אנשים "דפוקים" בדוג'ו ובחיים...

WhiteBear

New member
אנשים "דפוקים" בדוג'ו ובחיים...

במקום שבו אני לומד יש אינספור סוגים של אנשים. בין השאר יש אנשים מאד מוזרים, ואפילו "דפוקים". אנשים שמנסים להוכיח מה הם שווים. אנשים שמלאים אגו, או מנסים להסביר לך מה נכון ומה לא (כשיש להם הרבה פחות ידע הבנה וניסיון ממך). אנשים שכועסים עליך שאתה לא מתרגל כמו שצריך את התרגיל. אנשים שמתפרצים לדיברי המדריך או מדברים הרבה (ובקול!) בזמן שהוא מדבר. אנשים שעושים לך טובה שהם עובדים איתך. אנשים שפוצעים ומביאים כעס ואלימות לתוך עבודת הזוגות. אנשים חולים ומעוותים. אנשים שלא זזים כמו שצריך, שמדברים מוזר, שקצת ניתלים עליך יותר ממה שאתה מעוניין. בקיצור, אנשים שמוציאים אותנו מאיזון. אנשים שמעוררים בחילה וגואל, אי נעימות, דחייה... אני לא יודע האם אצלכם בדוג'ו יש כאלה אנשים "דפוקים". אין ספק, על הכביש כבר היו דוקרים אותם. בבית הספר בטח היו מתרחקים מהם כולם, מתעצבנים שהם בכיתה איתנו, לועגים להם מאחורי הגב, אולי מפחדים מהם. אבל בדוג'ו שבו אני לומד, מעולם לא לעגו למישהו שהיה דפוק (שאני ראיתי). בדוג'ו שאני לומד, התחושה שלי (האישית), היא שכל אדם שמגיע, שמביא איתו "דפיקות" - ואני מתכוון להכי דפיקות שיכול להיות, מביא לי מתנה ללא מחיר. במתנה שלו, הוא מוציע אותי מהאיזון שלי. כי הם מגיעים אלי, האנשים הדפוקים האלה. הם מעצבנים אותי. מאד (אבל מאד!) מתחשק לי לפעמים לצחוק עליהם ולבעוט בהם. להראות להם מה אני שווה. כמה אני חזק. להיות גועלי אליהם בלי חשבון. לברוח מהם. להגיד להם שאני לא מוכן לעבוד איתם, ולהפנות את הגב. או פשוט לצחוק להם בפנים. בזמנים האלה, כשכל זה עובר לי בראש הכי חזק. אני מתמלא הכרת תודה ומחייך.
 

WhiteBear

New member
אתה מדבר על הסקר של בדיקת

הכשירות המתמטית שלי ?? כי ניראה לי שכבר הגבתי בסקר ההוא.
 

אליקום

New member
דובלבן אני מסכים איתך חלקית

בכולנו יש בנו משהו מיוחד שמבדיל אותנו מאנשים. יש אנשים לכאן ולכאן שיכולים לעבור לכיוונים שונים. יש חדשים בדוג'ו שזועמים על כך שהם לא מצליחים לעשות תרגיל מסויים או בקרב הם כועסים. או כועסים שהם מקבלים חבטות בקרב ולא מצליחם לעשות נגדך דברים הדבר הזה בדרך קורה אצל החדשים לתסכול והתפרצויות זעם. הכי עדיף להתעלם מהם ולתת להם להוציא את הזעם ולנהוג איתם בגישת נחמדות כי בסופו ל דבר זה הדוג'ו של כולנו וצריך לעזור אחד לשני להתקדם. למשל היה לנו איש מבוגר חדש שהחליט להתאמן כמטרה ראשונית כדי להוריד במשקל ולבנות כושר וחוזק גופני. אותו איש כעס על כך שבקרבות הוא אינו יכול להתקרב אלי כי אני משתמש בבעיטות במיוחד דחיפה או התפרץ עלי בזעם והלך מחוץ לדלת בצעקות הוא סתם מבועט ומרים את הרגליים למה הוא לא בועט לראש אני לא מבין. אני המשכתי כרגיל בתרגיל ועברתי לבן זוג הבא. באימון שהיה השבוע הוא פרש בהתחלה אחרי אימון הכושר/חימום שהוא לא הצליח לעמוד בו והפעם הוא לא צעק. אני חושב שאנשים מבינים שהם צריכים לשנות גישה ולהגיע להבנה מסויימת של מה הם צריכים לעשות כדי להצליח בשיטה ולהשתלב בדוג'ו. וזה אנושיות, הקשבה,רצינות, לשמור על בן זוגך, לוותר על אגו לדעת שיהיה כישלונות לצד הצלחות. יצא לנו פעם אדם שהיה מדבר הרבה כשמדריך מתלמד היה מסביר לנו פעם מה לעשות היה אחד שבה לשיעור נסיון והצחיק את המתלמד כל הזמן וזה הפרעה לששיעור אני המשכתי בעבודה בלי להתייחס הדוצ'י עבר אלי ועבד איתי. כשכולם עברו לעבודה מתקדמת בהרבה אני עמדתי עם החדש והסברתי לו על השיטה הבדלים והתפתחות היסטורית של זרם השוריטה ולמה בעצם כואבים לו השרירים ושאחרי האימון יכאבו לו יותר ומה הוא צריך לעשות כדי לשחרר. ובעצם הוא נכנס לגישה של הדוג'ו ומבין שיום אחד הוא יצטרך להדריך. יש דרכים רבות גם לאנשים להביע את החשש שלהם ולנסות להשתלב מספר עושים את זה בדרך שהיא מטרידה אבל אי אפשר לבוא אליהם בגישת ניקור רוע וכעס. אלא צריך להיות אליהם חברותיים וחמים וכך לההפיג חששות. אותם אנשים אתה נהפך אצלהם ליקיר ואז העבודה איתם נעשת קלה והם ניהיים אוקה מצויין.
 

אליקום

New member
ועל החלקית שאנני מסכים

אל נא נקרא לאנשים אשר הם חברינו לדוג'ו בני זוגנו לאימונים שאיתם אנו אמורים להיות במגע רציף תקופה ארוכה. שמהם אנחנו לומדים ומלמדים ועובדים איתך באמונה וסומכים עליהם בשם שהם חבירנו הותיקים כעת ובעתיד בשמות כאלו אלא לכבד אותם בגלל מעמדם הקרוב אלינו ווהמקום שבו הם נמצאים.
 

Sham 69

New member
דווקא לדעתי..

זה יכול לקרות הרבה אצל ותיקים שפשוט לא אוהבים לעבוד עם חדשים..
 

אליקום

New member
זאת אומרת שהותיקים נכשלו

כי הם מחוייבים ללמד ולעבוד עם החדשים.
 

gafni

New member
אתה בטוח שהמסר שניסית להעביר

בהודעה עבר ? הפירוט של העיוותים והסטיות השתלט על ההודעה ואולי אתה מבטא עוינות מודחקת ? גפני חושב על קריירה של פסיכולוג רשת ,בעצם פסיכיאטר ,מורשה לרשום רק ויאגרה צימחית... טוב דובלבן -קח 2 ויאגרה צימחית ושלח לי מייל בבוקר
 

gafni

New member
העניין הזה הוא בעצם לינוקס רגיל

שעולה מתקליטור ,יש המון תקליטורים כאלו אשר אף מחולקים לקטגוריות. למשל הנה רשימה -ארוכה מאוד. יש מספר ישומים שמאוד מתאימים לכזה קונץ למשל דיסק הצלה למחשב (אני לא זז בלי) שמאפשר לבדוק ולתקן תקלות במערכת ההפעלה או להכנס בלי ססמא למערכת הקבצים או לשחזר ססמאות וכו,ישום נוסף הוא דיסק הדגמה ללינוקס או למוצר תוכנה אחר שכן אתה יודע בדיוק לאיזו סביבת עבודה אתה נוחת ושכל התוכנות הדרושות להדגמה נמצאות,ניתן גם לעבוד כמערכת רגילה אבל לא ממש לאורך זמן(לא ממש נוח). טריק נוסף (שמצריך קצת ידע) הוא שניתן לערוך מחדש את תוכן התקליטור ולהוריד או להוסיף תוכנות שצריך. שימושים אישיים נוספים - נגן סרטים עם הסרט על אותו דיסק שמנגן מידית עם עליה ,או אלבום תמונות משפחתי שמוצג עם עליית המערכת וכו. המערכות הללו משתבחות במערך זיהוי חומרה מדהים וכמעט הכל עובד מהקופסא.
 

gafni

New member
ההפצות שנזכרות בכתבה תומכות

בצורה מלאה בעיברית. כמו כל לינוקס מקונפג היטב.
 
ועוד שאלה: מה קורה לדאטה שעל

ההארד-דיסק? אם מותקנת לי חלונות על המחשב, וההארד-דיסק די עמוס, האם המערכת הלינוקסאית תזהה את זה? האם אין סכנה של דריסת קאטה מההארד-דיסק?
 

gafni

New member
שלמות הדאטה תלויה בך - וזה נכון גם

בחלונות. ההפצות הנזכרות מתחברות לכונן הקשיח ומאפשרות קריאה וכתיבה עליו,תהליך ההתחברות וההתנתקות עובר למיטב נסיוני בצורה חלקה. אתה יכול במחי פקודה (ברורה ומוגדרת היטב) למחוק כל מה שיש כל הכונן. לעומת זאת אתה יכול לפתוח את כל מסמכי הוורץ שלך בעורכי טקסט חופשיים.
 
../images/Emo12.gif אם אפשר לפתוח כל מסמך,

וזה עוקף לגמרי את חלונות, מה מפריע לי לגשת אל כל מחשב עם דיסק כזה, להפעיל אותו ולהעתיק את כל המידע שעליו? או למחוק אותו? אין כאן בעית-אבטחה דראסטית? או שאני מדבר שטויות?
קישור
 

gafni

New member
מחשב שאינו מאובטח פיזית הוא מחשב

פרוץ. כל אחד שמבין ולו גם קצת וברשותו הכלים המתאימים שנמצאים כולם באינטרנט מסוגל לשלוף את כל תוכנו של כל כונן כל כל מחשב(מצוי). יש מוצרים שנועדו לאבטח ולהקשיח אבל חלק מההקשחה יוצר מצב שקשה לעבוד איתו ביום יום.
 
למעלה