בוקר טוב, אשמח לעזרתכם

בוקר טוב, אשמח לעזרתכם../images/Emo13.gif

אני מחפשת סיפורי עם (או כל סיפור אחר מכל מקור שהוא) שמכיל את אחד הסעיפים הנ"ל או את שניהם: 1. סיפור שבו מפלצת/חיה/יצור שיש להלחם בו/להרוג אותו/לתפוס אותו לשם הגשמת משאלה. 2. סיפור שבו יצור/מפלצת/חיה שכל מי שרואה אותה מקולל. מעונינת גם בחלקי סיפורים , כל דבר שעולה לכן במחשבה תודה מראש
 
אולי בכל זאת?../images/Emo9.gif

וכדי שלא תחשבו שאלו שיעורי בית
אני מנסה להתחקות אחרי מקורו של אחד המיתוסים/אמונות בספר שקראתי. ברור לי שאותה הילדה בספר הושפעה מסיפורי עם שונים שהיו נפוצים באותו הזמן ולא מסיפור אחד. זיהיתי כמה מהם וחשבתי לפתוח את זה בפני אנשים אחרים שמכירים גם סיפורים אחרים מתרבויות שונות. חשבתי שזה יכול להיות גם מאד מענין....
 

siv30

New member
נראה לי שזה לא הפורום

כי לדוגמא אני קוראת ספרי פנטזיה אבל לא זוכרת לפרטים את הדמויות והחיות.
 

קובנר

New member
זה כולל מיתולוגיה?

כי במיתולוגיה היוונית שי כמה סיפורים שנראים לי מתאימים.
 

phrizer

New member
יש את הרקולס..

תשאלי את הרה, אני משער ע"פ הכינוי שהיא מבינה בזה
..
 

קובנר

New member
בקשר לסעיף השני

אז יש את מדוזה, שכל מי שרואה אותה מתאבן ואולי גם הסירנות, שכל מי ששומע את שירתן, לא חוזר לביתו
 
יש לי יש לי יש לי

סיפור ממש בשבילך - (מתאים לסע' 2) - הסיפור הקצר "ויי" של ניקולאי וסיליביץ גוגול. סיפור מיתוס אוקראיני עם המפלצת הנוראה ויי בעלת ארובות העיניים שמגיעות עד הרצפה. ועוד שלל מפלצות אחרות. הוא נמצא בקובץ הסיפורים שלו - "סיפורים אוקראינים" שנמצא בהרבה ספריות.
 

phrizer

New member
2.

יש את מלך הנחשים מהמיתולוגיה היוונית שנוצר מצפרדע שדוגרת על ביצה של תרנגולת ומי שמביט בעיניו מת, הוא הופיע גם ב"הארי פוטר וחדר הסודות", שכחתי מה שמו..
 

פיבסי

New member
יש את הספר של האחים גרהם

אבל לא מופיעים שם הרבה מפלצות אבל סיפור דג הזהב מופיע לדוגמא
 

מ צ ד ה

New member
מה לגבי מנורת הקסמים של אלאדין?

ויש גם את הסיפור של הדייג ודג הזהב. והסנדלר והגמדים אחחח. לאיזו תקו' יפה החזרת אותי
 

rigoletto111

New member
2 מיתולוגיות ידועות

מסופוטמית - גילגמש גרמאנית - זיגפריד הורג את הדרקון; המיתוס הגיע לפיתוח סופי ביצירה של ואגנר, "טבעת הניבלונג".
 
עוד כמה -

ג'ורג' הקדוש הרג את הדרקון, ומאז מצוייר תמיד איתו. פטריק הקדוש (שהיום הוא יומו, במסורת האירית) הרג את כל הנחשים באירלנד והציל את תושביה. פרסאוס היה צריך להרוג מפלצת ים, ואז זכה בנסיכה אנדרומדה (זה קרה בארץ - ביפו). (על הדרך הוא גם היה צריך להרוג את מדוזה, הגורגונה בעלת שערות הנחש והמבט המאבן,וזו כבר תשובה לשאלה 2). הרקולס היה צריך להרוג את ההידרה מלרנה,יצור נורא עם תשעה ראשים, שבכל פעם שכרתו אחד, צמח במקומו עוד אחד, וגם את האריה הנמאי (ובכלל היו לו המון משימות קשות שקשורות ביצורים מזעזעים). תזאוס היה צריך להרוג את המינוטאור, שחי בתוך מבוך (הלבירינת של כרתים). ב"אגם הברבורים" וב"מפצח האגוזים" צריך להרוג את המכשף, כדי להציל את הנסיכה או הנסיך מהכישוף שהוטל עליהם והפך אותם למשהו אחר (לברבורה או למפצח אגוזים). ב"האריה המכשפה וארון הבגדים", המכשפה הלבנה הופכת את מתנגדיה לאבן על ידי כישוף. כמו שכבר הזכירו - הבסיליסק, שמקורו לא בהארי פוטר, אלא במיתולוגיה היוונית, הורג במבטו, אלא אם מסתכלים בו לא ישירות, ואז רק מאבן.
 
וואו, עזרתם לי מאד!!!

תודה רבה על התשובות המפורטות והמענינות מאד מחר אקפוץ לספריה לחפש את כל מה שהצעתם המשך ערב מקסים
 
למעלה