אפשר לשאול שאלה כואבת???

tali00

New member
אפשר לשאול שאלה כואבת???

אתן יודעות איפה התינוק שלכם קבור??? אני ממש לא יודעת. ניסיתי לפני כמה חודשים לברר את זה ולא הצלחתי. בחברא קדישא התפלאו שאני מתעניינת הנושא מטריד אותי לפעמים. לא מזמן עבר חצי שנה ללידתו. אני מרגישה צורך לסגור מעגל ולבכות בקבר שלו ואולי גם להניח פרח... אני שפויה???
 

Tנקר בל

New member
לא הבנתי כל כך

הבנתי ששאלת בחברא קדישא והם התפלאו, ואז מה - הם לא ענו לך כלום על השאלה שלך??? בדרך כלל יש קבר אחים לתינוקות בני פחות מחודש.
 

tali00

New member
בחברא קדישא

אמרו לי שלא מוצאים את השם שלו והעבירו אותי מסניף אחד לשני. בעלי אומר שהוא נשלח לחברת עדת ירושלים, ושם הם אומרים שהם לא מוצאים וחוץ מזה שגם אם הם היו יודעים זה לא מקובל לדעת. אמרתי להם שאני צריכה לדעת איפה הוא . אני רוצה להיות שם לידו. אני רוצה לדעת שהוא קבור בצורה מכובדת. וזה הוליד לי כל מיני שאלות כמו אולי בכלל לא קברו אותו. אולי שלחו אותו לניסויים או משהו כזה, איך אני יכולה לדעת? הפקיד שם שאל אותי בשביל מה אני צריכה לדעת ואמרתי לו מה זאת אומרת? הוא ילד שלי. ילדתי אותו. ביליתי איתו שבועיים וחצי בבית חולים במשך שעות. ראיתי אותו נלחם על חייו. מה יותר טבעי מזה??
 

Tנקר בל

New member
איזה חוסר רגישות

אתם הייתם מעורבים בקבורה שלו? אם לא - תנסי לקבל פרטים (לפחות בנוגע לשאלה באיזו חברא קישא מדובר) בביה"ח. אם אין להם את השם, הם יכולים אולי לנסות לאתר לפי תאריך הפטירה? בכל מקרה - כמו שכתבתי לך קודם, לא יהיה לך קבר ספציפי שלו לבכות עליו ו/או לוודא שקברו אותו. החשש שלך לגבי ניסויים עלה גם אצלי, אחרי שחתמתי על קבורה. ביהדות תינוק שנפטר לפני גיל חודש, נחשב כנפל - שלא היה לו סיכוי לשרוד. לכן לא קוברים אותו בנפרד.
 

talia21

New member
תמשיכי לחקור

היי טלי לדעתי הם חייבים להגיד לך ואת שפוי כי את צריכה לדעת כמו שכתבת אולי לא קברו אני מקווה שתגיעי לתשובה ואם את צריכה עזרה אחי עובד בבית חולים והוא בקשר טוב עם חברת קדישא (לצערו) אבל אולי אפשר להזיז שמכירים שנה טובה טלי האחרת
 

ariane

New member
../images/Emo16.gif

לבתי יש קבר משלה בפרדם חנה (עם השם שלה והכל, והבן שלי קבור בבית קברות יהודי בהולנד(הוא נולד ונפטר בבלגיה). אמא שלי יודע איפה כי הייתה שם ואחי שם אבן עם שמו חרוט על הקבר. על הקבר של אלה רשמנו "לזכר דר" שנוכל להדליק נר לשניהם באותו מקום. אבל מאוד לא מקובל לדעת איפה שילד קבור כי לא רוצים ביהדות שהורים התאבלו על תינוק. זה מה שאני יודעת. אני כל כך מבינה שאת רוצה לדעת זה כל כך טבעי. היהדות קצת אחזרית בנושא לדעתי.
 

בנצ100

New member
האמת שאני רוצה לדעת

אבל לא אזרתי את האומץ להתחיל להתקשר לחברה קדישא. אני זוכרת סיפור מפורום אובדן על מישהי (שאת שמה אני לא זוכרת) שהגיעה יום אחרי הלידה לחברא קדישא ועוד מצאה את הגופה בקרטון. הסיפור כל כך זעזע אותי, שאח"כ חלמתי משך שבועות על שיטוטים במחלקות ילודים כשאני כל פעם מוצאת את נעמי שלי בקרטון בקצה החדר (סליחה אם אני מזעזעת). אני מניחה שיום אחד יהיה לי אומץ לעשות את זה. אפילו שאני יודעת שזה קבר אחים ולא יהיה שם שום דבר ייחודי להצמד אליו. שפוי? בוודאי. זה הכי קרוב עלי אדמות שעוד אפשר להיות אליו. אם זה חשוב לך - אל תוותרי ותקבלי בסוף תשובות. זה חייב להיות רשום איפשהו.
 

שלי34

New member
אני שמעתי

שהקבורה מתבצעת בבית העלמין בחולון בקבר אחים. לא פעם ולא פעמיים הרגשתי את הצורך לנסוע לחולון ולחפש אחר קבר האחים גם בתל"מ עצמו חשבתי לעשות זאת אך לא היה לי האומץ סבי היקר שהייתי קשורה אליו מאד נפטר חודשיים לפני ונקבר בחולון, אני מקווה שהם שומרים זה על זו שם למעלה.
 
למעלה