ארנבונת חדשה, עזרה מישהו

gami088

New member
ארנבונת חדשה, עזרה מישהו

ערב טוב לכולם... אז התחדשנו בסוכרזית חדשה והיא בהחלט סוכרזית, אנגורה ננסית לבנה עם עיגולים שחורים מסביב לעיניים ואוזניים אפורות, מתוקית בת חודשיים, חביבה ומהממת. יש לי תאומות בנות חמש וחצי בחינוך המיוחד והן מתות עליה..
אז חוץ מהעובדה שהיא טובה להן בהמון מובנים רציתי לדעת מה טוב לארנבות, אגב שמה הוא נבת.
הכלוב שלה מרופד בעיתון חתוך גס, יש לה ״סוג של ארגז צרכים״, חסה, אוכל קנוי יבש, מים וזהו בעיקר... מה צריך לקנות לה, מה להכין לה, מה להאכיל חוץ ממה שכבר יש??והכי הכי חשוב, נקיון, יש דרך לקלח אותה? מגבת רטובה או משהו כזה?
תודה לעונים
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בובונת!


אם היא באמת בת חודשיים היא כנראה באמת ננסית, כי היא קצת קטנה; אני לא יודעת היכן קניתם, אם בחנות (ולא הראו לכם את ההורים) קחו בחשבון שייתכן שהיא לא באמת ננסית אלא שהיא פשוט גורה צעירה יותר שהפרידו אותה מאמה בטרם עת (אמורים להפריד רק בגיל 8 שבועות). כך או כך, היא חמודה להפליא, תיהנו ממנה ותשמרו עליה היטב, אלה חיות עדינות מאוד, הרבה יותר מכלבים או מחתולים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, כדי לשרשר תגובה להודעה קיימת בשרשור קיים

יש לפתוח את ההודעה הקיימת וללחוץ למטה על "הוסף תגובה"; אם לוחצים על הכפתור הגדול למעלה ("הודעה חדשה") פותחים הודעה חדשה בשרשור חדש.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תתחדשו, ברוכה הבאה!


מיד אקשר לך הודעה עם מידע וטיפים בסיסיים למתחילים, לפני כן התייחסות קצרה לנקודות שהעלית:
  • ארנבונים הם חיות עדינות ורגישות. ילדים, רגישים ועדינים ככל שיהיו, לא תמיד מצוידים ביכולת למנן את עצמם או לקבל החלטות שקולות לגביהם. מומלץ שהארנבת תהיה באזור מרכזי בבית, כמו למשל הסלון, ולא בחדר של הילדות. הסבר בסרטון הזה (באנגלית).
  • כמו כן לא לתת לילדות להרים את הארנבונת ללא השגחת מבוגר. ראשית, ארנבונים באופן כללי לא אוהבים ידיים, הם אוהבים את הקרקע המוצקה תחת רגליהם. מדובר בחיות נטרפות ובניגוד לחתולות שנושאות גורים בפיהן, אצל ארנבונים היחידים שנושאים אותם בפיהם הם טורפים... אם הארנבונת לא אוהבת שמרימים אותה, לא לכפות עליה. גם אם היא זורמת (אשריכם) שימו לב שמחזיקים אותה בתמיכה כהלכה (יש הסבר כיצד להרים ארנבון במאמרי הפורום: לשונית "כלים ומידע" למעלה >> מאמרים >> ארנבונים). די בכך שהיא תבעט בעוצמה מתוך לחץ והיא יכולה לגרום לעצמה נזק בלתי הפיך לעמוד השדרה או לאגן. כמו כן אם היא תתפתל ותרצה לברוח והן ישחררו את האחיזה והיא תיפול, זה עלול להיות קטלני (ארנבונים לא יודעים ליפול כמו חתולים). בקיצור, עדיף מפח נפש של הילדות על כך שאסור להרים אותה מאשר מפח נפש שהארנבונת מתה כי הרימו אותה.
  • עיתון אינו ריפוד; הוא לא נעים להם והוא מלכלך אותם בדיו ולא בריא להם. אין צורך לרפד את הכלוב, אבל אם רוצים, אפשר בשטיח לא שעיר (כמו שטיח מקיר לקיר או שטיח עדין לניגוב רגליים / לאמבט). לצורך צרכים יש מצעים ייעודיים, ראי בקישורים בהמשך.
  • חסה היא בסדר, אבל כדאי לגוון את הירקות, ראי מאמר בקישורים.
  • לא לקלח אותה! ארנבונים כמו חתולים מנקים את עצמם ע"י ליקוק יסודי. הם בע"ח נקיים מאוד ואם שומרים עליהם בסביבה נקייה ומתאימה להם נשארים כאלה. אם במקרה יש בעיה נקודתית שמחייבת ניקוי, פרטי ונתייחס אליה.

הודעה עם טיפים וקישורים בנושא אוכל, מצע ועוד:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=1480&messageid=174440949
יש כאן מידע רב; אחרי שתעברי על הכול מוזמנת לשאול שאלות שיעלו לך.


 
למעלה