באיזה גיל מתחילים להושיט ידיים כדי

באיזה גיל מתחילים להושיט ידיים כדי

שירימו אותם? הבת שלי בת 5 חודשים ושבוע וכל פעם כשאנחנו מרימים אותה אנחנו מושיטים ידיים כדי להראות לה, אבל בינתיים כשאנחנו מושיטים ידיים ואומרים בואי היא רק מחייכת. שאלה נוספת: מתי תחילים להחזיק לבד את הבקבוק? כבר לפני חודש היא עשתה סימנים שהיא רוצה להחזיק את הבקבוק. עכשיו כאשר שמים את הבקבוק לידה היא תופסת אותו, מכניסה לפה ומייד עוזבת, כאילו היא אומרת "הראתי לכם איפה הפה, מכאן תמשיכו לבד"
האם אפשר ו/או צריך לעודד אותה להחזיק לבד את הבקבוק.
 

שירז ב

New member
תעודדי

תעודדי אותה בכל הזדמנות. שלי כבר בן שנה ולא מוכן בשום פנים ואופן להחזיק לבד. אם יש לך "פתח הזדמנות" תנצלי אותו
 

galigal33

New member
שלי בן שמונה חודשים ורק לפני שבוע

או שבועייםן התחיל. ולא תמיד עושה את זה. לפעמים כשנימאס לו לישכב באותו מקום אז הוא מושיט ידיים. (בד"כ מושיט יד אחת יותר) הרבה פעמים מושיטים לו והוא לא מושיט בחזרה.
 
הי פסיפלורה

אני מעתיקה לכאן את תשובתי מפורום הורים לתינוקות על מנת שתשמש גם לגולשים אחרים שמתחבטים באותה שאלה . "גיל חמישה חודשים הוא גיל מוקדם יחסית להושטת ידיים אל ההורים אבל זה מצויין שאתם מדגימים לביתכם את הושטת הידיים כי תינוקות לומדים מחיקוי. בסביבות 6-8 חודשים אני רואה את רב התינוקות מושיטים ידיים (וגוף )להוריהם. אני באופן אישי לא מעודדת תינוקות להחזיק לבד את הבקבוק מפני שאני מאמינה שגם תינוק שאינו יונק זקוק לחיבוק בזמן ההאכלה והחזקה עצמאית של הבקבוק מעודדת אכילה עצמאית בסלקל ובטרמפולינה. בכל מקרה החזקה של בקבוק מלא שהוןא כבד יחסית דורשת מיומנות שיש לתינוק בסביבות גיל 8-10 חודשים. בשלב זה עודדי את ביתך להושיט ידיים לצעצועים בזויות שונות ( למעלה, למטה או בצדדים) ובתנוחות שונות ( בשכיבה על הבטן, על הצד או על הגב). בנוסף עודדי אותה להשתמש בכל יד בנפרד . לדוגמא: בשכיבה על בטן יד אחת משמשת להישענות ויד שניה מושטת לחפץ."
 
../images/Emo140.gifתודה ענת

'צטערת על שהצקתי
זה לא שאני רוצה להכריח אותה להחזיק את הבקבוק, אבל היה שלב שחשבתי שהיא מעוניינת בזה ופתאום זה עבר והיא רק מכוונת את הבקבוק לפה ומייד עוזבת. האמת שהמצב הזה פשוט מצחיק עד דמעות
לגבי הושטת ידיים לצעצועים, אין שום בעיה, היא מושיטה ידיים בנפרד לצעצועים כשהיא על הבטן, מעבירה חופשי צעצועים מיד ליד. תודה ושבת שלום
 
למעלה