בהצלחה,תודה על עזרתך תמיכתך בנו.

בהצלחה,תודה על עזרתך תמיכתך בנו.

שאלה ? האם מותר לקופת חולים לא לתת טופס 17 לסיטי בהדסה לשם מעקב קבוע מזה שנים,לאחר ניתוח וטיפולים קשים, בגלל שעלות הסיטי בהדסה יותר יקר ממקומות אחרים,בעבר קבלתי בלי בעיות, כתבתי על כך לכל מקום אפשרי וזה לא עוזר לי,נאמר לי לעשות הבדיקה כאן וללכת לרופא בהדסה, לא מעניין אותם שאני מרותקת לכסא גלגלים,אני אמורה לאחר צילום הסיטי להעבירו לירושלים לקונסוליום רופאים לשם השוואה ורק מאוחר יותר להפגש עם הממוחה, הסברתי שאני משתמשת במחשירי הנשמה,רגישה לחומרים ששותים לפני הבדיקה,בהדסה אני נמצאת בהשגחה של האחיות, לא עוזר כלום,לכן מה זה בריאות ממלכתית כל אחד בוחר רופא מקום טיפולי, עם בדיקות שגרתיות לא מאפשרים. למי עלי לפנות,עבר זמן רב מידיי מאז הבדיקה האחרונה, תודה
 

ליכטמן

New member
קופ"ח לא חייבת לאשר ט'17 לכל ספק

על פי סעיף 3 (א) לחוק זכויות החולה, "כל הנזקק לטיפול רפואי זכאי לקבלו בהתאם לכל דין ובהתאם לתנאים ולהסדרים הנוהגים מעת לעת, במערכת הבריאות בארץ" אם לקופ"ח בה את מבוטחת יש הסדר עם בי"ח הדסה לביצוע בדיקות אלה, היא חייבת לאשר גם לך. לעומת זאת אם אין לקופ"ח הסדר כזה, היא לא חייבת מבחינה חוקית לאשר לך את ביצוע הבדיקה בהדסה. אני ממליץ לך לפנות לאגודה לזכויות החולה 03-6022934 , לעיתים פניה דרכם עוזרת יותר מאשר פניה ישירה.
 
מרים קרן שלום ../images/Emo127.gif

עקרונית, מותר לקופת החולים להחליט באיזה בית חולים יתבצע מעקב הסי.טי. אולם, החלטה של קופת החולים בעניין הספציפי שלך צריכה להיות סבירה: לא פירטת לי מדוע את מעונינת לבצע את בדיקת ה- C.T בהדסה דווקא- האם זה בגלל ששם את רגילה? האם זה בגלל שאת מרגישה שאת סומכת יותר על הצוות בהדסה? האם בגלל נכותך קשה לך להגיע למקום אחר? לאחר שתעני לי על השאלות הללו, אוכל להשיב לך האם החלטת קופת החולים בעניינך נראית סבירה או לא, ומהם הסיכויים שלך לשנותה. במידה והחלטת קופת החולים בענינך איננה סבירה, אנחה אותך בהמשך מה לעשות. איחולי בריאות והצלחה, כרמית.
 
תודה על התשובה

נכון לא הסברתי לעומק, עברתי ניתוח וטיפולים נמצאת במעקב באנקולוגיה, בלי צילומים אין לי טעם ללכת למעקב, תיק הצילומים נמצא בארכיון, המכון לא אוהב צילומים שבוצעו במקומומות אחרים,מה שחשוב יותר, מחייב אותי למצא מקום נגיש עם השגחה רפואית,להעביר לירושלים את הצילומים בכדי שהרופאים יעשו השוואה ורק לאחר מכן הביקורת שלי במרפאה, זה לא קל,עד לפעם האחרונה נסעתי פעם לצילום ופעם לביקורת, מה עלי לעשות בכדי שהמעקב ימשיך באותו המקום,כאן הצילו את חיי,ושהיתי תקופה ארוכה,חודש לפני הניתוח אושפזתי בוולפסון עם צילום ובו הגידול שוחררתי ונאמר לי על ידיי מנהלת המחלקה לא להתיחס לזה, היות ולא הרגשתי טוב פניתי לפר' רחמילביץ, עם אותו הסיטי אישפז מייד ,עשה בדיקות רבות מאד והציל את חיי,מה הפלא שקיים אצלי ביטחון במקום זה, לגבי הנושא הספיציפי הנ"ל,בכל יתר הבעיות אני נמצאת במעקב במרכז. תודה על העזרה
 
האם הבנתי נכון?

אני רוצה לבדוק שהבנתי אותך נכונה: את נמצאת במעקב אונקולוגי בהדסה, ואת צילומי הסי.טי את מבצעת במקום אחר (באיזור המרכז) בגלל שקופת החולים לא לא נותנת לך התחייבות להדסה. ראשית, אני רוצה לברר שהבנתי אותך נכון- תעני על זה בבקשה. שאלה שניה - תאמרי לי גם היכן את מתגוררת, והאם המכון של הסי. טי אליו קבלת התחיבות נמצא רחוק מביתך. שאלה שלישית- האם בהדסה היו מוכנים בעבר לקבל אותך לבדיקה בהסתמך על צילומי סי.טי שבוצעו באיזור המרכז. שאלה רביעית- אילו פניות פנית בנושא זה ולמי. המון בריאות. להשתמע, כרמית.
 
תשובות

לא עשיתי סיטי באף מקום אחרי הפשלה שהיתה בפינוח הצילום,לאורך כל הזמן נעשה הסיטי והמעקב בהדסה, מזה כשנתיים לא נבדקתי כי לא קבלתי טופס 17 לסיטי בהדסה. אני גרה בבת ים,הרופא מוכן לתת לכל מקום נגיש בלבד הדסה, הוא מבין שתיק הסיטי והמעקב בהדסה לדבריו לא מאשרים לו. לא ברור לי עם בהדסה מוכנים לקבל סיטי ממקום אחר,למה צוות רופאים ירצה לשבת לבדוק ולעשות השוואות לצילומים קודמים, לא ניסיתי זאת כי הדרך גם לא מקובלת עלי, בגלל הרגישות שלי לחומר ומצבי המיוחד,רק וריד לוקח להם למצוא הרבה זמן, בכל מקום שמבצעים סיטי, יושבים כל הזמן במסדרון בלי השגחה ואילו בהדסה יש השגחה ומיטה לפי הצורך. פניתי למחוז, להנהלה בתל אביב,זכויות החולה,עבר הרבה זמן התיאשתי והפסקתי להבדק, מי שחזר עלי ודירבן אותי לדרוש ולא לוותר היו נשים מקסימות מזכויות החולה. תודה על עזרתך, ביושר הסכמתי בקלות מידי עם הדרך, אם לא נותנים, הכל בסדר ולא צריך לעשות, הבדיקה קשה עבורי, ברור שזאת לא הדרך,אני טובה בעזרה לאחרים.
 
אני מבינה , אבל... ../images/Emo41.gif

אני מבינה שאת סומכת אך ורק על "הדסה", אבל כמו שכתבת גם אני חושבת שאין זו הדרך וזה לא לטובתך שלא נבדקת בכלל במשך השנתיים החולפות . לפיכך, אני מציעה לך לעשות סי.טי במקום שהקופה מאשרת: לפני הבדיקה שוחחי עם האחות במקום, הסבירי לה את כל הבעיות שמהן את סובלת ותשאלי אותה כיצד אפשר להתמודד עם זה. אחרי שתהיה בידך בדיקת הסי. טי : אני מציעה לך לקבל שתי חוות דעת. חוות דעת אחת מן הרופא המאושר על ידי קופת החולים, וחוות דעת נוספת מפרופ' רחמילביץ.תבדקי את זכויותיך בביטוח המשלים (אם יש לך כזה), בדרך כלל מגיע לכל מבוטח להבדק על ידי רופא יועץ-מנהל מחלקה במימון הביטוח. פשוט נראה לי שהמשך המאבק עשוי לפגוע בך משום שאת נאבקת (לגבי המקום בו צריך וכדאי לעשות את הבדיקות) אבל לא נבדקת על ידי רופא וזה חבל. העיכוב כאן בשל עמידה על העקרונות (הצודקים- לטעמי) עשוי לפגוע בבריאותך וחבל. המון בריאות- כרמית.
 
למעלה