אפשר לקבל הסבר איך מתבלים

רינהויס

New member
אפשר לקבל הסבר איך מתבלים

ואיך ומכינים ירקות מאודים טעימים... ומה להוסיף למרק ירקות אם אני לא משתמשת באבקת מרק? (אני מעדיפה מרק עם הרבה ירקות וסמיך.) תודה.
 

d a p h n a

New member
לגבי המרק

פשוט תדאגי להוסיף הרבה ירקות בעלי טעם. בנוסף, חלק ממה שאבקת מרק עושה היא לתת למרק את מה שהיפנים קוראים לו "אוממי" (זה מוגדר עכשיו כ"טעם החמישי" או משהו כזה). זה סוג של העמקה של שאר הטעמים. נראה לי שרוטב סויה במידה קטנה יכול גם לתת אותו סוג של העמקת טעמים.
 
אוממי = טעם של גלוטמט

(שאגב, לאחרונה קראתי שכנראה לא באמת מזיק כמו המוניטין שיצא לו)
 

d a p h n a

New member
גם של גלוטומט. לא רק

מונוסודיום גלוטומט (שאכן ככל הנראה אינו מזיק כמו השם שיצא לו), הוא אכן מוצר שנותן טעם של "אוממי". אבל זה לא המוצר היחיד. ישנם כל מיני דברים שיש להם טעם כזה. חלקם טבעיים לגמרי. למשל, נדמה לי שפטריות הן בעלות השפעה של אוממי.
 
בכוונה לא אמרתי מונוסודיום גלוטמט

טעם אוממי מגיע מרצפטורים לגלוטמט (חומצה גלוטמית), חומצת אמינו. (ספציפית במצב של מלח). מונוסודיום גלוטמט הוא רק צורה אחת של גלוטמט, אבל זה יכול להגיע בעוד צורות. http://en.wikipedia.org/wiki/Umami http://en.wikipedia.org/wiki/Glutamic_acid
 

הMפצח

New member
המונוסודיום הוא חומר טיבעי בעיקרון

אבל מיוצר בצורה סינטטית והכמות שלו במזונות גדולה (בשונה מהכמות שלו במזון הטיבעי שהוא נימצא בו )
 

מאיהק

New member
ירקות ואבקת מרק

ירקות מאודים- אחרי האידוי את יכולה לזרות מלח,פלפל לבן, קצת סויה, שמן זית או שמן סומסום ולירקות המתאימים גם לימון. לגבי סמיכות של מרק, לאחרונה אני מכינה מרקים שונים שהבסיס שלהם זהה- מאוד דומה להכנה של רוטב בשמל- על 5 כפות שמן זית אני מוסיפה 2 כפות קמח( שהסיר מחומם) מערבבת היטב לקבלת פירורים מיסיפה בהדרגה ותוך כדי ערבוב מים רותחים משתדלת לפורר את הפרורים כמה שיותר. כאשר מתקבלת רביכה אחידה מוסיפה את יתר המים הרותחים והירקות ( פיטריות, תפוחי אדמה, ברוקולי, כרובית וכו') ( אישית אני לרוב מוסיפה גם אגוז מוסקט אבל זה עיניין של טעם אישי)
 

מאיהק

New member
איזה טעם יש לסויה אממממ

כמו ניסיון לתאר תפוז לאדם עויור. לסויה יש טעם מלוח ושימרי...אני מציעה שתלכי לאיזה מסעדת נודלס ותטעמי, ( אם את מחליטה לקונות תקני רוטב סויה איכותי ולא של אסם וכדומה)
 

מאיהק

New member
תלוי כמה ירקות...

כל אחר וטעמו הוא. אני שמה בקושי כפית, בן זוגי "שופךךךך" תשימי קצת תטעמי ותשפרי אם צריך.
 

TheFinalCut

New member
הוספת מרקם קרמי וסמיך למרק

(בלי אבקת מרק, כמובן) אני נוהג להוסיף קמח תירס ולעיתים גם קמח חומוס למרק, ואלו מוסיפים מרקם חביב ביותר, וכמובן גם ערך תזונתי מצויין. לגבי מינון, קשה לי לדעת, כי אני לא מודד... פשוט מוזג כמה שנראה מתאים, ובכל מקרה לכל אחד טעם אחר. ניסוי וטעייה, זה הסוד לבישול מוצלח
 
למרק - עשבי תיבול כמובן

פטרוזיליה הולכת כמעט עם כל המרקים, גם שמיר מתאים להרבה סוגים. חוץ מזה אפשר להשתמש בכל עשב תיבול שעולה על דעתך, בהתאם לסוג המרק. דרך נוספת להחליף אבקת מרק היא להשתמש בציר ירקות, שהוא בעצם מרק ירקות שהכנת מבעוד מועד ולקחת רק את נוזליו, ואפשרת להם להצטמצם, כך שקיבלת משהו מאוד מרוכז ובטעם של ירקות. לדעתי זה המון עבודה, אבל אפשר לחפש מתכון לציר כזה בכל אתר מתכונים.
 

katam

New member
גם סלרי מעולה

העלים, הגבעולים והשורש. יש דבר שנראה כמו גזר לבן הוא גם מאד מומלץ למרק ירקות אני חושבת שזה שורש של פטרוזליה. גזר מעולה, דלעת, בצל. פרסה (נראה כמו בצל ירוק גדול). מיש שאוהב יכול גם כוסברה. אני מבשלת למרק אחד מהכתומים (גזר או דלעת) אחד השורשים (סלרי או גזר לבן) תמיד בצל ומשחקת עם עישבי טיבול. חוץ ממלח לא מוסיפה כלום. גם משפחתי אוכלת הבשר אוהבת את המרק הזה.
 

friend9

New member
זהירות ../images/Emo129.gif - צמחי תיבול

כל צמח תיבול שבעלי חיים לא אוכלים - יש בו חומרי רעל, ומומלץ שגם אנו בני האדם לא נאכל בכלל (לא חי, לא מיובש, לא קלוי, צלוי או מטוגן) !!
 
איזו מן צורת הסקה זו?

בעלי חיים אוכלים המון צמחים רעילים ביותר לבני אדם, או סתם כאלה שהגוף שלו לא יכול לעכל אותם ויגרמו נזקים. ממתי אפשר להסיק על מה שמותר ואסור לבני אדם לפי מה שאוכלים בעלי חיים, שיש להם פיזיולוגיה שונה, מערכת עיכול שונה ואנזימים שונים?
 

motior

Member
תחליפים לאבקת מרק

לטעמי, אבקת מרק נותנת למרק (א) טעם ו-(ב) סמיכות. את הטעם בהחלט אפשר לספק באמצעות שימוש במלח ופלפל. אני גם נוהג להוסיף הרבה פעמים קצת כורכום. את הסמיכות אפשר לספק באמצעות ירקות עמילניים - אני בד"כ מוסיף תפוחי אדמה ובטטות. אפשרות נוספת/אחקת היא שימוש בקטניות - קצת עדשים ו/או שעועית, חומוס וכדו'. (אגב, זוהי הודעתי הראשונה בפורום בו אני קורא מזה שבוע... אני בהחלט מעריך את קיומו של פורום זה!)
 

שירז66

New member
מרק

לקבלת מרק סמיך אפשר להוסיף שבולת שועל או עדשים כתומות . מומלץ לרסק עגבניה וכדאי להשתמש במלח עשבים במקום במלח רגיל ,גם מבחינת הטעם וגם מבחינה בריאותית.
 
למעלה