"את האישה שלי" - השוואת גרסאות

YulaShpil

New member
"את האישה שלי" - השוואת גרסאות

מאז רכשתי את האלבום הנפלא הזה, נתקלתי לאחרונה בגרסת הופעה של השיר "את האישה שלי". לאחר בדיקה קצרה מצאתי שהגרסה הזו היא מתוך המופע האחרון של "מאחורי הצלילים" של מתי כספי ושלמה גרוניך. אולם לאחר מס' האזנות, ובדיקה קצת ארוכה יותר, מצאתי הבדלים בין הגרסאות, לא רק בלחן (בגרסת ההופעה הוא מעט איטי יותר), אלא גם במלים. ולראיה: גרסת ההופעה (2002) גרסת האלבום (2005) למישהו יש מושג מדוע המלים שונות בין 2 השירים הנ"ל?
 

liavt

New member
כן

אם אני זוכר נכון, את המילים המקוריות הגה כספי בעצמו. לקראת האלבום אהוד מנור ז"ל עבר עליהן ושיפץ אותן עם כספי.
 

caspit

New member
תסתכלי למי קרדיט המתמלל ותביני.

בראשית היו מילים. מתי כספי כתב אותן ואף שר אותן בהופעותיו וכך הן נכנסו לאלבום ההופעה של מאחורי הצלילים. ואז אהוד מנור ז"ל "התערב" ושיכתב אותן, והשיר הוקלט בגרסתו החדשה לאלבום "את האשה שלי". וזהו בעצם
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כשקניתי את האלבום (הזהה לשם השיר)

חיכיתי שתבוא השורה האווילית "בואי נביע ניגודים שונים" וכשהיא לא היתה שם, בדקתי במילים, ואז עליתי על זה (אני חושבת שציינתי זאת בפורום, אבל לא מצאתי, אולי זה היה עוד בפורום הכחול?). השפעתו המקצועית של אהוד מורגשת היטב – הוא שיפר את החריזה ללא היכר (מחרוזים עוברים לחרוזים ראויים) וגם המשפטים הפכו קוהרנטיים יותר. בעיקר אני מודה לו על העלמת הצירוף המטופש "ניגודים שונים" (מה שמזכיר לי – נדמה לי שארז טל אמר פעם שהצבע האהוב עליו הוא שחור כהה). למרבה הצער המילים המשופצרות "מתבזבזות" דווקא על העיבוד המוצלח פחות. העיבוד ב"מאחורי הצלילים" טוב משמעותית, בעיני, ובעיקר הוא לא כולל את מעבר התופים (המתוכנתים) הכ"כ מיותר הזה.
 
../images/Emo45.gif

א. אני זוכר את הפוסט שלך בעניין, זה אכן היה בפורום הכחול.
ב. לי אישית המילים בשתי הגרסאות לא ממש הפריעו, אבל העיבוד במאחורי הצלילים אכן כ"כ הרבה יותר טוב ונעים מהעיבוד באלבום האחרון. ואאל"ט, כתבתי את זה כבר, גם כן בפורום הכחול.
 
למעלה