ביטול הליך גישור בין האוצר לסגל האקדמאי.

מצב
הנושא נעול.
ביטול הליך גישור בין האוצר לסגל האקדמאי.

ביטול הליך גישור בין האוצר לסגל האקדמאי.
אמש נדחתה הצעתה של שרת החינוך, הפרופ' יולי תמיר לקיום הליך גישור בין חברי הסגל הבכיר של האוניבסיטאות לבין האוצר. ההליך לא התקבל, לטענת הארגון, בגלל שהתנאים לקיום הליך גישור אינם ברורים ואינם מפורטים. חבל מאוד שרק בגלל נתונים טכניים בוטל הליך הגישור, שכן זוהי הזדמנות נהדרת הן לאוצר והן למערכת האוניברסיטאית להוות דוגמא להליך תקין. בהליך גישור יוכלו הצדדים להדגיש מה חשוב להם ומה ברצונם להשיג, ואם יושג פתרון אמיתי, סביר שיוכל הליך זה לשים קץ לכל אותן שביתות שחוזרות ונישנות כל שנה. (או לפחות לחלקן) נקוה שהעניין עוד ישתנה.
 

שילה1

New member
הבנתי כי ההליך לא התקיים בשל סרובם של נציגי

ביטול הליך גישור בין האוצר לסגל האקדמאי.
אמש נדחתה הצעתה של שרת החינוך, הפרופ' יולי תמיר לקיום הליך גישור בין חברי הסגל הבכיר של האוניבסיטאות לבין האוצר. ההליך לא התקבל, לטענת הארגון, בגלל שהתנאים לקיום הליך גישור אינם ברורים ואינם מפורטים. חבל מאוד שרק בגלל נתונים טכניים בוטל הליך הגישור, שכן זוהי הזדמנות נהדרת הן לאוצר והן למערכת האוניברסיטאית להוות דוגמא להליך תקין. בהליך גישור יוכלו הצדדים להדגיש מה חשוב להם ומה ברצונם להשיג, ואם יושג פתרון אמיתי, סביר שיוכל הליך זה לשים קץ לכל אותן שביתות שחוזרות ונישנות כל שנה. (או לפחות לחלקן) נקוה שהעניין עוד ישתנה.
הבנתי כי ההליך לא התקיים בשל סרובם של נציגי
המרצים הבכירים. נראה לי ש"נתונים טכניים"-תרוץ ממש קלוש הוא. ובגדול-אכן-הוחמצה הזדמנות של פז ליישב בעייה רצינית ,המציקה למרצים בכירים רבים שנים ארוכות. (ואגב-משבוע הבא מצטרף גם הסגל הזוטר לשביתה.מה שאומר-אין לימודים באוניברסיטאות!) ואגב-שמחה הייתי אם המורים היו שוקלים בחיוב קיום הליך גישור. וצודקת איריס.זו דרך לפתור בעיות,חסכון בזמן,ובעלויות. יום נפלא לכולם,יום של גישורים "עם הסכמות".
 
נטען כי הנושא אינו מתאים לגישור - האומנם?

הבנתי כי ההליך לא התקיים בשל סרובם של נציגי
המרצים הבכירים. נראה לי ש"נתונים טכניים"-תרוץ ממש קלוש הוא. ובגדול-אכן-הוחמצה הזדמנות של פז ליישב בעייה רצינית ,המציקה למרצים בכירים רבים שנים ארוכות. (ואגב-משבוע הבא מצטרף גם הסגל הזוטר לשביתה.מה שאומר-אין לימודים באוניברסיטאות!) ואגב-שמחה הייתי אם המורים היו שוקלים בחיוב קיום הליך גישור. וצודקת איריס.זו דרך לפתור בעיות,חסכון בזמן,ובעלויות. יום נפלא לכולם,יום של גישורים "עם הסכמות".
נטען כי הנושא אינו מתאים לגישור - האומנם?
מסתבר כי פרופ' צבי כהן, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמאי הבכיר, טען כי גישור מיותר בשלב זה, וזאת כי הם דורשים התחייבות מהאוצר לכינון מנגנון שימנע שחיקה בשכר הסגל האקדמאי. ולכן על האוצר לאמר אם מסכים הוא לדרישה זו, או שלא. ודאי שזהו נושא המתאים לגישור, שכן בהליך גישור לא רק שיוכלו לקבוע ביחד אם יופעל מנגנון, אלא יוכלו הם ביחד לקבוע איזה מנגנון יופעל ומהו אופיו. זהו היתרון בהליך הגישור, יש בו ערך מוסף. גישור מתאים במיוחד לצדדים שיש ביניהם מערכת יחסים מתמשכת, ובאמצעות הליך זה, הם יכולים לקבוע את הכללים להמשך מערכת היחסים , ובמקרה זה - לקבוע את אופי המנגנון ואף לקבוע סנקציות לאכיפתו.
 

שילה1

New member
ובנוסף-במהלך ההליך,אם יתקיים או אם היה מתקיים

נטען כי הנושא אינו מתאים לגישור - האומנם?
מסתבר כי פרופ' צבי כהן, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמאי הבכיר, טען כי גישור מיותר בשלב זה, וזאת כי הם דורשים התחייבות מהאוצר לכינון מנגנון שימנע שחיקה בשכר הסגל האקדמאי. ולכן על האוצר לאמר אם מסכים הוא לדרישה זו, או שלא. ודאי שזהו נושא המתאים לגישור, שכן בהליך גישור לא רק שיוכלו לקבוע ביחד אם יופעל מנגנון, אלא יוכלו הם ביחד לקבוע איזה מנגנון יופעל ומהו אופיו. זהו היתרון בהליך הגישור, יש בו ערך מוסף. גישור מתאים במיוחד לצדדים שיש ביניהם מערכת יחסים מתמשכת, ובאמצעות הליך זה, הם יכולים לקבוע את הכללים להמשך מערכת היחסים , ובמקרה זה - לקבוע את אופי המנגנון ואף לקבוע סנקציות לאכיפתו.
ובנוסף-במהלך ההליך,אם יתקיים או אם היה מתקיים
יוכלו הצדדים "לשחרר קיטור,,מה שמבטיח המשך יחסי עבודה תקינים.וכל זה-לטובת הסטודנטים,אנשי המחקר,וכו'. (למען הגלוי הנאות-הכותבת הנה אם לסטודנטית שנה א',במקצוע יחודי ונדרש.)
 
התאמה לגישור

נטען כי הנושא אינו מתאים לגישור - האומנם?
מסתבר כי פרופ' צבי כהן, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמאי הבכיר, טען כי גישור מיותר בשלב זה, וזאת כי הם דורשים התחייבות מהאוצר לכינון מנגנון שימנע שחיקה בשכר הסגל האקדמאי. ולכן על האוצר לאמר אם מסכים הוא לדרישה זו, או שלא. ודאי שזהו נושא המתאים לגישור, שכן בהליך גישור לא רק שיוכלו לקבוע ביחד אם יופעל מנגנון, אלא יוכלו הם ביחד לקבוע איזה מנגנון יופעל ומהו אופיו. זהו היתרון בהליך הגישור, יש בו ערך מוסף. גישור מתאים במיוחד לצדדים שיש ביניהם מערכת יחסים מתמשכת, ובאמצעות הליך זה, הם יכולים לקבוע את הכללים להמשך מערכת היחסים , ובמקרה זה - לקבוע את אופי המנגנון ואף לקבוע סנקציות לאכיפתו.
התאמה לגישור
שלום לכולם, מעניין שככל ש"עולים בדרגות החשיבות" אנשים מתקבעים יותר ויותר בעמדות שלהם. לפני כמה חדשים אימנתי בסדנא לניהול מו'מ שיתופי לחברה ממשלתית כלשהי והסתבר שבניהול מו'מ עם האוצר לגבי תקציבים הם "תוקעים" את המו'מ בכוונה כי א'א לדבר עם אנשי האוצר ואז "הבעיה" נפתרת בדרג של השרים ועוזריהם על בסיס של שמור לי ואשמור לך. רמת האמון באנשי האוצר כ'כ נמוכה שאנשים לא מסוגלים לנהל מו'מ שיתופי איתם (ADR) ובמקום שלא קיים אמון בסיסי באים עם הפתרונות מהבית ולא מוכנים לזוז מהם ובודאי שמסרבים להצעת גישור שנראית להם כעוד תרגיל של האוצר ולא הצעה רצינית. עגום. לא?!
 
אולי כדאי להעביר קורסים/סדנאות גישור

התאמה לגישור
שלום לכולם, מעניין שככל ש"עולים בדרגות החשיבות" אנשים מתקבעים יותר ויותר בעמדות שלהם. לפני כמה חדשים אימנתי בסדנא לניהול מו'מ שיתופי לחברה ממשלתית כלשהי והסתבר שבניהול מו'מ עם האוצר לגבי תקציבים הם "תוקעים" את המו'מ בכוונה כי א'א לדבר עם אנשי האוצר ואז "הבעיה" נפתרת בדרג של השרים ועוזריהם על בסיס של שמור לי ואשמור לך. רמת האמון באנשי האוצר כ'כ נמוכה שאנשים לא מסוגלים לנהל מו'מ שיתופי איתם (ADR) ובמקום שלא קיים אמון בסיסי באים עם הפתרונות מהבית ולא מוכנים לזוז מהם ובודאי שמסרבים להצעת גישור שנראית להם כעוד תרגיל של האוצר ולא הצעה רצינית. עגום. לא?!
אולי כדאי להעביר קורסים/סדנאות גישור
בארגונים אלו. בדרך זו האנשים יחשפו להליך הגישור ולתפיסתו. נראה שהם כל כך חשדניים, שהם חושבים שאפילו המגשר הוא חלק מאותה כנוניה. (אם אני מבינה אותך נכון). כלומר, קודם עלינו לנסות לגייסם להליך הגישור בכלל. לאחר שהם יבינו את מהותו, הם יוכלו לשקול אפשרות של פתרון סכסוכים באמצעותו.
 

שילה1

New member
איריס-מידע אישי-במוסדות גדולים,

אולי כדאי להעביר קורסים/סדנאות גישור
בארגונים אלו. בדרך זו האנשים יחשפו להליך הגישור ולתפיסתו. נראה שהם כל כך חשדניים, שהם חושבים שאפילו המגשר הוא חלק מאותה כנוניה. (אם אני מבינה אותך נכון). כלומר, קודם עלינו לנסות לגייסם להליך הגישור בכלל. לאחר שהם יבינו את מהותו, הם יוכלו לשקול אפשרות של פתרון סכסוכים באמצעותו.
איריס-מידע אישי-במוסדות גדולים,
וממשלתיים,עוברין המנהלים והבכירים סדנאות גישור. אולי יש להטמיע הנושא,ולתת לו משקל יתר.
 
אם היו מבינים יותר את ההליך - סביר כי

איריס-מידע אישי-במוסדות גדולים,
וממשלתיים,עוברין המנהלים והבכירים סדנאות גישור. אולי יש להטמיע הנושא,ולתת לו משקל יתר.
אם היו מבינים יותר את ההליך - סביר כי
לא היו מתנגדים לפחות לנסות. חלק מהארגונים הגדולים כן עוברים סדנאות גישור וחלק, כנראה שלא, או לא מספיק. כנראה שיש להטמיע את הגישור בקרב מקבלי החלטות.
 
איריס שלום

אולי כדאי להעביר קורסים/סדנאות גישור
בארגונים אלו. בדרך זו האנשים יחשפו להליך הגישור ולתפיסתו. נראה שהם כל כך חשדניים, שהם חושבים שאפילו המגשר הוא חלק מאותה כנוניה. (אם אני מבינה אותך נכון). כלומר, קודם עלינו לנסות לגייסם להליך הגישור בכלל. לאחר שהם יבינו את מהותו, הם יוכלו לשקול אפשרות של פתרון סכסוכים באמצעותו.
איריס שלום
הם מכירים ויודעים. הבעיה היא שיש מקומות, לצערי, והאוצר ביניהם שעוברים קורסי גישור רק מבחינת דע את האוייב. ולא מתוך רצון להשתמש בכלי
 
ברור, השאלה אם אלו שעוברים את הקורס הינם

איריס שלום
הם מכירים ויודעים. הבעיה היא שיש מקומות, לצערי, והאוצר ביניהם שעוברים קורסי גישור רק מבחינת דע את האוייב. ולא מתוך רצון להשתמש בכלי
ברור, השאלה אם אלו שעוברים את הקורס הינם
מקבלי ההחלטות בפועל. אני מניחה שאלו שעוברים את הקורס הינם מנהלים, בעלי סמכויות. אולם אני לא בטוחה שיש להם סמכויות ברמה הלאומית. (זוהי תוספת לטענתך, לא סתירה...)
 

שילה1

New member
ברוך בואך גדי.אז אם עיסוקך אימון אישי,

התאמה לגישור
שלום לכולם, מעניין שככל ש"עולים בדרגות החשיבות" אנשים מתקבעים יותר ויותר בעמדות שלהם. לפני כמה חדשים אימנתי בסדנא לניהול מו'מ שיתופי לחברה ממשלתית כלשהי והסתבר שבניהול מו'מ עם האוצר לגבי תקציבים הם "תוקעים" את המו'מ בכוונה כי א'א לדבר עם אנשי האוצר ואז "הבעיה" נפתרת בדרג של השרים ועוזריהם על בסיס של שמור לי ואשמור לך. רמת האמון באנשי האוצר כ'כ נמוכה שאנשים לא מסוגלים לנהל מו'מ שיתופי איתם (ADR) ובמקום שלא קיים אמון בסיסי באים עם הפתרונות מהבית ולא מוכנים לזוז מהם ובודאי שמסרבים להצעת גישור שנראית להם כעוד תרגיל של האוצר ולא הצעה רצינית. עגום. לא?!
ברוך בואך גדי.אז אם עיסוקך אימון אישי,
או אחר,קאוצ'ינג בלע"ז-לבטח יודע "פראדיגמות" מהן,ומה ערכה של ביקרות .חבל שנקטת ב"פראדיגמה" בתחילת דבריך.אם אינן "קאוצ'ר"-מתנצלת מראש. ולעצם העניין:נראה לי שהצדדים לא מסכימים לגישור מאחר וסבורים כי במהלכו יאלצו לוותר על חלק מדרישותיהם,או שלא מכירים ההליך,או שמאמינים בנשק השביתה כמביא השגים.ואולי גם שיקולים של "משחקי כוד" נכנסו לתמונה. לנושא אמון באנשי האוצר-אם אין כזה,אין פרטנר לגישור.וזאת לדעתי האישית כמבן.לצורך גישור-יש לקבל הסכמה של שני הצדדים.
 
אני לא קוצ'ר

ברוך בואך גדי.אז אם עיסוקך אימון אישי,
או אחר,קאוצ'ינג בלע"ז-לבטח יודע "פראדיגמות" מהן,ומה ערכה של ביקרות .חבל שנקטת ב"פראדיגמה" בתחילת דבריך.אם אינן "קאוצ'ר"-מתנצלת מראש. ולעצם העניין:נראה לי שהצדדים לא מסכימים לגישור מאחר וסבורים כי במהלכו יאלצו לוותר על חלק מדרישותיהם,או שלא מכירים ההליך,או שמאמינים בנשק השביתה כמביא השגים.ואולי גם שיקולים של "משחקי כוד" נכנסו לתמונה. לנושא אמון באנשי האוצר-אם אין כזה,אין פרטנר לגישור.וזאת לדעתי האישית כמבן.לצורך גישור-יש לקבל הסכמה של שני הצדדים.
אני לא קוצ'ר
אבל מכיר ויודע. זו לא פרדיגמה והעברת ביקורת אלא נסיון וניתוח מצב. אני גם חושב שיש רק צד אחד שאינו מסכים לגישור ולא בגלל שייאלצו לוותר על חלק מדרישותיהם, אלא מפחדים שיאבדו שליטה וזה כבר הרבה יותר קשה מאשר לאבד חלק מהדרישות. לדעתי החשש הזה של אובדן השליטה הוא המוביל אותם ולא חוסר הידיעה מה זה גישור או כל דבר אחר
 

שילה1

New member
אני סבורה כי יש כאן שילוב של גורמים...

אני לא קוצ'ר
אבל מכיר ויודע. זו לא פרדיגמה והעברת ביקורת אלא נסיון וניתוח מצב. אני גם חושב שיש רק צד אחד שאינו מסכים לגישור ולא בגלל שייאלצו לוותר על חלק מדרישותיהם, אלא מפחדים שיאבדו שליטה וזה כבר הרבה יותר קשה מאשר לאבד חלק מהדרישות. לדעתי החשש הזה של אובדן השליטה הוא המוביל אותם ולא חוסר הידיעה מה זה גישור או כל דבר אחר
אני סבורה כי יש כאן שילוב של גורמים...
ולצערי,שני הצדדים דחו גישור.וחבל שכך.
 
מדובר בפני החינוך

נטען כי הנושא אינו מתאים לגישור - האומנם?
מסתבר כי פרופ' צבי כהן, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמאי הבכיר, טען כי גישור מיותר בשלב זה, וזאת כי הם דורשים התחייבות מהאוצר לכינון מנגנון שימנע שחיקה בשכר הסגל האקדמאי. ולכן על האוצר לאמר אם מסכים הוא לדרישה זו, או שלא. ודאי שזהו נושא המתאים לגישור, שכן בהליך גישור לא רק שיוכלו לקבוע ביחד אם יופעל מנגנון, אלא יוכלו הם ביחד לקבוע איזה מנגנון יופעל ומהו אופיו. זהו היתרון בהליך הגישור, יש בו ערך מוסף. גישור מתאים במיוחד לצדדים שיש ביניהם מערכת יחסים מתמשכת, ובאמצעות הליך זה, הם יכולים לקבוע את הכללים להמשך מערכת היחסים , ובמקרה זה - לקבוע את אופי המנגנון ואף לקבוע סנקציות לאכיפתו.
מדובר בפני החינוך
ויש אינטרס ציבורי כללי לראות את החינוך מתקדם. ובהרבה!
 

פרצלה

New member
יולי תמיר היא שרת האין חינוך הכי כושלת

ביטול הליך גישור בין האוצר לסגל האקדמאי.
אמש נדחתה הצעתה של שרת החינוך, הפרופ' יולי תמיר לקיום הליך גישור בין חברי הסגל הבכיר של האוניבסיטאות לבין האוצר. ההליך לא התקבל, לטענת הארגון, בגלל שהתנאים לקיום הליך גישור אינם ברורים ואינם מפורטים. חבל מאוד שרק בגלל נתונים טכניים בוטל הליך הגישור, שכן זוהי הזדמנות נהדרת הן לאוצר והן למערכת האוניברסיטאית להוות דוגמא להליך תקין. בהליך גישור יוכלו הצדדים להדגיש מה חשוב להם ומה ברצונם להשיג, ואם יושג פתרון אמיתי, סביר שיוכל הליך זה לשים קץ לכל אותן שביתות שחוזרות ונישנות כל שנה. (או לפחות לחלקן) נקוה שהעניין עוד ישתנה.
יולי תמיר היא שרת האין חינוך הכי כושלת
בתולדות המדינה.
 

שילה1

New member
כתוב-אין בעייה.רק אנא-זה פורום מקצועי,

לא קשור
אבל כשבא לי לכתוב משהו אני כותבת. שיהיה לך יום מגושר
כתוב-אין בעייה.רק אנא-זה פורום מקצועי,
של אנשים רציניים.אפשר קצת בנימוס ובכבוד? תודה,ושבת נעימה לך.
 
כיצד, לדעתכם, ניתן לקדם את הנושא?

כתוב-אין בעייה.רק אנא-זה פורום מקצועי,
של אנשים רציניים.אפשר קצת בנימוס ובכבוד? תודה,ושבת נעימה לך.
כיצד, לדעתכם, ניתן לקדם את הנושא?
קראנו כאן מגוון דעות, יש האומרים שהליך גישור אינו מתקיים בגלל חוסר הבנה של הצדדים את התהליך, ואחרים סבורים שזה נובע מפחד לאבד שליטה, ועוד. אין ספק שיש כאן בעיה חמורה, כי בינתיים נמשכת השביתה ולא רואים שום פתרון באופק. כיצד אתם סבורים שאפשר לקדם את הנושא? כיצד אפשר לשכנע את הצדדים שגישור אינו מאיים כל כך, שההיפך הוא הנכון, שזו יכולה להיות הזדמנות טובה לנסות לפתור את המחלוקות. או אולי סבורים אתם שיש דרך אחרת, מלבד גישור, לקדם את העניין. שאלה זו מתאימה גם לשביתה נוספת - של בתי הספר התיכוניים.
 

שילה1

New member
כשלב ראשון-הייתי מציעה שהמורים יחזרו לעבודה,

כיצד, לדעתכם, ניתן לקדם את הנושא?
קראנו כאן מגוון דעות, יש האומרים שהליך גישור אינו מתקיים בגלל חוסר הבנה של הצדדים את התהליך, ואחרים סבורים שזה נובע מפחד לאבד שליטה, ועוד. אין ספק שיש כאן בעיה חמורה, כי בינתיים נמשכת השביתה ולא רואים שום פתרון באופק. כיצד אתם סבורים שאפשר לקדם את הנושא? כיצד אפשר לשכנע את הצדדים שגישור אינו מאיים כל כך, שההיפך הוא הנכון, שזו יכולה להיות הזדמנות טובה לנסות לפתור את המחלוקות. או אולי סבורים אתם שיש דרך אחרת, מלבד גישור, לקדם את העניין. שאלה זו מתאימה גם לשביתה נוספת - של בתי הספר התיכוניים.
כשלב ראשון-הייתי מציעה שהמורים יחזרו לעבודה,
כלומר:לבתי הספר.וזאת כדי שהתלמידים יפסיקו "להסתובב" על כל המשתמע מכך. שנית-יש להסביר לנציגי כל צד מהו גישור,במה תורם,ועל ההליך בפרוט. הבעייה היא שגם למורים וגם לסגל הבכיר באוניברסיטה מספר נציגים,וגם ביניהם קיימת מחלוקת.עח כן-לאחר ההסבר-רצוי שנציגי אותו ציבור ישבו וינסחו לעצמם דרישות מפורטות.ואולי זה השלב הראשוני.. יש עוד דרך לפתור הבעייה:בוררות.ואז ההלטה תהייה סופית,ללא אפשרות לערער אלא אם היה פגם במהות ההליך.ודרך זו נראית לי ממש לא רצויה,ולא מתאימה לנושא הגישור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה