אני נתקל בתופעה

אני נתקל בתופעה

שאם אני מעלה דבר מה , רק שוללים כל מיני אנשים ולא כותבים משהוא שקשור לנושא , וזה מוריד את רמת הפורום כי לא מתפתח דיון בכלל , ואז נוצר שירשור שלא קשור למאמר וחבל . וזה קורה הרבה ולא רק לי , אני שמח על תגובות , והייתי יותר שמח עם הם היו לעניין . דוד
 

fire snake

New member
דוד, ניסיתי כמה פעמים לענות לך

וליצור דיון - בדרך כלל זה נחסם לי מחוסרהבנת לשונך, וכשאני שואלת - תשובתך סתומה לא פחות, או שאתה לא עונה. באמת חבל
 
מה אומר

מצטער שאני לא תמיד מובן , אבל יש הגיון צרוף מאחורי הדברים , ולהנגיש אותם לשפה מודרנית זה לא פשוט , תמשיכי לשאול את הדברים שלא מובן מדבריי, ואני אשתדל לענות . דוד
 
השאלה הכי קשה אבל בו ננסה

אור מקיף בא מהאל , הוא סוג של אור הממלא את כל קיומם של בני האדם על כל רמותיהם , והוא משמש כמילוי הרווחים בין רמה לרמה בגוף. הוא נמצא בין כל רווחי היש ומבחינה פנימית עקודה גם מייצר את היש . העיסוק באור המקיף(וענף המאגיה הקבלית) הוא דרך להתחבר לאל ולפועלו , וכדי להסביר יותר טוב את המושג צריך להבין מה זה מקיף . כאשר האדם תפוס בעולמו , הוא רואה רק תלת מימד סובב . מסבירים מקובלים בסדר ההשתלשלות מרגע הבריאה ועד לעולמינו , שיש נופח פנימי לדברים ומעבר להם סידור של סוגי יש שונים , כל יש נובע מהפנימי והוא כחלקי אור המלווים את השתלשלות הפנימי , כאשר במהלך ההשתלשלות האורות הפנימיים המגיעים עד לחיצוני , הופכים ללא תשומת לב והכוונה מודעת שלהם , למוטיבים שסובבים את הפנימי ולבסוף מתגשמים . ואלו הם היבטי הסובב , שאנו ניגשים לראותם כתלת מימד הסובב לי בעולמי דהיינו המציאות הסובבת הגשמית . חלק מהליך הסובב ועד הגעתו כחלק מגושם , נמצא במצב צבירה שיש שקוראים לזה ספירות . דהיינו הסובב שיש לו יחס לפנימי ועדיין לא התגשם . כאשר האור בין כל ההיבטים הללו מהפנימי ועד לסובב ולמתגשם הוא האור המקיף . ולפי הקבלה האמת של הבריאה שהכל נמצא במצב של פעולה במקיף (שזה חלק מרעיון המאגיה) אולם יש נטיה להסתכל ולתפוש היבטים חיצוניים סובבים ומוגשמים כתחילת מבנה התפישה של הקיום . דהיינו יש דברים שאני לוקח כמובן מאליו כמו האדמה הים השמש השמים וכו' בהליך התפישה . היהדות גורסת שאין להיתפש בנקודות אלו כנקודות משען תפישתי (כמו אקסיומות) אלא תמיד להישאר בהיבט של הפעולה של המקיף, ומשם חיבור אל האל כוחו ופועלו . כאשר אדם מסתכל במציאות הוא רואה תלת מימד סובב ומוגשם , אולם עליו לדעת שהאמת הקיומית היא דינאמית , ובאור הסוכך בין כל היש לעומת האדם נמצאת דינאמיות זו , דהיינו באור המקיף . מקווה שקצת הארתי את הצד התיאורתי של מה זה אור מקיף . מצד שני מכיוון שאור זה נמצא בהכל הוא גם ממשק חיבורי להפעלת כוחות והשפעות לכל מקום וזמן ורמה בטווחי יש של האדם . ומכאן העיסוק בהיבט המאגי של העניין ועד לשימושים פרקטים . יש לזכור שיש עוד ריבוי סוגי אורות הנמצאים ביש . כאשר חכמינו מדברים על 7 , ויש במסורה ידע שיש הרבה יותר , חלקם בתוך האדם וחלק האדם יכול להתחבר וחלקם נמצאים בבריאה , והם מחוץ לטווח האדם . ולהם איכויות שונות . כאשר שילובים שונים של אורות שונים עם היבטי יש או סובב או הבדלות וכו' יוצרים ממשקי פעולה כמו היסודות וכו' . זהו קצת ... דוד
 

fire snake

New member
אוו! רד הילוך, קח בחשבון את מגבלותי!

כמות החומר הקשה מייאשת... אנסה להתעקש סוג של אור הממלא את כל קיומם של בני האדם על כל רמותיהם מה זה "רמותיהם?" והוא משמש כמילוי הרווחים בין רמה לרמה בגוף. מה זה הרווחים בין רמה לרמה? איפה זה בגוף? מה זה "כל רווחי היש"? מזה "בחינה פנימית עקודה"? נופח=נופך? נופך פנימי? מה זה? טוב, מספיק לפעם אחת.
 
שאלות במקום

1) רמותיהם : אז ככה לפי המסורה ישנם 6 רמות (יחידה חיה נשמה רוח נפש גוף) כל רמה לכשלעצמה בנויה מאור , כאשר המעבר מרמה לרמה נעשה כאשר אור מוחלש יותר עובר למבנה של הרמה הנמוכה יותר , והמבנה של הרמה הנמוכה יותר מכיל אור מקיף בעל תוכנות השראה מהרמה הגבוהה יותר , ומשמש ככלי בו מתפשטים היבטים הבאים מרמה לרמה , ויוצרים את הרמה , אופן הפעולה הוא שבאור מקיף של אותה רמה נקבע הדפוס והתצורה של הרמה , ואז אורות שונים ממלאים את הכלי(זה שבנוי מאור מקיף) ואז יש מעבר מרמה לרמה של אורות כאשר האור המקיף הוא הממשק בו זה קורה . "חשוב" להבנת הפעולה ורתימת הכוחות במעשה הפעלתי כלשהוא , כי הרי אותה השראה מרמה לרמה מלווה את חיצוניותינו עד למציאות . ואזי יש ממשק של פנימיותנו החוצה , ולכן ההפעלות הרוחניות שבמאגיה יש להם קישור לאופנינו הפנימיים . כדי לתת עוד משל לדבר , ניתן לומר שהמחשבות שלנו כאשר הם עומדות לנגד עיני רוחינו , יש אור שמחזיק אותם ועוד אור חלש יותר לפרטים של התמונה המחשבתית , לאור הספציפי הזה יש שם בקבלה , וכן לאור שבו אנו משתמשים כאשר אנו מפעילים דמיון . כך גם האור מרמה לרמה כמו התמונה והפרטים , ישנה טענה שכל 5 רמות של אור מוחלש יוצרות רמה יותר נמוכה של קיום מוחלש,הבא כתולדה . כאשר לכל רמה(יחידה חיה נשמה רוח נפש גוף) יש בכל היבט מספר רמות תולדה בתוכן , אבל פה זה כבר עובר פירוט . ניתן לומר שכל רמה הבונה את הגוף הפיזי בנויה מאורות כאלו מוחלשים עד שאנו מגיעים לגוף המגושם שברמת עולמינו אנו מכירים , ולכן לפי התפישה הזו הגוף בנוי מרמות שונות של אורות , עד לרמה בה אנו חושבים בטעות שהגוף חומרי (תפישה יוונית הלניסטית שלה התנגדו כל חכמינו) 2)רווחי היש: אז ככה , מכיוון של כל היש החומרי מורכב מאור הרווח בין חלקי אורות החומר מלא באור מקיף , דהיינו הרווח בין האטומים או חלקיקים קטנים יותר . 3)בחינה פנימית עקודה: מדברת על התלכדות האורות לרמה של עוצמה ולכידות חזקה יותר של האור , כאשר היא המנביעה במקרה שלנו את רמת היש האפשרית . ובכך משמשת כממשק בו בא לביטוי אור היש , וגם היא המקור להיווצרות היש . וכן אני יודע שזה מסובך לתפוש , אם יש עוד שאלות בכיף . דוד
 
הניסוך של החלק הראשון נראה לי

קשה מידי להבנה בקריאה ראשונה ללא רקע מתאים , אז אנסה לתאר זאת בעוד דרך . נומר שברמה הראשונה של האור יש אור חזק עם 60 לחץ אטמוספרי , ואז האור המקיף עוטף את הרמה הזו , ומיתוך השראה תולדתית נוצרת רמת מעטפת של 50 אטמוספרות מהאור המקיף , אליו נשפכים לאט לאט דרך תולדות עוד אורות מה-60 ונוצר לאט לאט מילוי של ה-50 באור מה-60 רק עכשיו עוצמת האור חלשה יותר . וכך דרך כל רמה עד ל-10 ול-1 , שאז כבר האור + המלווה את הגוף מרמה לרמה שיוצר מסביב לגוף את ההילה או את הסובב . עד אשר אנחנו בגוף מגושם עם מציאות חיצונית סובב מוגשמת וחומרית . ובדרך נוצר כל המפרט הפיזיולוגי והמערכות הרוחניות של הגוף , כאשר אור הסיכה בניהם הוא אור מקיף . האדם הראשון המתוקן (המשיח) הוא אחד שיש לו 60 לחץ אטמוספרי כמשל . בדרך יש קישוריות וחיבוריות לכל האנשים והטבע , ובטכניקות ודרכי הפעולה השונים הנובעים מהאור המקיף , ושימושים דרכו באורות אחירים או היבטי טבע שונים זה בנבכי המאגיה . טוב מקווה שזה דוגמא יותר טובה ומובנת . דוד
 

fire snake

New member
שמע דוד-שמחה שאתה מנסה, אבל התוצאה...

אני עוד רחוקה מאוד מלהבין שמץ. מנסיוני הרב בהגשת חומר מאוד קשה להבנה - (ר' בלוגי) - אי אפשר לעשות את זה במנות כל כך גדולות. נראה לי שהדרך היחידה שבה אולי אבין משהו זה אם אערוך - או "אתרגם" - את הודעתך ללשון משלי ואבקש ממך תיקונים. הולך?
 

בליעל

New member
ההארה תגיע כשתביני שאין מה להבין

זה כמו לחפש את התמונה בשלג שהרעש הלבן יוצר בטלוויזיה. את יכולה לחפור, ולחפור, ולחפור, ועדיין לא תמצאי שום דבר חוץ מרעש לבן.
 

fire snake

New member
בתנאי שתשתף פעולה ותענה על שאלות באופן

קוהרנטי וממוקד. גם ככה לקחתי עלי תיק קצת כבד. הולך?
 

RainBird

New member
תראה- אחת המתנות הגדולות שמורה יכול לקבל את היכולת לקחת קונספט מורכב, מסובך ומתיש, ולהסביר אותו במילים. זו מתנה גדולה ויפה, אך לא נפוצה. גם אני לפעמים מתקשה להסביר קונספטים רוחניים (למרות שלמרבית הפלא, הבנתי את ההסבר שלך על אור מקיף, בגלל שיש לי רקע- לא פחות ולא יותר מהוודו). יש לי הצעה שאולי תקל עליך. תתחיל בהתחלה. תחשוב על הפורום הזה כתלמידים שבאו מסין שאין להם שמץ של מושג מה זה קבלה בכלל, בטח בטח שאינם יהודים, ושאתה רוצה בעצם לתת להם את העושר התרבותי שהקבלה, כמו שאת רואה אותה, מביאה. ארדן.
 
ללא פליאה

וודו במקור התפשט באפריקה מענף של תורת כוהנים העובד עם היבטי השווא של מלכת שבא ואיזה ידע קבלי העביר שלמה למלכ הראשון מלך אתיופיה בנו , ומשם זה התפרס והתפתח בכל אפריקה , ועד היכן שזה מגיע היום ... ותודה על העיצה ... דוד
 

RainBird

New member
ברור שמה שאתה אומר כרגע אין לו שום ביסוס במציאות ההיסטורית. אבל נסלח לך ../images/Emo13.gif גם אין וודו בכל אפריקה. לילה טוב לך.
 

בליעל

New member
אני נתקל בתופעה

שאנשים כותבים שטויות במיץ עגבניות, ואז מנסים לפסול את מי שמעביר עליהם בקורת בטענה המגוחכת שיש פגם בכך שמעבירים עליהם בקורת בלי לתרום משהו בעל ערך לפורום. דוד - קודם כל תתרום משהו בעל ערך לפורום, אחרי זה תבוא בדרישות לאנשים אחרים.
 

fire snake

New member
לא, זה לא יפה!

דוד משקיע המון במאמץ לתרום לפורום. אף אחד לא מבין אותו, ועכשיו זו הפעם הראשונה שמישהו (אני) הבקיע את חומת הערפל האופפת אותו והביאו לנסות להסביר מילה - אבל לטעון "כל מה שכתבת - לפח"! כשאדם - לפחות - עשה מאמץ וכתב המון חומר - לא יפה, לא מכובד ולא מועיל! שטויות במיץ עגבניות בעיניך? אז אל תקרא. אבל מה הקטע שלך עם להעליב ולהפגין עליונות? זה לא ממש מוציא אותך עליון. באשר לתכנים של דוד: לא לי להעיד מה קבלה ממקור נקי ומה ממקור עכור (להוציא את נושא קונדומים וקשירות
) - אבל דוד, לע"ד, שולט בלשונו הסתומה - וזה לא מעט!
 

גל סופר

New member
הבעיה היא שזו לשונו בלבד

והוא מנסה להציג אותה כלשון שהיא איננה! אני מעריך את הניסיון להבין אותו, אבל מוצא את זה חסר תועלת בעליל. דוד הוכיח שוב ושוב שיש בו נטייה בוטה למגלומניה ודווקא הוא זה שמרבה להפגין עליונות. השפה הסתומה היא אלמנט נוסף של מגלומניה (משהו שאני היחיד שמבין- אחרים לא). אני כן יכול להגיד לך מהי קבלה ומהי לא. נתקלתי בוריאציות רבות של קבלה ושפה סתומה עם כתיבה מרובת שגיאות כתיב היא לא אחת מהן. תאמיני לא. ואחר כך תוהים למה הפורום הזה הגיע למקום הנמוך אליו הגיע. סתימת פיות היא לא תמיד דבר רע במיוחד.
 
למעלה