אני קוראת כבר כמה זמן בפורום

ג טלי

New member
אני קוראת כבר כמה זמן בפורום

הריון ולידה ואני לא בטוחה שאני יודעת לעשות חתך נכון אבל: זה יכול להיות שיש המון נשים צעירות שמפילות בהריון הראשון? אני לא בטוחה אבל זה נראה כמעט טריוויאלי להפיל את ההריון הראשון, אני טועה? זו לא תוכנית זדונית בסגנון של "עקדת יצחק"? תקנו אותי אם אני טועה. העניין די מלחיץ.
 

מעיןבר

New member
לדעתי את בפירוש טועה!

הפלות לא "מפלות" רק הריונות ראשונים. מה שכן - שיעור ההפלות מכלל ההריונות הוא גבוה (כ- 20-25% לא כולל הריונות כימיים), מרביתם בשליש הראשון. זאת הסטטיסטיקה ועלינו להתמודד איתה, אין ספק שזה לא נעים אבל כנראה המון נשים חוות את זה. מאחלת לך שהכל יעבור לך בקלות מהפעם הראשונה!
 

lulyK

New member
מעין, הסטטיסטיקה הזו לא קצת

מוגזמת? אני יודעת מהרופאה שלי שמדובר ב-16% מההריונות, או כל הריון שישי (וזה גם מה שכתוב בספר המאוס של בר). 1:4 נראה לי סופר מלחיץ... נאמר לי גם שמהרגע שרואים דופק, אחוז ההפלות יורד משמעותית ל-3%-5%. וחשוב לזכור: הריונות ש"נופלים" בשליש הראשון, נופלים בד"כ בגלל פגמים כרומוזומליים בעובר המתפתח, פגמים שהגוף יודע לזהות בעצמו. אכן המון נשים חוות את זה (אני בתוכן), אבל זה לא אומר כלום על הפעם הבאה (רק קצת יותר חרדות, אולי...)
 

מעיןבר

New member
זאת הסטטיסטיקה שאני מכירה

מכמה מקורות. אם היא נמוכה מזה - מה טוב! אני מעדיפה...
 

ג טלי

New member
קודם כל אני שמחה לטעות בנושא הזה

אבל לשם הבהרה - לא התכוונתי שיש "העדפה" להפלה בהריון ראשון כי לא התעניינתי בהריונות שניים ומעלה, רק שאלתי אם אחוז ההפלות בהריון הראשון הוא גבוה. תודה על האינפורמציה .
 

cookie1

New member
הרבה נשים אפילו לא מודעות להפלה

מפני שהיא מתרחשת בשלב כל כך מוקדם, אפילו לפני שהן גילו את ההריון, ז"א היתה הפריה אך היא לא נקלטה. משמע שהגוף פשוט פלט החוצה הפריה לא מוצלחת וזה גם כן נכנס לסטטיסטיקות של ההפלות. לפעמים מחזור שמגיע באיחר של כמה ימים (וזה לא קורה בדר"כ) הוא בעצם השתרשות לא מוצלחת. בכל מקרה אין הפלות רבות יותר בהריון ראשון, אך אין ספק שיש יותר לחץ מצד ההריוניות
 
למעלה