בחירת כיור בעת שיפוץ מטבח

arielbm

New member
בחירת כיור בעת שיפוץ מטבח

שלום,
אנחנו משפצים את המטבח והגענו להתלבט לגבי בחירת הכיור. כמה שאלות:
1. איזה חומר: נירוסטה / סיליגרניט / חרס??? הנטייה שלנו היא לנירוסטה אבל זה לחלוטין מתוך עניין עיצובי (מתאים לצבע הגרניט שבחרנו למשטח) ואמונה שיהיה יותר קל לתחזק.
2. נירוסטה: האם היא משתפשפת ורואים עליה את השפשופים והשריטות או שהיא נשארת חלקה כמו שהגיע מהמפעל? יש חסרונות לנירוסטה לעומת חומרים אחרים? אם כן מהם?
3. פירמה: ראיתי שיש לא מעט פירמות: מכיורים שמיובאים על ידי גומא / פסיפיק / שוני / חרסה ועד בלנקו הגרמנית (לפחות כך זאפ מספר...) יש עניין של איכות? או שזה נטו מיתוג? מה עדיף? למה?
4. הכיור שלנו הוא סטנדרטי מתאים לארון 60 ומאוד מצאו חן בעינינו אלה שהם בצורת מלבן פשוט כמה שיותר מינימליסטי בעיצוב. ראיתי שיש הרבה כיורים היום שלא מגיעים עם הפס בחלק האחורי שעליו בד"כ מרכיבים את הברז. מצד שני, הגודל הפנימי של הכיור לא משתנה (הוא לא גדל בעקבות זה).יש העדפה טכנית / איכותית כלשהי? האם יותר כדאי להזמין כיור עם פס אחורי לברז או אולי דוקא עדיף לקדוח בשיש ולהתקין את הברזים על השיש? זה רק עניין עיצובי או שיש גם עניין טכני / מקצועי (עמידות / כתמים / וכו'....).
5. מעניינת אותנו ההתקנה שטוחה רגילה. ראיתי שיש כיורים שיש להם שפה בולטת מעל השיש (התקנה עליונה??). יש איזה עדיפות טכנית או שזה נטו עניין עיצובי.

תודה רבה!
 
מחירת כיור למטבח

  1. בנוסף לאלו ישנם כיורי סיליקוורץ (מעין סגסוגת פלסטית עמידה מאוד) כשבכל מקרה כיורי הנירוסטה נחשבים לעמידים ביותר.
  2. לכיור נירוסטה אין כמעט חסרונות, הוא עמיד בכל חומרי הניקוי (למעט מסירי שומנים קשים שעלולים להשאיר סימנים) והוא לא נשחק. בנוסף כיוון שהנירוסטה עצמה מגיעה בגימור מוברש ולא מבריק יהיה קשה לראות שריטות חדשות.
  3. נירוסטה היא חומר שמקובל שתעשיות רבות וכל ענף תעשייתי משתמש בנירוסטה בדרגת קושי שונה ובשילוב אחוזי ברזל שונים. בתחום המטבחים מרבית הכיורים מיוצרים מאותו סוג והדבר העיקרי שמשתנה הוא עובי החומר. כיור נירוסטה עבה, קשה יותר לכיפוף ולעיוות ולכן גם יהיה עמיד יותר במכות ויחזיק יותר זמן. בכל מקרה חשוב לוודא שהכיור מגיע עם דיפון רעש בתחתית אחרת הרעש בלתי נסבל.
  4. התקנת הברז על הכיור או על השיש היא החלטה עיצובית לחלוטין.
  5. בעניין זה צריך לבחון את הפרקטיקה, כיור אשר השפה שלו נמצאת מעל גובה השיש לא יאפשר לך לגרוף מים לתוכו. המשמעות היא שצריך לייבש עם סמרטוט את המשטח בכל פעם שעובדים. אני ממליץ לבחור בהתקנה השטוחה ולעשות לעצמכם את החיים קלים
 

arielbm

New member
מה עם חברות שונות?

יש סיבה להשקיע בחברה מוכרת? או שזה בעיקר מיתוג?
למשל ההבדל בין בלנקו לחברות אחרות בכיורי נירוסטה הוא כ 1000 ש"ח. יש הבדל בתרכובת של הנירוסטה, בלנקו הם היחידים שמצאתי שמייצרים מנירוסטה 316 18/10 ולא מ 308 18/10, השאלה היא האם הוא שווה את ההפרש במחירים?

תודה רבה על התגובה!!
 

zivaf2

New member
תשובה קצת אחרת

1. בעיני החומר המומלץ ביותר לכיורים הוא סיליגרניט של החברות אקווטופ/ בלנקו, אלו הכיורים הטובים והעמידים ביותר שקיימים בשוק.
2. נירוסטה- החסרונות שלה הם בעיקר השריטות, והעובדה שרואים כל טיפת מים שמתייבשת על הכיור.
3. כל החברות שציינת איכותיות ביותר.
4. יש כאלה שמעדיפים להתקין את הברז בפינת הכיור ולא במרכזו, כדי לשטוף בנוחות כלים גדולים מאד. במידה ותרצו כך= עדיף לקנות כיור עם שוליים, כי אז נראה טוב יותר שהברז לא במרכז. שימו לב אם תרצו חורים נוספים לסבוניה/ מטהר מים- להזמין מראש כי בנירוזטה לא ניתן אחר כך לקדוח.
5. עדיף התקנה שטוחה, קל יותר לגרוף מים לכיור.
 
למעלה