אני הייתי רוצה זה לשנות את הרגלי

אני הייתי רוצה זה לשנות את הרגלי

הקימה שלי בבוקר. רשמתי בשרשור האחרון את הקימה בבוקר כדי לא לאחר לשיעורים בשינוי האחרון. אבל, בעצם זה מה שהכי מפריע לי כיום. אני לא מצליחה לקום אפילו לשעה שכיוונתי את השעון, אני מכבה אותו ודוחה את ההשקמה לעוד 10 דקות ועוד 10 דקות ואז בעצם אני מאחרת. הייתי רוצה להתחיל לקום כל יום ב7 בבוקר אפילו כשאני לא מחוייבת לכך ע"י מטלה כלשהי ולהנות מהבוקר כי הבנתי שכשאני קמה אני ויש לי זמן בבוקר אני נהינת מכך.
 
מכירה את המצב..

כמה שעות שינה את מקדישה לעצמך בלילה? יש משהו מחייב שאת צריכה לעשות בבוקר? משהו שמחייב אותך? כמו עבודה, שבו קיים צד שני "שעומד לך על הראש"? שיעורים באוניברסיטה הם אחריות אבל שלך עצמך, מקוה שהבנת את הכוונה שלי.
אז באמת מתאים לשאול כאן, אם את מציבה לעצמך מטלות מסוימות (שלא קשורות עם צד שני מגיב) את מבצעת אותן? או שגם אותן דוחה? לי אישית מה שבאמת עזר זה שעות שינה מספיקות וטובות. - אם את נמצאת בתקופה מתוחה ולחוצה בחייך, התופעה הזו של קימה מוקדם תחלוף. בהצלחה.
 
שעורי חובה באוניברסיטה

גם הם הבעיה שלי . שיעורים עם נוכחות חובה וחיסורים מתבטאים בציון. התקופה הזו די לחוצה אבל תמיד הייתי כך עוד בילדותי הייתי בעייתית בבקרים. שינה בלילה זו לא הבעיה אני הולכת לישון ב11 וצריכה לקום ב 7 . אני חושבת שזה צריך להספיק. לעיתים אני ישנה צהריים אך לרוב לא.
 

kti2

New member
היי תמר היחידה 2

מסכימה עם חברתינו בפורום. גם אני סובלת בדיוק מאותה בעיה, קשה לי הקימה בבוקר. כדאי להרגיל את עצמך ללכת לישון מוקדם ואז יהיה לך קל יותר להתעורר מוקדם. דבר נוסף, מציעה לך, ממש על סף הירדמות לדמיין את השעון מורה על השעה הרצויה להתעוררות ולהגיד לעצמך בקול רם ושקט "אני מצליחה להתעורר בשעה ..." אני קמה כשאני רעננה ליום חדש ונפלא", "אני מודה (לתת מודע שלי) על ההיענות" חשוב להגיד זאת לאט ובהתכוונות ואמונה מוחלטות, מספר פעמים כשהתמונה של השעה הרצויה חרוטה בדמיונך. אם תתמידי בכך תצליחי להתעורר גם בלי הצלצול של השעון המעורר ובאופן הרבה יותר נעים. אשמח אם תעדכני אותי על הצלחתך. יתכן שהיא לא תופיע מיד. סבלנות והתמדה. (מה שגם אני זקוקה לו כעת. בעבר הצלחתי להתעורר בעצמי באמצעות התרגיל הזה). בהצלחה.
 
קשה לי להכריז שאני מתחילה אבל כש

כשאתחיל אשמח לשתף אותך ולקבל עידוד. מחר בכל מקרה אני חייבת להיות במרכז הקונגרסים מוקדם, לכן, אני חייבת לקום מוקדם. הכוונה שזה לא מתוך בחירה אלא מתוך התחייבות.
 

גור42

New member
מתי את קמה, בדרך כלל?

אם זה הרבה אחרי 7 בבוקר, אז אולי כדאי לך לנסות להקדים את שעת ההתעוררות בהדרגה. ככה אני עשיתי: בהתחלה קבעתי לעצמי שאקום כל יום ב-8. אחרי שבועיים, הקדמתי את זה ל-7. ועכשיו אני קם כל יום ב-6. יש להניח שאם הייתי מנסה ישר לקום ב-6 על ההתחלה, לא הייתי מצליח להתמיד.
 
כמעט כל יום אני מחוייבת לקום ב 7

ולפעמים אני עושה לעצמי הנחות ולא קמה. זו הסיבה שני כועסת על עצמי כי אח"כ מסתכלים עליי כחסרת אחריות וכדומה . אני לא יודעת אם כדי שאקום לפני שבע כי אז גם אהיה עייפה במשך היום. מה אתה אומר?
 

2blikeangel

New member
שלום תמר

אני לא יודעת אם העצה שלי רלוונטית אבל מה שאני עשיתי בתקופת לימודיי באוניברסיטה זה לבנות לי מערכת שבה אני לא צריכה לקום מוקדם בבוקר. השתדלתי שהכל יהיה בשעות נורמליות כמו שעה עשר בבוקר או בצהריים. גם גרתי במעונות אז לפחות תכננתי את המערכת כך שבימי ראשון- כשאני מגיעה ממקום מגוריי המרוחק אל המעונות- לא אתחיל ללמוד מוקדם וכך אוכל לישון עוד קצת. אולי העצה לא רלוונטית כרגע אבל כן רלוונטית בהמשך- כשתהיה לך הזדמנות מחודשת לבנות את המערכת, תוכלי להתאים אותה אליך- על סמך היכרותך את עצמך ואת הקשיים שלך לקום מוקדם. ענת
 
העניין הוא שאני מעדיפה לקום בבוקר

פשוט אני מתפנקת ועושה לעצמי הנחות . אני שונאת כאשר השיעורים מתאחרים.
 
זה עניין של החלטה מוצקה,

תכנות עצמי (ממש לתכנת את עצמנו שנקום בזמן), וגם שתהיה לך עמדה נכונה בתוכך כלפי ההתעוררות. אני אנסה לפרט על כל רכיב. החלטה מוצקה: להחליט באמת שתקומי ב-7:00. לא לנסות להחליט, אלא ממש להחליט. להגיד את ההחלטה בקול, לרשום אותה. אם את כמובן רוצה לקום ב-07:00. הרבה פעמים יש לנו שני קולות - קול אחד אומר שהוא רוצה לקום ב-07:00, וקול אחר אומר אחרת. תכנות עצמי: כשאת שמה שעון מעורר, דמייני את עצמך קמה ישר עם השעון. לפעמים אנו עשויים לכוון שעון ובלי שנשים לב רץ בנו דמיון על כך ששוב נמשיך לישון. שימי לב לדמיון שלך אודות הקימה, וגם מה את מדמיינת כשאת מכוונת את השעון. עמדה נכונה: אמורה להיות לך עמדה שכלית ורגשית כלפי ההתעוררות בבוקר. עמדה שאומרת שאת רוצה להתעורר -07:00 ושזה חשוב לך. עמדה שיכולה לאפשר לך לא לשקר לעצמך בבוקר ולהעדיף לישון. (זה אם את באמת מעוניינת לקום ב-07:00). אנשים שמעשנים למשל, ושרוצים להפסיק ולא מצליחים - אין להם בדרך כלל עמדה נכונה כלפי העישון. הם אומרים לעצמם בזמן שהם מעשנים שהם בעצם רוצים את זה. עמדה נכונה - זה היחס שלנו כלפי דברים. זה היכולת לדעת שאנו רוצים משהו מסויים ולא לשקר לעצמנו. למשל: לפעמים עבור אדם מסויים הדבר היחידי שהוא מסוגל לעשות זה שתהיה לו עמדה נכונה, ועדיין הוא לא יצליח להפסיק לעשן למשל. נגיד שמישהו מפתח בתוכו את העמדה הנכונה כלפי עישון. הוא יודע שהוא לא רוצה לעשון. יש לו עמדה בריאה בנושא. יום למחרת הוא נשבר והוא מעשן תוך כדי שהוא קולט שהוא עושה משהו נגד רצונו. הוא מפסיק לשקר לעצמו שהוא בעצם רוצה את זה, או שיותר חשוב לו עישון מאשר לא לעשן, אבל הוא עדיין לא מצליח להפסיק לעשן. אחרי תרגול מתמשל, כבר יש לי סיכוי גם להפסיק לעשן ולא רק לדעת שהוא לא רוצה לעשן. ניסיתי להסביר פה על רגל אחת דברים רחבים, ואולי ההסבר לא יצא שלם, אבל בטח הבנת משהו
 
משהו חשוב על דמיון.

רשמתי בהודעה שלי על דמיון, אבל לא כולם מבינים את חשיבות הדמיון. בדמיון איני מתכוונת לחלומות בהקיץ או לנטייה לדמיין עולם דמיוני חלופי. בדמיון אני מתכוונת כרגע להתמקדות וראייה בעיני רוחנו את הדבר אותו אנו רוצים להגשים. אם את אומרת לעצמך משהו (למשל: מחק אקום ב-07:00) אבל במקביל מדמיינת משהו אחר (למשל, את במיטה ממש עייפה ולא בא לך לקום) כמעט תמיד הדמיון ינצח
חשוב לערב את היכולת לראות בעיני רוחך את התוצאה המבוקשת.
 
מה שהבנתי

זה שאני צריכה להאמין ברצון וביכולת שלי לקום בבוקר או לעשות כל דבר אחר. אם זה המסר אני חושבת שאת צודקת.
 
כתבתי עוד מידע, אבל העיקר שתפיקי

תועלת מהכתוב. את יכולה אולי לקרוא שוב את מה שכתבתי, לקרוא לאט ולעצור אחרי כל נקודה. זה יאפשר לך להבין עוד יותר טוב
 
למעלה