בוחרים להרגיש טוב

בוחרים להרגיש טוב

אהלן לכולם! לא מזמן קראתי את הספר של דר' דיוויד ברנס "בוחרים להרגיש טוב", ומאוד התחברתי לשיטת התרפיה שהוא מתאר של שם הטיפול הקוגנטיבי והשליטה על מצבי רוח באמצעות המחשבות שלנו. רציתי לדעת אילו שיטות נוספות משתמשים בהם בטיפול הקוגנטיבי? לי אישית זה נראה יותר עבודתו של הפסיכולוג לכוון את האדם לחשיבה בריאה יותר וכל השיחות שדר' ברנס מנהל עם הפציינטים שלו - כפי שידוע לי לא מקובל שפסיכיאטר יבצע אותם, אלא יפנה אותו לפסיכולוג (ע"פ התפיסה של פסיכיאטר - תרופות, פסיכולוג - שיחות נפש). מה דעתכם?
 
זה לא עניין של דיעה

אלא של הכשרה. תתפלאי, אבל יש הרבה פסיכיאטרים שלמדו גם לעשות עוד כמה דברים חוץ מלרשום תרופות הדימוי הזה שיש לציבור קשור לאיך שמערכת הבריאות הציבורית בנוייה. רופאים בשירות הציבורי (קופות החולים ומרפאות של משרד הבריאות) מקבלים אנשים בקצב של 10 דקות לאדם. ב-10 דקות מצופה מהרופא להעריך את מצבו הקליני של המטופל, לנסות לאזן אותו תרופתית - ולא לעשות לו פסיכותרפיה או טיפול קוגניטיבי, למרות שאולי יודע לעשות אותם. מערכת הבריאות הציבורית, בנוייה לתת מענה קצרצר לעניינים חריפים ולא לטיפולים ארוכי טווח. לטיפולים ארוכי טווח יש סיבסוד מסויים מצד הקופות, אבל בגדול אנשים שרוצים לקבל טיפול כזה הולכים באופן פרטי... ואז יוצא שהולכים לפסיכולוג באופן פרטי (במחיר מסובסד או לא) ונעזרים בתרופות מהפסיכיאטר בשירות הציבורי.
 
מה שאת אומרת זה

בדיוק למה שהתכוונתי - לא מקובל בארצנו לקבל תרפיה קוגניטיבית אצל הפסיכיאטר אלא אצל הפסיכולוג
 

שריד

New member
מה שהיא אומרת

שיש חוסר ידע מצד אחד וסטארוטיפים מצד שני. פסיכיאטרים לומדים ומשתלמים בפסיכותרפיה, פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית ועוד. את צודקת, בדבר אחד פסיכיאטרים הם קודם כל רופאים.
 
קראי שוב:

כתבתי שלא מקובל שפסיכיאטרים מטפלים טיפול קוגניטיבי או אחר בשירות הציבורי, כי ככה השירות בנוי. יש המון רופאים שעושים טיפולים קוגניטיביים או פסיכותרפויטים - רק לא בשירות הציבורי. שם אין להם זמן.
 
למעלה