אני שוקל להתמודד על מקום ברשימת מרצ

אני שוקל להתמודד על מקום ברשימת מרצ

אני שוקל להתמודד על מקום ברשימת מועמדי מר"צ בבחירות לכנסת ה-17 ! לשם כך אני מחפש כבר כמה ימים את רשימת חברי 'ועידת מר"צ' , שמקרב חבריה אני צריך להחתים לפחות 20 (מתוך 100 חותמים לפחות, בכלל) על תמיכה במועמדותי. גם אני עצמי חברי הועידה ! אבל אין באינטרנט רשימה כזאת ! מצד אחד - כל הודעות 'הנהלת' מר"צ מועברות רק באינטרנט (פעם השתמשו לשם כך גם בטלפון, בפקס, ובדואר ישראל. כיום כבר לא), ומצד שני - שימושים אלמנטאריים באינטרנט ('צרו קשר', רשימה מלאה של חברי המוסדות, ועוד) הם בלתי ניתנים להפעלה ! האם טורחים ב'מר"צ ליצור 'מסך' ו'חסמים' בין החברים מן השורה ומועמדים הפוטנציה (כמוני) לבין ה'צמרת' ה'משריינת' את עצמה ? הנסיון לבטל את 'סף הכניסה לרשימת המועמדים' של 60% למי שכבר כיהן כחבר כנסת 8 שנים ויותר - יוכיח ! תום בן חיים. למען הגילוי הנאות: בעבר כבר נכללתי ברשימות מועמדים של ר"צ ושל מר"צ לכנסת (במקומות 'מרוחקים כמו 110 ו-75 וגם קרובים יותר - 11 למשל). הפעם אני שוקל להתמודד על מקום חמישי (אחרי 3 ח"כים מכהנים, מחצית הסיעה דהיום, וח"כ לשעבר שלא נבחר/ה לכנסת ה-16). אני סקרן לקרוא תגובות ! תום.
 

deen35

New member
אתה בחור נאיבי

בכנות, אין לך שום סיכוי. מר"צ הולכת להתרסק קשות בבחירות, כמו שינוי וכמו הרבה אחרות. גם אני הבנתי שמר"צ התאחדה עם יח"ד, מה שאומר שיהיה צפוף בצמרת.
 
נאיביות עשוייה להיות יתרון. לא ?

נכון. אני נאיבי. אבל גם 'קורא את המפה'. אחרי בחירות 1981 שולמית אלוני, נבחרה יחידה מרשימת ר"צ לכנסת (רשימה בה נכללו גם מירון בנבנישתי , דדי צוקר ויולי תמיר), שולה בקשה לפרוש מהפוליטיקה, ולפנות את המקום למירון (מס. 2 ברשימה) שמייד הצהיר שהוא יצטרף עם המנדאט שלו ל'עבודה'. שולה היתה מיואשת. היא הבינה שכל הסיוע והאמפאטיה שגייסה לטובת מקופחים חלשים ונפגעי זכויות אזרח, במשך שנים ובחינם, לא עזרו לה בפוליטקה ובקלפי. שניים 'קראו את המפה' אחרת יונתן שפירא המנוח (פרופסור לסוציולוגיה) ואני עבדכם. 'קראנו את המפה' והסקנו שעדיין 'יש עתיד' לתנועה לזכויות אזרח בישראל', למול העוולות שגורם השלטון. צדקנו. עוד יותר משקיבלה מסקנתנו הנכונה את ביטוייה בגודלה של ר"צ וא"כ מר"צ, היא מוכחת ע"י כל הארגונים האזרחיים שקמו מאז על המשבצת של זכויות אזרח, אפלייה מתקנת לחלשים, 'נקיות' ותקינות השלטון ועוד ועוד. האם בפוליטיקה הממוסדת (בכנסת) אין יותר מקום לכל אלה, רק באמצעות 'לוביסטים' ועמותות ? תמיד קיוויתי שר"צ ומר"צ לא ינטשו את ה'אג'נדה' הזאת. מה לעשות שטעיתי ? להתבוסס בנאיביותי או לעשות מעשה , ולהציע את עצמי לענין הזה ? תגובותיכם בבקשה! דעת ה'שטח' חשוב לי מדעתם של פוליטיקאים ופקידי מימשל. נכון - אני נאיבי. אולי זאת מעלתי ויתרוני על פני הפוליטיקאים הקהים, האטומים לרחשי לב בציבור, והאדישים לכל מה שלא נוגע לטובתם האישית ? תום.
 

deen35

New member
כשיושב ראש המפלגה שלך כלל לא ח"כ

זה מה שקורה. עדיף שתעבור למפלגת העבודה, פרץ מדבר הרבה, הוא גם נשמע משכנע. אותי אישית הוא לא משכנע. אבל הוא היחיד שעושה קולות שאכפת לו מהאזרחים הקטנים.
 
אז צריך להחליף את יו"ר מר"צ !

בתנועה דמוקראטית יש דבר כזה: החלפת יו"ר באופן תקין ובהצבעת רוב. אני מקווה שעדיין מר"צ דמוקראטית ! ולעתידו אנילא דואג - לא בשדה הציבורי ולא בפרנסה. הוא כבר הבטיח את פרנסתו ואת 'חיבוריו'. אחרים - פחות (אילן גילאון כמשל). תום.
 
רק שנים מחוברים ל'פורום' של מר"צ

זאת בודאי המחשה לחוסר הרלוונטיות של מר"צ בכלל ושל ה'פורום' הזה בפרט. מה חבל. ברוב נאיביותי עדיין 'סמכתי' על מר"צ ועל הבמה הזאת לחילופי דעות. תום בן חיים.
 
למעלה