אתמול נופר קרעה לי את הלב

אתמול נופר קרעה לי את הלב../images/Emo14.gif

היינו אצל חברים והיא ירדה לשחק עם הבת שלהם למטה. אחרי חצי שעה בערך היא חוזרת ובוכה
שאלתי אותה מה קרה והיא עונה לי בבכי: "אמא, הילדים למטה אמרו לי שאני שמנה"
חזרתי לילדות שלי.... שגם עלי צחקו גם לי לעגו אמרתי לה: "תגידי להם שאת שמנה ויפה והם רזים ומכוערים" והיא בכלל לא שמנה יש לה עודף משקל של שניים-שלושה קילו. חיבקתי אותה ואמרתי לה: "יש ילדים יפים ויש מכוערים, יש שמנים ויש רזים, יש נמוכים ויש גבוהים, לא כולם דומים" ביקשתי ממנה לא לקחת ללב (מה עוד יכולתי להגיד לה?!) וכל היוםהסתובבתי עם מועקה נוראית. אני לא רוצה שיצחקו עליה לצערי אם לא רזים בחברה שלנו ישר הופכים נושא ללעג ולצחוק
אז נכון, יש לנו תורשה מחורבנת של נטיה להשמנה וצריךלשמור אבל מצד שני אי אפשר להגיד לילד כל הזמן "אסור, אסור, אסור" מה עושים?
 

smagi

New member
ילדים הם "עם מרושע" אין מה לעשות

את צריכה לעבודה על הביטחון העצמי של הבת שלך! יותר מזה אין לך מה לעשות... לצערינו הרב היום הנורמות הן להראות כמו אנורקסיות, ורואים את זה גם על דגמי הבגדים. כשאני הולכת לקנות עם הבת שלי ג'ינסים אני לא מצליחה למצוא כי הכל כל כך קטן (והיא עוד נחשבת לרזה). אם עודף המשקל כל כך מפריע לה פשוט תנסו לשנות את הרגלי האכילה בבית, יותר ירקות ופחות ממתקים ופחמימות. מלבד זאת היא צריכה לדעת שהיא בסדר וזה בסדר להראות קצת אחר והילדים הם אלה שדפוקים!
 

mAmA MiSiSiPi

New member
עצוב לשמוע

אבל סגידה לרזון מתחילה אצל מבוגרים ודובקת בילדים מתוך חיקוי רזה זה לא תמיד יפה שמן זה לא תמיד מכוער . <אמרה השמנה שקמה וראתה הבוקר במראה טרול> את צודקת באמת לא כדי להגיד אסור יותר מידי זה עושה בדיוק את הפעולה ההפוכה. תמיד אפשר להציע אוכל בריא יותר, ירקות חתוכים במקום במבה ביסלי, משחקים שדורשים פעילות פיזית ,יותר טיולים זה טוב לכל המשפחה לא רק לילד בעל נטיה להשמנה. ותמיכה בדיוק מה שאת עושה לתת הרגשה שהיא מה שהיא בזכותה עצמה ולא בגלל איך שהיא נראת.
 

freakcity 2

New member
עצוב לשמוע

ומזכיר לי את עברי הטראומתי שלי מהיסודי. [שוב, עם עודף משקל קטנטן בזמנו.]
 
התעצבתי עבורך כאמא כשקראתי ומבינה את כאבך

מה לעשות? לעודד קשרים עם חברות בביה"ס. לחזק את בטחונה ע"י מפגשים חברתיים עם החברות בכיתה ובכלל. ולגבי הילדים שפגשה- אמנם זה בסביבה אחרת, אבל העניין העקרוני עבורך כאמא, לשדר לה שהיא נהדרת ומיוחדת והעובדה שלועגים לה, לא משנה כהוא זה מהכוח והיכולת שלה. העולם לצערנו, הוא לא מרופד בצמר גפן והיא תיתקל בהתנהגויות מכוערות יותר או פחות. למדי אותה להתמודד עם הפגיעה ולהמשיך הלאה.
 
קודם כל ../images/Emo24.gif לנופר

כל נושא ה"תדמית הנכונה" הפך להיות מאוד עיקרי בכל תחומי החיים שלנו. בכל אמצעי המצדיה מראים לנו תמיד נשים רזות, קולביות, מדברים על דיאטות, אוכל בריא, פעילות גופנית, בדיקות מוקדמות לגילוי מחלות ומה לא. כל הזמן ראיונות עם מרפאים, טבעוניים, ידעוניים וכו'.. וכולם כולם רוצים לעשות אותנו יפים רזים גבוהים בריאים ועשירים. זה מאוד טוב לרייטינג ולכיסם של אלה המפרסמים. מה שחשוב לדעתי זה הבריאות הנפשית שלנו, לקיחת הדברים בפרופורציות הנכונות ולהתאים את כל האמור לעיל לחיים הפרטיים שלנו ולנתוני הפתיחה שיש לנו. מה שצריך לעשות זה לחזק את הבטחון העצמי של הילדה שלך, לעטוף אותה באהבה ולנסות להסביר לה שכל האנשים שונים זה מזה במראה אבל זה שמישהו הוא שמן, רזה, גבוה, נמוך וכו'... לא עושה אותו אדם פחות טוב. על זה לא מורידים נקודות. היא צריכה לדעת לענות " נכון, אני שמנה, ככה יש לאמא שלי יותר מה לאהוב". הבן הקטן שלי מרכיב משקפיים מגיל 10 חדשים. היום הוא בן 4 וחצי ובגן תמיד יש את אלה שמציקים ומקניטים. הוא למד לענות שיש לו עיניים כל כך יפות שהיה כדאי לשים אותם במסגרת כמו תמונה. תמיד אפשר להראות לה תמונות של שחקניות קולנוע מהעבר שאז הרזון לא היה קריטריון ליופי ותמונות של רובנס ורנואר, לא להכניס לה דיאטה בדלת האחורית ולא ללמד אותה להשתעבד לדיאטות כל החיים כי אז היא תהיה אדם פחות שמח. אני לא אומרת שלא צריך להקפיד על אכילה של דברים הנכונים, אבל שזה יבוא ממנה ומהתעניינות שלה ורצון שלה לעשות את הדברים אחרת. בהצלחה
 
ברוכה הבאה אלינו

לגבי נופר כמו שאמרתי לה חזקי את הביטחון שלה לא על ידי זה שהיא תאמר דברים מעליבים לאחרים אלא על ידי זה שהיא תציין את מעלותיה. ידוע שילדים מעליבים אחרים כדי להרגיש שהם טובים יותר. זה לא אומר שהם באמת טובים יותר. נופר צריכה להיות גאה בעצמה ובמשפחה שלה שאוהבת אותה . ברור שאנחנו כואבים כל עלבון או פגיעה שחוו הילדים שלנו וזו הזדמנות להפוך את ההערה הזו של הילדים למשהו מועיל עבורכם כדי שתוכלו ללמוד ממנו איך לנהוג להבא ומה לחזק אצלכם.
 

litzuf

New member
כמו שכולם אומרים....

רק לחזק לה את הביטחון,, וללמד אותה לשמוע ולא להעלב משטויות של ילדים אחרים.... כי בכל מקום... ולא חשוב אם היא שמנה, או רזה, או עם משקפיים, או בוכה, או עם חולצה לא מעניינת.. תמיד יהיה מי שיצחק...
 
אויש, באמת קשה ../images/Emo10.gif

אני חושבת שחשוב שתעבדי איתה על הנושא של ביטחון עצמי ועל כך שיש מלא סוגים של אנשים בעולם וזה שמישהו רזה או שמן זה לא אומר כלום עליו בתור אדם. מקווה שלא תצטרכו יותר לעבור חוויות כאלה.
 
למעלה