בואו נדבר רגע על הקטנת שמלה, בבקשה?

3תיתי

New member
בואו נדבר רגע על הקטנת שמלה, בבקשה?

נגיד שיש שמלה, יושבת יפה, אבל המותן לא במקום. אם מרימים אתה"חצאית" של השמלה, הרי ההקף רחב יותר מהמותן. אי אפשר לבצע הצרות בצידי השמלה, כי יש שם משולשי קישוט. מה עושים?
(רק לציין- כבר עשיתי. זה אכן לא יושב נפלא במותן)
כלומר- אם החצאית של השמלה היתה עם תפרים צידיים, אולי היה ניתן להצר אותה ולחבר לגוף. אין תפרים כאלה!
 

שש שבע

New member
פורמים את כל החצאית ויוצרים מילוי, כלומר מחלקים את כל העודף

שווה בהקף, בלי כיווץ, ואז זה יושב יותר טוב אפילו מבהתחלה,
 

3תיתי

New member
אני אהיה יותר ספציפית. זו השמלה

חברתי קנתה אותה בעודפים של H&M לביתה, שמידתה גדולה ממידת בתי. התברר, שהשמלה נתפרה בצורה שגויה, וקו הטול במחשוף, נמוך מקו הפטמות. זה ממש לא לביש, ושימוש בגופיה, מקלקל את המשולשים השקופים במתניים ונראה גם לא טוב. (זו שמלה לקונצרטים).

לקחתי את השמלה, וקניתי צוארון תחרה באי-ביי. לא נראה טוב!

ואז קניתי מכונת תפירה...

 

3תיתי

New member
צילמתי מקרוב. אין כיווצים

השמלה ישבה מאד הדוק על מתני הבת, אבל המותן, לא היתה במקום! ממש נמוכה מדי. לעומת זאת, היה גם לשמר את המשולשים במתניים, וגם לתקן את המחשוף. זו השמלה אחרי תיקון. המותן יושבת פחות יפה מקודם. לא הוצאתי את כל החצאית, כי חששתי. אולי היה צריך להוציא את כל החצאית, להצר קצת תפרי צד רק בחצאית ולתפור חזרה?

את המחשוף, לקחתי כאתגר. היה לי בד די דומה (נראה בצילום יותר מבריק מהמציאות). עשיתי גזרה של תוספת הבד בעזרת ניר, איתו עקבתי אחרי מתאר התפר של הטול ואז הרמתי את הנייר, וציירתי שוב את המתאר. פשוט יצרתי גזרה ל"חוסם מחשוף"

הבד של ה"חוסם" מאד גמיש וקשה גם לגזירה וגם לתפירה. עשיתי משהו מוזר. השארתי את גזרת הנייר בתוך הבד, הדבקתי את מכפלת הבד בעזרת סלוטייפ שקוף לנייר ואז בעצם קיבלתי ייצוב של הבד. תפרתי קרוב מאד לשוליים, וזה הצליח פחות או יותר, כי היה ייצוב.

משסיימתי, גזרתי את ה"מכפלת" קרוב מאד לתפר, ומרבית הנייר פשוט נתלש החוצה. כן נשאר קצת סלוטייפ. את ה"חוסם" המוכן, תפרתי ביד לטול.
 

שש שבע

New member
כמה דברים: א.יצוב ה"חוסם" כפי שקראת לו, בעזרת ניר

הוא דבר נכון, בצורה מקצועית עושים את זה עם פליזלין, ואז תולשים את הפליזלין החוצה,
ב, המסקנה שלך שצריך לפרק לגמרי את החצאית והמשולשים, נכונה. - בתפירה אין קיצורי דרך, ואם עושים זה נראה לא טוב.

ג. כשקונים שמלה באי ביי/אליאקספרס/ ועוד, בקניה ברשת בלי למדוד, כדאי לצפות לזה שהבגד לא יהיה לביש. אז אם יש לך עוד סבלנות וכוח להמשיך במבצע השמלה הזו...אני אצדיע לך...אני אישית שונאת תיקונים, כי אני יודעת איפה אני מתחילה, אבל לא איפה אני מסימת....
 

3תיתי

New member
השמלה לבישה לחלוטין

אם מוסיפים חגורה דקה. ובתכלעס, היא עלתה 30 שקלים. היא לא היתה לבישה קודם לכן, ולא היה לי מה להפסיד. בתכלעס, השתמשתי בה כדי ללמוד ולהשתפר בתפירה. ואני חושבת ש(שוב) בחרתי באגוז קצת קשה לפיצוח. היום תגיע הבת. השמלה כולל ה"חוסם" עדיין לא נמדדה. אם תמצא חן בעיניה, אז יופי! הרויחה שמלה, שאחרת היתה נזרקת, כי אף אדם שפוי, לא לובש שמלה כשכל העייסק בחוץ, בתוך טול שקוף...

פרוק השמלה לחלוטין, הרגיש לי גדול עלי. זה ממש לתפור אותה מחדש, רק בלי גזרה, ועם מגבלות. מרגיש לי שכבר יותר קל לתפור אחת כזו חדשה.

עכשיו מנסה לתפור לבת שמלה בעצמי. מצאתי גזרות חינמיות. אני מנסה!

באשר לקניה ללא מדידה: כל שמלות ההופעה של בתי, נקנו יד שניה, מרביתן נקנו בלי שמדדה! מדובר בשמלות ערב יקרות (שנקנו בזול בחנויות יד שניה). הרוב המכריע נראות כאילו נתפרו עבורה. חלקן דרשו תיקונים קלים מאד. זה תמיד הימור, אבל הימור על 20-30 שקלים. ועבורי, לגלות שמלה מהממת כזו, ולקנות עבורה, זו הנאה גדולה. כל שמלות ההופעה שלה ביחד, ויש כמה וכמה, לא עברו את 200 השקלים, כך שלא נורא!

תודה רבה על ההתייחסות. ופליזלין הרגיש לי רך מדי. לכן השתמשתי בנייר. המצאתי אביזרי תפירה.
 
למעלה