אני לומדת שנה שישית

אני לומדת שנה שישית

רפואת שיניים ורוצה לעבור לרפואה. מישהו יודע אולי איך עושים את זה? תודה ויום נעים
 
ברוכה הבאה לפורום ../images/Emo140.gif

אני מציעה שתסיימי קודם את רפואת שיניים, לא נשאר לך עוד הרבה. אח"כ אני מניחה שתצטרכי להירשם לשנים הקליניות או משהו כזה. אולי כדאי שתשאלי בפקולטה לרפואה באוניברסיטה שבה את לומדת. שם בטוח ידעו לתת לך תשובה יותר מדויקת. אושרית.
 
או לעשות התמחות בכירוגיית פה ולסת

שבה משלימים את הליניות של רפואה. אבל זה לא כ"כ פשוט גם כן. בהצלחה
 
ככה,

את ההתמחות יש רק בהדסה, היא אינה עולה כסף כשאר ההתמחויות, והיא נמשכת חמש שנים (שבהן מוכלות השנים הקליניות של רפואה, והשלמות כללית לרפואה כללית). בסופה מקבלים MD. הבעיה שיש כשני תקנים בשנה ולכן מאוד מאוד קשה להתקבל אליה (היא מאוד מבוקשת). לפי מה ששמעתי (ואני מסייג, כי אני ממש לא בטוח) הקבלה היא על סמך ציונים וראיון כלשהו. אין לי מושג אילו ציונים רלוונטיים. זהו בערך.
 

Blue Tooth

New member
ממש לא רק בהדסה ../images/Emo13.gif

ניתן להתמחות בכירורגיית פה ולסת גם בבילינסון, תה"ש, איכילוב, רמב"ם ועוד. באמת קשה להתקבל (גם בבתי חולים אחרים יש 1-2 תקנים בשנה) וקשה גם לא לנשור (אולי זה תלוי איפה, בבילינסון למשל שמעתי כבר על כמה שנשרו). ההתמחות מאוד אינטנסיבית (דורשת המון השקעה וידע, קריאת מאמרים רבים, תורנויות). ואת (השואלת המקורית) בטח יודעת שמדובר בהתמחות בכירורגיה, דבר שלא מתאים לכל אחד (שיקום פנים לאחר תאונות קשות למשל). שיהיה בהצלחה
 
תודה על התיקון:)

חשבתי שזה רק מהדסה כיוון שראש בית הספר לרפו"ש באת"א אמר שלאת"א אין התמחות בכירוגיית פה ולסת (חשבתי שכל ההתחמחויות ברפו"ש תלויות באוניברסיטאות אבל כנראה שזו לא).
 
אין לי מושג,

וכמו שאת רואה ניתן גם ללמוד לא רק בהדסה. למרבית ההתמחויות ברפו"ש יש דרישה של ניסיון, אבל מה קורה כאן, אין לי מושג.
 

Blue Tooth

New member
אני יודעת שבמקומות אחרים כן

ניתן להתחיל בהתמחות הספציפית הזאת מיד לאחר סיום הלימודים (לא יודעת איך זה בהדסה). לא מסתובבים אצלכם בפקולטה מומחים מהתחום שאפשר לשאול אותם על ההתמחות?
 

doc monti

New member
אני ממש לא בטוח שזה נכון...

דבר ראשון, יש מחלקות נוספות לכירורגיית פה ולסת בארץ. עד כמה שאני יודע, אפשר להתקבל להתמחות אם יש לך DMD או MD, אבל זה לא נותן MD לרופאי שיניים וגם לא DMD לרופאים. זה נכון שיש מעט מאוד תקנים להתמחות.
 

coolmood

New member
הבהרה של הנושא

התמחויות בכירורגיית פה ולסת קיימת במרבית בתי החולים הגדולים. להתמחות זו ניגשים בעיקר רופאי שיניים, אבל גם רופאים כלליים (MD) יכולים להתמחות בתחום. עם זאת, למרות ההיקף של ההתמחות בכירורגית פה ולסת (כאמור - 5 שנים), רופא שיניים המסיים אותה לא יקבל תואר MD, ואינו נחשב לרופא כללי, ממש כפי שרופא MD המבצע התמחות זו לא מקבל תואר DMD. קיימים כירורגי פה ולסת, בעיקר כאלה שעוסקים בתחומים הכירורגיים פרופר של המומחיות (אונקולוגיה, שיקום פנים ולסתות מורכב וכד') המגיעים למסקנה כי השלמת תואר ברפואה כללית תתרום לידיעותיהם וליכולתם, ואז עליהם להשלים את השנים החסרות בלימודי הרפואה (מעבר ל-3 השנים הראשונות המשותפות לרפואה ורפואת שיניים), במהלך או לאחר ההתמחות, על אף שהם כבר כירורגים מדופלמים. בנוגע להתמחות פה ולסת ב"הדסה" באופן ספציפי - אמנם מעטים תקני ההתמחות, אבל דווקא שם נהוג, באופן לא נחמד במיוחד, להעסיק כמה וכמה מתמחים על-תקניים. המתמחים מרוויחים את עצם התמחותם - אבל לא מקבלים משכורת (לפעמים זורקים להם כמה גרושים תמורת התורנויות שהם מבצעים), מנפים אותם בקלות באמצע ההתמחות ובאופן כללי ממררים את חייהם... כך ביה"ח מרוויח עוד מתמחים לתורנויות, אבל חוסך כסף... אכן מגעיל. איכשהו, לרוב העל-תקניים ב"הדסה" הם רופאים עולים חדשים או ממוצא ערבי...
 
נצל"ש כל הת"א-ים --מופע של מוניקה ס

קס!!!!!1 קראתי שיש באונ' מופע של מוניקה סקס בחמישי באפריל זה מופע סגור רק לסטודנטים????????
 
לא שמעתי על הופעה של מוניקה סקס

אני יודעת שהייתה הופעה של בית הבובות לפני כמה ימים. אם אני אשמע על הופעה של מוניקה סקס אני אעדכן אותך. רק בקשה אחת יש לי: בפעם הבאה תשרשרי הודעה כזאת לשרשור
בבקשה. אושרית.
 
חחח סבבה, אני מצטערת

מדובר על יום הסטודנט כמדוני.. אני מאוד אשמח אם תעדכני אותי... להופעה הזו יש ערך סנימנטלי (ככה כותבים?) בשבילי
אגב, מצאתי דרך מהנה יותר ללמוד לפסיכומטרי מאשר ללמוד ממילון על ריק: לקרוא ספרים בעברית (רצוי לא תרגום) אני קוראת עכשיו הלב - רם אורן ואני בהחלט מעשירה את השפה:)
 
יום הסטודנט הוא ב11 במאי

וזה יוצא יום חמישי. ברגע שיהיו עליו יותר פרטים אני אפרסם אותם כאן. ספרים זו דרך מצוינת להעשיר את אוצר המילים, ובטח שיותר מהנה משינון. כל הכבוד
אושרית.
 
טוב, יש עדכון

היום שמו שלטים על מופע של מוניקה סקס ביום רביעי, ה5.4 בשעה 20:30 באולם סמולארש באוניברסיטת תל אביב. פרטים בטלפון: 03-6407662. אושרית.
 
למעלה