בגלל שאני בעד העובדים , בניגוד לרוב פה בפורם

מצב
הנושא נעול.

kobiz99

New member
או שייצאו לגמלאות
או שיעברו לעבוד במוסך החדש (ועל זכויותיהם של אלה צריך להילחם).
עמית היקר. את גיל הפרישה קבע ראש הממשלה
ביבי נתניהוא בהיותו שר האוצר כמדומני ב-2003 והועמד על67 שנים עובד תחזוקה ברכבת בגיל 35-40 איכן ימצא עבודה בעוד 5-10 שנים כשהניד שבהחזקת הרכבת יגרט. מי יקלוט אותם באמצע החיים??????????????????
 

amit1270

New member
עמית היקר. את גיל הפרישה קבע ראש הממשלה
ביבי נתניהוא בהיותו שר האוצר כמדומני ב-2003 והועמד על67 שנים עובד תחזוקה ברכבת בגיל 35-40 איכן ימצא עבודה בעוד 5-10 שנים כשהניד שבהחזקת הרכבת יגרט. מי יקלוט אותם באמצע החיים??????????????????
על זה הוועד צריך להילחם!
אני חושב שצריכה להיות עדיפות לעובדי רכבת במוסכים החדשים, או איזשהו סידור אחר שלא יפקיר אותם ועל זה אני בטוח שהוועד יזכה לאהדת הציבור ולהבנה מלאה (בתנאי שלא ינקוט מהלכים אלימים ומטופשים כמו שראינו לאחרונה). זה בדיוק מה שהשופטת התכוונה כשכתבה על השלכות המהלך, בניגוד לערעור על עצם המהלך והחלטת הממשלה, שזה כבר עניין פוליטי.
 

טשאפק

New member
כן.
אם רוכשים ציוד חדש ומוסרים בלעדית תחזוקה לקבלן חיצוני. הידע של העובדים הקימים נעצר בציוד הישן ובעוד מספר שנים כשהציוד הישן יגרט העובדים יפוטרו.
אתה מדבר על חשש מפגיעה עתידית
וזה דבר אחר לגמרי. זה לא שמחר גורטים את כל הקרונות הקיימים. הועד זכאי לעמוד על תנאי פרישה הולמים ועל התחייבות לקלוט עובדים בחטיבות אחרות, כאשר באמת ייגרט ציוד קיים.
 

amit1270

New member
למה בכלל מנסים להפריט את הרכבת?
אם יש כשלים נקודתיים או עובדים רשלניים יש לטפל בהם ורק בהם. למה לתת עוד נכס של המדינה לבעל מזל יחיד שלא נבחר ע''י אף אחד ושאין לנו השפעה עליו? למה להכניס חברות רכבת זרות ולממן אותן כשאפשר לייעל את חברת הרכבת הישראלית ולדאוג לתנאי עבודה ראויים לעובדיה ולתנאי נסיעה טובים לנוסעיה?
על מה אתה מדבר?
אין שום כוונה להפריט את הרכבת. יש מה שנקרא מיקור חוץ, או קבלן משנה, וזה מקובל בכל מקום.
 

כחלחל

New member
למה בכלל מנסים להפריט את הרכבת?
אם יש כשלים נקודתיים או עובדים רשלניים יש לטפל בהם ורק בהם. למה לתת עוד נכס של המדינה לבעל מזל יחיד שלא נבחר ע''י אף אחד ושאין לנו השפעה עליו? למה להכניס חברות רכבת זרות ולממן אותן כשאפשר לייעל את חברת הרכבת הישראלית ולדאוג לתנאי עבודה ראויים לעובדיה ולתנאי נסיעה טובים לנוסעיה?
למה להפריט? עכשיו יש יותר סיבות
בואו נעזוב את הויכוחים ונלך עם טיעוני ועד בריוני הרקבת.. המנטרה הראשית שלהם זה בטיחות מעל הכל. וואלה, כמה פוליטיקאלי קורקט, מי שהבטיחות בראש מעיניו יודע שבטיחות זה דבר קדוש , לא משחקים עם זה. לעצור רכבת מחוץ לתחנה כדי לעשות זובור לנוסעים בתירוץ שיקרי של תקלה טכנית זה זלזול בבטיחות ושימוש בבטיחות כ"קרדום לחפור בו" איש לא היה רוצה להפקיד את בטיחותו ובטיחות בני משפחתו בידי פיראטים שכאלה. במבחן התוצאה העתידית, ההנהלה והשר לא יכלו לחלום על מתנה גדולה יותר מהועד להצדקת ההפרטה עד כדי כך שכבר נשמעים קולות להפריט לא רק את התחזוקה. לגבי הטיעון הכלכלי ונכס של המדינה אפשר לדון בהמרת ההפרטה לגורם פרטי לסוג של הלאמה ושותפות כזו או אחרת כך שהשליטה והפיקוח ישארו בידי המדינה, אבל את הפיראטים האלו יש ללמד את הסדר הנכון של ההיררכייה: שלמדינה יש רכבת ולרכבת יש עובדים ולעובדים יש ועד,,,,,,ולא הפוך שלועד יש רכבת ומדינה.
 

טשאפק

New member
בגלל שאני בעד העובדים , בניגוד לרוב פה בפורם
נתחיל מזה שאין אמת מוחלטת ,אי אפשר להוכיח שרוב העם עם העובדים או הממשלה . לעניין עצמו ,ישנם גם פה בפורום אנשים שאינם עובדים או מרשים לעצמם לחשוב מנקודת מחשבה של מנהלים . ואני שואל עבדתם פעם ברכבת כנהגים או במוסך ??? בטח שלא ,אז למה אתם באים בטענות ,בטח שזה קל להקליד באינטרנט תגובות,אבל לעבוד ברכבת ??? קשה יותר. זכות יסוד של כל חברה דמוקרטית היא לשבות ,את זה צריך לכבד ,אפשר להתווכח האם זה טוב הפרטה או לא ,מעבר לזה כמו לנסות לשבור את העובדים זה מגוחך ,כה לחיי עובדי רכבת ישראל ,אתם עובדים מגיע לכם זכיות !!!.
גם לנוסעים יש זכויות
יש לעובדים זכויות ובכללם זכות לשביתה אבל כל זכות היא מוגבלת. לשבות ללא התראה ראויה, לזרוע כאוס כללי - נוסעים שנמצאים על הרכבת לא יודעים מתי תגיע ואם תגיע - זה לא ראוי וזה לא מקובל. רוצים לשבות? תודיעו באופן ברור ובכל דרך אפשרית (במיוחד בתחנות עצמן): החל מיום X (בטווח זמן של שבוע לפחות) יבוטלו רכבות אלה ואלה עקב סכסוך עבודה. עם הנוסעים הסליחה. שאר הרכבות יצאו ויגיעו כמתוכנן.
 

easylivin

New member
גם לנוסעים יש זכויות
יש לעובדים זכויות ובכללם זכות לשביתה אבל כל זכות היא מוגבלת. לשבות ללא התראה ראויה, לזרוע כאוס כללי - נוסעים שנמצאים על הרכבת לא יודעים מתי תגיע ואם תגיע - זה לא ראוי וזה לא מקובל. רוצים לשבות? תודיעו באופן ברור ובכל דרך אפשרית (במיוחד בתחנות עצמן): החל מיום X (בטווח זמן של שבוע לפחות) יבוטלו רכבות אלה ואלה עקב סכסוך עבודה. עם הנוסעים הסליחה. שאר הרכבות יצאו ויגיעו כמתוכנן.
זכויות? למה מי הם בכלל?!
הרכבת לא שלהם, הרכבת זה "הבית" של משפחת העובדים!!! הנוסעים הם אורחים, אז איך הם מעזים לבוא בכלל בטענות?!?!
 

benshap2

New member
בגלל שאני בעד העובדים , בניגוד לרוב פה בפורם
נתחיל מזה שאין אמת מוחלטת ,אי אפשר להוכיח שרוב העם עם העובדים או הממשלה . לעניין עצמו ,ישנם גם פה בפורום אנשים שאינם עובדים או מרשים לעצמם לחשוב מנקודת מחשבה של מנהלים . ואני שואל עבדתם פעם ברכבת כנהגים או במוסך ??? בטח שלא ,אז למה אתם באים בטענות ,בטח שזה קל להקליד באינטרנט תגובות,אבל לעבוד ברכבת ??? קשה יותר. זכות יסוד של כל חברה דמוקרטית היא לשבות ,את זה צריך לכבד ,אפשר להתווכח האם זה טוב הפרטה או לא ,מעבר לזה כמו לנסות לשבור את העובדים זה מגוחך ,כה לחיי עובדי רכבת ישראל ,אתם עובדים מגיע לכם זכיות !!!.
פני העבודה המאורגנת בישראל כפניה של גב' אדרעי
הגברת עברה על כל חוק והסכם קיבוצי אפשרי בהתנהלותה בחודשים האחרונים, חבל שאי אפשר להכניס אנשים כמוה לבית הסוהר.
 

droriko

New member
פני העבודה המאורגנת בישראל כפניה של גב' אדרעי
הגברת עברה על כל חוק והסכם קיבוצי אפשרי בהתנהלותה בחודשים האחרונים, חבל שאי אפשר להכניס אנשים כמוה לבית הסוהר.
הבעיה היא
שבית המשפט שלנו אישר לה . אגב בית משפט , הנה עוד גוף שצריך לעבור טיפול 10000 .
 

אורי404

New member
פני העבודה המאורגנת בישראל כפניה של גב' אדרעי
הגברת עברה על כל חוק והסכם קיבוצי אפשרי בהתנהלותה בחודשים האחרונים, חבל שאי אפשר להכניס אנשים כמוה לבית הסוהר.
יש אנשים ב"רכבת ישראל" ולא רק היא
שלקחו ולוקחים את החוק לידיים. שלא יתפלאו מהסלידה של ציבור הנוסעים מ"רכבת ישראל".
 

בועז ל

New member
בגלל שאני בעד העובדים , בניגוד לרוב פה בפורם
נתחיל מזה שאין אמת מוחלטת ,אי אפשר להוכיח שרוב העם עם העובדים או הממשלה . לעניין עצמו ,ישנם גם פה בפורום אנשים שאינם עובדים או מרשים לעצמם לחשוב מנקודת מחשבה של מנהלים . ואני שואל עבדתם פעם ברכבת כנהגים או במוסך ??? בטח שלא ,אז למה אתם באים בטענות ,בטח שזה קל להקליד באינטרנט תגובות,אבל לעבוד ברכבת ??? קשה יותר. זכות יסוד של כל חברה דמוקרטית היא לשבות ,את זה צריך לכבד ,אפשר להתווכח האם זה טוב הפרטה או לא ,מעבר לזה כמו לנסות לשבור את העובדים זה מגוחך ,כה לחיי עובדי רכבת ישראל ,אתם עובדים מגיע לכם זכיות !!!.
הודעת רכבת ישראל: "הוועד מגלה אטימות"
להלן הודעת הנהלת הרכבת. "הנהלת הרכבת קראה לוועד לשוב אל שולחן הדיונים, לנהוג באחריות ולהפסיק לאלתר את הפגיעה בציבור הנוסעים. הוועד מגלה אטימות מוחלטת ואינו קשוב לציבור הנוסעים. בכך הם פוגעים בראש ובראשונה במקום עבודתם והכל בשל אינטרסים אישיים של יו"ר הוועד."
 

eranfra

New member
הודעת רכבת ישראל: "הוועד מגלה אטימות"
להלן הודעת הנהלת הרכבת. "הנהלת הרכבת קראה לוועד לשוב אל שולחן הדיונים, לנהוג באחריות ולהפסיק לאלתר את הפגיעה בציבור הנוסעים. הוועד מגלה אטימות מוחלטת ואינו קשוב לציבור הנוסעים. בכך הם פוגעים בראש ובראשונה במקום עבודתם והכל בשל אינטרסים אישיים של יו"ר הוועד."
בועז אולי אתה תעזור לנו להבין באמת
אבל אם אתה מייצג את ההנהלה אז אתה צד ,תשדל להיות אובייקטיבי .
 

easylivin

New member
בועז אולי אתה תעזור לנו להבין באמת
אבל אם אתה מייצג את ההנהלה אז אתה צד ,תשדל להיות אובייקטיבי .
אף אחד פה לא "מייצג את ההנהלה".
יש כאן נציגי ועד העובדים, זה נכון. מהצד השני יש כאן סתם אזרחים, שחלקם גם נאלצים להשתמש בשירותיה של הרכבת לעיתים קרובות. מה שאתה מסרב להבין הוא שבחברה הדמוקרטית שלנו דעתו של כל אזרח ואזרח חשובה והיא זאת שצריכה לקבוע. אבל משום מה, אתה פוסל את כולם חוץ "מעובדי הרכבת" (או ליתר דיוק, הפעילים בועד) שמראש הצהרת כבר שאתה תומך בהם. אז איזה מין דיון אתה רוצה שיתקיים? רוצה לפתח "שרשור של הועד בלבד"?! אז שכח מזה, כי הנושא הזה חשוב ונוגע לרובנו.
 

בועז ל

New member
התכוונת כדובר או דוור ,אגב תן לנו פרשנות
או שמטעמים השמורים עמך אתה לא להיכנס לזה.
אך ורק דוור.
לצערי, לא אוכל בשלב זה להתייחס למחלוקת סביב מיקור החוץ ונחיצותו, מאחר שבאמת ובתמים אין בידי עדיין מספיק מידע שבכוחו לענות על שאלות אלו שהצגתי. מאידך, כאזרח העושה שימוש מעת לעת בשירותיה של הרכבת, אני בהחלט כועס על הפגיעה הקשה של ועד עובדי הרכבת בשירות החיוני כ"כ לציבור, וגם על החלטתה של שופטת ביה"ד לעבודה מתחילת השבוע.
 

elitrou

New member
בגלל שאני בעד העובדים , בניגוד לרוב פה בפורם
נתחיל מזה שאין אמת מוחלטת ,אי אפשר להוכיח שרוב העם עם העובדים או הממשלה . לעניין עצמו ,ישנם גם פה בפורום אנשים שאינם עובדים או מרשים לעצמם לחשוב מנקודת מחשבה של מנהלים . ואני שואל עבדתם פעם ברכבת כנהגים או במוסך ??? בטח שלא ,אז למה אתם באים בטענות ,בטח שזה קל להקליד באינטרנט תגובות,אבל לעבוד ברכבת ??? קשה יותר. זכות יסוד של כל חברה דמוקרטית היא לשבות ,את זה צריך לכבד ,אפשר להתווכח האם זה טוב הפרטה או לא ,מעבר לזה כמו לנסות לשבור את העובדים זה מגוחך ,כה לחיי עובדי רכבת ישראל ,אתם עובדים מגיע לכם זכיות !!!.
כמה הערות על התגובה
התגובה שלך מלאה רגשות, אך לא ממש עקבית לוגית. אני מסכים לחלוטין שאין אמת מוחלטת, ובעם שלנו יש מחלוקת על כל עניין ועניין, בפרט גם לגבי עיצומים בהם נוקט ועד עובדי הרכבת. ומכיוון שכל נושא הוא שנוי במחלוקת, לא ממש ברור מה הנקודה כאן? זה שאנשים מרשים לעצמם לחשוב, גם אם אינם עובדי הרכבת - זאת זכותם במדינה דמוקרטית. יותר מכך, יש לנו גם זכות לבטא את המחשבות שלנו, בין היתר כאן. אגב, הממשלה גם רוצה שיותר אנשים יעבדו בתחום, ולכן מפתחת את הרכבת באופן משמעותי מאוד בשנים האחרונות. בכל חברה דמקרטית הזכות לשבות אינה מוחלטת. לחברות שנותנים שירותים חיוניים יש מגבלות. מכיוון שרכבת ישראל היא מונופול, מגבלות כאלה חלים גם עליה. אם היו מספר חברות שמבצעים אחזקה של קרונות, עובדיהם היו חופשיים יותר לשבות, באופן פרדוקסלי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה