אף אחד כבר לא רוצה אתכם כאן במדינה

מתנדב

New member
אף אחד כבר לא רוצה אתכם כאן במדינה

חוצפתו של נהג אגד, נוסע חרדי עלה בתל אביב לאוטובוס אגד מתל אביב לכיוון ירושלים, והוא רצה להעלות עם הכובע של שבת (שנקרא שטריימל), ועם תיק הפאה של אשתו לאוטובוס, הנהג לא איפשר לנוסע החרדי לעלות עם זה לאוטובוס, בטענה שיש פגז' ועליו לשים שם את דבריו, הנוסע החרדי הבהיר לנהג שקופסת השטריימל חשובה לו מאוד והיא יקרה ועל כן הוא רוצה לסחוב זאת עימו באוטובוס, הנהג לא הרשה ודרש מהנוסע החרדי לרדת מהאוטובוס, הנוסע ירד וראה שלאחריו עלתה אישה חילונית ובידה תיק גול יותר ממה שהוא הביא, והנהג העלה אותה לאוטובוס ואמר לה שהיא תעלה מהר בכדי שהחרדי לא ישים לב, אך לרוע מזלו החרדי כן שם לב לזה, והוא עלה לאוטובוס והתלונן בפני הנג על האפליה הזאת, הנהג בתגובה דחף אותו והכה אותו שהוא ירד מהאוטובוס תוך כדי קריאות מזמן אתם לא שולטים כאן במדינה, אף אחד כבר לא רוצה אתכם במדינה, אותו חרדי ירד בסופו של דבר בבושות שאין כדוגמתא, והוא ניגש לחדר המבקרים של אגד בתל אביב, שם קיבלו אותו בצורה יפה, והבהירו לו שהנהג בעייתי והוא לא סובל חרדים ובנוסף אותו חרדי הציג בפניהם את התיקים שהוא רצה להעלות לאוטובוס, ואגד קבעה שאין כל בעיה להעלות אותם לאוטובוס, החרדי קיבל את פרטיו של הנהג והוגשה עבורו תלונה באגד, והנהג זומן לבירור נוקב בוועדת הפיקוח.... רק תראו עד היכן הדברים מגיעים, היכן השנאה שרושה בעיני אותם אנשים הגועליים...
 

iziman

New member
נו

באמת , אז יש אנשים גזעניים ומגעילים . נו אז מה . אתה רוצה שאני יביא לך את כל הסיפורים על אתיופים או ערבים שקיבלו יחס כזה . מה אתה רוצה להגיד בסיפור ? שיש שנאה לחרדים , זה ידוע . שיש אנשים מטומטמים בעולם ,גם זה ידוע .
 

מתנדב

New member
iziman, ידידי הנכבד ברוך הבא

אני שואל מהיכן מגיע גזענות ושנאה כלפי החרדים במשמעות כזאת, אתה צודק שתמיד היה שנאה כלפי החרדים אבל לא בסדר גודל כזה, אז מה הניע את אותו נהג לעשות כך?, פעם השנאה הייתה בלב, כיום השנאה מתפרצת החוצה, ומרגישים זאת בחוש, וגזענות כזאת לא היה באף ממשלה, אז מי אשם לכל זה?
 
היו לנו כבר דיונים ארוכים

בנושא מהיכן השנאה של חילוניים כלפי חרדים. הנה לך תקציר הפרקים הקודמים: דבר החילוניים: זה בגלל שהחרדים משתמטים מהצבא, עלוקות החיים על חשבונינו, כופים עלינו את דתם. דבר החרדים/דתיים: זה בגלל התשקורת שעויינת את החרדים ומפיצה שקרים מגמתיים. דעה נוספת (דעתי): דרכי הפעולה של המפלגות החרדיות, יחד עם החיבה לכיסאות משובחים בקרב המפלגות הגדולות, יצרו מצב שלקבוצה קטנה היתה השפעה גדולה על חלוקת המשאבים במדינה. דבר זה יצר תיסכול רב בקרב בוחרי המפלגות הגדולות החילוניים, ומנגד הוביל למפלגות סקטוריאליות בדמות שינוי והמפלגות של יוצאי חבר העמים. אפשר לדוש בנושא עד אינסוף...
 

TJSBZ

New member
והנה דעתי

מסכימה איתך במאה אחוז, זולל יקר, אבל חייבת להוסיף עוד משהו: מכיון שכקבוצה קטנה הם לקחו לעצמם זכויות יתר לכפות את דעתם על הרוב הגדול, בלי לתרום בתמורה דבר. המפלגות החרדיות אחראיות באופן ישיר לשנאת החרדים. העובדה שנציגיהם היו מוכנים לתמוך בכל דבר (מבחינה מדינית) ובלבד שהסקטור שלהם יהיה שבע. שינוי קמה ועלתה לגדולה על בסיס התחושה הזו, שלא היתה בלתי מבוססת. הסיבה שהיום התחושות האלה באות לידי ביטוי היא פשוטה: אנשים הפסיקו להתבייש.
 
ואולי

משום ששנאה אינה זקוקה לסיבות... אנשים שונאים את השונה מהם וזהו תוצר של בורות וחוסר סובלנות. לכן פורום כמו פורום דתיים חילוניים כל כך חשוב.
 

א ו ר בת

New member
לא חושבת

אני יודעת שנהוג לומר כך אבל אנשים גם, למשל, מסתקרנים מהשונים מהם – שזו דווקא יכולה להיות גישה חיובית ותורמת ומרתקת. אני חושבת שבמקרה של החרדים היחס לא נובע מכך שהם שונים אלא מהעובדה שהשוני שלהם הוא כזה המורכב ממצבור של מאפיינים שמעוררים עוינות.
 

מתנדב

New member
אתם לא חייבים להסכים איתי....

אבל אני שמעתי מהרבה מקורות, שעיקר השנאה זה בגלל ש"ס, שש"ס השניאה את עצמה על כלל הציבור, וכמובן שזה התפרץ בתקופה הזאת כששינוי עלתה לשלטון, וממילא גם לשינוי יש בזה הרבה אשמה על השנאה...
 
זה תואם חלקית את מה שאמרתי

שוב: "דרכי הפעולה של המפלגות החרדיות, יחד עם החיבה לכיסאות משובחים בקרב המפלגות הגדולות, יצרו מצב שלקבוצה קטנה היתה השפעה גדולה על חלוקת המשאבים במדינה. דבר זה יצר תיסכול רב בקרב בוחרי המפלגות הגדולות החילוניים, ומנגד הוביל למפלגות סקטוריאליות בדמות שינוי והמפלגות של יוצאי חבר העמים." ש"ס היא הסיבה. 'שינוי' היא התוצאה.
 

iziman

New member
הסיבה

המרכזית ש"ההמון" שנוא את החרדים היא ההבדלות שלהם מהחברה החילונית ( אי שרות בצבא ופגישות מועטות עם החילונים ) . שינוי לדעתי אינה אשמה בשנאה שיש כלפיי הציבור החרדי אלא היא תוצאה של השנאה הזאת .
 

masorti

New member
בדיוק ההיפך...

"ההמון" שונא את החרדים משום שהם יצאו מההסתגרות ותובעים להשפיע על החברה החיצונית בלי להיטמע בה. החרדים פשוט מציגים אלטרנטיבת חיים שונה. כל זמן שהם היו סגורים ב"גטו" שלהם, החילוני לא הוטרד מכך. ברגע שהם חלק מהשלטון וחלק מהחברה ומשפיעים על דמות המדינה, החילוני צריך להתמודד עם העובדה שדרך חייו היא לא האופציה היחידה ששרדה עד למאה ה-21. והחילוני כועס שהופרכה התזה שלו על כך שהדת היא אנאכרוניזם על סף הכחדה. ועוד יותר מכך, החילוני פוחד שילדיו יושפעו מדרך החיים האלטרנטיבית שמוצגת להם. בדיוק מאותה סיבה החילונים-שמאלנים שונאים את המתנחלים המציגים אלטרנטיבת חיים עם אידיאולוגיה משלה, ולכן גם החרדים והסרוגים עוינים אלה את אלה. החילונים לא ממש שונאים את המפד"ל ההסטורית, כי הדתיים ההם אימצו את קוד החיים של החברה החילונית בכל מה שלא מנוגד ישירות להלכה והפכו למעשה לגרורה של החילונים. אז הם אינם אלטרנטיבה מאיימת. לכל היותר הם סוג של תמהונים המכסים ראשם בפיסת בד ונמנעים מאוכל טעים. שינוי היא בסה"כ מפלגה שתפסה טרמפ על גל השנאה לחרדים.
 

iziman

New member
לא נכון .

כמה חרדים אתה חושב שהחילוני הממוצע מכיר ? אני יענה לך , רובם לא מכירים . אז איך תקרא לעובדה זו אם לא הבדלות ? ובקשר לשאר מה שכתבת אני מסכים איתך החילוני לא רוצה שחינוך ילדיו יושפע ממה שהוא תופס כאידאולגיה מוטעת , בדיוק כמו הדתי .
 

masorti

New member
החילוני מכיר את החרדים דרך התקשורת.

ואין זה משנה האם הוא מכיר אותם באמת או שהוא מכיר רק את התדמית שיוצרת להם התקשורת העוינת אותם. החילוני משקשק מפחד למשמע השם "אמנון יצחק", משום שהוא חושש שבנו יחזור בתשובה ויהפוך לחרדי. אם האידיאולוגיה החילונית היא "עגלה מלאה", איך זה שנער חילוני אמור להיות מושפע מכמה קלטות או סמינר? הרי החיים החרדיים הם קשים מאוד. הפואנטה היא שהחילוני מתנהג כמו בעל חברה ששמע שמותג מתחרה נכנס לשוק, והוא נלחם בו בכל כוחותיו. כל ענין התקציבים והגיוס לצבא הם בעיקר תירוץ ולכל היותר קטליזטור של תהליך קיים. השנאה של החילוניים-בהכרה לחרדים נובעת מהפחד שיצטרכו להתמודד מול המותג המתחרה. ולצורך ההתמודדות יצטרכו להסביר לעצמם ולילדיהם מדוע ולמה הם חילונים (.. כשרובם כאלה פשוט כי כך נוח יותר).
 

iziman

New member
קראת את ההודעה שלי ?

אז למה הגבת על הודעה אחרת ? אין בכלל קשר בין שתי ההודעות .
 

iziman

New member
אין קשר .

אני טוען שהחילוני לא מכיר חרדים , אתה טוען שאין זה משנה . אני לא משנה את טענתי חוסר ההכרות האישית בין הקבוצות נובע מהבדלות . ועוד פעם אני יענה לך , כל אדם רוצה לחנך את ילדיו על פי אמונתו שלו ולכן כמו שהחילוני לא רוצה שהילד שלו יחזור בתשובה , החרדי לא רוצה שילדו יחזור בשאלה . ועכשיו אני יודה לך עם תגיב להודעה .
 

א ו ר בת

New member
<כאן היתה צריכה לבוא המילה

הזאת שאסור לכתוב לפי סעיף 9> הפעם הראשונה שבה חשבתי בכלל על העניין היתה הרבה לפני שחשבתי על ילדים וחינוכם. כשהייתי בצבא שירתתי ביחידה מרוחקת ובתפקיד שחייב תורנויות 24\7. כבר אז אני זוכרת ששירתה איתי דתיה שהיתה נשארת גם שבתות (שאם לא כן היא לא היתה נכנסת לתורנויות מחמישי עד ראשון) וזה היה די מרגיז כשהייתי צריכה לעשות תורנויות כפולות בשבת בגלל זה. ולחשוב שהיום צריך לנשק לאחת כזאת את הידיים רק בגלל העובדה שהתגייסה... זה הפריע גם בימי כיפור, שבתות וחגים בהם היה השק"ם סגור (אתה בטח מכיר את המטבחים הצבאיים, בעיקר של אז), פסח עם מצות ובלי חבילות וכו'. אחר כך באוניברסיטה, כשפגשתי את הדתייה שלא התגייסה – שוב התקוממתי ביני לביני על זה שהנה היא מקדימה אותי בשנתיים רק בגלל שהיא דתיה. כל עניין התקציבים והגיוס (שכחת את הנישואין והתחבורה והוכו' וכו') הולך ותופס מקום גדול יותר ככל שעולה מספרם של "דחויי השירות" ונסמכי הקיצבאות. תוכל לראות את זה בכל עקומה טריביאלית. בוא נעשה טסט קייס קטן. אני – בניגוד לחלק מהכותבים פה וגם חלק מחברי – מתנגדת לכל שיחרור מהצבא שאינו מטעמי בריאות נפשית או גופנית. אני מניחה שמתנגדי המצפון ושוחרי ההשתמטות למיניהם די קרובים אלי מכל הבחינות האחרות ולמרות זאת, ברגע שאני אתחיל להרגיש שהתופעה מפסיקה להיות שולית אני בהחלט אעבור ל"מיליטנטיות" גם במקרה הזה (אם לא אשנה את דעתי עד אז, כמובן).
 

TJSBZ

New member
אהמ.. אם העגלה החרדית כה מלאה

מדוע זה חרדים החרדים שמא בניהם ובנותיהם יפגשו עם איזה חופשי. שמא, חס ושלום, יחזרו בשאלה? דרך החיים החרדית קלה בעיני פי כמה מדרך החיים שלי, המקבלת שיש שאלות שאין לי תשובה עליהן, מקבלת את הכאוס וחיה בתוכו. לחרדים יש תשובה לכל דבר, סדר בעולמם, הכל פשוט ומפושט בשבילם, וכל החוקים ברורים מראש, לא צריך, חס ושלום, לחשוב. מי שמפחד מהתחרות זה החרדים. מילדותי ועד ימינו ניסו רבים וטובים להחזירני בתשובה. מעולם לא הצליחו כי עגלתי מלאה. היא מלאה בפילוסופים דגולים, מלאה במסורת משלי, מלאה בערכים, ואפילו באידיאולוגיה. הסיבה שהסמינרים מצליחים כפולה: ראשית, המגיעים אליהם מגיעים מראש בחיפוש אחרי דרך חדשה, כלומר, לא שמחים בדרכם. שם הם מגיעים למקום שבו מבטיחים להם אושר בדרך אחרת, לא יקחו? הם משולים לאדם שנכנס לחנות במטרה לקנות מוצר - פלא שהוא קונה? הסיבה השניה היא שיטת העבודה, הלקוחה הישר משיטות העבודה של שוטפי מוחות אחרים בהיסטוריה: חזור על המסר שוב ושוב, עשה זאת בקול, בהמון אדם, מעל במה, נתק את הנשטף מכל מה שהוא מכיר, נתק אותו מהעולם שלו, נתק אותו מחבריו, נתק אותו ממשפחתו, אל תתן לאף אחד לסתור את דבריך. בשיטה הזו, האמן לי, אני יכולה להחזיר בשאלה. רק שאני לא מסיונרית. אני מאמינה שכל אדם רשאי וצריך להיות חופשי לחיות את חייו על פי אמונתו.
 

tamarhp

New member
<סעיף 9>

ילדים קטנים שעוד לא למדו איך "להתגונן" מהשאלות של הציבור החילוני, לא צריכים להפגש איתם. "אני מאמינה שכל אדם רשאי וצריך להיות חופשי לחיות את חייו על פי אמונתו. " באמת? ואיך אדם יכיר אמונות שונות? ע"י טיסות להודו ונפאל? רק את היהדות לא נותנים לו להכיר. מגיל 0 שוטפים אותו בשנאה לחרדים (ולא משנה למה), מציגים לו את היהדות בצורה מעוותת לגמרי (קשה להאמין שיש חילוניים שחושבים שחרדים לא מתקלחים.. אבל יש כאלו!), ומתרחקים מכל היהדות כמה שרק אפשר, ואח"כ אומרים שהם דוגלים ב"איש באמונתו יחיה"... אדרבה, תשלחו את הילדים שלכם לקורס הכרת תרבויות וביניהן גם היהדות! למה אתם כל כך מפחדים?
 
למעלה