בית הנבחרות - מגזין נשים לפוליטיקה

בית הנבחרות - מגזין נשים לפוליטיקה

אני רוצה לגנות בהזדמנות זאת - כחברת מרץ - גינוי חריף את המפלגה, חבריה ומנהיגיה על ביטול שריון 40% לנשים. על הפלגים המשוריינים החדשים היה להכניס נשים למקומותיהן השמורים של נשים ברשימה. ציון לגנאי, נסיגה לאחור וסיבה טובה עבורי לשקול מחדש את חברותי במרץ כמו גם את מתן קולי למפלגה. לתשומת לב חבריה וחברותיה. להזכירכן - 60% ממצביעי מרץ הן מצביעות, מדובר בזלזול מוחלט ברוב שמביא את מרץ לכנסת בחירות אחר בחירות. ולהלן הקישור http://www.haderech.co.il/beitha1.html
 

Neta558

New member
שוויון בין המינים במרצ...

אני מסכימה שהנושא לא מקבל את מלוא תשומת הלב הראויה. אני לא בהכרח מסכימה לגבי נשוא השריונים, פשוט כי אינני בטוחה לבי תרומתם של השריונים לקידום מגזרים שונים בחברה. זה לא שלא נעשות טעויות, זה לא שאין מה לשפר, תמיד יש, בעיקר בנושא הזה. אולם, לדעתי מרצ היא בכל זאת המפלגה הכי מתקדמת בנושא. אני מאמינה שגם בכנסת הבאה מספרן של חברות הכנסת ממרצ יהיה מכובד ביחס למספר המנדטים (גם אם טעון שיפור). מרצ מפעילה פורום לשוויון בין המינים ומקיימת פעילויות רבות בנושא, כמו גם קידום חקיקה חשובה בנושא. אני לא חושבת שניתן להכריז כאן על "זלזול מוחלט" במצביעות מרצ, וגם לא במצביעים. (שהרי הנושא משפיע על כולם). גם לי יש הרבה ביקורת למפלגה, גם בנושא הזה, אך בסופו של דבר, ביום הבחירות, אני לא מאמינה שאמצא מפלגה טובה ממנה, גם בנושא הזה. כתבת שתשקלי מחדש את חברותך במפלגה ואת מתן קולך אליה, והייתי מעונינת לשמוע האם ההתלבטות היא בין מרצ למפלגה אחרת, שלדעתך עושה יותר בנושא השוויון בין המינים? כמו כן, אשמח אם תפרטי את דעתך בנוגע לשריוני נשים. יום טוב, נטע
 

DRYICE

New member
שריונים רק פוגעים בנשים!

לא ברור לי למה נשים לא יכולות להבחר על סמך כישוריהן? וברוך השם לא חסר, אם נסתכל על הנשים בכנסת האחרונה הרי מבחינה פרלמנטרית חברת הכנסת הממוצעת עשתה עבודה של 2.5 חברי כנסת גברים ממוצעים. הבעיה גם במרץ וגם בכל שאר המפלגות ובכלל בחברה היא שאין מספיק נשים שמציגות מועמדות, את יכולה להסתכל ברשימה של ה60 אנשים שאתמול צמצמו ל30 (בעצם 27) ולספור כמה נשים היו, קל לראות שהן היו במיעוט, אנשי מרצ אנשים טובים, והם מצביעים לפי כישורים אמיתיים ולא מפלים לפי דת גזע ומין, באופן טבעי אחוז הנשים הנבחרות לעשיריה הפותחת יהיה דומה לאחוז הנשים בקרב כלל המתמודדים, הדרך האחת והיחידה לדאוג לשוויון הוא לדאוג ש50% מהמתמודדים יהיו נשים! ואז משום שאנו מדרגים ללא אפליה והכישורים של הנשים לא נופלים מאלו של הגברים הרי גם 50% מהנבחרים יהיו נשים. השריונים רק גורמים למצב רע מאוד בו נכנסת לכנסת מועמדת אפילו שהיו מוכשרים ממנה שלא נכנסו אך ורק משום שהם גברים! זה לא שוויוני זאת אפליה, זה מוריד את איכות הנציגים זה לא יאה למפלכה כמו מרצ! בכלל אני חושב שכל בתפיסה בה נותנים חשיבות למין המועמד היא תפיסה פסולה, המחשבה שצריך ייצוג שווה של נשים וגברים תומנת בתוכה הנחה סמויה, הנחה שוביניסטית, שיש הבדלים עקורניים בין נשים וגברים שמונעים מהאחד לייצג כראוי את כלל האוכלוסיה, ואני לא מסכים. שכן מועמד שמתייחס בשוויון לכל המינים, אין סיבה שלא יוכל לייצג את כל המינים. קודם ש"הפמיניסטיות" יפסיקו לתת חשיבות יתר למין ורק אחר כך שידרשו מהשוביניסטים אותו דבר. DRYICE שמתייחס למין של אחרים רק במיטה.
 

Neta558

New member
הו, בלבלת קצת בין הדברים...

איך אתה רוצה לדאוג להתמודדות של 50% גברים ו50% נשים? מאחר שבחירות דמוקרטיות אינן תהליך של בחירת מועמדים על פי כישורים והתאמה, אלא בחירת הרוב - כל אחד על פי שיקוליו והעדפותיו, אין כאן מקום לדבר על גבר ש"נדחק הצידה" בידי אישה מוכשרת פחות. העובדה שאדם מסוים מקבל פחות קולות אינה עושה אותו מוכשר פחות מזה שקיבל קולות רבים ממנו! העובדה שהפרלמנטריות של מרצ (שחלקן נכנסו בעקבות שריונים) הצטיינו כל כך בפעילותן מדגימה את חוסר הקשר בין מספר הקולות לכישורים והתאמה לתפקיד. אגב, שריון נשים אינו בהכרח מתוך הנחה שרק נשים תוכלנה לקדם נושאים הקשורים לשוויון בין המינים. יש לכך חשיבות גם בבחינת חשיפה של יותר נשים לתחומי העיסוק בפוליטיקה, דבר המגביר לאט לאט באופן טבעי את מספר הנשים המתמודדות לאחר מכן על תפקידים שונים. כאשר אתה נמצא במצב נתון בו אין כמעט נשים בכנסת, האם אתה באמת מאמין שמספרן ילך ויגדל ללא שריונים (לפחות בהתחלה)? (רמז-בדוק את מספר הנשים בכל אחת מכנסות ישראל מאז קום המדינה) הפמיניזם אינו נותן חשיבות יתר למין מסוים, הפמיניזם חותר לשוויון בין המינים. העובדה שמדברים בעיקר על אפליה נגד נשים אינה מצביעה על העדפת נשים, אלא על יתר אפליה כנגדן בחברה. אפליה זו רומסת את החברה כולה, והפגיעות הן בכולם-נשים וגברים. גם אתה נפגע כתוצאה מאפליה נגד נשים, שכן אפליה זו היא רק תוצאה של ההגדרות המגדריות הלא שוויוניות הקיימות בחברה שלנו. כל הגדרה של האישה במכלול, מגדירה למעשה גם את הגבר כמכלול, והפגיעה היא בחברה הישראלית כולה.
 

Revolution kid

New member
תגובה

ראתי את מה שכתבת והרי תגובתי. זאת לא חוכמה לכתוב "הדרך היחידה שניתן להבטיח כניסה של 50% נשים היא לדאוג ש50% מהמתמודדים היו נשים" זאת לא חוכמה לכתוב כזאת שורה. הרי אם היו מתמודיים 50% נשים לא היו מתחילים עם השיריונים מההתחלה. איך דואגים ש50% יהו נשים? ועד שאים הבטחה כזאת צריך לדאוג לשיריונים. בנוסף לכך, בהתיחסות לאנשי מרצ כאל אנשים שלא מפלים בין דת גזע ומין. מה אני אגיד לך. צר לי לומר זאת, אבל גם במרצ יש אפליות. אי אפשל להכליל בשום חברה. ואגב? מה עם נטייה מינית ? אתמול נתקלתי (לצערי) באנשים שאמרו לי שהם לא מוכנים לתמוך בעוזי אבן ומיכל עדן כי הם לא רוצים להפוך את מרצ למפלגה של "הומאיות ולסביות" כדבריהם. אז אני לא מכליל את כל בוחריי מרצ ומאשימם בהומופוביה (זה יהיה אבסורד) אבל גם במרצ יש שמרנים. יש הכל מהכל.
 

DRYICE

New member
רק´ הערה על הומואים ולסביות

בחלט סביר שאדם(לא אני) יהיה מודאג מכך שעוזי אבן ו/או מיכל עדן יתעסקו בכנסת יותר מידי בענייני הקהילה ההומו לסבית ולא מספיק בדברים אחרים אולי חשובים יותר, לא צריך להיות הומופוב בשביל לחשוש מהפיכת מרצ למפלגה של הומואים ולסביות. בהחלט יתכן אדם שחושב שכעת (ללא נציג מובהק להומואים) מרצ מקדישה את הזמן הראוי למאבק לשוויון של הקהילה ההומו-לסבית ושהכנסת זוג ח"כים מן המגדר הזה שיתמקדו בנושא הזה, יהיה חלוקת משאבים לא סבירה, זאת לא הומופוביה! נראה לי סביר שבין עשרה חברי כנסת יהיה אחד ששיך למיעוט מיני(זה פחות או יותר יחסם באוכלוסיה) שניים מעשר זה כפול ממספרם באוכלוסיה. אני כאמור לעיל לא מייחס חשיבות לא למינו של מועמד ולא לנטיותיו המיניות, אני אישית חושב שלעוזי אבן יש פוטנציאל גדול להיות ח"כ מעולה. לגבי מיכל עדן אני חושב שהיא עושה עבודה מעולה בעיריית תל-אביב וראוי שתמשיך לעשות עבודה נפלאה בתפקיד חשוב זה. (לא מצאתי דיי עדויות לכך שתתפקד טוב יותר כח"כ מהמועמדים האחרים) DRYICE
 
איך גורמים לזה ?

זו בדיוק הסיבה שיצאנו לדרך - בהתחלה בקטן עם מגזין שיופק ב- 9 גליונות וירטואליים עד הבחירות ויקרא לנשים לגבש להן עמדות, להצביע ולהשפיע. אחר כך, בהמשך - עבודה בכיוון של ללכת להצביע, להשפיע, להתפקד (דבר בסיסי שהרבה נשים לא עושות), להגיש מועמדות (ידעת שבשינוי ובעבודה רק 10-15% מהרשימה הן נשים כי זה כל מי שהגישה מועמדות ???), לבחור בקריירה פוליטית, להכיר בהתאמתן של נשים לקריירה פוליטית וכדומה. לגבי הנושא של הומואים ולסביות, הרי שאני חושבת שחלקת בקרב הנשים והגברים צריך להיות טבעי וכחלקם באוכלוסיה ואני מכירה את ההומופוביה כי היא דומה ללסבופוביה בקרב פמיניסטיות ש"לא רוצות שלסביות תייצגנה אותנו". גם כאן - הסברה וחינוך.
 

sagitv2

New member
הבטחת ייצוג במקום שריון ../images/Emo127.gif

במקום לשריין מקומות מן הראוי לתבוע הבטחת ייצוג לנשים וכמו כן לקבוצות חברתיות אחרות ובכך להבטיח את ייצוגן. בהבטחת הייצוג יחויבו המצביעים לסמן מספר מסויים של נשים ומספר מסויים של נציגי נכים וכדומה. מקרה השריון מאפשר לרבים להמנע מלהצביע בעד נשים מאחר וממילא הן מוקפצות. הבטחת הייצוג תדרוש מהבוחר להצביע לנציגים מכלל הקבוצות החברתיות. כך כל בוחר יציג את הרשימה הנבחרת שלו הכוללת נציגים מכל הקבוצות החברתיות.
 
למעלה