אני לא רואה טעם בביטול ברית המילה.

Ludwig

New member
ואת יכולה לבקר באתר שיובלל מצא...

ובינתיים את יכולה לבקר באתר שיובלל מצא שהוא קל לקריאה ועם הדגמות, כך שיהיה לך יותר מידע במה מדובר: http://www.circumstitions.com
 

levisem

New member
ברית מילה בעד ונגד(עוד אחת)

תשובה נכונה ומעניינת רק מאיפה מגיעים כל אלה שהם נגד.
 

Ludwig

New member
אנשים חושבים מכל מני מקומות...

הכי חשוב זה לבדוק לפני שעושים משהו כזה, לא? לשמחתנו יש הרבה מידע זמין באינטרנט ומומלץ לכולם לקרוא.
 

ירון@ר

New member
מה, חז``ל ידעו לחשוב ?

לא ידעתי. אז הם גם בטח פיתחו את חוקי המיכאניקה כן ?
 

אמיר.

New member
בזבוז זמן...

אם לפני כל פעולה קטנה הייתי מבלה בקריאת חומר כאילו מדובר בניתוח מוח לא הייתי מספיק כלום. ---------------- חבל``ז הכל תירוצים לא רוצים למול - אל תמולו (רחמנות על הילד... היכן המועצה לשלום הילד ??)
 

טל קר

New member
באמת רחמנות, איפה המועצה שתפעל

נגד חיתוכים באיברי מין של תינוקות בני מספר ימים?
 

_יובלל_

New member
בזבוז זמן?

פעולה שמסירה מנגנון שלם מגוף האדם, מנגנון שיש לו תפקידים רבים, היא לא פעולה קטנה. (איזה תפקידים? תקרא!). פעולה שמלווה בסיבוכים באחד מכל עשרה מקרים, היא לא פעולה קטנה. (מאיפה המספרים האלה? תקרא!) פעולה שמלווה בכאב עצום לילד שייתכן מאד שבגלל גילו הרך משפיע עליו הרבה יותר מאשר על בנאדם מבוגר, היא לא פעולה קטנה. (על השפעות הכאב - תקרא!) אני, בכל החלטה משמעותית שקשורה לבני משקיע ואשקיע שעות על גבי שעות של מחשבה, וממש לא מטריד אותי ``בזבוז הזמן``, כמו שלא מטריד אותי בזבוז הכסף בכל מה שקשור אליו. איזו עוד דרך לקבל החלטות יש? רק ``לעשות מה שכולם עושים`` - ומה לעשות? דרך קבלת ההחלטות הזו לא מקובלת עלי.
 

אמיר.

New member
מניפולציות...

אני יכול להפיץ מאמר על הסכנות שבפראצטמול = אקמול (יש) בכל זאת לא הייתי מצפה מאדם נורמלי לחשוב פעמים לפני נטילת אקמול כשיש כאב ראש. אני מצפה שיחשבו לפני נטילת קורטיזונים או הורמונים. ---------- קיצורו של דבר למצוא מאמר.. נורא קל. המציאות ... מוכיחה אחרת. ---------- דרך אגב ... 1 מתוך 10 ? למה אחרי עשרות מילות במשפחה ואצל ידידים לא שמעתי על סיבוך אחד ????? ---------- לגבי קבלת החלטות.... לכאורה דין פרוטהודין מאה... אבל אף אחד לא משקיע את אותו זמן בקנית חלב (אולי חמוץ ומורעל ??) כמו בקנית רכב. ---------- שורה תחתונה. מי שלא רוצה למול את בנו - ימצא אלף סיבות למה לא לעשות את זה. זב``שו. מי שרוצה להמשיך מסורת יהודית בת אלפי שנה - לא צריך שום תירוץ.
 

Ludwig

New member
נראה שאתה מזלזל בפעולה משמעותית...

לפי דבריך נראה שאתה מזלזל בפעולה משמעותית מאוד לגבי מישהו שאני מניח שחשוב לך מאוד. אם אתה בעד החיתוך מסיבות דתיות אני יכול להבין (אם כי לא מסכים בשום אופן עם ההחלטה לחתוך), אך אין זה סיבה להתעלם מההשלכות החמורות של הפעולה ולומר ``ענין קטן שלא שווה חקירה``. אסור לטמון את הראש בחול כשמדובר באחריות ברורה שהורה לטובת הילד! הרי המידע שאנשים מעלים כאן לגבי הנזק איננו מבוסס על כמה מחקרים שוליים אלא על מחקרים רבים וההחלטות של ארגוני בריאות מהמובילים בעולם על פיהם. אז להמשך הדיון חשוב שתפנה למקורות אלו ותלמד קצת יותר.
 

Ludwig

New member
אמיר, האם אתה יהודי מאמין?

האם הסיבה שלך למילה היא דתית?
 

_יובלל_

New member
סוף סוף אנחנו מסכימים!

ואני חוזר: ``איזו סיבה אחרת יש?`` וזה בדיוק מה שאני טוען - למי שלא מאמין ולא מקיים מצוות אין סיבה לבצע ברית מילה.
 

אמיר.

New member
יפה... המציאות - לצידי.

מפני שרוב העם מאמין - לכן הוא ממשיך את המסורת. אולי לא כולם מקפידים על כל קלה וחמורה אבל על ברית - לא מוותרים. למה ? הניצוץ ?
 

_יובלל_

New member
הניצוץ...

נזכרתי פתאום בסרט האימים ``הניצוץ`` ;-) וברצינות: הרב החילוני שלא מוותר על הברית לא עושה את זה משיקולי דת. לדעתי זה נעשה מתוך פחד מלחץ חברתי, מתוך דעות מסולפות שעליהן כולנו גדלנו - ``חתיכת עור מיותרת``, ``לא כואב``, ``אין סיכונים`` ``מחלות וזיהומים`` וכו`, ומתוך חוסר מחשבה. אני מכיר אינספור אנשים שמלו תוך רגשי אשמה איומים, בחרטה גדולה, בכעס על המצב ועל המצווה הזאת, כשהסיבה היחידה היא הפחד מתגובת החברה הליברלית שלנו.
 

אמיר.

New member
תיקון טעות.. הרוב...

הרוב בארץ מסורתי. יש מיעוט חילוני (בערך כמו החרדים) זה שבטעות כולם הולכים יחד לחינוך הכללי -פשלה (ננסה לתקן את זה).
 

Ludwig

New member
אני חושב שאתה מתבלבל עם ``אתאיסטים``

אמנם האתאיסטים הם כנראה אכן מיעוט, אך אחוז האגנוסטים באוכלוסיה הוא כבר די גבוה, והחילוניים הם כבר הקבוצה הגדולה ביותר. לא כל מי שחוגג חגים יהודיים למשל עושה זאת מתוך אמונה במסורת, רבים עושים זאת יותר מסיבות תרבותיות, חברתיות או סתם לשם השעשוע שבכך. אני מתרשם שרוב הציבור החילוני בארץ מבצע מילה לא מתוך נימוק דתי כלשהו אלא ``כדי שהבן לא יהיה שונה`` ו-``כי שה לא משהו כל-כך נורא``. מכיוון שאני חושב שזה כן משהו נורא ושזה לא ממש בעיה להסתדר עם השוני (עד שהרוב יהיו כבר לא נימולים) אני מקווה שמנהג החיתוך ילך ויעלם (וכפי שכבר כתבתי, אופטימי שכמוני גם מקווה שהדתיים ימצאו פרשנות כזו שתסתפק בטקס ללא החיתוך).
 
למעלה