אשכול פתח תקווה-

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
את 240 לא יבטלו

51, 40, 240 יבוטלו
כמו גם 50 ו- 150. ככל הנראה יבוטל קו 70. קו 68 עתיד להישאר במסלולו. קו 66 לא יבוטל נכון להיום אך מסלולו אמור להשתנות ולא ברור איך. גם קו 82 בשלב זה לא מתבטל. אין מידע לגבי הגורל של 166. הנתונים התקבלו ממקורות המעורבים בנושא אך ההחלטה עדיין לא סופית ואין לקחת אותם כנתונים רשמיים.
את 240 לא יבטלו
הרי בבת ים הוא נוסע באיזור שהמטרונית לא תעבור בו בכלל
 
אתה לא יכול להסיק מהקטעים בבני ברק ובבת ים

את 240 לא יבטלו
הרי בבת ים הוא נוסע באיזור שהמטרונית לא תעבור בו בכלל
אתה לא יכול להסיק מהקטעים בבני ברק ובבת ים
שלא יבטלו אותו. יהיו הן בז'בוטינסקי בבני ברק-רמת גן והן בבת ים הזנות לקו האדום.
כמעט לכל אחד מהקווים שנוסעים בז'בוטינסקי יש קטעים שלא נמצאים בדיוק בתוואי הקו האדום.
ל-40 יש את הקטע הצפוני, ל-70 את הקטע המזרחי, ל-51 את הקטע בדרך בגין ובמסגר עד התמח"ת, ל-50 גם בתוך פ"ת וגם בת"א. עדיין הקטע המרכזי והארוך חופך לתוואי הקו האדום ולכן רב הסיכויים שקווים כאלה יבוטלו ויוחלפו על ידי הקו האדום וקווי הזנה.
ישאר מספר מצומצם של קווים שמטרתם, בין השאר, תהיה לתת כיסוי לתחנות רבות יותר במקביל לתוואי התת-קרקעי שבו מספר התחנות קטן יחסית.
אגב, קווים שכמעט לא מתייחסים אליהם בהקשר של הקו האדום, שלא מן הנמנע שגם בהם יהיו שינויים כאלה או אחרים, אלה קווים בינעירוניים שנוסעים בציר ז'בוטינסקי. על 567 ידוע שהוא עומד להיות מוחלף על-ידי BRT. אבל מה יקרה עם קווים כמו 504, 561, 571, 641, 841, 921, קווי אפיקים השונים שנוסעים בציר ז'בוטינסקי? אני מניח שלפחות חלק מהם יקוצרו או שמסלולם ישתנה.
 

droriko

New member
לא אמרתי שלא ישנו אותם

אתה לא יכול להסיק מהקטעים בבני ברק ובבת ים
שלא יבטלו אותו. יהיו הן בז'בוטינסקי בבני ברק-רמת גן והן בבת ים הזנות לקו האדום.
כמעט לכל אחד מהקווים שנוסעים בז'בוטינסקי יש קטעים שלא נמצאים בדיוק בתוואי הקו האדום.
ל-40 יש את הקטע הצפוני, ל-70 את הקטע המזרחי, ל-51 את הקטע בדרך בגין ובמסגר עד התמח"ת, ל-50 גם בתוך פ"ת וגם בת"א. עדיין הקטע המרכזי והארוך חופך לתוואי הקו האדום ולכן רב הסיכויים שקווים כאלה יבוטלו ויוחלפו על ידי הקו האדום וקווי הזנה.
ישאר מספר מצומצם של קווים שמטרתם, בין השאר, תהיה לתת כיסוי לתחנות רבות יותר במקביל לתוואי התת-קרקעי שבו מספר התחנות קטן יחסית.
אגב, קווים שכמעט לא מתייחסים אליהם בהקשר של הקו האדום, שלא מן הנמנע שגם בהם יהיו שינויים כאלה או אחרים, אלה קווים בינעירוניים שנוסעים בציר ז'בוטינסקי. על 567 ידוע שהוא עומד להיות מוחלף על-ידי BRT. אבל מה יקרה עם קווים כמו 504, 561, 571, 641, 841, 921, קווי אפיקים השונים שנוסעים בציר ז'בוטינסקי? אני מניח שלפחות חלק מהם יקוצרו או שמסלולם ישתנה.
לא אמרתי שלא ישנו אותם
אמרתי שלא יבטלו אותם
 

alantan

New member
נכון, אך אני מקווה שלא יסתפקו בקווים מזינים

אתה לא יכול להסיק מהקטעים בבני ברק ובבת ים
שלא יבטלו אותו. יהיו הן בז'בוטינסקי בבני ברק-רמת גן והן בבת ים הזנות לקו האדום.
כמעט לכל אחד מהקווים שנוסעים בז'בוטינסקי יש קטעים שלא נמצאים בדיוק בתוואי הקו האדום.
ל-40 יש את הקטע הצפוני, ל-70 את הקטע המזרחי, ל-51 את הקטע בדרך בגין ובמסגר עד התמח"ת, ל-50 גם בתוך פ"ת וגם בת"א. עדיין הקטע המרכזי והארוך חופך לתוואי הקו האדום ולכן רב הסיכויים שקווים כאלה יבוטלו ויוחלפו על ידי הקו האדום וקווי הזנה.
ישאר מספר מצומצם של קווים שמטרתם, בין השאר, תהיה לתת כיסוי לתחנות רבות יותר במקביל לתוואי התת-קרקעי שבו מספר התחנות קטן יחסית.
אגב, קווים שכמעט לא מתייחסים אליהם בהקשר של הקו האדום, שלא מן הנמנע שגם בהם יהיו שינויים כאלה או אחרים, אלה קווים בינעירוניים שנוסעים בציר ז'בוטינסקי. על 567 ידוע שהוא עומד להיות מוחלף על-ידי BRT. אבל מה יקרה עם קווים כמו 504, 561, 571, 641, 841, 921, קווי אפיקים השונים שנוסעים בציר ז'בוטינסקי? אני מניח שלפחות חלק מהם יקוצרו או שמסלולם ישתנה.
נכון, אך אני מקווה שלא יסתפקו בקווים מזינים
אלא ימשכו קווי צפון דרום לאורך כל הצירים הראשיים בר"ג, ב"ב ופתח תקוה. ה-BRT הזמני שהולך לקום בר"ג ב"ב ות"א עד בוא הקו האדום הוא מעניין - יתכן שהוא ישמש בעתיד את אותם קווים בינעירוניים שהוזכרו כאן וכן את ה-BRT שמחליף את 567, למרות היותו מקביל מלמעלה לקו האדום.
 

droriko

New member
עוד שאלה על השינויים?

51, 40, 240 יבוטלו
כמו גם 50 ו- 150. ככל הנראה יבוטל קו 70. קו 68 עתיד להישאר במסלולו. קו 66 לא יבוטל נכון להיום אך מסלולו אמור להשתנות ולא ברור איך. גם קו 82 בשלב זה לא מתבטל. אין מידע לגבי הגורל של 166. הנתונים התקבלו ממקורות המעורבים בנושא אך ההחלטה עדיין לא סופית ואין לקחת אותם כנתונים רשמיים.
עוד שאלה על השינויים?
האם הם התקיימו כאשר דן יפעילו את הקו האדום או שמחכים איתם עד הרקל?
 
חלק מהשינויים יהיו כבר כשיופעל BRT בתוואי

עוד שאלה על השינויים?
האם הם התקיימו כאשר דן יפעילו את הקו האדום או שמחכים איתם עד הרקל?
חלק מהשינויים יהיו כבר כשיופעל BRT בתוואי
הקו האדום. ואפילו סביר להניח שרוב השינויים, כי הצורך בצמצום התעבורה שמעבר ל-BRT גבוה יותר דווקא בתקופת העבודות על הקמת תחנות הרק"ל, שזו תקופת החיים של ה-BRT בקו האדום.
דווקא לאחר הפעלת הרק"ל יהיה שוב צורך ביותר אוטובוסים בתוואי על מנת לשרת את הקטעים שבין התחנות התת-קרקעיות שמספרן נמוך יותר מתחנות ה-BRT בתוואי הקרקעי.
 

droriko

New member
אם אנחנו הולכים רחוק בהיסטוריה

דוגמה להיסטוריה ונוסטלגיה:
בעבר הרחוק, לפני עידן 82 ומסוף בית רבקה, היה קו 62 (לא הקו של היום) מתחנה מרכזית פתח תקוה לאזור הכרמלית (אז לא היה מסוף כרמלית) בתל אביב. באותו עידן, נקודת הקצה של קווים 66 ו-49 לא הייתה התחנה המרכזית בפתח תקוה, אלא תחנה ברחוב חיים עוזר סמוך לעיריית פ"ת.
אני לא זוכר את המסלול של 62 בתל אביב, אבל בפתח תקוה הוא נסע דרך בר כוכבא, חיים עוזר, ההסתדרות, פרנקפורטר, ארלוזורוב, קפלן, ז'בוטינקי ומערבה. ברמת גן הוא המשיך בז'בוטינסקי עד אזור הבורסה (ולא פנה לביאליק כמו 66).
לאחר מכן, 62 הפך למספרו של קו בין תל אביב לבני ברק ונולד קו 82 ממסוף בית רבקה לתל אביב. וגם נקודת המוצא של קו 50 שונתה בהדרגה (בהתחלה כחלופה ולאחר מכן כל האוטובוסים בקו יצאו מבית רבקה).
הרפורמה בשנה שעברה מחקה את המספר 62 ממצבת קווי דן לחלוטין.

אגב, ברשימה שלך שכחת את קו 38.
לפרק זמן קצר, עם יצירת קו 38 היה גם קו 39 שעשה מסלול דומה. נקודת המוצא של שניהם הייתה בקרית אריה. אף פעם לא הבנתי מדוע היה צורך בשני קווים כה דומים. רק מאוחר יותר נקודת המוצא של 38 שונתה להדר המושבות החדשה.

גם הרשימה הזו תשתנה ללא הכר כאשר יתחיל לפעול הקו האדום.
אם אנחנו הולכים רחוק בהיסטוריה
האם ידעתם שקו 66 התחיל בתור קו פנימי בתל אביב? הוא עשה את המסלול שהוא עושה היו רק שהוא סיים באבא הלל. אחרי זה האריכו אותו לפתח תקווה.
 

droriko

New member
עושה היו=עושה היום

אם אנחנו הולכים רחוק בהיסטוריה
האם ידעתם שקו 66 התחיל בתור קו פנימי בתל אביב? הוא עשה את המסלול שהוא עושה היו רק שהוא סיים באבא הלל. אחרי זה האריכו אותו לפתח תקווה.
עושה היו=עושה היום
 

אשרי1987

New member
קו 66 היה במקור בכלל

אם אנחנו הולכים רחוק בהיסטוריה
האם ידעתם שקו 66 התחיל בתור קו פנימי בתל אביב? הוא עשה את המסלול שהוא עושה היו רק שהוא סיים באבא הלל. אחרי זה האריכו אותו לפתח תקווה.
קו 66 היה במקור בכלל
קו שיצא מקולנוע רמה ונסע דרך ביאליק,קריניצי,הרצל,בן גוריון,ירושלים,עוזיאל,טרומן,הרא"ה,אילת(לימים משה דיין),הירדן,כפר המכביה לא יודע מה היה שם אז,רמת חן,רמת השקמה בסוף הוא בוטל בשנות השישים עקב הארכת קו 67 לרמת השקמה
 

אוהד11

New member
קו 66 היה קו פנימי בר"ג ולא בת"א, ומרבית

אם אנחנו הולכים רחוק בהיסטוריה
האם ידעתם שקו 66 התחיל בתור קו פנימי בתל אביב? הוא עשה את המסלול שהוא עושה היו רק שהוא סיים באבא הלל. אחרי זה האריכו אותו לפתח תקווה.
קו 66 היה קו פנימי בר"ג ולא בת"א, ומרבית
המסלול חפפה ל- 67, ולכן איחדו את שניהם לקו 67
 

droriko

New member
היה איזה קו

קו 66 היה קו פנימי בר"ג ולא בת"א, ומרבית
המסלול חפפה ל- 67, ולכן איחדו את שניהם לקו 67
היה איזה קו
שעשה את המסלול של 66 בתל אביב, אתה זוכר את המספר?


משום מה הייתי בטוח שקראו לו 66 , כשאחזור הביתה אכנס לארכיון של דן , נראה לי ששם קראתי על זה.
 

אוהד11

New member
לא זכור לי על קו כזה, אבל אם היה אשמח לדעת

היה איזה קו
שעשה את המסלול של 66 בתל אביב, אתה זוכר את המספר?


משום מה הייתי בטוח שקראו לו 66 , כשאחזור הביתה אכנס לארכיון של דן , נראה לי ששם קראתי על זה.
לא זכור לי על קו כזה, אבל אם היה אשמח לדעת
 

droriko

New member
לא מוצא את זה שם

לא זכור לי על קו כזה, אבל אם היה אשמח לדעת
לא מוצא את זה שם
זה היה איזה חוזר לנהגים משנות ה-60. באותו חוזר אגב הודיעו ש25 ו-7 מתאחדים לקו אחד , אתה בטח זוכר את זה.
 

אוהד11

New member
אכן, 7 ו- 25 אוחדו, אבל זה נעשה ב- 1971 לערך

לא מוצא את זה שם
זה היה איזה חוזר לנהגים משנות ה-60. באותו חוזר אגב הודיעו ש25 ו-7 מתאחדים לקו אחד , אתה בטח זוכר את זה.
אכן, 7 ו- 25 אוחדו, אבל זה נעשה ב- 1971 לערך
 

droriko

New member
אגב שמתי לב למשהו

קו 66 היה קו פנימי בר"ג ולא בת"א, ומרבית
המסלול חפפה ל- 67, ולכן איחדו את שניהם לקו 67
אגב שמתי לב למשהו
כל הקוים מ52 ועד 70 הם קוים שבמבקורם הם קוים של הבינעירוני. ככה שכנראה כן היה סדר במיספור הקוים ,בניגוד למה שנכתב בפורום.
 

אוהד11

New member
קשה להגדיר קווים של דן בגוש דן כקווים

אגב שמתי לב למשהו
כל הקוים מ52 ועד 70 הם קוים שבמבקורם הם קוים של הבינעירוני. ככה שכנראה כן היה סדר במיספור הקוים ,בניגוד למה שנכתב בפורום.
קשה להגדיר קווים של דן בגוש דן כקווים
בינעירוניים.
לפני 60 שנה פעלו קווי יפו תחת המספר 4X, והכוונה ל- 41, 43 בגרסתו הראשונה, 44, 45 בגרסתו הראשונה ו- 46. 40 ו- 42 התחילו בביה"ח צהלון, כיום מרכזת "קשת", אבל הם נסעו לעבר הירקון, כך שאין סדר מסויים והגיוני.
קווי 3X פעלו למזרח ת"א, קווי 2X לעבר הירקון, 51 לפ"ת, 5X לר"ג, גבעתיים, בני ברק ללא סדר, אח"כ נכנס 62 לפ"ת, 65, 66, 67 היו פנימיים בר"ג, 57 פעל בין גבעתיים לר"ג, 58 בכלל נסע לגבעת כ"ח, 59 לגבעת שמואל וכו', כך שאי אפשר להגדיר שיש סדר מסויים
 

droriko

New member
בדן קוראים לאשכול הזה "הבינעירוני"

קשה להגדיר קווים של דן בגוש דן כקווים
בינעירוניים.
לפני 60 שנה פעלו קווי יפו תחת המספר 4X, והכוונה ל- 41, 43 בגרסתו הראשונה, 44, 45 בגרסתו הראשונה ו- 46. 40 ו- 42 התחילו בביה"ח צהלון, כיום מרכזת "קשת", אבל הם נסעו לעבר הירקון, כך שאין סדר מסויים והגיוני.
קווי 3X פעלו למזרח ת"א, קווי 2X לעבר הירקון, 51 לפ"ת, 5X לר"ג, גבעתיים, בני ברק ללא סדר, אח"כ נכנס 62 לפ"ת, 65, 66, 67 היו פנימיים בר"ג, 57 פעל בין גבעתיים לר"ג, 58 בכלל נסע לגבעת כ"ח, 59 לגבעת שמואל וכו', כך שאי אפשר להגדיר שיש סדר מסויים
בדן קוראים לאשכול הזה "הבינעירוני"
הוא כולל את כל האיזור של רמת גן,גבעתיים,בני ברק,קריית אונו(עד המעבר לקוים)אור יהודה(כנ"ל) וגבעת שמואל.

האמת שנאי לא בקיא בסדר אז אין לי מושג מה נכנס לפני מה , סתם נראה לי יותר מצירוף מקרים שמ-52 ועד 70 זה רק קוים של הבינעירוניים , אז חשבתי שיש סדר. יכול להיות שהיה מאוחר יותר (נניח שנות ה-70, ה-80 וה-90) וכל קו של הבינעירוני הכניסו לשם.
 

droriko

New member
למרות ש-70 התחיל

בדן קוראים לאשכול הזה "הבינעירוני"
הוא כולל את כל האיזור של רמת גן,גבעתיים,בני ברק,קריית אונו(עד המעבר לקוים)אור יהודה(כנ"ל) וגבעת שמואל.

האמת שנאי לא בקיא בסדר אז אין לי מושג מה נכנס לפני מה , סתם נראה לי יותר מצירוף מקרים שמ-52 ועד 70 זה רק קוים של הבינעירוניים , אז חשבתי שיש סדר. יכול להיות שהיה מאוחר יותר (נניח שנות ה-70, ה-80 וה-90) וכל קו של הבינעירוני הכניסו לשם.
למרות ש-70 התחיל
בתור קו של החברה הזאת שנבלעה בדן . אבל בדן הוא היה שייך לבינעורוני
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה