אשכול עוטף ירושלים מערב

שלב הגשת ההצעות ננעל ב-13.03.2023.

האם ידוע אילו חברות ניגשו למכרז?

כמו כן, מתי אמור להתפרסם זהות הזוכה?
 
הודעת משרד התחבורה

בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית

בקרוב: שיפור בשירותי התחבורה הציבורית באשכול עוטף ירושלים מערב

השרה רגב: "תושבי היישובים באשכול עוטף ירושלים-מערב יהנו בקרוב משיפור ברמת השירות ומהאוטובוסים המתקדמים ביותר. בזכות השיפורים הללו, אני מאמינה כי בעלי רכב פרטי נוספים יבחנו מחדש את האפשרויות הפתוחות בפניהם וישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית".


מהפכת התחבורה הציבורית נמשכת. בקרוב, תושבי גבעת זאב, מבשרת ציון והסביבה והנוסעים בין ירושלים לבני ברק ייהנו משיפור שירות בקווי התחבורה הציבורית העירוניים והבינעירוניים ביישובי עוטף ירושלים מערב.

חברת אגד החזקות זכתה היום (יום שלישי) במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית באשכול עוטף ירושלים-מערב. אגד החזקות תחליף את חברת אלקטרה-אפיקים , שהפעילה את קווי התחבורה הציבורית באשכולות אלו בעשור האחרון.

במסגרת ההליך, ישופר מערך התחבורה הציבורית במרחב עוטף ירושלים מערב, בתוך ערי האשכול וכן השירות מיישובים אלה למטרופולין ירושלים, ערי גוש דן ויעדים נוספים.

חברת אגד החזקות תפעיל את קווי השירות באמצעות יותר מ-300 אוטובוסים חדשים, כמחציתם בהנעה חלופית והיתר בתקן מחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"), שיאפשרו נסיעה יעילה יותר, ירוקה יותר ונוחה יותר.

האוטובוסים העירוניים החדשים יאפשרו עליה מכל הדלתות ויכללו הפרדה פיזית משודרגת של תא הנהג, המאפשרת להגביר את ביטחון הנהג במהלך הנסיעה, חיסכון בזמן נסיעה ושיפור באיכות השירות. האוטובוסים יצוידו ברשת אלחוטית ושקעי USB לטעינת טלפונים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "תושבי עוטף ירושלים מערב ייהנו בקרוב מתחבורה ציבורית משופרת. בכל פעם שאנו יוצאים למכרז לבחירת מפעיל חדש לתחבורה הציבורית, אנחנו מעלים את הרף. לפני היציאה למכרז אנו בודקים את שביעות הרצון של הנוסעים, בוחנים את הביקושים ומתייעצים עם נציגי התושבים והמינהלים הקהילתיים. בהתאם לכך, אנו מגדירים את הדרישות והציפיות מהמפעיל החדש. תושבי עוטף ירושלים מערב ייהנו בקרוב מעלייה ברמת השירות ומהאוטובוסים המתקדמים ביותר. בזכות השיפורים הללו, אני מקווה כי נהגים נוספים יבחנו מחדש את האפשרויות הפתוחות בפניהם – וישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית".
 

connex

Active member
הודעת משרד התחבורה

בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית

בקרוב: שיפור בשירותי התחבורה הציבורית באשכול עוטף ירושלים מערב

השרה רגב: "תושבי היישובים באשכול עוטף ירושלים-מערב יהנו בקרוב משיפור ברמת השירות ומהאוטובוסים המתקדמים ביותר. בזכות השיפורים הללו, אני מאמינה כי בעלי רכב פרטי נוספים יבחנו מחדש את האפשרויות הפתוחות בפניהם וישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית".


מהפכת התחבורה הציבורית נמשכת. בקרוב, תושבי גבעת זאב, מבשרת ציון והסביבה והנוסעים בין ירושלים לבני ברק ייהנו משיפור שירות בקווי התחבורה הציבורית העירוניים והבינעירוניים ביישובי עוטף ירושלים מערב.

חברת אגד החזקות זכתה היום (יום שלישי) במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית באשכול עוטף ירושלים-מערב. אגד החזקות תחליף את חברת אלקטרה-אפיקים , שהפעילה את קווי התחבורה הציבורית באשכולות אלו בעשור האחרון.

במסגרת ההליך, ישופר מערך התחבורה הציבורית במרחב עוטף ירושלים מערב, בתוך ערי האשכול וכן השירות מיישובים אלה למטרופולין ירושלים, ערי גוש דן ויעדים נוספים.

חברת אגד החזקות תפעיל את קווי השירות באמצעות יותר מ-300 אוטובוסים חדשים, כמחציתם בהנעה חלופית והיתר בתקן מחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"), שיאפשרו נסיעה יעילה יותר, ירוקה יותר ונוחה יותר.

האוטובוסים העירוניים החדשים יאפשרו עליה מכל הדלתות ויכללו הפרדה פיזית משודרגת של תא הנהג, המאפשרת להגביר את ביטחון הנהג במהלך הנסיעה, חיסכון בזמן נסיעה ושיפור באיכות השירות. האוטובוסים יצוידו ברשת אלחוטית ושקעי USB לטעינת טלפונים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "תושבי עוטף ירושלים מערב ייהנו בקרוב מתחבורה ציבורית משופרת. בכל פעם שאנו יוצאים למכרז לבחירת מפעיל חדש לתחבורה הציבורית, אנחנו מעלים את הרף. לפני היציאה למכרז אנו בודקים את שביעות הרצון של הנוסעים, בוחנים את הביקושים ומתייעצים עם נציגי התושבים והמינהלים הקהילתיים. בהתאם לכך, אנו מגדירים את הדרישות והציפיות מהמפעיל החדש. תושבי עוטף ירושלים מערב ייהנו בקרוב מעלייה ברמת השירות ומהאוטובוסים המתקדמים ביותר. בזכות השיפורים הללו, אני מקווה כי נהגים נוספים יבחנו מחדש את האפשרויות הפתוחות בפניהם – וישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית".
אגד החזקות? עדיין אסור לאגד להתמודד לבדה והיא חייבת חברת בת? לפחות מה שמעודד פה זה שהצליחו להעיף את אפיקים. כולנו תפילה ותקווה שכך יקרה גם בראש העין,פתח תקווה, יבנה ואשדוד
 

846

Active member
אגד החזקות? עדיין אסור לאגד להתמודד לבדה והיא חייבת חברת בת? לפחות מה שמעודד פה זה שהצליחו להעיף את אפיקים. כולנו תפילה ותקווה שכך יקרה גם בראש העין,פתח תקווה, יבנה ואשדוד
אגד חייבת להשתמש בחברת בת כי המכרז לא כלול בהסכם הפעלה של "אגד האם".
כמו דן בדרום למשל.
 

connex

Active member
הודעת משרד התחבורה

בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית

בקרוב: שיפור בשירותי התחבורה הציבורית באשכול עוטף ירושלים מערב

השרה רגב: "תושבי היישובים באשכול עוטף ירושלים-מערב יהנו בקרוב משיפור ברמת השירות ומהאוטובוסים המתקדמים ביותר. בזכות השיפורים הללו, אני מאמינה כי בעלי רכב פרטי נוספים יבחנו מחדש את האפשרויות הפתוחות בפניהם וישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית".


מהפכת התחבורה הציבורית נמשכת. בקרוב, תושבי גבעת זאב, מבשרת ציון והסביבה והנוסעים בין ירושלים לבני ברק ייהנו משיפור שירות בקווי התחבורה הציבורית העירוניים והבינעירוניים ביישובי עוטף ירושלים מערב.

חברת אגד החזקות זכתה היום (יום שלישי) במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית באשכול עוטף ירושלים-מערב. אגד החזקות תחליף את חברת אלקטרה-אפיקים , שהפעילה את קווי התחבורה הציבורית באשכולות אלו בעשור האחרון.

במסגרת ההליך, ישופר מערך התחבורה הציבורית במרחב עוטף ירושלים מערב, בתוך ערי האשכול וכן השירות מיישובים אלה למטרופולין ירושלים, ערי גוש דן ויעדים נוספים.

חברת אגד החזקות תפעיל את קווי השירות באמצעות יותר מ-300 אוטובוסים חדשים, כמחציתם בהנעה חלופית והיתר בתקן מחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"), שיאפשרו נסיעה יעילה יותר, ירוקה יותר ונוחה יותר.

האוטובוסים העירוניים החדשים יאפשרו עליה מכל הדלתות ויכללו הפרדה פיזית משודרגת של תא הנהג, המאפשרת להגביר את ביטחון הנהג במהלך הנסיעה, חיסכון בזמן נסיעה ושיפור באיכות השירות. האוטובוסים יצוידו ברשת אלחוטית ושקעי USB לטעינת טלפונים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "תושבי עוטף ירושלים מערב ייהנו בקרוב מתחבורה ציבורית משופרת. בכל פעם שאנו יוצאים למכרז לבחירת מפעיל חדש לתחבורה הציבורית, אנחנו מעלים את הרף. לפני היציאה למכרז אנו בודקים את שביעות הרצון של הנוסעים, בוחנים את הביקושים ומתייעצים עם נציגי התושבים והמינהלים הקהילתיים. בהתאם לכך, אנו מגדירים את הדרישות והציפיות מהמפעיל החדש. תושבי עוטף ירושלים מערב ייהנו בקרוב מעלייה ברמת השירות ומהאוטובוסים המתקדמים ביותר. בזכות השיפורים הללו, אני מקווה כי נהגים נוספים יבחנו מחדש את האפשרויות הפתוחות בפניהם – וישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית".
ועכשיו התייחסות לדבריה של הגרב: חחחחחחחחחחחחחחחח
מצטער, הייתי חייב. גייסת מספיק נהגים להפעלת האשכול? אוטובוסים? אם אתם בודקים רמת שביעות רצון אז למה מחכים 12 שנה עד שעושים מכרז חדש ומעיפים לכל הרוחות את החברה הכושלת? ולכל הרוחות זה לכל הרוחות ולא לתת לה מכרז חדש כמו שהיה עם סופרבוס הגרועים בלוד שעכשיו מפעילים את אשכול העמקים, מטרונית וקווים בירושלים או כמו קווים שהיו כשלון באונו וקיבלו צ'ופר גם את אשכולות פתח תקווה והעמקים. יש מקום לחברות חדשות שהחולי הזה לא נדבק אליהם (עדיין)
 

DAVIDADATO

Well-known member
הודעת משרד התחבורה

בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית

בקרוב: שיפור בשירותי התחבורה הציבורית באשכול עוטף ירושלים מערב

השרה רגב: "תושבי היישובים באשכול עוטף ירושלים-מערב יהנו בקרוב משיפור ברמת השירות ומהאוטובוסים המתקדמים ביותר. בזכות השיפורים הללו, אני מאמינה כי בעלי רכב פרטי נוספים יבחנו מחדש את האפשרויות הפתוחות בפניהם וישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית".


מהפכת התחבורה הציבורית נמשכת. בקרוב, תושבי גבעת זאב, מבשרת ציון והסביבה והנוסעים בין ירושלים לבני ברק ייהנו משיפור שירות בקווי התחבורה הציבורית העירוניים והבינעירוניים ביישובי עוטף ירושלים מערב.

חברת אגד החזקות זכתה היום (יום שלישי) במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית באשכול עוטף ירושלים-מערב. אגד החזקות תחליף את חברת אלקטרה-אפיקים , שהפעילה את קווי התחבורה הציבורית באשכולות אלו בעשור האחרון.

במסגרת ההליך, ישופר מערך התחבורה הציבורית במרחב עוטף ירושלים מערב, בתוך ערי האשכול וכן השירות מיישובים אלה למטרופולין ירושלים, ערי גוש דן ויעדים נוספים.

חברת אגד החזקות תפעיל את קווי השירות באמצעות יותר מ-300 אוטובוסים חדשים, כמחציתם בהנעה חלופית והיתר בתקן מחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"), שיאפשרו נסיעה יעילה יותר, ירוקה יותר ונוחה יותר.

האוטובוסים העירוניים החדשים יאפשרו עליה מכל הדלתות ויכללו הפרדה פיזית משודרגת של תא הנהג, המאפשרת להגביר את ביטחון הנהג במהלך הנסיעה, חיסכון בזמן נסיעה ושיפור באיכות השירות. האוטובוסים יצוידו ברשת אלחוטית ושקעי USB לטעינת טלפונים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "תושבי עוטף ירושלים מערב ייהנו בקרוב מתחבורה ציבורית משופרת. בכל פעם שאנו יוצאים למכרז לבחירת מפעיל חדש לתחבורה הציבורית, אנחנו מעלים את הרף. לפני היציאה למכרז אנו בודקים את שביעות הרצון של הנוסעים, בוחנים את הביקושים ומתייעצים עם נציגי התושבים והמינהלים הקהילתיים. בהתאם לכך, אנו מגדירים את הדרישות והציפיות מהמפעיל החדש. תושבי עוטף ירושלים מערב ייהנו בקרוב מעלייה ברמת השירות ומהאוטובוסים המתקדמים ביותר. בזכות השיפורים הללו, אני מקווה כי נהגים נוספים יבחנו מחדש את האפשרויות הפתוחות בפניהם – וישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית".
אגד זכתה, תתרחב לאחר שהפסידה לאקסטרה וסופרבוס את קווי צפון העיר
לא רואה את אגד שתקים חברה תחת חברת הבת
 

connex

Active member
אגד זכתה, תתרחב לאחר שהפסידה לאקסטרה וסופרבוס את קווי צפון העיר
לא רואה את אגד שתקים חברה תחת חברת הבת
אם נהיה קטנוניים נגיד שאגד באמצעות חברת בת מפעילה את הקווים לתקופה נוספת כי הרי במקור אלו היו קווי אגד תעבורה (שנמכרה לאלקטרה) פלוס קווי בני ברק ירושלים של אפיקים. אמנם ההפעלה לא תהיה לפני ינואר 2024 בקווי בני ברק ירושלים אבל מענין לראות אם אפיקים יצליחו להתעלות על עצמם בשירות חרא כמו בכל אשכול אחר שהם מפעילים כשהם יודעים שהם הפסידו את המכרז ולא יהיה אכפת להם להחריב שם את השירות יותר ממה שהם כבר מחריבים היום
 

DAVIDADATO

Well-known member
אם נהיה קטנוניים נגיד שאגד באמצעות חברת בת מפעילה את הקווים לתקופה נוספת כי הרי במקור אלו היו קווי אגד תעבורה (שנמכרה לאלקטרה) פלוס קווי בני ברק ירושלים של אפיקים. אמנם ההפעלה לא תהיה לפני ינואר 2024 בקווי בני ברק ירושלים אבל מענין לראות אם אפיקים יצליחו להתעלות על עצמם בשירות חרא כמו בכל אשכול אחר שהם מפעילים כשהם יודעים שהם הפסידו את המכרז ולא יהיה אכפת להם להחריב שם את השירות יותר ממה שהם כבר מחריבים היום
איך אגד היו כשהפעילו את אשדוד בקווים הפנימיים לא תעבורה?
 

connex

Active member
איך אגד היו כשהפעילו את אשדוד בקווים הפנימיים לא תעבורה?
אז עדיין לא גרתי באשדוד אלא רק למדתי שם אבל הבנתי שהשירות היה מסורבל מבחינת מסלול, תדירות מצויינת ומחיר גבו. לדוגמא, השירות לרכבת היה מינימלי והופעל באמצעות קו 6 שנסע חצי עיר עד שהגיע לרכבת. את קווים 8,11 שחלפו ליד המכללה שלי הייתי רואה כל 7 דקות בממוצע חולפים שם. אבל היו גם קווים סיבובים שלא הייתה להם חלופה מהצד השני כמו שהיו קווים 15,18 בימי אג"ת
 

DAVIDADATO

Well-known member
אגד חוזרת להפעיל את קווי אשכול עוטף ירושלים מערב - וואלה! רכב (walla.co.il)
עוד כתבה על הזכייה. הוציאו לאגד קווים ועכשיו החזירו לה בענק.
הצי אוטובוסים שיש כרגע לאגד ירושלים יהיה גם בקווים למבשרת וגבעת זאב? רשום שתפעיל 300 אוטובוסים מחציתם ממונעי גז טבעי
 
פרטים על "אגד החזקות":

אגד החזקות היא חברה בת של אגד.

בין פעילויות של החברה:
  • שותפות של 20% בקבוצת MTS, אשר זכתה בהקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן
  • שותפות של 65% בחברה הבולגרית "טראנסטריומף", המפעילה תחבורה ציבורית בעיר רוסה - העיר החמישית בגודלה בבולגריה.
  • בעלות על חברת "מוביליס" הפולנית, אשר מפעילה קווי אוטובוס בערים ורשה, ורוצלב וקרקוב
  • בעלות על חברת "אגדה" המפעילה מוניות שירות.
  • שותפות של 51% בחברת "אגד ליסינג" המספקת שירותי ליסינג למוניות.
  • שותפות של 25% בחברת "אגד שיווק לרכב" המפיצה צמיגים.
  • בעלות על חברת "אגד BG", אשר מפתחת את עסקי אגד בבולגריה.
 
איפה רשימה של קווים חדשים ושינוים באשכול?
המכרז כולל חלק מקווי עוטף ירושלים, המופעלים על ידי אגד תעבורה ומספקים שירות במבשרת ציון ובגבעת זאב וכן את השירות שניתן עד כה במסגרת אשכול "כביש 4 - ירושלים-בני ברק", המופעל על ידי אפיקים.

הקווים במכרז יהיו במתכונתם הקיימת כיום או בשינויים הכוללים בעיקר: שינויים והתאמות במסלולי הקווים, תגבור תדירויות קווים, הפעלת קווים חדשים וביטול קווים שנמצא כי אין הצדקה בהמשך הפעלתם.

התכנון נעשה על ידי צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, באופן אינטגרלי עם שאר השירות במטרופולין וכן עם תוכניות ידועות לפיתוח שכונות, פיתוח רשת הדרכים ותשתיות תח"צ מתוכננות ונבנות במטרופולין. ייתכן וחלק מהתוכנית כבר ייושם בפועל על ידי המפעיל הנוכחי, טרם העברת השירות לזוכה בהליך הזה.

הטמעת האשכול מתוכננת בשתי פעימות:
  • פעימה ראשונה - תכלול את השירות הבינעירוני בין ירושלים ומזרח גוש דן, בהתאם למצב המתכנן במכרז. ככל הניתן, תתכנס לזמן תום ההסכם עם חברת אפיקים, בינואר 2024.
  • פעימה שניה - תכלול את השירות העירוני והאזורי של מבשרת ציון וגבעת זאב, בהתאם למצב המתוכנן במכרז. ככל הניתן, תתכנס לזמן תום ההסכם עם חברת אגד תעבורה, בדצמבר 2024.

קווים ללא שינוי:
  • קו 59 - קו אזורי ליישובים באזור מבשרת ציון
  • קו 104 - קו לילה בין מבשרת ציון לירושלים
  • קו 105 - קו לילה בין גבעת זאב לירושלים
  • קו 130 - בין מחנה עופר וגבעת זאב לירושלים
  • קו 428 - בין עתידים לירושלים
  • קו 429 - בין אזור התעשייה בבני ברק לירושלים
  • קו 489 - בין ראש העין לירושלים.

קווים חדשים:
  • קו 60 - קו עירוני חדש פנימי באזור מבשרת ציון
  • קו 160 - קו עירוני חדש ממבשרת ציון לאזור התעשייה תלפיות בירושלים
  • קו 352 - קו עירוני חדש מגבעת זאב לאזור התעשיה תלפיות בירושלים
  • קו 455 - קו בינעירוני חדש בין ירושלים לבני ברק, אשר ישרת את השכונה הצפונית החדשה שנבנית כיום בבני ברק.

שינויים בקווים קיימים:
  • קו 58 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - הפיכה לקו פנימי תדיר, המחבר בין חלקי היישוב השונים ומחלף חמד
  • קו 131 - באזור גבעת זאב: ייעול מסלול
  • קו 132 - באזור גבעת זאב: שינוי מסלול למתן מענה לשכונה החדשה וצמצום חלופות
  • קו 133 - באזור גבעת זאב: הגדלת תדירות
  • קו 134 - באזור גבעת זאב: הגדלת תדירות
  • קו 135 - באזור גבעת זאב: הרחבת כיסוי בקצה הקו בבית חורון
  • קו 137 - באזור גבעת זאב: ייעול הקשר בין אגן האיילות להר שמואל ומתן שירות לשכונה החדשה
  • קו 138 - באזור גבעת זאב: הגדלת תדירות
  • קו 139 - באזור גבעת זאב: מתן שירות לשכונה החדשה
  • קו 151 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - מעבר במוצא עילית בשני כיווני הנסיעה
  • קו 152 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול - יישור הקו בדרום היישוב ועדכון מסלול בשכונות המזרח
  • קו 153 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - הוצאת הקו משכונות הצפון ומשכונה א'
  • קו 154 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - שינוי מסלול בשכונות המזרח, הוצאה משכונה י"א וביטול חלופות
  • קו 155 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - הוצאת הקו משכונות הדרום והצפון, שינוי מסלול בשכונות המזרח וביטול חלופות
  • קו 156 - באזור מבשרת ציון: תגבור - הפיכה לקו תדיר וביטול חלופות
  • קו 157 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - עדכון מסלול הקו, כך שישרת הן את מעוז ציון א' והן את מעוז ציון ב' בדרום היישוב
  • קו 158 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - עדכון הקו, כך שישרת רק את שכונת המגרסה, ללא מעוז ציון
  • קו 159 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - עדכון הקו, כך שישרת את שכונת המגרסה והעברתו לכביש 16
  • קו 400 - הארכת מסלול לשכונה החדשה בצפון בני ברק
  • קו 401 - תגבור תדירות
  • קו 421 - הארכת המסלול בתוך שכונת רמת שלמה בירושלים
  • קו 422 - תגבור תדירות
  • קו 423 - תגבור תדירות
  • קו 425 - שינוי מסלול בירושלים: העברת תחנת הקצה מהתחנה המרכזית להרטום ובכיוון הנגדי העברת תחנת הקצה משכונת קריית אריה בפתח תקווה למסוף הבקו"ם, בשד' אהרון קציר.
  • קו 427 - שינוי מסלול ותגבור: העברת תחנת הקצה לשכונת קריית אריה בפתח תקווה במקום באזור התעשייה בני ברק

קווים מבוטלים:
  • קו 548 - מקרית מלאכי לכפר חב"ד (כיום שייך לאשכול "כביש 4 - ירושלים-בני ברק") אינו חלק מהליך זה ויועבר לאשכול אחר של המפעיל הקיים
  • קווים 54, 55, 56, 57 - במבשרת ציון מבוטלים, עקב עיבוי והסדרת השירות בקווים אחרים המשרתים את מבשרת ציון
  • קו 485 - המקשר בין ירושלים לנתב"ג מתוכנן לביטול, עם הפעלה מלאה של שירות לילה בין ירושלים ונתב"ג, אך הפעלתו תיבחן במהלך יישום המכרז ובהתאם לשינויים בלו"ז רכבת ישראל.
 

DAVIDADATO

Well-known member
המכרז כולל חלק מקווי עוטף ירושלים, המופעלים על ידי אגד תעבורה ומספקים שירות במבשרת ציון ובגבעת זאב וכן את השירות שניתן עד כה במסגרת אשכול "כביש 4 - ירושלים-בני ברק", המופעל על ידי אפיקים.

הקווים במכרז יהיו במתכונתם הקיימת כיום או בשינויים הכוללים בעיקר: שינויים והתאמות במסלולי הקווים, תגבור תדירויות קווים, הפעלת קווים חדשים וביטול קווים שנמצא כי אין הצדקה בהמשך הפעלתם.

התכנון נעשה על ידי צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, באופן אינטגרלי עם שאר השירות במטרופולין וכן עם תוכניות ידועות לפיתוח שכונות, פיתוח רשת הדרכים ותשתיות תח"צ מתוכננות ונבנות במטרופולין. ייתכן וחלק מהתוכנית כבר ייושם בפועל על ידי המפעיל הנוכחי, טרם העברת השירות לזוכה בהליך הזה.

הטמעת האשכול מתוכננת בשתי פעימות:
  • פעימה ראשונה - תכלול את השירות הבינעירוני בין ירושלים ומזרח גוש דן, בהתאם למצב המתכנן במכרז. ככל הניתן, תתכנס לזמן תום ההסכם עם חברת אפיקים, בינואר 2024.
  • פעימה שניה - תכלול את השירות העירוני והאזורי של מבשרת ציון וגבעת זאב, בהתאם למצב המתוכנן במכרז. ככל הניתן, תתכנס לזמן תום ההסכם עם חברת אגד תעבורה, בדצמבר 2024.

קווים ללא שינוי:
  • קו 59 - קו אזורי ליישובים באזור מבשרת ציון
  • קו 104 - קו לילה בין מבשרת ציון לירושלים
  • קו 105 - קו לילה בין גבעת זאב לירושלים
  • קו 130 - בין מחנה עופר וגבעת זאב לירושלים
  • קו 428 - בין עתידים לירושלים
  • קו 429 - בין אזור התעשייה בבני ברק לירושלים
  • קו 489 - בין ראש העין לירושלים.

קווים חדשים:
  • קו 60 - קו עירוני חדש פנימי באזור מבשרת ציון
  • קו 160 - קו עירוני חדש ממבשרת ציון לאזור התעשייה תלפיות בירושלים
  • קו 352 - קו עירוני חדש מגבעת זאב לאזור התעשיה תלפיות בירושלים
  • קו 455 - קו בינעירוני חדש בין ירושלים לבני ברק, אשר ישרת את השכונה הצפונית החדשה שנבנית כיום בבני ברק.

שינויים בקווים קיימים:
  • קו 58 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - הפיכה לקו פנימי תדיר, המחבר בין חלקי היישוב השונים ומחלף חמד
  • קו 131 - באזור גבעת זאב: ייעול מסלול
  • קו 132 - באזור גבעת זאב: שינוי מסלול למתן מענה לשכונה החדשה וצמצום חלופות
  • קו 133 - באזור גבעת זאב: הגדלת תדירות
  • קו 134 - באזור גבעת זאב: הגדלת תדירות
  • קו 135 - באזור גבעת זאב: הרחבת כיסוי בקצה הקו בבית חורון
  • קו 137 - באזור גבעת זאב: ייעול הקשר בין אגן האיילות להר שמואל ומתן שירות לשכונה החדשה
  • קו 138 - באזור גבעת זאב: הגדלת תדירות
  • קו 139 - באזור גבעת זאב: מתן שירות לשכונה החדשה
  • קו 151 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - מעבר במוצא עילית בשני כיווני הנסיעה
  • קו 152 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול - יישור הקו בדרום היישוב ועדכון מסלול בשכונות המזרח
  • קו 153 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - הוצאת הקו משכונות הצפון ומשכונה א'
  • קו 154 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - שינוי מסלול בשכונות המזרח, הוצאה משכונה י"א וביטול חלופות
  • קו 155 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - הוצאת הקו משכונות הדרום והצפון, שינוי מסלול בשכונות המזרח וביטול חלופות
  • קו 156 - באזור מבשרת ציון: תגבור - הפיכה לקו תדיר וביטול חלופות
  • קו 157 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - עדכון מסלול הקו, כך שישרת הן את מעוז ציון א' והן את מעוז ציון ב' בדרום היישוב
  • קו 158 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - עדכון הקו, כך שישרת רק את שכונת המגרסה, ללא מעוז ציון
  • קו 159 - באזור מבשרת ציון: שינוי מסלול ותגבור - עדכון הקו, כך שישרת את שכונת המגרסה והעברתו לכביש 16
  • קו 400 - הארכת מסלול לשכונה החדשה בצפון בני ברק
  • קו 401 - תגבור תדירות
  • קו 421 - הארכת המסלול בתוך שכונת רמת שלמה בירושלים
  • קו 422 - תגבור תדירות
  • קו 423 - תגבור תדירות
  • קו 425 - שינוי מסלול בירושלים: העברת תחנת הקצה מהתחנה המרכזית להרטום ובכיוון הנגדי העברת תחנת הקצה משכונת קריית אריה בפתח תקווה למסוף הבקו"ם, בשד' אהרון קציר.
  • קו 427 - שינוי מסלול ותגבור: העברת תחנת הקצה לשכונת קריית אריה בפתח תקווה במקום באזור התעשייה בני ברק

קווים מבוטלים:
  • קו 548 - מקרית מלאכי לכפר חב"ד (כיום שייך לאשכול "כביש 4 - ירושלים-בני ברק") אינו חלק מהליך זה ויועבר לאשכול אחר של המפעיל הקיים
  • קווים 54, 55, 56, 57 - במבשרת ציון מבוטלים, עקב עיבוי והסדרת השירות בקווים אחרים המשרתים את מבשרת ציון
  • קו 485 - המקשר בין ירושלים לנתב"ג מתוכנן לביטול, עם הפעלה מלאה של שירות לילה בין ירושלים ונתב"ג, אך הפעלתו תיבחן במהלך יישום המכרז ובהתאם לשינויים בלו"ז רכבת ישראל.
הקווים למעלה אדומים יישארו תחת אלקטרה אפיקים?
 
למעלה