אני לא מאמינה!!!!!!!!

אני לא מאמינה!!!!!!!!

ידעתי ידעתי שבסוף יפתחו פורום לפולנים,זה היה רק ענין של זמן
אני רבע פולניה,אבא של אמא יליד ביאליסטוק ואמא של אמא נולדה בשטח שבזמנו היה שייך לפוליו והיום בבילורוס. שלכם חנה גונן
 

שרה16

New member
כל הזמן "קיללו" אותי בפולניות שלי

אז לפחות יש קצת "גאווה"
 

שרה16

New member
../images/Emo19.gifומתכון לגפילטא

מתוך YNET חומרים 1/2 1 ק"ג דגים טחונים 2 כוסות קמח מצה 4 ביצים 2 גזרים מבושלים, מציר הדגים (ראו מתכון לציר דגים) בצלים גדולים, קלופים וחתוכים לרבעים 10 גבעולי פטרוזיליה מלח ופלפל שחור לפי הטעם סוכר לפי העדה: ככל שמדרימים על מפת פולין היהודית, כך מוסיפים יותר סוכר, אבל אפשר גם בלי ציר דגים (ראו מתכון) אופן ההכנה 1. טוחנים את כל הכבודה, למעט הביצים, במעבד מזון או במטחנת בשר של פעם, כזו שמתיישבת על השיש במטבח. עושים את זה בנגלות אחדות ושולחים את הכבודה הטחונה לקערה. מוסיפים את הביצים ומערבבים היטב. העיסה צריכה להזכיר במרקמה חומוס לא סמיך מדי. אם יוצא לכם דליל מדי, הוסיפו מעט קמח מצה. סמיך מדי –דללו במעט מים או הוסיפו עוד ביצה. 2. מביאים את ציר הדגים לרתיחה ומנמיכים את הלהבה. 3. בידיים רטובות – ומי שנגעל, יכול עם כפפות – יוצרים קציצות מוארכות מן העיסה ומחליקים אותן בעדינות לתוך סיר הציר. מקפידים שלא יידבקו זו לזו, מבשלים בסיר מכוסה בערך 20 דקות, ואז דוקרים קציצה במזלג. אם היא לא מתפרקת, סימן שמוכן. אפשר להמשיך ולבשל עוד 5 דקות, לא יקרה כלום. 4. מוציאים את הקציצות מן הציר בכף מחוררת ומסדרים על טס הגשה, ועל כל אחת מניחים פרוסת גזר מבושל. 5. את הציר יוצקים לצנצנת, מקררים ומאשפזים במקרר ללילה. נהיה מין ג'לי רועד כזה, האהוב על המכורים לגפילטע. לפני ההגשה, מסירים את השומן מן הציר ומגישים 2-3 כפות של הפרקינסון האכיל בצד כל קציצה.
 

שרה16

New member
מרק עוף

מרק עוף 6 - 8 מנות :החומרים 2 ק"ג כנפיים של עוף 2 גזרים, קלופים וחצויים 1 בצל גדול, קלוף וחצוי 1 שורש סלרי, קלוף וחתוך לרבעים צרור גבעולי שמיר ופטרוזיליה מלח, פלפל שחור שמים את הכנפיים בסיר, מוסיפים 2 ליטרים מים ומביאים לרתיחה. מסירים קצף על פני הנוזל ומוסיפים את הירקות. מתבלים, מנמיכים את הלהבה, מכסים את הסיר חלקית ומבשלים שעה. מסננים, מצננים ומאחסנים במקרר.
 

שרה16

New member
קניידלך

קנידלאך כ- 18 כופתאות גדולות :החומרים 4 ביצים 4 כפות שמן 8 כפות מים רותחים מלח, פלפל שחור 5 כפות גדושות קמח מצה טורפים את הביצים בקערה. מוסיפים את השמן וממשיכים לטרוף. מוסיפים את המים בהדרגה ותוך טריפה, מלח ופלפל. מוסיפים את קמח המצה ומערבבים עד שמתקבלת בלילה אחידה ורכה. מניחים בצד ל- 10 – 15 דקות. מרתיחים מים בסיר רחב וגדול ומוסיפים מלח. מכינים קערית עם מים רותחים בצד. כשהמים מבעבעים בעדינות, טובלים כף (או כפית, אם רוצים כופתאות יותר קטנות) במים הרותחים, לוקחים בעזרתה מהבלילה ומחליקים לתוך המים. ממשיכים כך עם שאר הבלילה. מכסים את הסיר ומבשלים 15 דקות. הכופתאות תופחות מאוד. מוציאים ומניחים על מגש. לפני ההגשה מחממים שוב במרק הרותח.
 

שרה16

New member
פשטידת תפו"ח

פשטידת תפוחי אדמה 6 – 8 מנות :החומרים 1 ק"ג תפוחי אדמה 1/3 כוס שמן לטיגון 2 בצלים גדולים, קלופים וקצוצים 2 ביצים מלח ופלפל שחור מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות) ומשמנים תבנית חסינת חום. מבשלים את תפוחי האדמה בקליפתם עד שהם רכים. בינתיים מחממים את השמן במחבת ומטגנים את הבצלים עד שהם משחימים. קולפים את תפוחי האדמה בעודם חמים, מעבירים לקערה ומועכים לפירה גס. מוסיפים את הבצלים (בלי שמן הטיגון ) ומערבבים. מוסיפים את הביצים ומערבבים. מתבלים ומערבבים. מעבירים לתבנית ואופים כ – 25 דקות, עד שהפשטידה משחימה.
 

שרה16

New member
צימעס

צימעס מצרכים: חבילת גזר גמדי 2 כפות שמן 2 כפות סוכר כף אבקת מרק עוף 7 שזיפים מיובשים (מישמשים/צימוקים) חצי כוס מיץ תפוזים חצי כפית מלח אופן ההכנה להכניס את כל המצרכים לסיר ולבשל חצי שעה על אש נמוכה.
 
צורה

את יודעת להכין גם את הקופתאות שמכניסים לצימעס-אימי הרומניה האשימה את סבתי הפולניה שהיתה ה"וילד מאמא" שהיא לימדה אותה לעשות את זה ...אם את יודעת אשמח למתכון
 

שרה16

New member
אתה מתכוון לקראפלך?

קראפלך במלית עוף טחון מצרכים: למלית: 200 גרם בשר עוף מבושל (בהחלט אפשר להשתמש בעוף מכובס מהמרק). 1 בצל גדול קצוץ 3 בצלים ירוקים קצוצים דק (לבן + ירוק) 1/2 כפית פלפל שחור 1 כף פירורי לחם מלח לבצק: 11/2 כוסות קמח 1 ביצה טרופה 1 כף שמן 1/3 כפית מלח 1/3 כוס מים (בערך) אופן ההכנה: לערבב את הקמח והמלח בקערת מיקסר, להוסיף את השמן והביצה ולערבל כ 2 דקות ,להוסיף בהדרגה את המים עד לקבל בצק, ללוש 3 דקות (לא ללוש יותר מידי אחרת הבצק יהיה אלסטי וקשה לרידוד). לעטוף ברדיד ניילון ולהשהות מחוץ למקרר 30 דקות. לטגן את הבצל ב 5 כפות שמן עד שמזהיב (לא יותר מידי), בדקה האחרונה של הטיגון להוסיף את הבצל הירוק הקצוץ. להפריד את בשר העוף מעצמות סחוסים ועור ולקצוץ דק בסכין (אפשר במכונת בשר אבל לא במעבד מזון). לערבב היטב בקערה את בשר העוף הבצל והבצל הירוק כולל השמן במחבת, פירורי הלחם, הפלפל השחור והמלח. לחלק את הבצק למספר חלקים ולרדד כל חלק על משטח עץ מקומח ליריעה דקה ככל שניתן (מי שיש לו מכונה להכנת פסטה יכול להיעזר בה לרידוד). לחלק את היריעה לריבועים בגודל הרצוי, לשים בכל ריבוע כפית מלית עוף, לסגור למשולש, להדק את הקצוות, אפשר ע"י מזלג לקישוט ולהדביק יחדיו את קצוות המשולש. להרתיח בסיר מים עם מלח, לזרוק כל פעם מספר קרפלאך לבשל כדקה שתים מהרגע שהם צפים, לסנן ממים מיותרים. ניתן להגיש במרק או יבש בצרוף בצל מטוגן. הכי טעים זה במלית כבד קצוץ!
 

באיה

New member
מרק עוף מ2 ק"ג כנפיים???????

אפשר לעשות לגדוד שלם ולא ל8 איש. זה מרק כנפיים זה
 

שרה16

New member
מרק עוף אמיתי!!! לא דיאטה!

ועשיתי גם מעוף שלם וגם מגרון הודו שלם!
 

שרה16

New member
קומפוט

החומרים: 100 גר' שזיפים שחורים מיובשים 100 גר' משמשים מיובשים 100 גר' תפוחי עץ מיובשים 100 גר' צימוקים ¼-½ כוס סוכר- לפי הטעם האישי מיץ מחצי לימון מים עד לגובה חצי סיר בינוני אופן ההכנה: שוטפים את הפרות המיובשים, מכניסים לסיר עם מים ומבשלים כמו מרק. מוסיפים סוכר לפי הטעם האישי ומרתיחים. מנמיכים את האש ומבשלים כ3/4 שעה, עד שהפרות מתנפחים. בגמר הבישול מוסיפים את הלימון, טועמים ומתקנים תיבול. מגישים קר מאד
 

שרה16

New member
רגל קרושה

חומרים 1 ק"ג רגל בקר, מנוסרת 3 גזרים קלופים 5 עלי דפנה 5 גרגרי פלפל אנגלי מלח ופלפל שחור 1/2 שורש פטרוזיליה שטוף וקלוף 1 ראש שום מחולק לשיניים וקלוף 4 שיני שום כתושות 10 ביצים קשות פרוסות דק, לרוחב 10 כוסות מים אופן ההכנה 1. בסיר גדול, מניחים את הרגל, הגזרים, עלי הדפנה, הפלפל האנגלי, שורש הפטרוזיליה, ראש השום הקלוף והמים. מביאים לרתיחה ומנפים את הקצף. מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל 3-4 שעות, או עד שהבשר רך. 2. מסננים, שומרים את הנוזל בצד וזורקים את הירק, למעט השום. 3. מפרידים את הבשר, המח והסחוסים מהעצמות – וטוחנים במטחנת בשר עם הדיסקית בעלת החורים הקטנים יוחד עם שיני השום המבושלות וגם כמה משיני השום הכתושות (לפי הטעם). 4. מערבבים עם נוזל המרק הנותר, טועמים ובודקים אם חסר עוד מלח. מעבירים לתבנית פיירקס, מכסים ומצננים כשעה. מסדרים מעל שורות שורות של פרוסות ביצים קשות ומחזירים למקרר.
 
חנה ושרה16../images/Emo24.gif../images/Emo51.gif

תודה רבה, מתכונים זה חלק חשוב מהפולניות והפורום, הרבה אנשים חושבים כי האוכל הפולני תפל ולא טעים. לאחר ביקור בפולין וביקור באחת המסעדות היהודיות המפורסמות(בליגניצה) איני יכול לתאר את תעמו האלוהי של האוכל רק לשבח אותו את המתכונים אוסיף למאמרי הפורום עם קרדיטציה לכותב.ת וכבשלו וחובב בישול אנסה אותם
 

ora11

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif איזה יופי ../images/Emo47.gif

הטעם אוי הטעם של הבית. אדפיס את המתכונים ואכרוך לחוברת. לא ראיתי בחנויות ספר בישול פולני יש בישול מרוקאי אז למה לא פולני?
 

באיה

New member
../images/Emo6.gif חרגת אותי שרה ../images/Emo6.gif

"יישצ'ה פולסקה ניה זגינלה" Jeszcze Polska nie zginela לא בא לי לשים את האותיות אהוי.
 
למעלה