אני אוספת סימניות

פורמלין

New member
שלום אלת הירח ../images/Emo29.gif

אוסף מעניין יש לך, אני בטוח שיש אנשים נוספים שאוספים סימניות תוכלי בבקשה לכתוב פרטים נוספים על עצמך כאספנית? כמה שנים את אוספת, כמה פריטים באוסף, רק מישראל או מכל העולם? מה הפריט שאת הכי אוהבת?
 
טוב, הנה התשובות

תמיד חשבתי שאספנות זה דבר יפה, אבל מאז כיתה ג´ בערך, כשאספתי מכתביות ומפיות, לא אספתי שום דבר. לפני שנתיים כתבתי עבודה לאוניברסיטה על ex-libris, הפתקיות/מדבקות המודבקות לכריכה הפנימית של ספרים כדי לציין בעלות. במסגרת זו גלשתי הרבה באינטרנט וראיתי אתרים של אספנים וזה נראה לי אוסף מדהים לחובבי ספרות. מצד שני, צריך להיות ממש עשיר בשביל זה. אבל זה הביא לי את הרעיון לאסוף סימניות. כמו במקרה של ה-ex-libris, זה תחביב שיכול לשקף את החיבה הגדולה שלי גם לספרים וגם לאמנות. אבל חוץ מכמה סימניות שקניתי בסטימצקי, לא ממש התאמצתי לפתח אוסף. לפני כשנה וחצי נסעתי לארה"ב ללמוד במשך סמסטר באוניברסיטה אמריקאית, ושם היו המון סימניות בכל מקום, ובמיוחד בחנות הספרים של האוניברסיטה. במהלך הסמסטר שהייתי שם קניתי המון סימניות שמצאו חן בעיניי. כרגע אין לי התמקדות מיוחדת (למרות שרב הסימניות שלי הן מנייר/קרטון/פלסטיק). אני בדיוק מנסה לחשוב על דרך למיין ולאחסן אותן. הצעות יתקבלו בברכה. לא ספרתי כמה סימניות יש לי, אבל אני מתכוונת להתחיל לקטלג אותן, ואז אגיד לכם. בכל אופן, אני חושבת שבין 100 ל-170. יש לי סימניות מכל מיני מקומות: ישראל, ארצות הברית, אוסטרליה, ניו זילנד, טורקיה, איטליה, הולנד, אנגליה ודרום אפריקה. כל מקום שהייתי בו או שחברים/קרובי משפחה היו בו. באיזשהו שלב בטח אתחיל להתמקד יותר, לפי נושאים וכו´. נושאים שעושה רושם שחוזרים אצלי הרבה הם כתיבה, אמנות ילידית (אפריקאית, אבוריג´ינית וכו´) וחתולים. הפריט שאני הכי אוהבת??? זו ממש שאלה קשה. אם אצליח לחשוב על משהו אגיד לך. ושוב, כל רעיונות בקשר לכל דבר שיכול להיות קשור לאוסף שלי יתקבלו בברכה.
 

פורמלין

New member
אני יודע שבחנויות מלאכת יד יש שקיות

ניילון ארוכות וצרות, אולי תוכלי למצוא את הגודל המתאים לך ביותר ולאחסן בתוכן את הסימניות לפי מדינות? לא שמעתי מעולם על ex-libris - האם מדובר בפתקים של הספריות עליהם כותבים את תאריך השאלת הספר ואת התאריך בו צריך להחזיר את הספר?
 
ex-libris

לא, אלה מדבקות של אוספים אישיים. בדרך כלל כתוב שם בעלי הספר הוא "הספר הזה שייך ל:" וכו´. זו מסורת עתיקה. אם אתה מעוניין, אני מצרפת קישור לאתר שמכיל דוגמאות. בקשר להצעה שלך - על אלו חנויות אתה חושב? יש שם לשקיות האלו או שאם אתאר למוכר הוא ידע על מה אני מדברת?
 

פורמלין

New member
פעם ראשונה שנתקלתי בדברים האלה

ואני קורא המון ספרים אינני יודע מהיכן את בארץ, אני מכיר חנויות באיזור המרכז והשרון אם זה עוזר לך קחי איתך כמה סימניות ובקשי מהמוכר שקיות בגודל מתאים, אני קניתי בזמנו אריזה עם כמה מאות שקיות כאלה לאחסון של כרטיסיות אוטובוס
 
אני מבאר-שבע, אבל אני יוצאת משם

לפעמים
תן שמות באיזור תל-אביב.
 

כוכה

New member
סימניות

דני גילרמן שהולך כנראה להיות שגריר באו"ם אוסף סימניות - בעיקר מכסף
 
למעלה