אני פותח את הדיון הענייני השני!!

Masteron

New member
אני פותח את הדיון הענייני השני!!../images/Emo3.gif

האם יש סרטים שראיתם, ואמרתם לעצמכם שאת התסריט הייתם יכולים לשפר, או משהו שהייתם יכולים לעשות יותר טוב מזה. אם לדוגמא הסרט מבוסס על ספר, האם יכלתם להוסיף עוד לעלילה ולשפר את התסריט
אני כן, יש הרבה סרטים שזה קרה לי. הארי פוטר 3, לדוגמא, היו הרבה קטעים ודברים בתסריט שפשוט הייתי חייב לשנות.
 
דווקא את האסיר מאזקבן אהבתי

פחות או יותר... הוא לא חף מחסרונות, אבל אם כבר הייתה לי הזדמנות לשפר משו - היה זה את שני הסרטים הראשונים בסדרה, שהיו גרועים עד מאוד. הייתי מכניס שם הרבה יותר הומור רוולינגי ומנסה ליצור אווירה יותר קסומה כזאת, שאופיינית לספרים, אך עם זאת לא הייתי נשאר נאמן כל כך הרבה לספר כמו שנעשה בסרטים של קולומבוס, כי בכ"ז.. העניין הוא לעשות סרט, ולא גרסה מצולמת לספר (בגלל זה גם הערכתי יותר את הסרט של קוארון, שהיה לו את האומץ לשנות מספר דברים בעלילה לצורכיו)
 
ואם כבר סרטים שהיו יכולים להיעשות

יותר טוב, אני היחיד שבוכה במיטה בלילות על כך שלא היה זה קיובריק שביים את "1984"?
 

pink cigarette

New member
אני צריכה לראות את זה, נראה לי.

לא רציתי לראות את הסרט אחרי שקראתי את הספר. כמו שקורא לי הרבה.. והסברתי למטה למה.
 

pink cigarette

New member
בטח.

בעיקר סרטים של "קולגות". אבל ככל שצופים יותר בסרטים נגמרים הסרטים ה"איכותיים" (או שאדם פשוט מגלה את הטעם הפרטי שלו). אין בעיה למצוא כאלה סרטים. למען האמת, כשאני צופה או קוראת היום דברים שעשיתי בעבר אני מוצאת מה לשפר. בכלל, אני נוטה לשנוא עיבודים-לקולנוע של ספרים או סיפורים (למרות שחטאתי בזה לא אחת - אבל לא פרסמתי כלום), אחת הסיבות לזה שאף פעם לא ראיתי את הסרטים שמבוססים על סדרת הארי פוטר. וגם כן, אי אפשר להתעלם מכל השלטים והפרומואים אבל אני משתדלת. זה מפריע לי לדמיון; למרות שאני "יוצרת" קולנוע, אם אאלץ לבחור אבחר בספרות. הסיבה לכך שאני שונאת עיבודים לקולנוע של ספרים היא שעל פי נסיוני לרוב הספרים נהרסים בדרך - ועוד על פי נסיוני, נורא קשה לעבד ספר ארוך (או לא ארוך במיוחד) לסרט של שעה וחצי פלוס מינוס. תראו את שר הטבעות! אבל יש יוצאי דופן, כמו למשל "ראיון עם הערפד". בעיני, הסרט עולה על הספר. קראתי את הספר, או יותר נכון, ניסיתי. הפסקתי בערך בחצי, לא יכולתי יותר. אולי התרגום עשה לו עוול, אבל אני באמת בספק. בקיצור ואם לתת דוגמא אחת שתעיד על הכל - הסיפור שאינו נגמר. גועל נפש. אגב, הבעיה שלי המון פעמים הם דווקא עם הקאסטינג.
 
בלי שום קשר לספר

הסרט "ראיון עם ערפד" הוא פשוט גרוע
ואני דווקא מצאתי את סרטי שרה"ט טובים יותר, למרות שאני יודע שלא רבים מאלו שגם קראו וגם ראו את הסרטים חושבים כמוני ואני לא מבין מה הבעיה בכך שהספרים "נהרסים" בדרך כל עוד הסרטים על פיהם יוצאים לבסוף מוצלחים... הרי הספר תמיד יישאר לך, מחכה על המדף המאובק קיובריק, לדוגמא, ידוע כבמאי שעשה עיבודים נורא חופשיים לספרים - האם זה נוגד את עובדת היותו גאון?
 

pink cigarette

New member
לא לא לא...

א', על טעם ועל ריח וכו'. ב', ראיון עם הערפד נפלא בעיני, אבל אולי אני זוכרת לו חסד ילדות. ג', לא ראיתי (וגם לא קראתי) אף אחת מהגרסאות של שרה"ט (בקרוב יתחילו לקבל על זה קצבאת נכות, בחיי). רק נתתי כדוגמא את אורך ה"סרט". ד', הבעייה שלי היא בזה שהספר "נהרס". הספר היה קודם, הספר הוא.. ספר. אין לי מילים (נדיר, נדיר) להגדיר מה זה ספר בשבילי. זה יותר מחבר, זה יותר מעולם. זה ספר. אני לא אוהבת לראות סרטים שמבוססים על ספרים, בייחוד אם לא קראתי את הספרים. וזה מתחבר ל-ה' - ה' - כשאני קוראת ספר, אני רואה אותו בעיני רוחי. כשאני צופה בסרט, אני רואה את מה שהבמאי של הסרט ראה בעיני-רוחו. אני קצת סנובית, מסתבר, אבל את הדמיונות שלי אני מעדיפה לשמור שלי; אחרי שראיתי סרט שמבוסס על ספר שקראתי אני לא אוכל עוד לראות בעיני-רוחי את הדמויות, למשל, או את המקומות - אני אראה את הסרט, אבל בתוך הדף.
 

Sakura Chan

New member
צודקת

גם אצלי זה ככה... תמיד השחקנים והדמויות זה לא מה שדמיינתי.. המקומות זה לא כמו שתיארתי.. זה הורס. ובקשר לשר הטבעות... הספר ייגע אותי... לא הצלחתי לקרוא אותו עד הסוף. פשוט הליכה של 5 דקות בסרט שבהם רואים נופים יפים נמשך על כמה פרקים בספר עם תיאורים מפרוטים ומחשבות וכל זה... זה פשוט מייגע לקרוא את זה. ולדעתי סרטי שר הטבעות טובים ביותר ^^
 

0mroosh

New member
לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא

אתה לא יכול לומר ש"ראיון עם ערפד" גרוע.... ):
 

Sakura Chan

New member
"רעיון עם ערפד"?! גרוע?! ממתי?!

זה סרט גאוני.. אני לא מבינה מה גרוע בזה O.O
 

sprung monkey

New member
לא לא לא לא לא לא לא ../images/Emo70.gif לא ../images/Emo70.gif

סרטי שר הטבעות פשוט חירבו את הספר! הסרט הראשון אמנם היה ראוי, הורידו הרבה מהעלילה, אבל נשארו נאמנים לסיפור, אבל הסרט השני היה פשוט ביזיון. יותר מידי אפקטים, פחות מידי עלילה, ותבינו שהספר השני "שני הצריחים" הוא הספר הכי טוב בטרילוגיה!!!! בסרט פשוט שינו את העלילה לגמרי, הוסיפו מלחמות שלא היו סתם כדי שיהיו אפקטים, ופשוט הרסו לי את כל הנאה שבצפייה. אחד הסרטים היותר גרועים שראיתי בחיי. ובגלל העליבות של הסרט השני, בכלל לא טרחתי לראות את הסרט השלישי. ככה זה עם טרילוגיות. אותו דבר היה עם המטריקס. הסרט הראשון היה פשוט גיאוני! הסרט השני היה פשוט שיממון תסריטאי - מונולוגים שנמשכים עוד ועוד עד שבא לך לצרוח למסך "תסתמו כבר!". ואת הסרט השלישי גם לא ראיתי בגלל העליבות של הסרט השני, ולפי מה ששמעתי הוא עוד יותר גרוע. ויש עוד דוגמאות, כמו "צעקה", "מת לצעוק", ועוד.
 

DoubleD

New member
יש כאן 2 נושאים לדעתי..

זה דבר אחד לשפר תסריט על פי הסרט... אבל זה דבר שונה בתכלית לבחון סרט שמבוסס על ספר. אם נצא מנקודת הנחה שקוראים את הספר לפני שרואים את הסרט עליו הוא מבוסס- הרי שכל אחד היה רואה בסרט פירוש אחר (של הבמאי) לספר, שכן זה בדיוק זה- הספר מנקודת מבטו של הבמאי.. וזה יכול להזיק כמו שזה יכול לתרום. אז בנושא הזה, כן, חוכמת הבייגלה.. חוץ מהעובדה שמומלץ לקרוא את הספר אני חייבת לציין שהסרט יכל להיות בהרבה יותר טוב.. למרות שלזכותו של יוצר הסרט יש לומר שהוא בהחלט ניסה לשמור על הזרימה של הספר גם בסרט עצמו. נו מילא
 

ganooov

New member
כמעט כל סרט שראיתי..

ולא רק את התסריט. תמיד הצופה חכם יותר מהיוצר. דווקא את הארי פוטר שלוש מאוד אהבתי מבחינת המבנה ועוד ועוד, סרט טוב מאוד (קולנועית).
 

pink cigarette

New member
זה מזכיר לי משהו שידיד אמר לי אתמול

הוא אמר שלדעתו ההצגות שהם מעלים כרגע היו יכולות להיות הרבה יותר טובות אם כמה זמן לפני ההצגה עצמה הבמאים פשוט היו עושים החלפה, וכל אחד מהם נכנס לנעליים של במאי אחר. אני מרגישה את אותו הדבר, אבל ביחס לקולנוע. הצופה באמת תמיד יותר חכם מהיוצר.
 
אבל זאת חוכמה קטנה

הרבה יותר קל לשפוט סרט שאורך שעה וחצי מאשר סרט שאתה עצמך עבדת עליו במשך כמה חודשים (או יותר)
 

pink cigarette

New member
לא מכחישה.

ואפילו סרט שעבדת עליו כמה שבועות. אבל זו חוכמה די גדולה לדעת את זה, וצריך להתנסות בזה כדי לדעת..
 

ganooov

New member
הממ..

זה לא ממש אכפת לי כמה השקעה הושקעה בסרט, אבל הכלל של הצופה חכם יותר הוא אבסולוטי, ותמיד צריך לזכור אותו כששופטים סרט.
 

shellydeez

New member
האמת? אני חולקת עלייך

כל הקטע בכתיבה היא היצרתיות של התסריטאי. אבל אנחנו חייבים לזכור דבר אחד חשוב. התסריטאי יכתוב תסריט מצוין מבחינתו אחד שיכול לזכות באוסקר אבל הדרך מהמילה הכתובה לסרט עצמו ארוכה ולצערי
לעיתים הוא נוטה להשתנות... אבל בכל זאת תקבל תשובה והתשובה היא החוש השישי: הייתי משנה בעיקר את הדמות של הילד.היא קצת הרגיזה אותי...
 

Sakura Chan

New member
לי קרה

בקשר ל"נערה עם עגיל הפנינה" לדוגמא.. שינו את העלילה, העלימו דמויות ועשו עוד מלא בלאגאנים. אישית שונאת את השינויים שעושים בסיפור.
 
למעלה