבל בהחלט קיבלתי כאן תשובות מעניינות ולא נותר לי אלא להסכים עם כולן.
 

גלי 34

New member
אני דווקא לא

יש לי אפילו תמונה בכרטיס. בחרתי ניק לפני הרבה זמן,עוד לפני שהוספתי תמונה כי ככה הבנתי שצריך להיות(אמרו לי לא להיכנס בשמי האמיתי)היום אני כבר לא אשנה את הניק אבל בכל זאת הוספתי תמונה שלי וכשאני מדברת על עצמי עם אחרים אני לא משקרת ולא ממציאה סיפורים כמו שהרבה אחרים עושים
 
למעלה