אנחת רווחה - לאחותי יש בת!

אנחת רווחה - לאחותי יש בת!

ביום שישי, נתבשרנו שלאחותי יש עוברית. ההקלה היתה רבה כי לא היתי מסוגלת להיות בברית וזה היה מעליב את אחותי, למרות שהיא היתה מבינה. (ולצערי, עניין הברית אצלה היה ודאי :( ) אז ככה, ירדה לי אבן מהלב, חוץ מזה שמאד רציתי בת-דודה לנוריאל....
 

דיאנה1

New member
מזל טוב! איזה כיף לנוריאל - בת דודה

קרובה אליו בגיל! בתקווה שעד שיהיה להם בן, הם יסתכלו אחרת על העניין.
 

אורית ג.

New member
מזל טוב! ללביבון שלי יהיה בן-דוד

בעוד חודשיים. והיא דוקא ``תחתוך אבל אצל רופא`` - כלומר היא מחרימה את הטקס הדתי ולא את החיתוך. שהיא סבורה דוקאשהוא ברבי אך הכרחי לפי ההגיון הבא: 1. ילד לא נימול הוא שונה (או חריג) 2. הוא בוודאי יסבול מבחינה חברתית בשל כך 3. כדי לעזור לו להתגבר על הסבל היא ובן-זוגה (שלא נישאה לו בשום צורה כי היא נגד והיא לא אחת שתלך עם העדר... מה פתאום) יהיו חייבים להיות בעלי אופי חזק נחושים ותומכים. 4. היא מרגישה שאין לה אופי חזק מספיק 5.לכן לא יהיה מי שיתמוך בילד שבטח יסבול ומכאן הפתרון השני: 6. חייבים לחתוך. 7. וכדי להמנע עד כמה שאפשר מהטראומה עדיך לדעת עליה כמה שפחות ועל כן היא לא קוראת שום חומר רלוונטי ולא רוצה לשוחח בנושא עם אף אחד (אני אפילו לא ניסיתי אין דרכי לכפות) ועם הלוגיקה הזו קשה להתווכח ואפשר רק להצטער.
 

Ludwig

New member
אצל אחותי יצא בן למרות הכל...

למרות שבת היתה חוסכת אי-נעימות קלה של הצורך להסביר בסוף יצא לאחותי בן. אז זה דרש קצת הסברים לסבא לסבתות וכו`, אבל עם הנתונים הרפואיים הידועים קשה להתווכח, וגם הפסילה המוסרית של החיתוך היתה די מובנת, כך ששמירת התינוק ``שלם`` התקבלה בהבנה גם על-ידי אלו שחוששים יותר מהשונות.
 

lea2707

New member
בתור סבתא לנכד החמוד והשלם הזה אני

מאשרת את הנאמר. תמיד הסכמתי שביצוע ברית המילה זה ברברי והתעללות בתינוק חסר ישע. הדבר הראשון שהטריד אותי היה באמת העניין הבריאותי, הואיל ורווחה הדעה שלעשות ברית מילה זה בריא ועובדה שגם גויים רבים עשו זאת. השתכנעתי שהיום כשרמת ההיגינה גבוהה בהרבה, אין מקום לדעה זו. הדבר השני שהטריד אותי ועדיין קצת מטריד אותי, זה עניין השונות. שהילד לא יסבול בבגרותו מהיותו שונה. אני רק יכולה לקוות שעד שיגדל יהיו רבים כאלה והוא לא יחשב שונה, ושיהיה לו מספיק בטחון עצמי להרגיש את עצמו שלם ומושלם גם אם יהיה שונה מאחרים.
 

ציפי ג

New member
כאם לחמישה ילדים שלמים ונימולים

הנני לאחל לך עוד הרבה נכדים שלמים כשלי. דרך אגב למה ה-2707 הזה? גמטריה של משהו?
 

לאה2707

New member
:) איני מאמינה בגימטריה, לכל היותר

היא יכולה לעניין אותי כמשחק מתמטי משעשע באותיות ומספרים שכל אחד יכול לשחק בו ולמצוא פרושים לעצמו. הספרות פשוט מציינות את יום ההולדת שלי בתעודת הזהות. כדי שתזכרו לברך אותי... ובמקרה הוא מתקרב והולך החודש :)
 

ציפי ג

New member
ומה עם השנה ?

היום הייתי בבית משפט, ומסתבר שמישהו הפיץ בראש העין שמועה, שמי שבת.ז. שלו רשומה רק שנה, ולא תאריך לידה מדויק, אם הוא יצהיר שנולד ב1.1 אותה שנה, הוא יקבל כסף מביטוח לאומי. אנשים צובאים את מסדרונות ביהמ``ש, נכים וזקנים, אנאלפבתים וכל עמך ישראל, מחכים בתור, לשינוי תאריך לידה בת.ז. מחזה מרנין.
 

Ludwig

New member
ציפי? איזו שאלה ישירה :)

אפילו אני לא אוהב לענות על שאלה כזו. יהיו שיגידו ``נו, עוד כמה שנים תבין`` ויהיו שיגידו ``אתה לא מבין את הצעירים האלה``... :)
 

ציפי ג

New member
אמרתי כבר אני לא אוהבת תפוזים

אבל אני חייכתי כששאלתי את השאלה. הייתי אצל סבתי בת ה- 90 השבוע, והזכרתי לה שיום הולדתה משמש ובא ומה היא רוצה שנעשה ליום הולדת, אז היא רטנה על האיזכור של הגיל. לי לא אכפת שידעו מתי נולדתי. כ`אב תשכו.
 

lea2707

New member
אני חושבת שאני יודעת ממה נובעת

השמועה. כנראה שהכוונה היתה לאנשים שהגיעו לגיל פנסיה ובתעודת הזהות שלהם מופיעה רק שנת הלידה. כמובן שאם יצהירו שנולדו ב-1/1 יוכלו לקבל את קצבת הביטוח הלאומי הכי מוקדם שאפשר. ומכאן נובעת הטעות של ``תמימים`` רבים שחשבו שהביטוח הלאומי מחלק ``מתנות`` לכולם...:) שנת הלידה שלי אמנם מצויינת בתעודת הזהות... אך היא לא רלוונטית ליום הולדתי. החודש והיום בשנה מספיקים, הלא כן? שיהיה לך לילה טוב והרבה כח והנאה מחמשת בניך.
 

ציפי ג

New member
נו, ומה עם הדברים החשובים באמת

כמו חרדת ההנקה, מזה כבר הוצאת אותה?
 

ציפי ג

New member
אורית למה מחקת אותי עם ירון

מה עשה רבי צדוק שצריך למחוק אותו?
 

אורית ג.

New member
מצטערת )-: במערכת הזו כשמוחקים

הודעה - באופן אוטומטי נמחקות ההודעות ה``בנות`` שלה. (אולי יש גם איזו אופציה אחרת אבל אני לא הצלחתי לנטרל את המנגנון הזה - עוד אברר) בכל אופן אבקש את סליחתך וסליחתו של רבי צדוק. אנא הכניסי שוב את ההודעה (מזל שהיא קצרה...) כי אני אפילו לא יכולה לראות מה מחקתי אחרי המחיקה...
 
למעלה