אני לא רואה טעם בביטול ברית המילה.

עוד אחת

New member
אני לא רואה טעם בביטול ברית המילה.

מאות מיליוני גברים ברחבי העולם כבר עברו את זה מאז שחר האנושות וזה לא פגע באף-אחד פגיעה רצינית. ברוב המוחלט-מוחלט זה בכלל לא פגע. וחוץ מזה זו המצווה הבסיסית ביותר של היהדות אחרי להאמין באלוהים.
 
לא חושב שמישהו רוצה לבטל את המילה

לחלוטין במדינת ישראל. הנקודה היא שיש לא מעטים שלא מאמינים באלוהים ומאחר שבמצווה הבסיסית ביותר להשקפתך לא מאמינים אז בוודאי שלא רואים טעם לקיים ולהאמין בנחיצות המצווה השנייה בחשיבותה להשקפתך. הערה - לא ידוע לי שזה סדר חשיבות המצוות. ברית בפירוש אינה ייהרג ובל יעבור. ולגבי לא פגע פגיעה רצינית - אז פגיעות אני מבין שיש מדברייך. ובאותה מידה מאות ו/או אלפים יהודים לא עברו ברית ולא נפגעו מכך. ליאור
 

אנדה

New member
חוששתני שאילו את היית נאלצת

לעבור פרוצדורה כורתנית שכזו - לא היית כל כך נחרצת בדבר אי הפגיעה. חוץ מזה יש עוד בעיות : איזה זכות יש לנו להחליט עבור קטין? איזו זכות יש לנו להטביע בו את האמונה שלנו ב-ה`? למה לומר שזו לא פגיעה- הרי נולדים שלמים. עד כאן בקצרה מאוד. אנדה - אמא לתינוק שלם (שלא נימול)
 

levisem

New member
ברית בעד או נגד (אנדה)

לדעתי את חושבת בצורה לא נכונה, אם את יהודיה אין הברית באה להחליף את הכאב אלא להראות שבנך הוא יהודי ונכנס בבריתו של אברהם אבינו.לענייננו אין הכאב כמו שאת חושבת או כמו שהטעו אותך וחבל שכך, אבל כל אדם בוחר בעצמו מה טוב ומה לא, אבל תשקלי היטב את הדבר ושיהיה לך בהצלחה.
 

דיאנה1

New member
הכאבים הם עצומים לאין שיעור

וכל רופא שבדק את העניין יוכל לומר לך זאת, כמו גם מחקר שבדק את העניין בצורה מדעית בעזרת בדיקת מדדי כאב בזמן ביצוע הברית. ההטעיה היא של כל מי שאומר ש``בגיל 8 ימים לא כואב להם`` ואמירות מסוג זה של רופא הגון יכחיש.
 

אמיר.

New member
עדות אישית ??

עברו שנים לא סוכר אם כאב... שמח שעשו לי ............. אוי ואובוי רק לחשוב לעשות את זה כבוגר בגיל שמונה עשרה ? איזו אכזריות של הורים...
 

Ludwig

New member
הטעות היא שחושבים שהכאב לא נורא...

כדאי לך לקרוא קצת מאמרים בנושא על-מנת שתביני שמדובר בכאב רב עם השלכות לעתיד. זה חוסר אחריות לבטל את הענין כך גם אם את מאמינה שיש סיבה דתית לדבר. ההחלטה, גם אם היא קשה, צריכה להיעשות מתוך ידע ולא מתוך בורות או התעלמות מעובדות.
 

דיאנה1

New member
OT לודוויג - מעניין שאני יצאתי

מנקודת הנחה שזהו גבר ואתה שזוהי אשה :) ועוד OT - צריך זכוכית מגדלת כדי לראות מה עושים הסמיילים האלה :-(
 

Ludwig

New member
כן, זה מפרשנות שגויה שלי...

כן, חשבתי שמדובר באשה מתוך פרשנות שגויה של מה שכתוב בסוגריים (שלמעשה בדיעבד זה מי שהתגובה עבורו). בכל אופן גם אם מדובר בגבר וגם אם באשה תשובתי עדיין דומה - levisem צריך/ה ללמוד קצת יותר לפני שיגיב/תגיב.
 

ציפי ג

New member
ירון, אני מאחלת לך,

שתמציא המצאה כזו שעוד מאה שנה ידעו מי אתה, שלא כמו אבותינו, שלא המציאו את כללי המכניקה, אבל רבבות ילדי ישראל, יודעים איזה כלל ר` עקיבא קבע שהוא כלל גדול, והרמב``ם שבכל יום מאות אלפי אנשים שרים את י``ג העיקרים שהוא ניסח. אני באמת מאחלת לך מאה שנים של זכרון. לצערי, מעטים הם בני אלמוות.
 

ירון@ר

New member
אוי בחייך על מי את עובדת ?

זה הכל בלוף כל הסיפורים האלו. אברהם, מוישה, שמעון סליחה שמשון.
 

אמיר.

New member
עדות אישית.

עשיתי זאת... כלומר עשו לי ואני עשיתי לשלשה אחרים (שאני מאד אוהב ולא הייתי פוגע בהם בחיים). שום פגיעה שום בעיה... ----------- תקלות ? בטח שיש בכל ניתוח יש לפעמים רק רוצים לחצות רחוב ומגיעים לבית חולים...
 

_יובלל_

New member
תקלות

נכון מאד. בכל ניתוח יש סיכון לתקלות. לכן אנו כמבוגרים חושבים הרבה לפני כל ניתוח, ובוחרים בו רק כשאין אופציה אחרת, ורק כשהוא הכרחי. בברית מילה יש יותר סיבוכים וסכנות מכפי שאתה חושב - מן הסתם זה לא נושא שמדברים עליו הרבה בארצנו. הברית הינה ניתוח כואב, יש בו סיכון, ובעיקר מיותר. לכן אני מתנגד לו. ונכון, לפעמים חוצים כביש ומגיעים לבית חולים, ולכן צריכים תמיד להיות מודעים לסיכון שבכביש, ולהתנהג בכביש מתוך מחשבה. אני בטוח שאתה כאבא אוהב ואכפתי מעביר לילדיך את המסר שבכביש צריך להזהר ולחשוב לפני שחוצים, ואתה לא אומר להם - תעברו, תעברו, כולם עוברים, יהיה בסדר.
 

אמיר.

New member
בודאי חביבי

מה אתה חושב ? שתפסתי מישהו מהשוק לעשות את הברית ? לקחנו את המוהל הכי הגייני, מסודר וזריז בירושלים. תאמין לי שחקרתי יותר מאשר על רופא המשפחה שלי. הרבה יותר.
 

Ludwig

New member
האם חקרת מספיק בנושא עצמו...

על מנת להבין את מידת הסיכון ואת הנזק שנגרם במילה (כן, לא צריך להתעלם מהנזק)? מדבריך נראה שאתה לא מודע (או מתעלם) מהנזק. וכל זאת מעבר למעשה הבלתי מוסרי של אי שמירת זכות הבן על גופו.
 

Ludwig

New member
הןדעתך היא אוסף של טעויות...

החיתוך כן פוגע מבחינה פיזית ונפשית, ועל כך תוכלי לקרוא עוד במקורות (שנמצאים עדיין בקהילה ב-IOL ובקרוב יהיו גם כאן). מעבר לכך יש כמובן סיכון לא קטן לסיבוכים. המילה איננה המצווה הכי בסיסית ביהדות אחרי אמונה באלוהים. למעשה יש מצוות רבות חשובות יותר כמו שמירת שבת שאינך מתכוונת לאכוף על כלל הציבור (למה?), ועד כמה שידוע לי אין כל מצווה להאמין באלוהים, יש רק ציווי לא לעשות אלוהים אחרים על פניו... מעבר לכל זה החיתוך הוא גם בלתי מוסרי לתפישתם של אלו שמאמינים שזכות האדם על גופו. בקיצור - עליך ללמוד עוד הרבה לפני שתגיעי להחלטה בנושא.
 
למעלה