בוקר טוב ומבורך

בוקר אור ומחוייך ../images/Emo13.gif

אני דווקא בשיא הסתלבט... מאתמול בלילה אנחנו כבר אצל ההורים
אבל יאללה שתפו- מה מכינים לשבת?
 

candy77091

New member
אה גם אנחנו תכננו להיות מאתמול בלילה.

בסוף אהובי אמר שאין שום צורך וניסע היום. כשאני שם אני ממש לא בסתלבט אני מבשלת כי משעממם לי והחמוד שלי אוהב את האוכל שלי וגם כולם שם אוהבים. אתמול הכנתי עוגת תפוחים-יצא מדהים למרות שיש לי עודת שוקולד במקרר.
 
בישוליישיין

כאמור, המשפחה חילונית, ההורים יוצאים לבילוי ואני מארחת את אחיי ואחותי + חברה של האח. מרק עוף, שניצלים, חזה עוף בדבש, אורז מלא, אורז בסמטי (לגיוון, אפונה וגזר, ספגטי ברוטב, ירקות ושרשים בתנור.
 
אנחנו כבר סימנו אתמול עם הבישולים..

ומה התבשל אצלנו? *מרק קישואים *קוסקוס *מג'דרה *ירקות מאודים *שניצלים שבת שלום לכולם
 
כעקרון המרק הוא לערב(בכל זאת מוצא אשכנזי...)

אבל הוא נשאר גם לבוקר ואיך הכנו אותו? אידנו בצל ו4 קישואים הוספנו חצי ליטר מים, מלח, פ.שחור (אפשר גם טימין) מבשלים כחצי שעה בדרך כלל אנחנו גם טוחנים את זה אח"כ (אבל אתמול החלטנו לא לטחון, ופשוט לחתוך קטן) בתאבון
 

candy77091

New member
טעם נפלא תלויי לטעמו של מי.

אני לא נוגעת במה שהיה כל השבת על הפלטה במיוחד אם הוא נהיה כהה יותר, טעם לא טעים לי בכלל.
 

candy77091

New member
את זה אוכלים אצלי ביום חול.

גם אצל הורים שלי וגם אצל הורים שלו זה נחשב לאוכל של יום חול.
 
אז מה אתם אוכלים בשבת?

אצלנו (אצל הורי כ שהם קצת "מקובעים" באוכל של שבתן) אין דבר כזה אוכל של יום חול\אוכל של שבת..
 

candy77091

New member
כן גם אני אתמול כשהייתי אצל חמותי

קיבלתי טראומה ממה שאחותה אוכלת בשבתות. הם עושים קידוש ואז מייד עוברים ל-חמין/אורז/ספגטי...מזעזע בעיניי... אז אצלינו זה הולך ככה-אצל אמא שלי למשל: סלטים(המון שמכינים אצלינו בבית לפחות 10 סוגים וכל פעם הם משתנים) דג-מטוגן/אפויי בתנור/אפויי עם ירקות וביצים וכאן זה כל סוגי הדגים, כל שבת אחד אחר. מרק עוף-זה תמיד אותו דבר ואני מאוד אוהבת. בשר/עוף/חמין-אני שונאת ואצלינו לא ממש אוהבים אז בקושי מכינים אותו בתוספת עם אורז כתום/כוסמת/תפו"א אפויי/מבושל/מאודה/מטוגן או עוף ממולא או הודו או בקר או רולדה וכו'.. אמא שלי מאוד מגוונת באוכל. אצל חמותי קצת פחות אבל גם יש מגוון.אורז/גריסי פנינה / תפו"א/ חמין/פלפל ממולא/בקר/עוף. בסלטים הם לא ממש טובים אבל אני מחנכת אותם כי אני אוהבת סלטים יותר מעוף וגם דגים יותר מעוף בשבתות.
 
נשמע אחלה אוכל..

הלואי ואוכל גם יום אחד להכין אוכל כזה לשבת (חצי צמחוני, כך שאת העוף אני מכינה רק בשבילי, ואם כבר אני אוכלת דג ב
אז זה טונה\שניצלדג..)
 

candy77091

New member
אני לא מכינה את האוכל!

אני רק בתחום הסלטים והעוגות כשאני אצל חמותי.ואצל אמא שלי גם דגים אני יודעת לעשות ושניצלי עוף. אף פעם לא הכנתי עוף כי אנחנו לא עושים שבתות בבית. דגים יש לך מגוון-בורי,סול,בקלה,קרפיון,בס,סלמון,נסיכה(שונאת את שני אלה) למה את לא מכינה שונה?את לא אוהבת?
 
אני יודעת שיש מגוון

ולא שאני לא אוהבת לגוון.. פשוט כמו שכתבתי הבעל צמחוני לא אוכל עוף\דג\בשר.. כך שאני עושה שניצלעוף (בכל מיני ציפויים) רק לעצמי (2 חתיכות) ודגים-לא בא לי להכין רק חתיכה 1 (אני יודעת שאם אכין יותר-זה ישב במקרר וזה יגיע לזבל) אז לדג יש לי "תחליפים"-שניצלדג\טונה, ולעוף אין " תחליף"-אז אני צריכה להכין..
 

candy77091

New member
איזה באסה זה.

לא נראה לי שהייתי חיה עם בעל כזה.אני אוהבת עוף ודגים וזה ממש מבאס שלא אוכל. בכלל זה הזויי בעיני אדם דתי וצמחוני.בע"ח נועדו כדי שנעלה אותם לקדושה ע"י שמברכים כשאוכלים אותם ושוחטים אותם שחיטה כשרה.לא מבינה את הגישה הזו של בעלך.
 
למעלה