ביטחון עצמי נמוך וקורס להגנה עצמית

ביטחון עצמי נמוך וקורס להגנה עצמית

בתי בת ה 10 בעלת ביטחון עצמי נמוך מאוד. היא סובלת לעיתים מחרמות שעושים עליה בכיתה. בפגישות שלי עם יועצת בית הספר עלה הצורך לחזק לה את הבטחון העצמי בכל מיני דרכים שונות.
אני חשבתי על קורס להגנה עצמית. היועצת פחות חושבת שזה הכיוון כי לטענת זה עשוי לעודד אלימות.
אני לא חושבת כך. לדעתי, חלק מביטחון עצמי זה לדעת שיש לה את היכולת להתגונן! לא לתקוף!
מה דעתכם על כך?
 
ביטחון עצמי נמוך וקורס להגנה עצמית

שלום רב ותודה על הפנייה,
לצערי אני אנו מדי פעם שומעים על אנשים אשר נרתעים מאומנוית לחימה באופן כללי כאשר מדובר בילדים מחשש לאפקט שלילי של עידוד לאלימות. הדבר נובע לצערי בעיקר מבורות. אמנם יתכן כי מסתובבים בשטח מדריכים שעוסקים באימון ילדים ללא הרגישות המתאימה והיכולות הדרושות אך לרוב אנשי אומנויות הלחימה הינם אנשים ערכיים ביותר כאשר ערך הבסיס החשב ביותר הינו מניעה מאלימות. אנו עדים פעם אחר למקרים רבים של חניכים אשר מגיעים אלינו עם חוסר בטחון או בעיות חברתיות כאלה ואחרות ומדהים לראות עקב בצד אגודל כיצד הם משתנים לנו מול העיינים. באופן כמעט גורף, ילד אשר מתמסר באופן אמיתי לאומנות לחימה ידע להמנע ממצבים אלימים בצורה טובה הרבה יותר משאר הילדים. עצתי היא, ללכת לשיעור ניסיון באומנות לחימה באזור הקרוב לביתכם, רצוי עם המלצה כזו אחרת ופשוט לשבת ולצפות בשיעור. בוספו של יום וכמו בכל דבר, האדם עושה את ההבדל. אם המדריך הוא ערכי, רגיש, מיומן ומנוסה, זה יכול להיות הדבר הטוב ביותר שקרה לבתכם. אם לאו, מדובר ביוצא מן הכלל וכדאי להמשיך לחפש מכיוון שאנו משוכנעים ביתרונות העצומים של אומנויות הלחימה בגילאים הללו.
כמובן שבקרב מגע נושא ההגנה העצמית הינו לחם חוקנו ובראש ובראשונה הרעיון הוא לזהות סכנה ולהמנע, זאת תו"כ פיתוח כל היכולות הדרושות בכדי להתמודד במצבי הסכנה השונים
לכל שאלה אנו לרשותכם.
בברכה,
דוד
 
למעלה