בכיתה של הבת שלי יש ילד שסובל מהצקות

beky1

New member
לצערי כי רב

כהורה המלווה את ילדיה במערכת החינוך כבר 12 שנה, אני יכולה לספור על יד אחת את כמות המחנכות שהצליחו מעבר להשלטת שקט וסדר בזמן הלימוד בכיתה להשפיע השפעה של ממש על התנהגות וחינוך ילדי הכיתה.
 

ButtercupA

New member
לדעתי את טועה

מדובר על בעיה של הכיתה, של המסגרת החברתית של הכיתה- גם אם לא בבית הספר. אז אולי זה לא "רשום במסגרת דף תכנית העבודה", אבל מורה שמכבדת את עצמה ואת תפקידה כמחנכת, לא תרשה לעצמה להתעלם מהבעיה. זה לא סותר את העובדה שגם ההורים צריכים לחזק, אבל טוב לטפל במקום שיש בו בעיה . היתה לבן שלי כיתה עם קשיים חברתיים. ראו את ההבדל כאשר היתה מחנכת דפוקה, ואיך הכיתה פרחה כשהגיע מחנך שהבין שזה אחד מתפקידיו ועם מעט מאמץ עשה פלאים.
 

beky1

New member
לא הבנת אותי נכון

מחנכת מעצם תפקידה הוא לחנך וככזו היא יכולה לתקן התנהגות בכיתה ולקוות כי הילדים יתנהגו גם אחרת מעבר לשיעורים בכיתה אבל לא הכול תלוי ועומד על המורה המחנכת, אנו כהורים תולים בה תקוות וציפיות מעל ומעבר ליכולת ו/או רצונה היא אינה יכולה לחנך את הורי הילדים המתעללים מחוץ לכיתה ולכן השפעתה מוגבלת לתחומי הכיתה בלבד. ילד מתעלל אשר מקבל מסר סותר בבית ממה שהוא מקבל בכיתה, השפעת המורה בטלה בשישים. ולצערי אני מדבר מנסיון כהורה, בכיתה של בתי יש ילד כזה , אשר עבר 5 מחנכות ואין ספור אסיפות הורים , מורים ומה שתרצי הילד מטופל (לכאורה) וזה לא מפריע לו ולחבורה המופרעת בהנהגתו להמשיך כאילו אין מחר (לדוגמא בתל מונד פנתה כיתה לבית המשפט המחוזי כדי להוציא ילד כזה מהכיתה לאחר שכל שאר הגורמים המוסמכים כשלו ולא מדובר בכיתה הנ"ל.)
 

b o t t e n

New member
אז יש לי חדשות בשבילך.

שכנה שלי העבירה את הבן שלה בי"ס, בגלל שהוא היה היחידי בכיתה שפרוייקט מחוננים, וכל פעם שהיתה שואלת שאלה והוא מצביע, הייתה אומרת לו - אנחנו כבר יודעם שאתה יותר חכם מכולנו ועוד דברים כאלו, וזה נגמר בזה שילדים אחרי בי"ס הורידו לו את המכנסיים ושפכו לומ את הפח על הראש, והמורה אומרת, זה אחרי בי"ס - לא באחריותי ואני לא מתערבת.
 
אני חושבת שחובה לדווח למחנכת

מתפקידה של המחנכת ,גם,לדאוג לערכים. להסביר לתלמידים,אולי להראות סרטון על הנושא הזה. לפי דעתי אחד ההורים יכול לדבר עם המחנכת ולהגיד לה שלא למסור מי סיפר. ואז היא תעלה את נושא החברויות בכיתה מבלי לציין שדבר כזה קרה בכיתה.אלא בכללית.
 

אור 4

New member
כואב הלב

מסתבר שהנוער קורא לזה "ילד כאפות", אחד שכל מי שעובר לידו מרשה לעצמו לתת לו "כאפה" (מכה) פיזית או מילולית. הכי נורא זה היחס האדיש שהסביבה הנורמטיבית מגלה. כל אלה שלא משתתפים בהצקות, אבל גם לא מגנים אותן ולא עושים דבר כדי להפסיק את זה. ליבי ליבי לילד של היום ולמבוגר שיהיה.
 

רועי215

New member
תגובה

תלכו למשטרה ותלוננו עליהם, מה הסיפור? שהילד יגיד שמתעללים בו והמשטרה תטפל ותלכו למנהלת ושישעו אותם מהבית ספר, מקסימום המשטרה תדבר איתם ולא תפתח תיק פלילי אבל זה גם יכול לעזור פשוט ללכת למשטרה.
 

beky1

New member
אגדה אורבנית ועוד לילדים שאינם ברי עונשין

המשטרה אינה מטפלת בפושעים האמיתיים , אתה חושב שיש להם זמן להתעסק עם ילדים המציקים לילד אחר ? אתה כנראה חי בפלנטה אחרת . אלא אם כן אתה טרול וכל מטרתך הוא לעורר פרובוקציה.
 

goldy

New member
מכיר מקרוב, להלן פיתרון אל כשל../images/Emo221.gif

שניים למעשה: 1) שהילד הזה יגש לראשי, רצוי בעיצומו של שיעור וידקלם לו ישר בעיניים בלי להתבלבל: "מה לא בסדר איתך? למה אתה מרגיש שונה? מה אתה אוהב בנים?". 2) אם המציקים סטרייטים (סיכוי קטן) עליו לדקלם להם: "אני יודע מי זה אבא שלי". ויותר לא יגעו בו.
 

kramberg

New member
שמע ידידי

תגובה כזו תת-רמה לא קראתי הרבה זמן. מה הקשר לנטיות המיניות של הילדים? למה להשתמש בדברים כאלו בתור גנאי? ועוד ההערה צרת המוחין בקשר לנטיות שלהם או של ההורים שלהם. תתבגר, מה אתה? בן 3?
 
הייתי מרימה טלפון למורה המחנכת

מדווחת לה ומקבלת הבטחה שלא תעיז לפצות פה על מוסר המיידע. גם כאשר זה בשעות אחר הלימודים חובה עליה לטפל בבעיה. אל תערבי את הבת. תעשי את זה בדרך עקיפה בין בוגרים את והיא יש התנהלות כזו והיא מבורכת. בהצלחה.
 

emperor28

New member
זה משהו קבוע בחברה שלנו...

במיוחד בבית ספר היסודי... ילדים שהם יותר חלשים נפגעים מיזה, אין לי מושג מאיפה זה מגיע אבל פשוט קל לצחוק על ילד , על כל דבר... וזה תמיד אופנה מתחלפת, כל פעם ילד אחר כל חודש, ובד"כ גם החלש שהיה בחודש הקודם מצטרף... בד"כ זה עניין של חוסר ביטחון מוחלט ורכיבה על החלש עם החזקים... כשבד"כ המעודדים הגדולים של זה הם החלשים האחרים שעשו להם את זה בעבר... גם אני ביסודי הייתי "ילד החודש" , וזה תמיד היה נחמד שזה עובר למישהו אחר למרות שלא הייתי מהילדים שמצטרפים לזה... אחד הדברים היותר מצחיקים שעשו לי כשאני חושב על זה אחורה זה שקבעו כולם לאכול פלאפל אחרי הבית ספר ואפילו לא ידעתי על זה והלכתי גם לאכול במקרה באותו יום והם פשוט לא התקרבו למקום עד שהלכתי כדי לא "לשבת איתי" , זה היה בסביבות כיתה ז-ח שתבינו.. לא ילדים בכיתה ג'.. כשאני חושב על זה אחורה זה מצחיק אבל זה מאפיין בחברה שלנו וכנראה בחברה של כל העולם יש אנשים שהם נראים קצת חלשים וקל לצחוק עליהם ולא להיות חברים שלהם או משהו כזה.. בתיכון בד"כ זה מסתיים... וכל אחד מוצא את חבריו ואת האנשים שהוא יותר מתחבר אליהם... בכל מקרה כל הכבוד לילדה שלך שזה הפריע לה כי בד"כ זה לא מפריע לאף אחד.
 
למעלה