אתר הסרבנות - קורא לכאורא

SupermanZW

Well-known member
על בישול עכו"ם

האם חל איסור בתורה על כך שגוי ידליק את האש עליה מתבשל מאכל עבור יהודים, ואם כן האם תוכל להראות לי היכן?
 

מתנדב

New member
בהחלט, יש איסור של בישול עכו"ם

משני סיבות, סיבה אחת משום גזירת התחתנות, שלא נתחבר עמהם ונתחתן אתם, וסיבה שניה שמא יאכילנו הנכרי איסור.... אם תרצה להאריך בזה אני יאריך אתך מחר כבר....
 

SupermanZW

Well-known member
בקשר לשתי הסיבות

1) אין איסור על יהודים להתחבר עם גויים, יש איסור להתחתן איתם, אך כיצד הדלקת האש בידי גוי/ה עלולה לגרום ליהודים/ות להתחתן עם גויים/ות? 2) אם קיימת השגחה על כשרות המזון, כיצד עלולה הדלקת האש בידי גוי לגרוע מכשרות המזון?
 

vizini

New member
כאשר מתבצעת סחיטה באיומים,

מי הוא הפושע: הסוחט, או הנסחט? גם לפני אישור החוק החרדים לא שירתו. הם איימו ומאיימים במרי אזרחי וגרוע מכך על כל מי שרצה ורוצה לגייסם, חוק או לא חוק.
 

TJSBZ

New member
שני דברים, מתנדב:

ראשית, מי אמר שאין תלונות ומחאות וכעס ומה לא על מי שמאשר את החוקים הללו שוב ושוב? שנית, למה להלין על החרדים? אני אסביר לך: ראשית, משום שאם מישהו יקום ויבטל את החוק, הם יצעקו עד לב שמיים וישלחו את נציגיהם בכנסת לאיים ולסחוט עד שיחזירו את החוק. שנית, כי אני לא רואה שהם מנסים לשנות ולתקן או לתרום בדרכים אחרות לחברה שמפרנסת ומזינה אותם.
 

ינקידוד

New member
לא אין פלסטיק

יש אמנה בין לאומית שהמדינה חתומה עליה למניעת גיוס פצפיסטים ,במגילת העצמאות שאין לה אמנם מעמד כתוב על "חופש דת ומצפון", יש ועדה צהלית שהוקמה לשחרור על בסיס מצפוני בעקבות פניה לבגצ , צהל העדיף להמנע מפסיקה בעניין ובמקום הקים ועדה לשחרור, אלה שעברו כ5 שנים מאז הקמתה או יותר ושוחררו מאז רק 11 אנשים. אני לא מאוד עוקב, אבל נדמה לי שאפשר להמיר שרות צבאי בשרות אחר.
 

masorti

New member
"יש אמנה למניעת גיוס פציפיסטים"...

וכיצד נזהה שמדובר בפציפיסט אמיתי ולא במתחזה? הרי ברגע שנפתח את הדלת, כל חילוני יטען שהוא פציפיסט ויעבור לשירות לאומי. הרי אף אחד לא ממש רוצה לרוץ על הג'בלאות ולשכב במארבים. אני מציע לבחון על מי שטוען לפציפיזם לפי שני קריטריונים: א. עליו להיות בקיא בהגות הפציפיסטית ובהסטוריה של הפציפיזם. ב. עליו להוכיח שבשלוש השנים שלפני גיוסו הוא הקדיש כמה שעות ביום לפעילות פציפיסטית (כלומר: פעילות בארגונים הידועים כפציפיסטים) במשך כמה פעמים בשבוע. מבחן כזה שיוכיח בקיאות בפציפיזם ו"אורח חיים פציפיסטי" הוא שקול לדרישה לבקיאות בהלכה/גמרא ולאורח חיים חרדי ולימודים בישיבה הנדרשים מכל מי שמבקש פטור מטעמי תורתו-אומנותו. תמהני כמה מה"פציפיסטים" יעמדו במבחן....
 

iziman

New member
למה אתה

חושב שאני כאדם חילוני צריך לסכן את חיי בשביל המדינה ואילו "החרדי" או "הפצפיסט" יעשו כרצונם ? זה המדינה של כולנו וכולם צריכים להגן עליה ,מה שיקרה בסופו של דבר אם מגמת ההשתמטות של החילונים וחרדים תמשיך היא שאנשים כמוני וחברי יקרסו תחת עול השרות בצבא ויעזבו את המדינה שמנצלת את האנשים הכי חשובים לה (עובדים, משרתים בסדיר ואחר כך במילואים כקצינים,מתנדבים ותורמים לחברה מזמנם). מה שאני מתאר הוא אינו חלום , אלא תהליך שכבר קורה ויש צורך מיידי לעצור אותו בכך שיעודדו את האנשים הללו ולא ידכאו אותם .
 

ינקידוד

New member
קודם,

האם יש מניעה הלכתית מחרדי להתגייס לצבא? נדמה לי שאתה טענת שלא, האם אתה רוצה לשחרר פצפיסטטים? ומימלא, פצפיזם היא הכרעה מוסרית לא הלכתית\חוקית, פצפיסט לא הולך לפי רבנים\פסוקים, מצד שני אפשר להיות בקי ועדיין לא להסכים, השאלה היא ערכית.
 

גוססי

New member
אותה שאלה תקפה גם...

לדחויי הגיוס החרדים. איך נדע שמלש"ב הוא באמת חרדי? אולי הוא נולד וחי בקרב הקהילה החרדית אבל מעמקי ליבו הוא אתאיסט ר"ל? אולי הוא דוקא מעוניין להתגייס אבל חושש מתגובת הסביבה?
 

הנהנה

New member
http://www.geocities.com/tzava/

פתח את האתר ותקרא את התשובות. איך נידע שחילוני הוא חילוני באמת אולי בעמקי ליבו הוא רוצה לחזור בתשובה רק מפחד מלחץ הסביבה ומאנשים שציירו לו את הדת והדתיים בצורה מסולפת, איך נידע לו היו נותנים לחילוני את האפשרות להשתתף בסמינר ולדעת את האמת באמת בלא הזיופים והשקרים שמחדירים לו כדי שהוא לא "יעיז" להתקרב לסמינר או לכל מקור יהדות. איך נידע על עשרות אלפי היהודים והיהודיות היקרים שמסתובבים בהודו ובכל המזרח הרחוק שהרבה מהם התרחקו כי לא הראו להם את האמת היהודית ולא נתנו להם להכיר את היהדות בתורה נכונה אלא על ידי התקשורת ועל ידי ארגוני מכפישי הדת היהודית בעם (שעוד עושים "ימי התרמה" להתרמה למען "הכפשת היהדות" ופירוד חלקי העם וחלוקת העם לשני עמים נפרדים. איך נידע איך היו נראים הבתי ספר היהודיים בארץ אם היו נותנים להם לדעת את הדת שלהם הדת היהודית ללא סילוף וערפול ומסרים מדוללים, האם האלימות היתה נראית כמו שהיא? איך נידע? איך נידע אם אדם בוא רודף אמת או שרק רוצה להתנהג כרצונו ומלביש את זה באידיאולוגיה של אתאיסטיות איך נידע? איך נידע, שאלות קשות. איך נידע על פעילים שמגוייסים להפיץ בישיבות דברי כפירה ותמונות חזיר והם כבר בהליכי תביעה על כך, איך נידע על כוונותיהם האמיתיות? איך נידע? איך נידע על ארגונים שאוספים אנשים שיתעדו וינברו בערימות העיתונים על מנת למצוא בדל מידע שבו שמעו על "חרדי" שפשע וכולי, איך נידע על כונותיהם?
 

masorti

New member
יצור שנראה כברווז, מתנדנד כברווז...

ומגעגע כברווז... חזקה עלינו שהוא ברווז. ולכן, האדם הסביר מניח שמי שחי כחרדי הינו ככל הנראה חרדי ולא חילוני בתחפושת. (למעט מקרים שהמשטרה מגלה פושעים שהתחפשו לחרדים) וגם לגבי הפציפיסט... מי שפעיל בארגונים פציפיסטיים ובקיא בהגות הפציפיסטית ייחשב לפציפיסט גם בלי בדיקה במכונת אמת (שממילא אינה קבילה בבית המשפט).
 

גוססי

New member
אנקור שחי בקרב ברווזים...

יראה כברווז, יתנדנד כברווז ויגעגע כברווז, במיוחד לאור העובדה שהברווזים לא אוהבים את מי שנולד בתוכם אבל נראה שונה מהם. ידוע, לדוגמה, שברווזים לבנים לא ממש מתים על ברווזים שחורים... "מי שפעיל בארגונים פציפיסטיים ובקיא בהגות הפציפיסטית ייחשב לפציפיסט גם בלי בדיקה במכונת אמת" דברים אלה אינם נכונים משום שהפציפיזם במהותו (ובניגוד לחרדיות) אינו כרוך בפעילות יוצאת דופן. יותר מדוייק יהיה לומר שפציפיזם מתבטא בחוסר פעילות מוחלט דוקא בעת שזו נדרשת ביותר.
 

masorti

New member
אנקור לעולם יישאר אנקור...

גם אם יחיה בקרב ברווזים. לעומת זאת, חתול אתיאיסט שילמד לדקלם "אני ברווז" - אמור לזכות בפטור מלא ממילוי חובתו הלאומית בחוות החיות. הפציפיזם כרוך בהחלט בפעילות מיוחדת. הפציפיסטים כתבו ספרות ועסקו בפעילות פוליטית ואף שילמו מחיר על אמונתם. מי שכל הפציפיסטיות שלו מתבטאת באמירה שהוא כזה, מוכיח שעבורו השירות הצבאי הוא לכל היותר אי-נוחות קלה שאינה מצדיקה פטור.
 

גוססי

New member
האנקור יהיה אנקור...

אבל יראה כברווז. "הפציפיזם כרוך בהחלט בפעילות מיוחדת" לא, הוא כרוך בהמנעות מפעילות. פציפיזם אינו יותר מהמנעות בכל מחיר מפעולה אלימה. "הפציפיסטים כתבו ספרות ועסקו בפעילות פוליטית ואף שילמו מחיר על אמונתם" לא "הפציפיסטים" בהא הידיעה, אלא פציפיסטים מסויימים. יש גם יהודים ששילמו בחייהם על יהדותם, אולם אין הדבר אומר שאדם צריך למות על מזבח יהדותו כדי להחשב ליהודי אמיתי. "מי שכל הפציפיסטיות שלו מתבטאת באמירה שהוא כזה, מוכיח שעבורו השירות הצבאי הוא לכל היותר אי-נוחות קלה שאינה מצדיקה פטור" זו דעתך הפרטית בלבד, וכפי שהודית בעצמך היא נובעת משנאתך לפציפיסטים.
 

masorti

New member
כרגיל אתה משקר...

והנה דבריך.. "זו דעתך הפרטית בלבד, וכפי שהודית בעצמך היא נובעת משנאתך לפציפיסטים." שקרן. לא הודיתי בשנאתי לפציפיסטים. כתבתי שאני עוין את המתחזים לפציפיסטים. --- האנקור ייראה כאנקור כי כך קובעת הגנטיקה שלו. פציפיסט שכל הקשר שלו לנושא הוא בהצהרה חד-פעמית בבקו"ם כנראה שאינו חש מחויבות עמוקה לנושא (ואין סיבה לפטור אותו משירות). דינו לענייננו כחרדי שמופיע בבית הכנסת רק בערב יום כיפור. האם תראה בו חרדי אמיתי?
 

ינקידוד

New member
זה שהוא חרדי

זה לא אומר שהוא באמת מאמין, לא חסרים אנשים אשר מראם כחרדים אך פנימיותם חילונית למהדרין, האם תסכים שועדות צבאיות יחפרו בנפשו של אדם דתי למצוא ספקות , ממש כפי שעושים למי שמצהיר שהוא פצפיסט, ומה המגבלה ההלכתית המונעת מחחרדי לבצע שרות צבאי ,
 

masorti

New member
זה שהוא טוען לפציפיזם...

אינו ראייה לכאורה לפציפיסטיותו. אני לא מעונין לחפור בנפשו של איש, וזה גם בלתי אפשרי. מה שקובע הוא מבחן אורח החיים ומבחן הבקיאות. מי שמוכיח שהוא מקדיש את חייו ללימוד תורה ייחשב תורתו-אומנותו, ומי שמוכיח שהוא מקדיש את חייו לקידום הפציפיזם ייחשב פציפיסטיותו-אומנותו. לבוא לועדת השחרורים ולדקלם "אני פציפיסט" - אינו מספיק לקבלת פטור. --- מהי המגבלה ההלכתית? לטעמי אין איסור הלכתי גורף. אבל יש בעיה מעשית קשה לשרוד כחרדי בתנאי הצבא.
 

ינקידוד

New member
אתה תקבע את הקרטריונים לך

ולעדה שלך, אל תצפה שההקריטריונים יהיו מתאימים לעדה אחרת, כי דתי מדבריך הבנתי הוא לא מי שמאמין, אלה מי שרשום בבית ספר דתי.
 

masorti

New member
אתה דווקא קובע כל הזמן קריטריונים..

לעדה הדתית. הרי אתה דורש מהם לשרת בצבא שלך וקובע שאין להם בעייה. מדברי הבנת דבר אחד... לא ניתן לבדוק את מחשבותיו של אדם, ולכן אורח חייו משמש כקריטריון אובייקטיבי להערכת אמונתו.
 
למעלה