אפשרי לשלב שירות צבאי ולימודים?

blah4

New member
אפשרי לשלב שירות צבאי ולימודים?

היי, אני בוחן אפשרות ללמוד באו"פ את הקורסים הבאים בזמן השירות שלי http://www.openu.ac.il/afik/afik-telaviv3a.html ככה שאני יצא אני יוכל להשלים לתואר בשנתיים (בערך?) במקום 4. השאלה שלי האם זה אפשרי מבחינת עומס? גם שירות וגם לימודים שממילא נורא קשים. חשוב לציין שאני פרופיל 45 אז השירות יהיה דיי נח וגם מה שזה חומר של שנתיים (82 נקודות, אז אני משער שזה שקול לשנתיים) שנפרס על 3 שנים. (אני מתלבט בין זה לאפשרות של עתודה פסגות ד"א) מה אתם אומרים?
 

Danielovich

New member
קצת הסברים

אתה בטח שמעת שעתודה לא מומלץ , במיוחד בחשמל. לכן אני מציע לך ללכת לצבא ולעשות אפיק מעבר. מכר שלי עשה את האפיק מעבר לטכניון, ס"הכ זה חסך לו את כל השנה הראשונה. הוא הסתדר עם הלימודים תוך כדי צבא בלי בעיות. בהצלחה
 

blah4

New member
כהה בטכניון אפשר לקחת פחות

זה למה העדפתי את האפיק של תל אביב. 82 נקודות לא שקולות לשנתיים? הרי 160 צריך לתואר, או שזה לא הולך ככה?
 

blah4

New member
הכוונה שלי

שלפי האתר בטכניון יש פחות קורסים שמוצעים למי שרוצה לעשות אפיק מעבר.
 

buzle

New member
אל תהיה גיבור גדול

אם תצליח לסיים את כל האפיק, ואת האפיק בלבד בלי קורסים נוספים בשביל פטור, תראה בזה הישג גדול. אני עושה את אפיק המעבר בצבא ואני לא רואה את עצמי מסיים בזמן הצבא קורסים שהם מעבר לחובה- ממוצע של קורס כבד בסמסטר זה דיי הקיר שלי, ושל הרבה חיילים אחרים שפגשתי. זה ממש לא צחוק לעשות לינארית 1+2 ואת אינפי, וקורסים של פיזיקה, וקורסים במדעי המחשב, כל זה בצבא- כשאתה תלוי במפקדים שלרוב לא יתחשבו בך. וגם לי יש פרופיל 45.
 

blah4

New member
אבל אפיק לבד לא עוזר לי

יש לי את הנתונים להתקבל לאוניברסיטה (התקבלתי במסגרת העתודה) אבל אני לא רואה את עצמי ממשיך בעתודה ואני כנראה מתכוון לפרוש, אני לא בשל בשביל זה. המטרה שלי זהך לחסוך כמה שיותר זמן בעשיית התואר אחרי הצבא. יכול להיות שאתה צודק, בכל מקרה יש לי 52 נקודות לפרוס על גבי 3 שנים זה דיי מעט שליש מהעומס הרגיל. אבל אף אחד לא יודע יותר טוב מבעל ניסיון כמו שאומרים, תיכול לשתף אותי באיך זה עובר עליך? אולי עצות? תפקידים שכדאי לי לנסות להגיע אליהם (ד"א אני כנראה לא יהיה עם נשק, אז זה קשור יותר לפטורים) תודה מראש =)
 

buzle

New member
נתונים להתקבל לאוניברסיטה זה טוב ויפה

אבל האם אי פעם התנסת בלימודים אקדמאיים? וניסית להכניס לזה משרה מלאה? השאלה האם תוכל לעשות את ה10 קורסים שאתה מתכנן בזמן השירות תלוייה רק באופי השירות שלך. אני מניח שיש לך נתונים גבוהים בגלל העתודה, ובהנחה שהפרופיל שלך לא נפשי, אתה תקבל תפקיד טוב- לא בהכרח אחד שדורש מיונים והכל אבל אני דיי משוכנע שהקצין מיון יציע לך שפע של תפקידים מאתגרים ומשמעותיים. וזה אומר הרבה שעות במשרד. התפקידים האידיאליים לאו"פ הם כמובן פשוטים וחפשניים או עבודות משמרות- פקידים, עובדי רס"ר, טבחים, אולי סמב"צים. אם לא תעשה בעיות כמו נפקדויות וכניסה לכלא, לא תקבל עם השירות שלך אחד מאלה. ובלי קשר, הרבה פעמים אני אישית נקלעתי לסיטואציות לא נעימות שהייתי צריך לפברק גימלים או לזייף הפניות לרופאים מומחים ורמאויות נוספות בשביל זמן ללמוד ולבוא למפגשים. וזה ממש לא מומלץ לאף אחד. גם לא כל אחד יכול לעשות את זה. חצי השנה הראשונה שלך תלך על טירונות וקורס, שם לא תוכל ללמוד באו"פ. זה ישאיר לך משהו כמו 2 וחצי שנים לעשות בדיוק את אפיק המעבר. שים לב שכמעט כל האפיקים זהים, לא צריך לשבור את הראש יותר מדי בהתחלה, אתה עושה לינארית-אינפי-מבוא למדמח-לינארית 2-חדוא 2- קורסים בפיזיקה, ואז אולי קורסים שנחשבים לקלים יותר, בטח מבחינת עומס, כמו מערכות סיפרתיות ואלגוריתמים- ואם תסיים רק את ה20-25 נקודות האלה בסוף השירות המצב שלך יהיה טוב. שוב, הכל תלוי במפקדים שלך. לא תמיד תספיק להגיע לשיעורים, ובטח שלא תמיד ישחררו אותך להרבה ימים ללמוד למבחן. את כל ימי החופש שלי אני מבזבז נטו על לימודים והכנה למבחן. אין לי זמן לנוח או לעצמי, מה שגורם לי לשקול לעשות הפסקה. פשוט לוותר על סמסטרים, כי העומס של צבא לעיתים מכריע אותי למרות שאני רק פקיד בצבא. שיהיה קצת זמן מעבר. 3 שנים של נטו לימודים יחד עם צבא, כמעט בלי לצאת, זה לא רק חנוני מאוד, זה גם שוחק. לכן אני משוכנע שהמתמטיקה שלך, של 52-נקודות זכות-שזה 10קורסים-שזה 10 סמסטרים-שזה 3 שנים לא תחזיק במציאות. שים לב שאחת הבעיות באו"פ, לפחות מבחינתי, זה אובר-למידה לקורסים בודדים. אני לא יכול לעשות יותר מקורס כבד אחד בסמסטר, נניח לינארית או מבוא למדמ"ח שעשיתי. מצד אחד אין לי מספיק זמן בשביל 2 קורסים ומצד שני יש לי יותר מדי זמן יחסית לקורס בודד. ככה שיוצא שאני לומד המון לקורס אחד, ובגלל השאיפה לציון גבוה (פחות מ80 זה כמו נכשל באפיק מעבר, סטנדרט מאוד קשה, גם לסטודנט חדש באקדמיה בשנה א' באופן כללי ובטח שלחייל), יוצא שאני לומד הרבה יותר משצריך. אם אני משקיע 10-15 שעות בשבוע נטו ללמידה, יכול מאוד להיות שהייתי מקבל ציונים זהים אם הייתי משקיע רק 7-8 שעות בשבוע. אבל בגלל שיש לך רק קורס אחד רציני (ואולי עוד קורס כמו דיסקרטית או משהו נחמד) אתה משקיע בו הכל. בכל מקרה, בהצלחה.
 

PooKiPsiT

New member
למה לא עוזר?

זה אולי לא יחסוך שנתיים שלמות, אבל זה יחסוך לא מעט. קח בחשבון גם שאתה בן אדם ולא מכונה. 52 נקודות על גבי 3 שנים זה אומר בערך 2 קורסים בסמסטר. לא התנסתי בקורסים במהלך השירות, אבל זה נשמע לי עמוס גם כשעושים תפקיד של 8 עד 5 (מה שפרופיל 45 לא מבטיח לך). אם תעמיס על עצמך יותר מידי בזמן השירות בסוף לא יהיה לך כוח כשתגיע לאוניברסיטה...
אני הייתי מתחילה מקורס אחד בסמסטר. אם תראה שאתה מסתדר עם זה ונראה לך שאתה מסוגל לעשות שניים, בסמסטר אחרי תעשה שניים (ואולי תשלים משהו אם תרצה בסמסטר קיץ). אני לא בטוחה שכדאי לקחת ישר שני קורסים כבדים (ורוב קורסי המבוא הם כבדים) כי בסוף זה עלול להיות תפסת מרובה לא תפסת. אל תשכח שלא מספיק לך לעבור את הקורסים האלו, אאל"ט בשביל לקבל עליהם פטור צריך לקבל ציונים יפים.
 

blah4

New member
אתם כנראה צודקים

עוד לא באמת התנסיתי בעומס אקדמי ממש או בצבא אז אין לי איך לשער באמת אם אני מסוגל לעמוד בעומס. אני מתגייס בפבואר, נרשמתי לסמסטר הנוכחי לכמה קורסים (האמת גם לקחתי קורס בודד בקיץ, והאמת שלא באתי להרצאות רק ל2 הראשונים והסתדרתי אבל זה היה קורס קל) . סמסטר הבא לא נירשם כי ממילא תיהיה לי טירונות...ואז שנה הבאה אני כבר יהיה חכם יותר בקשר לעומס הצפוי לי. תודה רבה על כל המידע, באמת עזרתם לי! =)
 

Danielovich

New member
אני בקיא במה שהולך בטכניון

והמקסימום שאפשר לעשות באפיק מעבר זה רק את השנה הראשונה.~ 40 נקודות. התואר הוא 157 נקודות(בטכניון). אם בת"א אתה יכול לסיים כ - 82 נקודות באפיק מעבר, אז זה באמת עדיף.
 
למעלה