אני לא רוצה ללחוץ עליה, אבל נראה ש

  • פותח הנושא apk
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
../images/Emo45.gif

בודאי שצריך להתאים לילד
אבל אם הילד אומר לך אני לא רוצה, ואת מכריחה אותו, ואח"כ הוא מחייך, את חושבת שהוא מחייך כי הוא עשה מה שהוא רוצה, או כי הוא עשה מה שאת רוצה, ואת מאושרת?
 

apk

New member
אבוי להורה שלא מבדיל

בודאי שצריך להתאים לילד
אבל אם הילד אומר לך אני לא רוצה, ואת מכריחה אותו, ואח"כ הוא מחייך, את חושבת שהוא מחייך כי הוא עשה מה שהוא רוצה, או כי הוא עשה מה שאת רוצה, ואת מאושרת?
אבוי להורה שלא מבדיל
מתי החיוך בא מסיבה זאת ומסיבה אחרת, אבל אצלנו הבעיה לא קיימת, כי שירילי לא עושה אף פעם דברים שאיננה רוצה בהם באמת אלא רק כדי לרצות את הוריה. שירילי תמיד עושה רק מה שהיא רוצה או מה שחייבים (כמו לאכול, לישון ולהתקלח). חוץ מזה שנניח שהיא כאן רצתה לרצות אותי, אבל לא הייתה יודעת את התשובה, איך יכלה לענות נכון?
 
באיזה מקום

אבוי להורה שלא מבדיל
מתי החיוך בא מסיבה זאת ומסיבה אחרת, אבל אצלנו הבעיה לא קיימת, כי שירילי לא עושה אף פעם דברים שאיננה רוצה בהם באמת אלא רק כדי לרצות את הוריה. שירילי תמיד עושה רק מה שהיא רוצה או מה שחייבים (כמו לאכול, לישון ולהתקלח). חוץ מזה שנניח שהיא כאן רצתה לרצות אותי, אבל לא הייתה יודעת את התשובה, איך יכלה לענות נכון?
באיזה מקום
יש לי תחושב שלא באמת התלבטת אם זה טוב לשירלי או רע לשירלי, רק רצית לשמוע מעוד אנשים שהם חושבים שמה שאת עושה טוב לה. דעתי מבצבצת ועולה מתוך דברי, ואיני צריכה לפרט יתר על המידה. אם את שלמה עם עצמך, אשריך.
 

apk

New member
בדיעבד זה נראה כך, אבל לא מדויק

באיזה מקום
יש לי תחושב שלא באמת התלבטת אם זה טוב לשירלי או רע לשירלי, רק רצית לשמוע מעוד אנשים שהם חושבים שמה שאת עושה טוב לה. דעתי מבצבצת ועולה מתוך דברי, ואיני צריכה לפרט יתר על המידה. אם את שלמה עם עצמך, אשריך.
בדיעבד זה נראה כך, אבל לא מדויק
כששכתבתי את שאלתי באמת התלבטתי, אבל כמו שקורה עם שירילי הרבה, היא עצמה הוכיחה לי ביומיים האחרונים שמה שאני עושה איתה הוא הנכון, ולכן אין לי כבר ספקות מבחינת מה הנכון עבורה. אבל עדיין ההתמודדות עם מה שאתן כותבות מאפשרת לי לדעת גם מה לענות לאנשים אחרים שאולי יעירו הערות, כי גם הם לא מכירים את המציאות המלאה בה אנו חיים
 
לפעמים כדאי שדוקא יהיה ספק...

בדיעבד זה נראה כך, אבל לא מדויק
כששכתבתי את שאלתי באמת התלבטתי, אבל כמו שקורה עם שירילי הרבה, היא עצמה הוכיחה לי ביומיים האחרונים שמה שאני עושה איתה הוא הנכון, ולכן אין לי כבר ספקות מבחינת מה הנכון עבורה. אבל עדיין ההתמודדות עם מה שאתן כותבות מאפשרת לי לדעת גם מה לענות לאנשים אחרים שאולי יעירו הערות, כי גם הם לא מכירים את המציאות המלאה בה אנו חיים
לפעמים כדאי שדוקא יהיה ספק...
ולפעמים נדמה שאת מאמינה שכל ביקורת נובעת מזה שלא מכירים אתכם, וכל שבח או הצדקה נובעים באמת מהעובדה שאת צודקת. למדתי שבפורומים את יכולה למצוא מידע ודעות - אבל לא כדאי לחפש אישורים ובטח שלא לתלות באישורים האלה את דרכך.
 

apk

New member
תלוי בשני דברים

לפעמים כדאי שדוקא יהיה ספק...
ולפעמים נדמה שאת מאמינה שכל ביקורת נובעת מזה שלא מכירים אתכם, וכל שבח או הצדקה נובעים באמת מהעובדה שאת צודקת. למדתי שבפורומים את יכולה למצוא מידע ודעות - אבל לא כדאי לחפש אישורים ובטח שלא לתלות באישורים האלה את דרכך.
תלוי בשני דברים
באיזה סגנון נכתבת הביקורת (בזה צריכים ללמוד מימך ומציפי, שלרוב לא מסכימות איתי, אבל ...), ותלוי גם (וזה חשוב יותר) במה שקרה אצלנו בבית מאז שהשאלה נשאלה. חשוב לדעת, בעת כתיבת כל שאלה בהחלט יש לי ספקות, אחרת לא הייתי שואלת (אני בהחלט לא שואלת מראש כדי לקבל אישורים אלא כדי לקבל מענה לשאלה, ורק מפריע לי שאנשים במקום לענות לשאלה מתחילים לכתוב דברים שאין להם שום קשר לשאלה וכל מה שיש בהם זה רק ביקורת קנטרנית ושיפטית). הענן הוא שאחרי כתיבת השאלה החיים ממשיכים לזרום, ולפעמים אני כבר מקבלת את התשובות משירילי עצמה, ואז הספקות נעלמים אגב, צביה, בעבר היה כאן ויכוח אחר איתי (כשרק הצטרפתי לפורום) ובעקבותיו אני עושה דבר שלא חשבתי עליו אז ואת המלצת לי (כל מתי שמזדמן לוקחת את שירילי לספריה). אז אם זה נקרא שאני לא קשובה ולא פתוחה לרעיונות ...
 
אחלה ../images/Emo45.gif

תלוי בשני דברים
באיזה סגנון נכתבת הביקורת (בזה צריכים ללמוד מימך ומציפי, שלרוב לא מסכימות איתי, אבל ...), ותלוי גם (וזה חשוב יותר) במה שקרה אצלנו בבית מאז שהשאלה נשאלה. חשוב לדעת, בעת כתיבת כל שאלה בהחלט יש לי ספקות, אחרת לא הייתי שואלת (אני בהחלט לא שואלת מראש כדי לקבל אישורים אלא כדי לקבל מענה לשאלה, ורק מפריע לי שאנשים במקום לענות לשאלה מתחילים לכתוב דברים שאין להם שום קשר לשאלה וכל מה שיש בהם זה רק ביקורת קנטרנית ושיפטית). הענן הוא שאחרי כתיבת השאלה החיים ממשיכים לזרום, ולפעמים אני כבר מקבלת את התשובות משירילי עצמה, ואז הספקות נעלמים אגב, צביה, בעבר היה כאן ויכוח אחר איתי (כשרק הצטרפתי לפורום) ובעקבותיו אני עושה דבר שלא חשבתי עליו אז ואת המלצת לי (כל מתי שמזדמן לוקחת את שירילי לספריה). אז אם זה נקרא שאני לא קשובה ולא פתוחה לרעיונות ...
אחלה

בדיוק לזה התכוונתי: יש המון מידע. קחי מה שמתאים לך ועזבי את מה שלא מתאים. אל תנסי לקבל את אישורו של אלה שחושבים אחרת ממך. וודאי שלא כדאי לנסות לקבל את אישורם לכך שאת צודקת והם טועים. ועוד יותר וודאי שלא כדאי לנסות לקבל אישור כזה בעל כרחם. ואם השיפוטיות מציקה לך - תתעלמי ממנה. ביום שהחלטתי לא להגיב בכלל למי שהציק לי סתם לצורך כך - הייתי גאה בי. מומלץ בחום.
 

תיקי א

New member
ויותר מכך, לדעתי השקעה כזאת בגיל

בודאי שצריך להתאים לילד
אבל אם הילד אומר לך אני לא רוצה, ואת מכריחה אותו, ואח"כ הוא מחייך, את חושבת שהוא מחייך כי הוא עשה מה שהוא רוצה, או כי הוא עשה מה שאת רוצה, ואת מאושרת?
ויותר מכך, לדעתי השקעה כזאת בגיל
שלוש אינה כ"כ משמעותית כפי שסבורים כאן כמה מהכותבים. אפילו ילד מחונן ומצליח בכיתת מחוננים, לא יהפוך בהכרח לחוקר אטום או למנהל חברת הי-טק בינלאומית. אחותי למשל שגדלה באותו בית כמוני, ללא דרישות הצטיינות, היתה תלמידה בינונית מינוס, לאף מורה לא היתה מילה טובה לאמר על התלמידה השקטה שהתעניינה כל שנות בית הספר בעיקר באיך היא נראית. כמובן שסיימה תיכון ללא בגרות מלאה, במקצועות הומניים. לאחר הצבא החליטה שהיא הולכת ללמוד ב... טכניון, כמובן שכולנו הרמנו גבה, אבל אבא שלי תמיד הכריז (ועמד במילתו) שהוא מוכן לממן אותנו בלימודינו הגבוהים(שכ"ל ומחייה). בקיצור הגברת עשתה פסיכומטרי, התקבלה למכינה, סיימה בהצטיינות (כולל מילגה על השגייה בפיסיקה !?), וכיום היא עובדת ועושה תואר שני במכון לחקר המוח בפקולטה לרפואה בת"א. מי היה מאמין. אז מה זה מוכיח ? כלום. זו דוגמא בלבד שמראה שיש כמה דרכים להגיע למטרה, וילד לא מתפספס כל כך מהר, הכל תלוי ברצון.
 
לא הכל תלוי ברצון

ויותר מכך, לדעתי השקעה כזאת בגיל
שלוש אינה כ"כ משמעותית כפי שסבורים כאן כמה מהכותבים. אפילו ילד מחונן ומצליח בכיתת מחוננים, לא יהפוך בהכרח לחוקר אטום או למנהל חברת הי-טק בינלאומית. אחותי למשל שגדלה באותו בית כמוני, ללא דרישות הצטיינות, היתה תלמידה בינונית מינוס, לאף מורה לא היתה מילה טובה לאמר על התלמידה השקטה שהתעניינה כל שנות בית הספר בעיקר באיך היא נראית. כמובן שסיימה תיכון ללא בגרות מלאה, במקצועות הומניים. לאחר הצבא החליטה שהיא הולכת ללמוד ב... טכניון, כמובן שכולנו הרמנו גבה, אבל אבא שלי תמיד הכריז (ועמד במילתו) שהוא מוכן לממן אותנו בלימודינו הגבוהים(שכ"ל ומחייה). בקיצור הגברת עשתה פסיכומטרי, התקבלה למכינה, סיימה בהצטיינות (כולל מילגה על השגייה בפיסיקה !?), וכיום היא עובדת ועושה תואר שני במכון לחקר המוח בפקולטה לרפואה בת"א. מי היה מאמין. אז מה זה מוכיח ? כלום. זו דוגמא בלבד שמראה שיש כמה דרכים להגיע למטרה, וילד לא מתפספס כל כך מהר, הכל תלוי ברצון.
לא הכל תלוי ברצון
אבל זה תלוי גם ברצון, גם בהשקעה של ההורים, גם בתמיכה שלהם, גם באווירה בבית, גם בתגובת החברה. המריכיבים של הצלחה הם מאוד מאוד שונים. וגם ההגדרה של הצלחה משתנה מחברה לחברה.
 

apk

New member
על זה אין לי ויכוח איתך

ויותר מכך, לדעתי השקעה כזאת בגיל
שלוש אינה כ"כ משמעותית כפי שסבורים כאן כמה מהכותבים. אפילו ילד מחונן ומצליח בכיתת מחוננים, לא יהפוך בהכרח לחוקר אטום או למנהל חברת הי-טק בינלאומית. אחותי למשל שגדלה באותו בית כמוני, ללא דרישות הצטיינות, היתה תלמידה בינונית מינוס, לאף מורה לא היתה מילה טובה לאמר על התלמידה השקטה שהתעניינה כל שנות בית הספר בעיקר באיך היא נראית. כמובן שסיימה תיכון ללא בגרות מלאה, במקצועות הומניים. לאחר הצבא החליטה שהיא הולכת ללמוד ב... טכניון, כמובן שכולנו הרמנו גבה, אבל אבא שלי תמיד הכריז (ועמד במילתו) שהוא מוכן לממן אותנו בלימודינו הגבוהים(שכ"ל ומחייה). בקיצור הגברת עשתה פסיכומטרי, התקבלה למכינה, סיימה בהצטיינות (כולל מילגה על השגייה בפיסיקה !?), וכיום היא עובדת ועושה תואר שני במכון לחקר המוח בפקולטה לרפואה בת"א. מי היה מאמין. אז מה זה מוכיח ? כלום. זו דוגמא בלבד שמראה שיש כמה דרכים להגיע למטרה, וילד לא מתפספס כל כך מהר, הכל תלוי ברצון.
על זה אין לי ויכוח איתך
איך אוכל כשאני עצמי כבוגרת לא עשיתי כלום עם עצמי, ולא כאן המקום לפרט מדוע. אני רק יודעת שילד שמסוגל למשהו ולא ממצה את זה אבל רוצה בכך אז בלי קשר לחייו כאדם בוגר, הוא פשוט ילד אומלל, ואני רוצה למנוע את זה משירילי, ומשום שהתמודדות עם האתגרים הללו גורמת לה היום אושר אדיר אז אני רוצה שהיא תעשה את זה
 

תיקי א

New member
חשבתי על משהו:

על זה אין לי ויכוח איתך
איך אוכל כשאני עצמי כבוגרת לא עשיתי כלום עם עצמי, ולא כאן המקום לפרט מדוע. אני רק יודעת שילד שמסוגל למשהו ולא ממצה את זה אבל רוצה בכך אז בלי קשר לחייו כאדם בוגר, הוא פשוט ילד אומלל, ואני רוצה למנוע את זה משירילי, ומשום שהתמודדות עם האתגרים הללו גורמת לה היום אושר אדיר אז אני רוצה שהיא תעשה את זה
חשבתי על משהו:
מה המגבלות שמונעות משירילי לפתור תרגילים בחשבון כראות עיניה, יש לה בהחלט סביבה תומכת לכך ? למה בכל זאת את צריכה לשכנע אותה? את מזכירה המון בדברייך, מישהו שרוצה משהו מאוד אבל לא ממצה אותו, אבל אם שירילי רוצה לפתור תרגילים, הרי הדרך סלולה בפניה. אולי הפתרון לשאלה, איך לחבב עליה את הנושא ולהביא אותה לכך מרצונה, טמון בשאלה: מה עוצר אותה? ומה היא מעדיפה לעשות באותן פעמים בהם את מציעה לה לפתור תרגילים והיא לא נענית?
 

apk

New member
תשובה פשוטה

חשבתי על משהו:
מה המגבלות שמונעות משירילי לפתור תרגילים בחשבון כראות עיניה, יש לה בהחלט סביבה תומכת לכך ? למה בכל זאת את צריכה לשכנע אותה? את מזכירה המון בדברייך, מישהו שרוצה משהו מאוד אבל לא ממצה אותו, אבל אם שירילי רוצה לפתור תרגילים, הרי הדרך סלולה בפניה. אולי הפתרון לשאלה, איך לחבב עליה את הנושא ולהביא אותה לכך מרצונה, טמון בשאלה: מה עוצר אותה? ומה היא מעדיפה לעשות באותן פעמים בהם את מציעה לה לפתור תרגילים והיא לא נענית?
תשובה פשוטה
במעט דברים שירילי עדיין כן מותאמת לגילה הכרונולוגי, וזה בעיקר בקטע של גיל המרד (אם כי היא בעצם מורדת מרגע לידתה) ואצלה זה פשוט משחק. אם היא לא קודם תגיד הרבה פעמים לא רוצה ותתעקש לא לעשות היא פשוט לא תעשה, חייבים לתת לה את הצאנס להתנגד הרבה לעשיה (של כל דבר ולו הבסיסי ביותר, כולל לצאת לשחק עם החברות שהיא מאוד אוהבת) ואז היא עושה ברצון ובהתלהבות
 

צימעס

New member
אני לא מאמינה.

תשובה פשוטה
במעט דברים שירילי עדיין כן מותאמת לגילה הכרונולוגי, וזה בעיקר בקטע של גיל המרד (אם כי היא בעצם מורדת מרגע לידתה) ואצלה זה פשוט משחק. אם היא לא קודם תגיד הרבה פעמים לא רוצה ותתעקש לא לעשות היא פשוט לא תעשה, חייבים לתת לה את הצאנס להתנגד הרבה לעשיה (של כל דבר ולו הבסיסי ביותר, כולל לצאת לשחק עם החברות שהיא מאוד אוהבת) ואז היא עושה ברצון ובהתלהבות
אני לא מאמינה.
לא מקבלת שילד צריך להתעקש כל כך הרבה כדי לעשות משהו שהא רוצה. אני מכירה את משחק ה "לא". הוא משחק בו ברור מההתחלה שזה "כן". בכלל לא מה שאת מתארת.
 
צימעס

אני לא מאמינה.
לא מקבלת שילד צריך להתעקש כל כך הרבה כדי לעשות משהו שהא רוצה. אני מכירה את משחק ה "לא". הוא משחק בו ברור מההתחלה שזה "כן". בכלל לא מה שאת מתארת.
צימעס
שמחתי לראות אותך כאן. מה שלומך? איך היונקת? היונק? המיניקה?
 

apk

New member
את לא מקבלת כי ...

אני לא מאמינה.
לא מקבלת שילד צריך להתעקש כל כך הרבה כדי לעשות משהו שהא רוצה. אני מכירה את משחק ה "לא". הוא משחק בו ברור מההתחלה שזה "כן". בכלל לא מה שאת מתארת.
את לא מקבלת כי ...
פשוט מאוד, כי בין הילדים שאת מכירה אין ילד שזו דרכו. אבל שירילי היא כזאת וזה המשחק שלה, וחייבים לשטף איתה פעולה בזה. ככה היא נולדה, ככה היא מיומה הראשון עוד בבית החולים
 
לא הבנתי,

אני לא מאמינה.
לא מקבלת שילד צריך להתעקש כל כך הרבה כדי לעשות משהו שהא רוצה. אני מכירה את משחק ה "לא". הוא משחק בו ברור מההתחלה שזה "כן". בכלל לא מה שאת מתארת.
לא הבנתי,
למה את יוצאת מתוך נקודת הנחה שזה בכלל לא מה שהיא מתארת?
 
אני לא מכריחה

בודאי שצריך להתאים לילד
אבל אם הילד אומר לך אני לא רוצה, ואת מכריחה אותו, ואח"כ הוא מחייך, את חושבת שהוא מחייך כי הוא עשה מה שהוא רוצה, או כי הוא עשה מה שאת רוצה, ואת מאושרת?
אני לא מכריחה
אם הילד אומר לי "אני לא רוצה " אני בשום פנים ואופן לא מכריחה אותו אם מדובר במשהוא שחשוב מאוד שהוא ילמד וידע אני מנסה ללמד אותו בדרכים אחרות עד שאני מוצאת את הדרך המתאימה לו. אבל למשל דוגמא אחרת : אם הילד חייב להתרחץ והוא אומר "אני לא רוצה" מה את עושה אז ? מוותרת ? יש מקרים שחייבים להפעיל סמכות וכשאני אומרת להפעיל סמכות אני לא מתכוונת לכוח אני מתכוונת לכל מני דרכים מקובלות על ההורה ועל הילד . לפעמים "לא רוצה " יכול להתקבל יש מצבים שאני מוותרת בהם אבל יש מקרים שהילד חייב לעשות משהוא גם אם הוא לא רוצה . כמבוגרים גם אנחנו לפעמים עושים דברים שאנחנו לא רוצים לעשות אבל בהחלט חייבים .
 

apk

New member
../images/Emo13.gif

אני לא מכריחה
אם הילד אומר לי "אני לא רוצה " אני בשום פנים ואופן לא מכריחה אותו אם מדובר במשהוא שחשוב מאוד שהוא ילמד וידע אני מנסה ללמד אותו בדרכים אחרות עד שאני מוצאת את הדרך המתאימה לו. אבל למשל דוגמא אחרת : אם הילד חייב להתרחץ והוא אומר "אני לא רוצה" מה את עושה אז ? מוותרת ? יש מקרים שחייבים להפעיל סמכות וכשאני אומרת להפעיל סמכות אני לא מתכוונת לכוח אני מתכוונת לכל מני דרכים מקובלות על ההורה ועל הילד . לפעמים "לא רוצה " יכול להתקבל יש מצבים שאני מוותרת בהם אבל יש מקרים שהילד חייב לעשות משהוא גם אם הוא לא רוצה . כמבוגרים גם אנחנו לפעמים עושים דברים שאנחנו לא רוצים לעשות אבל בהחלט חייבים .
 

תיקי א

New member
אנחנו אף פעם לא עושים רק מה שבא לנו

אני לא מכריחה
אם הילד אומר לי "אני לא רוצה " אני בשום פנים ואופן לא מכריחה אותו אם מדובר במשהוא שחשוב מאוד שהוא ילמד וידע אני מנסה ללמד אותו בדרכים אחרות עד שאני מוצאת את הדרך המתאימה לו. אבל למשל דוגמא אחרת : אם הילד חייב להתרחץ והוא אומר "אני לא רוצה" מה את עושה אז ? מוותרת ? יש מקרים שחייבים להפעיל סמכות וכשאני אומרת להפעיל סמכות אני לא מתכוונת לכוח אני מתכוונת לכל מני דרכים מקובלות על ההורה ועל הילד . לפעמים "לא רוצה " יכול להתקבל יש מצבים שאני מוותרת בהם אבל יש מקרים שהילד חייב לעשות משהוא גם אם הוא לא רוצה . כמבוגרים גם אנחנו לפעמים עושים דברים שאנחנו לא רוצים לעשות אבל בהחלט חייבים .
אנחנו אף פעם לא עושים רק מה שבא לנו
אבל ההשוואה לחובת הרחצה, אינה במקומה, מאחר ומדובר על פעולה שחשובה לבריאות הילד. כנ"ל לגבי שעות שינה, בטיחות, אוכל - אני נגד להכריח, אבל בעד להסביר ולשכנע. יש הבדל בין חובתו של הורה לדאוג לצרכים הפיסיים, רגשיים-נפשיים של הילד, לבין הזכות של ההורה להעשיר את ילדו. פתירת תרגילי חשבון אינה נכללת בין חובות בסיס אלו והיא נתונה לשיקול דעתו של ההורה. שלא תבינו לא נכון, אני מאוד בעד קריאה בגיל צעיר והכרות עם מתמטיקה, לפני גיל בית הספר. אבל לדעתי הכל צריך להיות בתנאים של הילד ורק כשהוא רוצה ואין מצב אחר.
 

apk

New member
ושירילי רוצה מאוד

אנחנו אף פעם לא עושים רק מה שבא לנו
אבל ההשוואה לחובת הרחצה, אינה במקומה, מאחר ומדובר על פעולה שחשובה לבריאות הילד. כנ"ל לגבי שעות שינה, בטיחות, אוכל - אני נגד להכריח, אבל בעד להסביר ולשכנע. יש הבדל בין חובתו של הורה לדאוג לצרכים הפיסיים, רגשיים-נפשיים של הילד, לבין הזכות של ההורה להעשיר את ילדו. פתירת תרגילי חשבון אינה נכללת בין חובות בסיס אלו והיא נתונה לשיקול דעתו של ההורה. שלא תבינו לא נכון, אני מאוד בעד קריאה בגיל צעיר והכרות עם מתמטיקה, לפני גיל בית הספר. אבל לדעתי הכל צריך להיות בתנאים של הילד ורק כשהוא רוצה ואין מצב אחר.
ושירילי רוצה מאוד
ואם קורה שלו, אז לא יעזור גם אם יכוונו לה אקדח לרקה, היא לא תבצע. אבל לפני שהיא תבצע דבר שהיא רוצה היא חייבת להגיד לא לפחות 10 פעמים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה