אני קוראת את הסיפור

טאסנים

New member
אני קוראת את הסיפור

של גלגמש, הסיפור נכתב מחדש (א. בן מרדכי) אבל מערכת הערכים, הכל כך שונה מזו שלנו, נדמה לי שנשתמר בה משהו מאז :הסיפור שבאותן פסוק שאביא כאן אינו עפל גם כלל לא אלים, הרוח היא טובה ונינוחה. וזה רק טבעי (אז כנראה) שהצייד יפנה אל הזונה בזו הלשון: "הנה הוא בא. הנה הוא איש הפרא. ועתה אישה, חשפי שדיים ואל תבושי, ועתה, זונה, עשי כמצוות אדונך. פתחי רגליים, הרימי אחוריים, קבלי ואל תשהי את אהבתו. הניחי לו ויחזה בעירומך, ואדון יהיה לגופך..." דוחה היחס אל האישה כאל חייה, כאל בהמה, ואין היא רואה זאת כהשפלה, גם המקצוע שלה לא נחשב כמשפיל באותם ימים, אלא כמו כל מקצוע אחר שבא לשירות הציבור. מה באתי להגיד? שקשה לקרוא ולהבין סיפור עתיק כל כך, כשהבסיס -עמדות המוסר שונה לחלוטין מזו שלנו, הטובים (לפי הקריטריונים של אז) הופכים למפלצות אדם בקרטריונים שלנו.
 

Y. Welis

New member
ייצרי וחזק, אבל לא עתיק כ"כ אני חושש

ובוודאי שלא נדיר כיום - סיפוק שבא משליטה; משהו שקשור לחלק מחווית המין אצל שני המינים, אבל בעיקר אצל גברים. אני לא יודע אם זנות היתה נפוצה אז כמו היום - המספרים גדולים והסחר באנשים רק גדל, כמו גם תעשיית הפורנו שברובה הולכת על אותו עיקרון (רק עם יותר כסף למשתתפות).
 

טאסנים

New member
סיפוק שבא משליטה, זה טוב ויפה למי שבוחר בזה

אבל לא כשזה נכפה על מישהו שלא בקטע הזה. עם זאת מהרתי לשפוט, בגירסת תרגום המקור זה בכלל לא נאמר, זה נקרא הרבה פחות בוטה. כן הגירסה התמוהה של א. בן מורדכי אינה קרובה למקור.
 

טאסנים

New member
קדשה

שוב הרי חזרתי לגלגמש ואל הזנות -הכהונה, שהרי אותה זונה היתה גם כוהנת, והדברים מתחילים להתברר, יש קשר עז בין הגופני- המיני לאלוהי לנשגב ובויקיפדיה בערך זונות מצאתי- "הזנות בעת העתיקה הייתה דבר מקובל בתרבויות רבות והיא עתיקה לפחות כימיו של הספר הראשון בתולדות האנושות - עלילות גלגמש מן התקופה השומרית, בסוף האלף השלישי לפני הספירה. בספר זה ממלאת זונה בשם שׁמְחָ'ת תפקיד מרכזי בתהליך חניכותו וחברותו של הצייד אֶנְכִּדוּ הפרא. לאחר שבילו במשך שישה ימים ושבעה לילות גילה אֶנְכִּדוּ כי איבד את כוחו הפיזי החייתי אך זכה בחכמתה. משל ל'תירבות' אֶנְכִּדוּ הפרא באמצעות מיניותה של שׁמְחָ'ת"
 
למעלה